Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at for snaue 4 timer ca. så lå batteriet mitt på rundt 60% om jeg ikke husker helt feil, og nå plutselig så peip telefonen og så fra om lite batteri, var sånn plutselig, sjekka hva som har stjålet batteri, men var ikke noe spesielt der. Telefonen var fryktelig varm også, batteriet lå på 36-37 grader ifølge *#*#4636#*#*. Så dette var utrolig merkelig syns jeg, ikke skjedd noe lignende før nå. Og de 4 timene så har telefonen ligget med skjermen av (standby), dog kan vel ha seg at dette problemet med awake-time har dukka opp igjen.

Lenke til kommentar

Man kan se på runkeeper.com traseen man trente. Veldig bra program synest eg, men gidder ikke hvis det skal bruke så mye batteri. Man ser også google maps underveis om man ønsker.

Synes ikke runkeeper bruker mer batteri enn andre tilsvarende programmer (endomondo, sportypal, mytracks, cardiotrainer). Det er klart at aktiv bruk av gps suger mye batteri, men selv med treningstur på over fire timer varer batteriet mitt fint dagen ut.

Lenke til kommentar

Batteriet kunne nok ha vært bedre ja, men jeg er fornøyd når jeg sammenligner mitt batteri med andres historier her inne :)

 

Dro på hytta fredagen, da hadde jeg litt over 80% batteri (hadde tatt mobilen ut av laderen 2 timer tidligere ca) og med mye bruk av spotify (1-2 timer), facebook, kamera, telefonsamtaler (ca 45 min) og diverse andre apps så holdte batteriet ut overraskende nok litt over et døgn før den siste prosenten sa takk for seg :)

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Nå er Android system 17%, Celle-standby 19%, Trådløsnett 17%, Telefon ikke i bruk 16%, skjerm 6%, telefonsamtaler 5%, Kamera 3%, Blouetooth 3%, telefon 2%.

 

Og de siste 12% tilhører 1 time med Runkeeper i dag tidlig. Det programmet ryker. Lite aktuelt hvis det skal bruke så mye på så lite bruk. GPS'en var jo også aktivert, men får da være grenser.

 

Her var innlegget. Altså, 1 time med Runkeeper stod for 12% av forbruket den dagen. Det hadde kanskje ikke vært så mye hvis telefonen var lite brukt den dagen, men når android system, celle standby og trådløsnett er 17-19% så er 12% alt for mye mener eg.

 

Men har jo ikke prøvd noen andre erstatninger for runkeeper....

Lenke til kommentar

Batteriet holder ett døgn med min bruk, så det synes jeg er greit. Etter hvert kommer nok lekingen til å avta litt, og da holder den enda lengre.

 

Jeg ladet forresten telefonen i morges. Så dro jeg på en sykkeltur som tok ca 1 time og 40 minutter. Da var batteriet på ca 60 %. My Tracks hadde brukt 37 % av det som var brukt, men det som er interessant var at 20 % var brukt av en app som jeg kun har brukt én gang og det var da jeg lastet den ned for flere dager siden. Det var en quiz-app om musikk fra 90-tallet. Needless to say så avinstallerte jeg den glatt.

Lenke til kommentar

At GPS-programmer sluker batteri er bare sånn det er.

 

Eksempel: På min gamle Nokia 5800 prøvde jeg å bruke Sportstracker til å logge hele 7-fjellsturen (Bergen) i fjor, men telefonen gikk tom for strøm etter ca 6 timer. Dette er en telefon som i utgangspunktet har en mye bedre batteritid enn Desire. Forøvrig så savner jeg Sportstracker, synes ikke Android sine alternativer er like bra, uten at jeg kan sette fingen på noe spesielt som mangler.

Lenke til kommentar

Finnes det en mulighet til å koble Desire til internett gjennom usb kablen til en pc som har internett. Siden det ikke er mulighet med trådløst nettverk i området så skulle jeg gjerne hatt en slik mulighet for å ta bort de værste nedlastningene fra telefon abbonemanget (som f.eks nedlastning til spotify offline modus).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...