Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på akkurat det. Du kan lese litt her. Eventuelt kan du logge inn på Vigo.no. Der pleier det å stå om du har ungdomsrett eller ikke

Takk for link.

 

Ser der at det står: "Gjør du et omvalg (bytter studieretning), har du rett til ett ekstra år"

 

Jeg regner dermed med at jeg har rett til allmennfaglig påbygning dersom jeg står uten lærlingplass til høsten.

Lenke til kommentar

Lager de nye klasser når man kommer i andre klasse, eller blir vi i samme klasse som i år? (VG1) Snakker om de obligatoriske fagene, da..

Det spørs. Hvis dere har realfagsklasser på trinnet og du velger å satse på realfag, så kan du bli overført. Men utenom det tror jeg ikke du blir flyttet, med mindre du søker om det.

Lenke til kommentar

Hei

 

Trenger litt hjelp med denne.

 

Hvorfor tror du noen mener at hellige tekster er åpenbart av en gud ?

 

Regner med at dette er formuleringen fra læreren din?

 

Da presiserer jeg den. "Hvorfor tror du at noen mener at hellige tekster er åpenbart av en gud?"

 

Altså. Les det igjen og tenk deg godt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lager de nye klasser når man kommer i andre klasse, eller blir vi i samme klasse som i år? (VG1) Snakker om de obligatoriske fagene, da..

Det spørs. Hvis dere har realfagsklasser på trinnet og du velger å satse på realfag, så kan du bli overført. Men utenom det tror jeg ikke du blir flyttet, med mindre du søker om det.

 

Som regel er programfag i blokker, og det blir dermed ikke dannet rendyrket realfagsklasser.

Lenke til kommentar

1T? Det er ikke noe fag. Kan vøre 2P du mener, det er det enkelste, og avsluttes etter et år. Ellers er det R1, men det er uaktuelt. :)

 

Edit: Beklager, skjønner nå hva du mener. Ja, det blir litt mer, men det får gå. Men tror dere det er nødvendig for videre utdanning, eller vil jeg klare meg fint uten? Tror uansett jeg velger det, men greit å høre. :)

Endret av kallepetrus
Lenke til kommentar

1T? Det er ikke noe fag. Kan vøre 2P du mener, det er det enkelste, og avsluttes etter et år. Ellers er det R1, men det er uaktuelt. :)

 

Edit: Beklager, skjønner nå hva du mener. Ja, det blir litt mer, men det får gå. Men tror dere det er nødvendig for videre utdanning, eller vil jeg klare meg fint uten? Tror uansett jeg velger det, men greit å høre. :)

 

Politi? Neppe. Økonomi? Absolutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...