Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

der kom jaggu en OTA med firmware 1.21.405.2 til min Desire :)

 

Hmm, kjøpte min telefon for 2 dager siden, men min hadde allerede 1.21.405.2 når jeg fikk den.

 

Pokker. Ka er vitsen med backup når den allikevel gjenoppretter telefonen slik den var ny....

 

Husker jeg fikk spørsmål om å ta backup når jeg først starta mobilen eller når det var, dog har ikke helt skjønt greia med det, eller hva den tar backup av, og evt. hva jeg må gjøre for å gjennopprette det jeg tok backup av. Så langt virker det som en funksjon uten mening, eller som ikke funker helt 100%.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvis jeg søker så kommer det ingenting. Men det kommer vel senere, forskjellen skal være?

 

Her er noen av endringene som 1.21.405.2 medfører:

 

- Updates bootloader to 0.80

- New radio image

- New youtube app with HQ option (1.6.20E).

- Fixed htc’s weather widget (integrated into clock&weather widget) not knowing where you are (1.15.xxx just said the name of the country in some countries).

- SMS issue (from non-numerical senders) is resolved.

- fixed random contact showing when receiving operator SMS.

- fixes the voicemail bug for the French carrier SFR (short voicemail number used to call 911/emergency).

- Messages app now shows a count on the number of messages in the SMS inbox.

- calendar/contacts bug – unable to store contact’s birthday – has been fixed.

 

 

Det sies også at denne oppdateringen er en oppdatering for å klargjøre telefonen for froyo (android 2.2).

Lenke til kommentar

Samme her. Er det forresten slik at telefonen fortløpende tar backup til SD-kort når det er huket av for dette? I så fall, hvordan henter man opp en slik backup?

 

 

http://www.htc.com/europe/howto.aspx?id=719&type=1&p_id=312

 

Ser ut som alt skal skje automatisk. Dog nå har ikke jeg gjort en hard reset av telefonen, eller oppgradert ROM eller noe slik enda, så har null peiling på om det faktisk funker.

Lenke til kommentar

Samme her. Er det forresten slik at telefonen fortløpende tar backup til SD-kort når det er huket av for dette? I så fall, hvordan henter man opp en slik backup?

 

 

det gjør telefonen selv når du resetter den til fabrikkinstillinger.

den lager vel filer ved endringer i telefonen..etterhvert som endringene gjøres..og legger en beskyttet fil i sd kortet

Lenke til kommentar

Nitrius, siden du også allerede har siste oppdatering, så kanskje du også har samme problem som meg. Det er en fjern tanke, men verdt å sjekke.

 

Hvis du har noen kontakter som begynner på Æ, Ø eller Å, kan du søke opp disse? Dette får ikke jeg gjort via "Søk i kontakter".

 

 

Hmm, riktig som du sier der gitt, får ikke opp noen kontakter hvis jeg prøver på det via "Search Contacts/Søk i kontakter", dog om du søker via Phone, altså der du slår nummeret, så kommer de opp.

 

Noen som har problem med at awake time=uptime? Det har jo seg slik at awake time ikke skal tikke når telefonen går inn i standby, altså sparer strøm. Søkte litt rundt om dette og det ser ut som flickr var problemet, hjalp ikke å fjerne syncingen, måtte fjerne kontoen helt fra telefonen, og nå ser awake time ut til å oppføre seg normalt.

 

Ser ikke ut som flickr er det eneste problemet gitt, for nå har awake time begynt å tikke igjen i standby, litt irriterende dette her, da batteri tiden blir betraktelig fortere brukt opp av dette.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Der har eg samme problemet Bradbury. Men vet ikke om eg hadde det før...

 

Confirmed. Det er nok en bug, ja.

På den annen side har jeg ikke prøvd 'Søk i kontakter' (eller 'Search People' som det heter for oss som kjører utenlandsk) før dere begynte å snakke om det. Bruker forstørrelsesglasset eller call-vinduet og der funker æ,ø og å fint.

Lenke til kommentar

Så langt er jeg litt skuffet over batteriet.

Har nå i 2 dager prøvd å observert strømforbruket; fakta er uansett at etter ei natt på lading er telefonen fri for strøm 8 timer senere etter jobb.

 

Forbruket inkluderer da 2-3 timer med Spotify(offline), 5 sms maks, 3G surf i matpause + sync av yr-vær og e-mail hver 2 time.

Ellers er bakgrunnsdata/autosync og resterende trådløse koblinger slått av hele dagen. Bruker heller ikke aktiv bakgrunn og skjermstyrke er satt til auto.

 

Batteribruk viser:

Celle-standby: 31% / Android-system: 27% / Telefon ikke i bruk: 25% / Skjerm: 10% / Spotify: 4%

 

Høres dette normalt ut? Er det evt. flere ting jeg kan gjøre for å redusert strømforbruket?

Dog synes jeg det er dumt å måtte slå av alle nyttige funksjoner slik at man knapt overlever 8 timer minimal bruk.

Lenke til kommentar

Så langt er jeg litt skuffet over batteriet.

Har nå i 2 dager prøvd å observert strømforbruket; fakta er uansett at etter ei natt på lading er telefonen fri for strøm 8 timer senere etter jobb.

 

Forbruket inkluderer da 2-3 timer med Spotify(offline), 5 sms maks, 3G surf i matpause + sync av yr-vær og e-mail hver 2 time.

Ellers er bakgrunnsdata/autosync og resterende trådløse koblinger slått av hele dagen. Bruker heller ikke aktiv bakgrunn og skjermstyrke er satt til auto.

 

Batteribruk viser:

Celle-standby: 31% / Android-system: 27% / Telefon ikke i bruk: 25% / Skjerm: 10% / Spotify: 4%

 

Høres dette normalt ut? Er det evt. flere ting jeg kan gjøre for å redusert strømforbruket?

Dog synes jeg det er dumt å måtte slå av alle nyttige funksjoner slik at man knapt overlever 8 timer minimal bruk.

 

 

Som nevnt, sjekk uptime og awake time, har du mye awake time eller om den er prikk lik uptime, så er det et eller annet som suger strøm og holder telefonen i livet, når skjermen skru seg av, skal telefonen gå inn i standby modus, og awake time skal ikke tikke da. Sliter med samme problem selv for øyeblikket. Trodde det hadde noe med flickr å gjøre, men ser ikke slik ut.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...