Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen som PC-spillere, som ja får bedre grafikk, må betale er at spillet "fryser" eller faller ut her og der. På konsoll setter du i discen og spiller, du vet hva du får.

 

Føler PC-spillere det slik og? er dere redde for at det plutselig blir "freeze" og faller ut e.l ?

Lenke til kommentar

I den virkelige verden så har du IKKE noe system som sier ifra om noen har sneket seg bak deg med kniv. I den virkelige verden så kan du kanskje, men da veldig kanskje (pga det ikke er stille i en krigssone) høre noen. Men akkurat som i virkeligheten så kan du også høre når noen nærmer seg deg. Med mindre det ikke druknes i lyden av eksploskonet etc.

Dette er det eneste riktige og det mest realistiske.

 

Hm..til tross for støy vil jeg tro at vi merket at en person var nærmere enn et par meter i det virkelige liv. Og det er her jeg som nybegynner føler at både dette og andre FPS spill feiler. Jeg mister sansene mine, og har ingen naturlig erstatning i spillmotoren som gir meg denne oversikten på en fair og logisk måte. At hardcore gamers har akseptert og tilpasset seg er i mine øyne ikke et tegn på at problemet ikke er der. Å løpe rundt som koko er ikke en pen/god løsning - selv om det fungerer.

 

Sikkert, men i det vrkelig liv hadde du uansett blitt skutt i ryggen lenge før du merket noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prisen som PC-spillere, som ja får bedre grafikk, må betale er at spillet "fryser" eller faller ut her og der. På konsoll setter du i discen og spiller, du vet hva du får.

 

Føler PC-spillere det slik og? er dere redde for at det plutselig blir "freeze" og faller ut e.l ?

Nope. Hvis det skjer noe så er det som regel en underliggende årsak.

På samme måte som at konsoller jo også kan oppleve YLoD, RRoD osv.

 

Forøvrig så har jeg hatt massevis av 360 spill som også har låst seg uten videre, så det er absolutt ikke noe som er begrenset til PC som platform.

Lenke til kommentar

Prisen som PC-spillere, som ja får bedre grafikk, må betale er at spillet "fryser" eller faller ut her og der. På konsoll setter du i discen og spiller, du vet hva du får.

 

Føler PC-spillere det slik og? er dere redde for at det plutselig blir "freeze" og faller ut e.l ?

 

Har enda ikke fryst eller falt ut her. Eneste jeg hadde visst at jeg hadde fått om jeg satt discen i min ps3 er dårligere grafikk, dårligere framerate og etter min subjektive mening, dårligere kontroll.

Lenke til kommentar

I den virkelige verden så har du IKKE noe system som sier ifra om noen har sneket seg bak deg med kniv. I den virkelige verden så kan du kanskje, men da veldig kanskje (pga det ikke er stille i en krigssone) høre noen. Men akkurat som i virkeligheten så kan du også høre når noen nærmer seg deg. Med mindre det ikke druknes i lyden av eksploskonet etc.

Dette er det eneste riktige og det mest realistiske.

 

Hm..til tross for støy vil jeg tro at vi merket at en person var nærmere enn et par meter i det virkelige liv. Og det er her jeg som nybegynner føler at både dette og andre FPS spill feiler. Jeg mister sansene mine, og har ingen naturlig erstatning i spillmotoren som gir meg denne oversikten på en fair og logisk måte. At hardcore gamers har akseptert og tilpasset seg er i mine øyne ikke et tegn på at problemet ikke er der. Å løpe rundt som koko er ikke en pen/god løsning - selv om det fungerer.

Det er i såfall bare i din virkelighet at du hadde hørt det. I en krigssituasjon så dunker hjertet ditt så høyt at bare det overdøver skrittene til en fiende som sniker seg inn på deg.

 

1. Skudd og eksplosjoner er lager veldig mye lyd.

 

2. Når du er såpass konsentrert og skjerpet som du er mens du sniper, så kan jeg love deg at du ikke hører om noen kommer bak deg.

 

 

Dette sier jeg fordi jeg VET og har opplevd dette flere ganger. Enten det er på militærøvelse, eller på paintballbanen. Hørselen min er god og funnet i orden.

 

Jeg vil påstå at du hører det mye lettere i spillet, ettersom du ikke er like skjerpet, nervøs og anspent som du ville i en virkelig situasjon. Har da flere ganger avverget at noen kommer bak meg fordi jeg hører dem. Det er i såfall du som ikke har konfigurert surround'en i nødvendig grad, eller bare har for dårlig oppsett.

 

 

 

 

Men hadde det vært slik at du hadde fått deg et system som sa fra om folk nærmet seg, så hadde ikke det hjulpet deg et gram med så dårlig spillestil. Da ville folk bare skudd deg i ryggen uansett...

Lenke til kommentar

I den virkelige verden så har du IKKE noe system som sier ifra om noen har sneket seg bak deg med kniv. I den virkelige verden så kan du kanskje, men da veldig kanskje (pga det ikke er stille i en krigssone) høre noen. Men akkurat som i virkeligheten så kan du også høre når noen nærmer seg deg. Med mindre det ikke druknes i lyden av eksploskonet etc.

Dette er det eneste riktige og det mest realistiske.

 

Hm..til tross for støy vil jeg tro at vi merket at en person var nærmere enn et par meter i det virkelige liv. Og det er her jeg som nybegynner føler at både dette og andre FPS spill feiler. Jeg mister sansene mine, og har ingen naturlig erstatning i spillmotoren som gir meg denne oversikten på en fair og logisk måte. At hardcore gamers har akseptert og tilpasset seg er i mine øyne ikke et tegn på at problemet ikke er der. Å løpe rundt som koko er ikke en pen/god løsning - selv om det fungerer.

 

FPS spill feiler? De kan jo ikke feile i noe de ikke prøver på. Det er spill, ikke simulatorer. Underholdninsverdi>grad av realisme.

 

MEN når det er sagt, følg nøye med: Hvis du spiller recon lenge nok får du unlocket T-UGS (Tactical Unattended Ground Sensor) som i prinsippet er en motion sensor som gir deg røde prikker i minimapet hvis noen er innen radiusen, dog kun hvis de er oppreist. Hvis de croucher eller proner vil du ikke se dem. Uansett. Hvis fi er kommet inn bak deg udetektert har han jo alltids muligheten til å skyte deg rett ned fra en trygg avstand. Hvorfor mener du de bør straffes for din uoppmerksomhet ved å gi deg en advarsel når de kommer innen et par meter?

Lenke til kommentar

Mottok spillet fra elkjøp i dag, står ingen ting på coveret om Limited Edition noe sted, stemmer det? Ligger et lite ark i coveret med reklame for Back to Karkand, men det er alt.

 

Hvis det ikke står noe kode inni der så er det nok ikke Limited Edition..

 

 

Virker som de ikke har laget nok LE til folk jo... For dårlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...