Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen gode GPS programmer som funker til htc desire?

Helst gratis :)

 

Google Maps Navigator (Brut). Men du må betale for dataoverføring underveis da den laster kartet fortløpende.

Ellers koster vel Navigon eller CoPilot ikke så mange hundrelappene da og funker nesten like bra som en "skikkelig" GPS...

 

...etter å ha testkjørt CoPilot, Navigon, Sygic og NDrive falt valget på sistnevnte :-) Pris (for kartpakke "Scandinavia"): €30,- ergo ganske rimelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2.2 er dette endret slik at backup ligger i google skyen.

 

Backup

 

Google has introduced a new cloud backup service in Android 2.2 that will hopefully make life easier for Android users who lose a handset or want to migrate their settings and application data to a new device. The backup service is designed to be invisible to regular end users. Applications that support the feature will use it transparently in the background.

 

Application developers can add cloud backup support to their software by implementing a "BackupAgent" and registering it in their application's manifest file. An agent has "onBackup" and "onRestore" functions that are called by the system. The backup function serializes data into the supported format and then hands it off to the backup manager, which is responsible for storing it in the cloud. The restore function is invoked and supplied with any available backup data when the application is installed.

 

The high-level APIs that are used by application developers to create backup agents completely abstract away the actual storage mechanism, leaving it hidden as an implementation detail. By default, the backup manager is designed to use Google's cloud storage to house the backup data. The backup manager is modular, however, meaning that it could potentially be adapted by the device manufacturer to use a different backend storage solution.

 

When the user gets a new device and installs an application, the backup manager will look to see if there is backup data in cloud storage that is compatible with the version of the program that is being installed. If there is data available, it will be passed to the application's agent through the "onRestore" function. This will allow applications to repopulate backup data that was saved from previous devices. It should work without any user intervention.

 

Like C2DM, the cloud backup service relies on the user's Google account to identify the device. The backup data is consequently associated with the user's Google account. Google warns, however, that the backup data is not accessible "on demand" and should not be used for general purpose storage or synchronization.

 

This feature obviously requires Android 2.2 and depends on individual applications to implement support. As such, it might take some time for it to gain enough traction for it to be really useful.

 

Ref:

http://arstechnica.com/open-source/reviews/2010/07/android-22-froyo.ars/6

 

Froyo 2.2, Settings > Privacy > Backup option, GONE

Lenke til kommentar

Finnes det ikke en som tar backup av galleri, sms og kontakter?

 

Jeg lurer på det samme ang SMS.

 

Når det gjelder kontakter, dersom du har Windows og installerer ActiveSync til HTC så har du en veldig bra backup/redigerings verktøy av kontakter der. Sett opp ActiveSync til å synce mot Adresseboka i Windows. Deretter har du glimrende muligheter til å editere og vedlikeholde kontaktene dine der, deretter resynce mot mobilen.

 

Har da backup samtidig som et veldig bra verktøy for å editere og vedlikeholde kontaktene. Jeg brukte og denne for å kopiere over mine gamle kontakter fra SE telefon til nye Desire, altså da via Adresseboka i Windows.

 

jarle

Lenke til kommentar

En ting jeg virkelig savner på kalenderen, ukenr.. I jobben så bruker vi ofte "onsdag uke 36) f.eks. da sliter jeg.. eller finnes den (bare jeg som er blind) :hmm:

 

Uke nummer vises om du velger "Week View" eller Uke vha menu knappen når du står i sense kalenderen.

Jeg fant ikke noe "uke" i meny ..

 

Quote Manual

"Når du åpner kalenderen, viser den månedsvisningen som standard. Du kan også vise kalenderen i dagsorden-, dag- eller ukevisning. Hvis du vil bytte mellom kalendervisninger, trykker du på MENY og velger typen visning du ønsker"

 

Bilde

 

Eller du kan legge til uke kalender i gmail kalenderen så vises uke nr i mnd visningen.

Jeg sliter litt med sync til gmail-kalenderen, jeg får syncet avtaler slik at de automatisk kommer opp på nettet/mobilen. Jeg har også huket av på gmail-kalenderen for at den skal vise ukenr, samt noen fotball-apps, men de får jeg ikke på mobilen når jeg prøver å synce..

Lenke til kommentar

Lastet ned Navigon fra Piratebay jeg. :) Gratis(ja, ulovlig, men who cares? :D) og funker fjell! Problemet er at GPS bruker enormt med batteri! Tar ikke mere enn 10-15 minutter så har det gått nesten 50% av batteriet.. Veldig kjipt.

 

 

Går det an å laste ned fra nettet ( sånn som du gjorde ) og legge applikasjonene inn på din HTC uten å gjøre noe med HTC din?

 

På Ipod og Iphone så må du jo jailbreake hvis jeg ikke tar helt feil?..

