Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Bare å ta en tur i bil der bilen har dekning. Finner du ingenting der heller så er det noe rart.

 

Radioen fikk vel skryt i desire testen på amobil så vidt eg husker?

 

Selvsagt virker den..... Tenkte du at HTC selger tusenvis av mobiler med en radio som ikke funker? Eller tenkte du at oppdateringen hadde drept radioen?

 

 

Tusen takk for ett flott svar. Da må jeg nok sende tlf min til rep. Kjekt med ett forum der man kan få klare svar.

 

Klarere svar får du ikke på et slikt diffust spm. Eg fulgte tilogmed opp med oppfølgingsspm for å avdekke om det var etter oppgraderingen du fikk problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mye cell-standby der. Er det dårlig dekning? Bytter den ofte mellom 2g og 3g? Jeg ville prøvd å sette den til å brke GSM only, og se om det hjalp.

 

Eg har lagt merke til år signalstyrken for mobilnettet ofte har vært veldig svak. Så gikk eg inn og gjorde som du sier her, og vips full styrke hele tiden.

 

Har også ligget høyt på cellestandby hele tiden.

 

Er det netcom som har dårlig dekning på wdcma?

 

 

Oppfølgningsspm: Vil "Kun GSM" føre til at eg ikke får sendt MMS? For nå funket MMS bra, så skiftet eg i går, og vips, samme surret om Generisk Nettverksfeil og melding ikke sendt.

 

Begynner å bli litt utolmodig med MMS problemene, må jo være noe eg gjør feil siden det ikke er et stort problem rundt om. (Sender med tekst, hjelper ikke)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan teste radioen på Htc Desire så jeg får bekreftet at den virker. Det gjør ikke min. Har den nyeste oppdateringen.

 

Radioen funker som gull den. Prøvde den ikke før nå for jeg har dårlig erfaring med div tlf og mp3-spillere med radio, men denne har god dekning og faktisk skikkelig god lyd også (testet med skikkelige øretelefoner - AKG K518DJ).

:thumbup:

 

Takk for svar! Har prøvd min litt mer nå. Hvis jeg søker manuellt får jeg inn noe, men autosøk finner ingen stasjoner. Litt dårlig dekning her hos meg kanskje...

 

Nå sitter jeg nok godt plassert rent geografisk men befinner meg også for øyeblikket noen meter inn i en gammeldags murbygning.

Kjørte scan og fikk 19 frekvenser. Alle med god dekning... :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv med Autosync og bakgrunnssync avslått så siver det inn ca 1 MB med data hver dag. Nå er det riktignok arbeidsgiver som betaler regningen, men jeg er ikke helt komfortabel når jeg vet at hver MB koster 10 kroner med dette abonnementet. Vi får regning hver tredje måned, så da blir det opp mot kr 900 bare på tull jeg ikke engang vet hva er. Jeg tror jammen jeg må ha en full gjennomgang for å finne synderen her, eller finnes det kanskje an app som viser hvilke programmer som har bruker internettilkoblingene?

Lenke til kommentar

I går slutta plutselig friendstream og laste ned hos meg, når jeg går inn på den får jeg bare en melding om at prosessen har stoppet, vennligst prøv igjen. Noen som har vært borti noe liknende?

Det samme begynte å skje med meg for noen dager siden! Det har ennå ikke blitt noe bedre..

Lenke til kommentar

I går slutta plutselig friendstream og laste ned hos meg, når jeg går inn på den får jeg bare en melding om at prosessen har stoppet, vennligst prøv igjen. Noen som har vært borti noe liknende?

Det samme begynte å skje med meg for noen dager siden! Det har ennå ikke blitt noe bedre..

 

Merkelig det der da. Facebookappen fungerer jo som den skal. Er det telefonen eller programmet det er noe feil med da tro?

Lenke til kommentar

Veldig mye cell-standby der. Er det dårlig dekning? Bytter den ofte mellom 2g og 3g? Jeg ville prøvd å sette den til å brke GSM only, og se om det hjalp.

