Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den virkelige verden så har du IKKE noe system som sier ifra om noen har sneket seg bak deg med kniv. I den virkelige verden så kan du kanskje, men da veldig kanskje (pga det ikke er stille i en krigssone) høre noen. Men akkurat som i virkeligheten så kan du også høre når noen nærmer seg deg. Med mindre det ikke druknes i lyden av eksploskonet etc.

Dette er det eneste riktige og det mest realistiske.

Hm..til tross for støy vil jeg tro at vi merket at en person var nærmere enn et par meter i det virkelige liv. Og det er her jeg som nybegynner føler at både dette og andre FPS spill feiler. Jeg mister sansene mine, og har ingen naturlig erstatning i spillmotoren som gir meg denne oversikten på en fair og logisk måte. At hardcore gamers har akseptert og tilpasset seg er i mine øyne ikke et tegn på at problemet ikke er der. Å løpe rundt som koko er ikke en pen/god løsning - selv om det fungerer.

Det er i såfall bare i din virkelighet at du hadde hørt det. I en krigssituasjon så dunker hjertet ditt så høyt at bare det overdøver skrittene til en fiende som sniker seg inn på deg.

1. Skudd og eksplosjoner er lager veldig mye lyd.

2. Når du er såpass konsentrert og skjerpet som du er mens du sniper, så kan jeg love deg at du ikke hører om noen kommer bak deg.

Dette sier jeg fordi jeg VET og har opplevd dette flere ganger. Enten det er på militærøvelse, eller på paintballbanen. Hørselen min er god og funnet i orden.

Jeg vil påstå at du hører det mye lettere i spillet, ettersom du ikke er like skjerpet, nervøs og anspent som du ville i en virkelig situasjon. Har da flere ganger avverget at noen kommer bak meg fordi jeg hører dem. Det er i såfall du som ikke har konfigurert surround'en i nødvendig grad, eller bare har for dårlig oppsett.

Men hadde det vært slik at du hadde fått deg et system som sa fra om folk nærmet seg, så hadde ikke det hjulpet deg et gram med så dårlig spillestil. Da ville folk bare skudd deg i ryggen uansett...

Joda, jeg har vært i Natos innsatsstyrke og må si jeg har helt motsatt oppfatning enn deg. Ute under press har man både instinkt, intuisjon og andre sanser som gjør at du FØLER fare, selv om du ikke ser det. Og det jeg prøver å formidle er at jeg ser en svaket i at spillmotoren ikke klarer å gi en rettferdig følelse av dette.

At motstanderen din kan sitte på deg og løpe bak deg rundt hele brettet er et tegn på at noe ikke fungerer fordi det aldri kunne skjedd in real life. Så kan man jo sitte å diskutere at min spillestil er dårlig, amatørmessig osv. fordi jeg ikke har tilpasset meg spillet.

Jeg kan jo naturligvis bare forholde meg til at en gjøk kanskje løper 2 meter bak meg - det er enkelt. Men desto tilsvarende kjedelig å bruke tid på sjekke, siden det er lite sansynlig scenario. DET er mitt poeng.

Skrevet

Er det bare meg eller er det bare 9 map? Litt skuffet der ja.

+ 4 til som kommer. (Fra BF2)

Ohh? Nice :D Jeg vet at 1 av dem er karkand, hvilke flere er det? Får håpe at gulf of oman kommer også :D

Skrevet

Battlefield 2 kom med 12 maps. Battlefield 3 LE kommer med 13 maps når BtK kommer. Vil ikke si det er så få eller skuffende. Quality over quantity.

Skrevet

En helt passe mengde maps spør du meg. Blir det for mange rekker man aldri å lære seg mappet inn og ut, noe som er absolutt nødvendig skal man prestere godt nok.

Skrevet

Prisen som PC-spillere, som ja får bedre grafikk, må betale er at spillet "fryser" eller faller ut her og der. På konsoll setter du i discen og spiller, du vet hva du får.

Føler PC-spillere det slik og? er dere redde for at det plutselig blir "freeze" og faller ut e.l ?

Har enda ikke fryst eller falt ut her. Eneste jeg hadde visst at jeg hadde fått om jeg satt discen i min ps3 er dårligere grafikk, dårligere framerate og etter min subjektive mening, dårligere kontroll.

Forsåvidt enig, var en hardcore PC gamer sjøl for en tid siden. Men siden jeg ikke ville bruke så masse penger på PC-hardware lengre, og prioritere litt annerledes, måtte jeg prøve konsoll. Jeg ble positivt overrasket, kontrollene var umulige i starten. Men nå etterhvert begynner det å sitte, men helt klart ingenting slår mus og tastatur. Jeg har det nå like morsomt med PS3, som jeg hadde med PC.

Men derfor jeg spør, er fordi jeg ser mange skriver her inne at det "fryser" osv. Da sikkert pga BF3 er buggy, og ikke på grunn av PC'en, som dere sier :)

Tiden går sakte. Sitter og venter på posten. kom da mann!

Skrevet

På en annen sak, er jeg den eneste som synes stinger er litt OP? Blir stadig vekk skutt ned av stinger i både fly og helikopter...

