Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hvis noen flere har eller får dette problemet så skriver jeg om det her så det er søkbart..

 

Instillinger - Applikasjoner - Administrer aplikasjoner Error " Beklager com.android.settings stoppet uventet "

 

Man får ikke gå inn på Administrer Applikasjoner, da kommer denne feilmelding og tvinger lukking

 

FIX / Løsning

- Last ned og installer Quick Uninstaller fra Marked...

- Avinstaller den/de siste Applikasjonene du installerte eller du merket problemet...

- Start med Locale om du har det på telefonen, virker som det er den som er problemet hos de fleste som får dette problemet...

- Test ved å prøve å gå inn på Administrer Aplikasjoner igjen...

 

( Trolig blir dette fixet av Locale-utvikleren før eller siden )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Er det slik at GPS IKKE koster noen penger? Så den kan stå aktivt på hele tiden? Vet noen om en slik funksjon tar en del strøm?
GPS i seg selv koster ingen penger, men det koster en del strøm.

Når det er sagt, så har telefonen din også A-GPS (Assisted GPS) som bl.a gjør at den kan laste ned data fra nettet for raskere å finne posisjonen din. Hvis den gjør dette via mobildata så kan jo det koste penger, avhengig av hvilket abonnement du har.

GPS brukes gjerne til å vise posisjonen på et kart eller flyfoto og nedlasting av disse betyr datatrafikk som koster. Spsielt i utlandet kan dette bli dyrt.

 

På min gamle Nokia kunne jeg nedlaste alle kartene fra et land før jeg dro dit. Jeg har ikke funnet noe på Desiren som har tilsvarende funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Åi, åi.. Takker så meget, mroek! :w00t:

 

Ja, det står helt sikkert lett tilgjengelig på nettet et sted, men ofte -og spesielt siden jeg er så ny- så i samme slengen finner man masse annet av informasjon og jeg klarer ikke helt å skille hva som er hva sånn med det første.. :( Derfor var så det flott at du svarte, for da har jeg noen "mursteiner" å bygge videre på..

 

 

Takk og bukker igjen! :)

Lenke til kommentar

Lurer litt på det å overføre musikk fra PCen.

 

Jeg overførte et par ringetoner, og det gikk forsåvidt bra, men jeg prøvde først å lage en mappe kalt Ringtones inne i MP3-mappa på telefonen, og la dem der, men den mappa dukket ikke opp i musikk-avspilleren. Så jeg slettet mappa, og la inn ringetonene 'løst' i MP3-mappa. Da dukket de opp, men jeg måtte gå inn på Egenskaper på den ene fila på PCen og skrive noe under Artist for at navnet skulle dukke opp i oversikten (ellers sto det bare ukjent artist e.l.).

 

Så det jeg lurer på er; hva er den greieste måten å overføre musikk fra PCen? Skal det egentlig være så enkelt som jeg først trodde; altså å kopiere over mapper med mp3-låter til MP3-mappa på telefonen?

 

Nå skriver jeg litt før jeg har testa det ordentlig, men det gikk altså ikke så bra når jeg prøvde det med de ringetonene først.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Jeg har gjort om det der litt, for det kommer jo på det samme om filene ligger i en mappe som heter MP3 eller om mappen heter trappetrinn...

 

Musikk : root /media/musikk/ artist el om ønskelig

Video : root /media/video/

Ringetoner : root /media/ringetoner/

Andre bilder : root /media/bilder/

 

Å har da slettet MP3 mappen som var der originalt, spiller jo andre filtyper en mp3 liksom... :roll:

Kameraet lagrer fortsatt til DCIM mappen, tror ikke dette kan endres?

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en løsning med at mobilt nett ikke vil slå seg på etter du har hatt det av en stund? UTENOM at du må slå av og på flymodus?

 

Anyone?

 

Merkelige greier. Har det samme problemet selv.

 

har lest om mange som har dette problemet...

hva abb. har du?

 

Chess 10 t.

Endret av arild123
Lenke til kommentar

 

På min gamle Nokia kunne jeg nedlaste alle kartene fra et land før jeg dro dit. Jeg har ikke funnet noe på Desiren som har tilsvarende funksjonalitet.

Android har ingen GPS-løsning med telefonene men det finnes programvare med kartpakker å få kjøpt. Jeg har prøvd/prøver to som jeg kan anbefale. Copilot og Sygic. De er litt forskjellige men fullt brukbare begge to.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Hmm... jeg får plutselig bare opp albumbilde for én av platene. Men jeg klarer ikke å se noen forskjell på hvordan den platen er navnet i forhold til de andre.

 

Er det noen måte man kan 'force' musikkspilleren til å se etter album-bilde? Eller gjør den det automatisk med jevne mellomrom? Jeg hadde flere bilder i starten, men ironisk nok ble de andre borte etter at jeg organiserte dem bedre og fjernet unødvendig tekst fra tittelen etc. Den som fortatt har albumbilde er ikke noe annerledes enn de andre når det gjelder navning etc.