 

Eg har lagt merke til år signalstyrken for mobilnettet ofte har vært veldig svak. Så gikk eg inn og gjorde som du sier her, og vips full styrke hele tiden.

 

Har også ligget høyt på cellestandby hele tiden.

 

Er det netcom som har dårlig dekning på wdcma?

 

 

Oppfølgningsspm: Vil "Kun GSM" føre til at eg ikke får sendt MMS? For nå funket MMS bra, så skiftet eg i går, og vips, samme surret om Generisk Nettverksfeil og melding ikke sendt.

 

Begynner å bli litt utolmodig med MMS problemene, må jo være noe eg gjør feil siden det ikke er et stort problem rundt om. (Sender med tekst, hjelper ikke)

 

Jeg fant ut at "NetCom Internett" APN måtte være riktig for at den skulle sende/motta MMS, fikk bare feil, selv om "NetCom MMS" var riktig iforhold til de manuelle innstillingene til NetCom, så måtte Internett også være det.. snodig..

 

Ta å sjekk igjennom om Internett-APN også er korrekt?

Lenke til kommentar

I går slutta plutselig friendstream og laste ned hos meg, når jeg går inn på den får jeg bare en melding om at prosessen har stoppet, vennligst prøv igjen. Noen som har vært borti noe liknende?

Det samme begynte å skje med meg for noen dager siden! Det har ennå ikke blitt noe bedre..

 

Merkelig det der da. Facebookappen fungerer jo som den skal. Er det telefonen eller programmet det er noe feil med da tro?

 

 

gå på innstillinger-administrer applikasjoner- fjern data på friendstream, det har løst flere problemer her før hvis man leser litt :)

eller rett og slett benytter seg av søk funksjonen i forumet :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan teste radioen på Htc Desire så jeg får bekreftet at den virker. Det gjør ikke min. Har den nyeste oppdateringen.

 

Radioen funker som gull den. Prøvde den ikke før nå for jeg har dårlig erfaring med div tlf og mp3-spillere med radio, men denne har god dekning og faktisk skikkelig god lyd også (testet med skikkelige øretelefoner - AKG K518DJ).

:thumbup:

 

Takk for svar! Har prøvd min litt mer nå. Hvis jeg søker manuellt får jeg inn noe, men autosøk finner ingen stasjoner. Litt dårlig dekning her hos meg kanskje...

 

Om du sitter inne kan autosøk være litt dårlig, men ute så funker den bedre ser det ut som.

 

Kan man fortsatt ikke lagre apps på minnekortet? Eller er det ikke før Android 2.2 kommer? Vist det i heletatt blir mulig? Irriterende og må slette apps heletiden, når jeg installerer nye. :p

 

Hvis du rooter telefonen er apps på sd kort mulig nå, ellers så kommer muligheten med 2.2.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg fant ut at "NetCom Internett" APN måtte være riktig for at den skulle sende/motta MMS, fikk bare feil, selv om "NetCom MMS" var riktig iforhold til de manuelle innstillingene til NetCom, så måtte Internett også være det.. snodig..

 

Ta å sjekk igjennom om Internett-APN også er korrekt?

 

Hmmmm.... Hva skal de være?

 

Har Netcom en side med oversikt over dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Spm når det gjelder CPU: Ser kun en sjelden gang at CPU clock går noe særlig over 300 MHz, men ser ofte at CPU ligger oppi i100%. Hvorfor går ikke CPU opp i klokkehastighet (noe mer enn 4-500) når cpu lasten blir høyere?

 

 

Hvor greier du å se hastigheten på CPUen?

 

Jeg fant ut at "NetCom Internett" APN måtte være riktig for at den skulle sende/motta MMS, fikk bare feil, selv om "NetCom MMS" var riktig iforhold til de manuelle innstillingene til NetCom, så måtte Internett også være det.. snodig..

 

Ta å sjekk igjennom om Internett-APN også er korrekt?

 

Hmmmm.... Hva skal de være?

 

Har Netcom en side med oversikt over dette oppsettet?

 

 

https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/manuelt.html

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...