Tja, det er vel meningen at en stinger skal kunne skyte ned et (lavtflyvende) fly eller helikopter? - Er personlig ikke enig i at det er op i det hele tatt, er veldig vanskelig å få inn de 2(3) treffene du trenger på en god pilot. - Når du har fått lock skyter de flares, og så flyr han bak en ås så du ikke får neste lock, og så er flares klare til neste overflyvning, og sånn fortsetter det. - De som har autorepair er helt umulig å skyte ned hvis de gjør det samme. - Er man to er det selvsagt lettere, men er vel ikke meningen at et helikopter skal overleve hvis det har to stingere under seg og står stille eller?

Det tvinger pilotene til å fly taktisk, og gjør de det så er stingerne nærmest ubruklige.

Skrevet

Det er så flaut og se på youtube videor fra konsoll. Folk har reaksjonseven til en hvalross, ser rett frem gjennom dører og har aimen til et halvspist eple. Ikke rart i at noen skiller seg så godt ut på konsoll.

Skrevet

Det er så flaut og se på youtube videor fra konsoll. Folk har reaksjonseven til en hvalross, ser rett frem gjennom dører og har aimen til et halvspist eple. Ikke rart i at noen skiller seg så godt ut på konsoll.

Du skulle sett hvordan sensen på stikken er satt til default. Du bruker omtrent 2 og en halv dag på å snu deg 360grader

Skrevet

Mottok spillet fra elkjøp i dag, står ingen ting på coveret om Limited Edition noe sted, stemmer det? Ligger et lite ark i coveret med reklame for Back to Karkand, men det er alt.

Hvis det ikke står noe kode inni der så er det nok ikke Limited Edition..

Virker som de ikke har laget nok LE til folk jo... For dårlig

Pratet med Elkjøp, og de sitter med en ordrebekreftelse der det står at jeg har bestilt standard. Men jeg sitter med en kopi der det står Limited Edition. Så virker som om de har endret det selv, uten å gi beskjed.

Skrevet

Ohh? Nice :D Jeg vet at 1 av dem er karkand, hvilke flere er det? Får håpe at gulf of oman kommer også :D

Strike at Karkand, Gulf Of Oman, Sharqi Peninsula og Wake Island :)

Skrevet

Installasjonsprosessen fra DVD var latterlig må jeg si. Først installerer du Origin, så vil Origin at du skal "laste ned" BF3, noe jeg til slutt bare måtte trykke ja på fordi jeg fikk ikke noe annet valg. DVD-en spant opp og det installerte fra DVD. Hvorfor i helsike såtr det da "last ned"? Villedende.

Skrevet

Strike at Karkand, Gulf Of Oman, Sharqi Peninsula og Wake Island :)

wow nice!! :D gleder meg! Når kommer de ut?

Skrevet

Pratet med Elkjøp, og de sitter med en ordrebekreftelse der det står at jeg har bestilt standard. Men jeg sitter med en kopi der det står Limited Edition. Så virker som om de har endret det selv, uten å gi beskjed.

Jeg bestilte det 3 ganger fra elkjøp.

1. Bestilte LE, med kom opp med at jeg bestilte standard.

2. Bestilte LE, til 349kr.

3. Bestilte LE igjen til 299kr.

Måtte hver gang sende mail til dem. Men de sa spesifikt til meg i en mail at alle som bestilte før release skulle få LE. Samme hvilken versjon de bestilte.

Skrevet

På en annen sak, er jeg den eneste som synes stinger er litt OP? Blir stadig vekk skutt ned av stinger i både fly og helikopter...

Tja, det er vel meningen at en stinger skal kunne skyte ned et (lavtflyvende) fly eller helikopter? - Er personlig ikke enig i at det er op i det hele tatt, er veldig vanskelig å få inn de 2(3) treffene du trenger på en god pilot. - Når du har fått lock skyter de flares, og så flyr han bak en ås så du ikke får neste lock, og så er flares klare til neste overflyvning, og sånn fortsetter det. - De som har autorepair er helt umulig å skyte ned hvis de gjør det samme. - Er man to er det selvsagt lettere, men er vel ikke meningen at et helikopter skal overleve hvis det har to stingere under seg og står stille eller?

Det tvinger pilotene til å fly taktisk, og gjør de det så er stingerne nærmest ubruklige.

Jeg bruker bare 1 skudd hver gang på fly eller heli. Og de er ikke akkurat lavt flyende heller, eller kansje jeg bare skyter ned cod spillere :p

Skrevet

Mottok spillet fra elkjøp i dag, står ingen ting på coveret om Limited Edition noe sted, stemmer det? Ligger et lite ark i coveret med reklame for Back to Karkand, men det er alt.

Hvis det ikke står noe kode inni der så er det nok ikke Limited Edition..

Virker som de ikke har laget nok LE til folk jo... For dårlig

Problemet er at elkjøp dret seg ut forgje mnd. I starten hadde de kun en versjon inne. Limitetkoden ble endret til vanlig mens ny varekode kom for limited. Altså alle som bestilte limited fikk endret til vanlig versjon. Det skal være fikset men men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...