Gå til innhold

Om du kunne velge: ville du blitt født?


  

85 stemmer

  1. 1. Ville du blitt født?

    • Ja.
      56
    • Ikke inn i den tilværelsen jeg har nå, men jeg kan tenke meg en tilværelse jeg ville blitt født inn i (bedre økonomi ol.)
      14
    • Nei.
      7
    • Ikke sikker.
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De aller aller fleste av oss vil ikke få muligheten til å leve. De milliarder på milliarder av potensielle liv som forsvinner etter hvert eneste sekund som går er ufattelig for vårt lille sinn. De aller fleste av disse vil aldri oppleve noe som helst, majoriteten av de potensielle liv som blir til kommer til som mikroorganismer og har en levetid på minutter eller dager. Men til de ytterst få, de veldig priveligerte og heldige av oss, den mikroskopiske brøkdelen av et umålbart lite tall vil ikke bare oppleve liv, men vil også i en eller annen form være bevisst og kunne reflektere over dette. I Dr Richard Dawkins' ord, hvordan våger vi å syte?!

Lenke til kommentar

De aller aller fleste av oss vil ikke få muligheten til å leve. De milliarder på milliarder av potensielle liv som forsvinner etter hvert eneste sekund som går er ufattelig for vårt lille sinn. De aller fleste av disse vil aldri oppleve noe som helst, majoriteten av de potensielle liv som blir til kommer til som mikroorganismer og har en levetid på minutter eller dager. Men til de ytterst få, de veldig priveligerte og heldige av oss, den mikroskopiske brøkdelen av et umålbart lite tall vil ikke bare oppleve liv, men vil også i en eller annen form være bevisst og kunne reflektere over dette. I Dr Richard Dawkins' ord, hvordan våger vi å syte?!

Du sier noe... :) Vi syter isteden for å prøve å gjøre noe bedre ut av det...

 

Bare å tenke på de seks millionene med sedceller som svømte for livet sammen med deg den dagen din mor ble på vei er nok til at en skulle vært ydmyk for at det ble akkurat DEG som fikk sjansen til et liv, der du til og med VET at du er i live, og ikke bare lever og reagerer på instinkt. Det andre endte på lakenet og døde...

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...