Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolekafeen - Løst og fast om skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke ha gym? Det er jo noe av det chilleste man har på vgs..

 

Ikke i min oppfatning. Jeg synes det er en kilde til stress, aner selv ikke hvorfor. Foretrekker heller å ta en skriftlig eksamen i gym, ikke bare fordi jeg slipper å ha gym men også fordi jeg er ganske sikker på at jeg kan få bedre karakter.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg har enda navnet, Cryflopp.

 

Har et spørsmål til når jeg begynner på Videregående.

 

Kan jeg la være å ha kroppsøvning alle tre årene og så ta privatisteksamen ?

- Tar jeg da en eksamen etter hvert semester eller etter det tredje året ?

 

Kan man da velge det vekk og få noe annet/slippe å komme?

For å svare på spørsmålet ditt, ja man kan ta en eksamen og slippe faget i alle tre årene. Du trenger kun å ta eksamen en gang, og du kan ta den når som helst om høsten/våren gjennom de tre årene. Hvis du tar privatisteksamen i gym, skal du ikke ha undervisning i faget på skolen. Du får altså fri mens resten av klassen har gym.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg har enda navnet, Cryflopp.

 

Har et spørsmål til når jeg begynner på Videregående.

 

Kan jeg la være å ha kroppsøvning alle tre årene og så ta privatisteksamen ?

- Tar jeg da en eksamen etter hvert semester eller etter det tredje året ?

 

Kan man da velge det vekk og få noe annet/slippe å komme?

For å svare på spørsmålet ditt, ja man kan ta en eksamen og slippe faget i alle tre årene. Du trenger kun å ta eksamen en gang, og du kan ta den når som helst om høsten/våren gjennom de tre årene. Hvis du tar privatisteksamen i gym, skal du ikke ha undervisning i faget på skolen. Du får altså fri mens resten av klassen har gym.

 

Takker for svar:)

 

Gruer meg betraktelig mindre til videregående nå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også.

 

Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk.

 

Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også.

 

Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk.

 

Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs.

Kan hende HiO men jeg vet helt ærlig ikke, noen høyskoler har den såkalte tresemester ordningen hvor du får realfagskompetanse vis du vil bli ingeniør, men jeg vet ikke om HiO eller Høyskolen i Akerhus har det.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Jeg har snakket mye med mamma og pappa, men føler at de liksom støtter det meste jeg har lyst til. Det er jo sånn sett greit det også.

 

Føler jeg bare har kommet i en slik situasjon at jeg må ha høyere karakterer for å komme inn på det jeg har lyst til, gidder bare ikke å bruke mange titalstusen kroner på å ta opp fag og de halvårige realfagskursene jeg har funnet, er så langt vekk.

 

Noen som vet om forkurs som går over sommerferien/våren her i Akershus eller Oslo? Syns det blir for mye å bruke et helt år på å ta et slikt forkurs.

 

Det spørs jo hva du ønsker å snakke om. Du kan prøve studieveiledere på den videregående skolen du gikk på evt studieveiledere på skolen du ønsker å komme inn på.

 

Dersom du ikke ønsker å bruke penger går det jo an å ta fag som privatist dersom du har gode arbeidsvaner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...