Lenke til kommentar

Hmm... jeg får plutselig bare opp albumbilde for én av platene. Men jeg klarer ikke å se noen forskjell på hvordan den platen er navnet i forhold til de andre.

 

Er det noen måte man kan 'force' musikkspilleren til å se etter album-bilde? Eller gjør den det automatisk med jevne mellomrom? Jeg hadde flere bilder i starten, men ironisk nok ble de andre borte etter at jeg organiserte dem bedre og fjernet unødvendig tekst fra tittelen etc. Den som fortatt har albumbilde er ikke noe annerledes enn de andre når det gjelder navning etc.

 

Som jeg har erfart det, så må mp3 filene være tagget med albumnavn for at album-bilde skal vises.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd/prøver to som jeg kan anbefale. Copilot og Sygic. De er litt forskjellige men fullt brukbare begge to.

Kan skyte inn et 3. forslag som ikke anbefales å bruke tid på å prøve...

 

Jeg har prøvd Mapdroid, basert på OpenStreetMap...

Anbefales IKKE, det mangler både store og små veier, kystlinjen er meget unøyaktig (ikke oppdatert på leeenge, langt værre en kartet på nett, fjorder mangler, veier går ute i havet, stedsnavn osv mangler...

 

Det fungerer fint om du skal bevege deg i Oslo sentrum eller andre steder innenlands hvor noen har jobbet mye med Kartet, men til generelle turer med bil eller til fots er det helt ubrukelig...

 

Det er gratis, men det er ikke brukbart til noe... :thumbdown:

:thumbup:

Lenke til kommentar

OK - da har jeg funnet en metode for å få albumbilder inn i musikkspilleren. Grunnen til at kun det ene albumet jeg kopierte over fikk bilde når jeg spilte det av i musikkspilleren, var at det var noen skjulte Windows-filer i den mappa. Og en av de filene var en som heter AlbumArtSmall.jpg

 

Så en metode jeg har funnet ut fungerer på alle de albumene jeg nå overfører, er å finne et ca. 200x200 pixel .jpg bilde av album-coveret på nettet, legge det bildet i album-mappa på PCen før man overfører den, og kalle bildet AlbumArtSmall. Så overfører man mappa med musikken og den bildefila, kobler fra telefonen, starter musikkspilleren, og da bruker den det bildet til å "lage" et album-bilde til den plata. Den lager en 'thumbnail' av den som den legger i en mappe som heter 'albumthumbs' eller noe i den duren (gidder ikke koble til for å sjekke nå). Det er mulig det er ett fett hva bildefila heter, men jeg mener å huske at det ikke gikk hvis den ikke het AlbumArtSmall.jpg

 

Men uansett - den ovenstående metoden funker fint for meg. :)

 

Hvis noen vet om en måte å få spilleren til heller å finne album-bildet via nettet, så bare skrik ut. :)

 

Nå er det vel sånn at f.eks. Windows Media Player henter ned albumbilder og legger disse i mappene når man spiller av / ripper musikk på PCen, så det kan vel tenkes at det holder å få WMP (eller et annet program) til å gjøre det. Men det er ikke alle plater den finner bilde til uansett da, så da fungerer ihvertfall metoden min greit.

 

Eneste jeg ikke får til nå, er å 'flikke' mellom album med fingeren. Ikke mellom låter engang. Når jeg spiller av en låt, og prøver å 'flikke' på albumbildet, skjer det ingenting. Vet ikke hvorfor. :\ [edit] Jo, jeg kan 'flikke' mellom album så lenge jeg velger 'Spill alle'. [/edit]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Da er Desire endelig innkjøpt.

 

Fikk reservert og hentet dagens siste telefon på Elprice Åsane.

 

Litt skuffet over at når jeg hadde kommet meg opp og i kassen så ble jeg trukket 3999,- for telefonen, trodde elprice skulle ha lik pris på nett og i butikk?

Helt enig, jeg prøvde å si at jeg ble opplyst lik pris, men det nyttet ikke.

 

Må ellers si at jeg fremdeles er ekstremt fornøyd med telefonen, og spesielt kameraet har overrasket veldig positivt. Trodde det skulle være helt ubrukelig, i kjent HTC-stil, men det tar jo til og med godkjente bilder om kvelden.

 

Jeg ble kontaktet av bruker Elprice.no kort tid etter jeg skrev innlegget mitt om å ha måttet betale mer i butikk. Han sjekket opp mot kvitteringsnummeret mitt og jeg skal nå få refundert det jeg betalte for mye. Så samme pris i butikk og nett er tydeligvis fremdeles gjeldende, er vel som vanlig bare noen lokale butikksjefer som prøver å få litt ekstra fortjeneste.

 

Veldig bra kundeservice av Elprice.no :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...