Lenke til kommentar

Lastet ned Navigon fra Piratebay jeg. :) Gratis(ja, ulovlig, men who cares? :D) og funker fjell! Problemet er at GPS bruker enormt med batteri! Tar ikke mere enn 10-15 minutter så har det gått nesten 50% av batteriet.. Veldig kjipt.

 

 

Går det an å laste ned fra nettet ( sånn som du gjorde ) og legge applikasjonene inn på din HTC uten å gjøre noe med HTC din?

 

På Ipod og Iphone så må du jo jailbreake hvis jeg ikke tar helt feil?..

 

Det er ikke noe problem å installere software som ikke ligger på Market. Det er jo slik vi får installert f.eks Navigon også, som egentlig er en betal-app. Androd = iPhone-restriksjoner NOT :thumbup:

Lenke til kommentar

Lastet nettopp ned og testet Handy Backup via marked. Den fungerer utmerket.

 

http://www.handybackup.net/android-backup.shtml

 

 

siste innlegget mitt på forrige side har jeg også nevnt to som ihvertfall tar sms. kontakter, kalender og sms kan lagres på gmailkontoen.

sms via en app som heter sms backup.

 

galleri osv blir vel lagret på minnekortet så den blir jo ikke slettet ved en hard reset, ihvertfall ikke hvis vi skal tro HTC.

Lenke til kommentar

Lastet nettopp ned og testet Handy Backup via marked. Den fungerer utmerket.

 

http://www.handybackup.net/android-backup.shtml

 

 

siste innlegget mitt på forrige side har jeg også nevnt to som ihvertfall tar sms. kontakter, kalender og sms kan lagres på gmailkontoen.

sms via en app som heter sms backup.

 

galleri osv blir vel lagret på minnekortet så den blir jo ikke slettet ved en hard reset, ihvertfall ikke hvis vi skal tro HTC.

 

Handy Backup tar også dette. Du kan velge om du vil ta backup av telefon, SD kort, eller telefon OG SD kort.

Lenke til kommentar

 

 

Går det an å laste ned fra nettet ( sånn som du gjorde ) og legge applikasjonene inn på din HTC uten å gjøre noe med HTC din?

 

På Ipod og Iphone så må du jo jailbreake hvis jeg ikke tar helt feil?..

 

Ja det skal gå an, så lenge app'en ikke er ment til Rootet telefon. står da oftest (only for root).

 

derfor er det at man ikke får kjøpt apps på android en sannhet med modifikasjoner...du kan få kjøpt alle apps som kan betales på hjemmesiden deres....for så laste ned APK(inst filen) på mobilen din. Det er det at vi i Norge ikke kan kjøpe via Google kontoen på android market.

Lenke til kommentar

 

 

Handy Backup tar også dette. Du kan velge om du vil ta backup av telefon, SD kort, eller telefon OG SD kort.

 

nå husker jeg hvorfor jeg ikke nevnte den...jeg mener å huske at det sto at den finnes bare i trial så du må kjøpe den for å få brukt den etter 30 dager? eller tar jeg feil?

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

 

Jeg sliter litt med sync til gmail-kalenderen, jeg får syncet avtaler slik at de automatisk kommer opp på nettet/mobilen. Jeg har også huket av på gmail-kalenderen for at den skal vise ukenr, samt noen fotball-apps, men de får jeg ikke på mobilen når jeg prøver å synce..

Har du huket av i kalender-appen på telefonen at de skal vises..?

Lenke til kommentar

 

 

Handy Backup tar også dette. Du kan velge om du vil ta backup av telefon, SD kort, eller telefon OG SD kort.

 

nå husker jeg hvorfor jeg ikke nevnte den...jeg mener å huske at det sto at den finnes bare i trial så du må kjøpe den for å få brukt den etter 30 dager? eller tar jeg feil?

 

Edit: Etter en nermere titt på hjemmesiden kan se det ut som om at programmet kun er gratis i 30 dager. Så man får bare lete videre etter et gratis og funksjonelt program.

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar

 

Jeg sliter litt med sync til gmail-kalenderen, jeg får syncet avtaler slik at de automatisk kommer opp på nettet/mobilen. Jeg har også huket av på gmail-kalenderen for at den skal vise ukenr, samt noen fotball-apps, men de får jeg ikke på mobilen når jeg prøver å synce..

Har du huket av i kalender-appen på telefonen at de skal vises..?

Jeg har hake både på [email protected] - PC sync, og facebook

 

Edit: Nå trykket jeg på meny, der en kan huke av og på, og vips så kom alternativ for ukenummer også :)

 

Edit2: Virket ikke ennå, mulig jeg må synce den mot gmail-kalenderen igjen.. (har ikke trådløst her jeg nå er)

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har søkt litt rundt, men egentlig ikke funnet et skikkelig svar..

 

Problemet er etter at jeg oppgraderte min HTC desire til Android 2.2, så virker ikke billaderen lenger. Når jeg har koblet den til, så viser det "bilmodus" i varsellinjen. Billaderen fungerte fint før jeg oppgraderte

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...