Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg hadde også problemer med levering fra Zagg. Det tok 2-3 mnd og en haug med purringer, så sendte de et nytt.. og plutselig dukket det første jeg hadde bestilt opp 3 mnd etter.

 

Spennende! Jeg tenkte å vente til det hadde gått 3 uker før jeg begynte å mase på de. Jeg har såpass lav tillit til Posten etter mye surr med forsvunnet post i det siste, men de nekter å ta i mot klager fra noen andre enn avsender.

 

mottok mitt i dag. ventet i 2 uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da viser det seg at det er den nye typen simkort fra chess som ikke virker i denne telefonen. Simkortene har for liten kontaktflate til å få skikkelig kontakt med telefonen, noe som resulterer i at den faller ut støtt og stadig og pinkode må tastes på nytt.

 

Merkelig at en så ny telefon ikke skal klare å lese simkort på en skikkelig måte.

 

Uansett, nå sender chess meg nytt simkort av gammel type, så da ordner det seg ihvertfall:-)

 

Hmm.. Har bestilt denne telefonen hos chess, og fikk simkort i posten i dag (telefonen lar vente på seg). Sammenlignet med et tele2-simkort jeg har fra før så er kontaktflatene smalere, men lengre på chess-kortet.. Får håpe det funker, *fingers crossed*!  :)

 

Om ikke får du gjøre som meg, ringe å be om simkort av gammel type.

Lenke til kommentar

Er der mange forskjellige "rom" å velge mellom dersom jeg roter telefonen?

 

Er i all hovedsak to grunner til at jeg vurderer å rote:

 

1) Marked Enabler

 

2) Få programmer over på minnekort.

 

Punkt en er ikke noe problem da jeg gjorde dette på hero også, men når det kommer til punkt to er jeg helt grønn. Er dett mye styr å få til, eller er det en enkel innstilling som skal gjøres?

 

Hvilke rom bør en eventuelt gå for av de som er tilgjengelig, og hva er lagt til og fjernet på disse opp mot den originale romen?

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en løsning med at mobilt nett ikke vil slå seg på etter du har hatt det av en stund? UTENOM at du må slå av og på flymodus?

 

Anyone?

 

Merkelige greier. Har det samme problemet selv.

 

har lest om mange som har dette problemet...

hva abb. har du?

Lenke til kommentar

Fikk mitt IS fra zagg i dag og nå ligger telefonen til tørking :)

 

Full body protection eller kun til skjermen? Gikk det greit? Lurer på å bestille selv. Etter at samboeren skulle ha på sin iphone igår, skal det sies at jeg vegrer meg litt.

 

Det er da ikke noe vits med full body da baksiden er av plast og det riper da ikke... Det er veldig greit å sette på dette på skjermer men skjønner egentlig ikke vitsen med denne telefonen som har så si ripefri skjerm? Uansett så ligger det drøssvis med filmer om hvordan man sette dette på hos YouTube.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Fikk mitt IS fra zagg i dag og nå ligger telefonen til tørking :)

 

Full body protection eller kun til skjermen? Gikk det greit? Lurer på å bestille selv. Etter at samboeren skulle ha på sin iphone igår, skal det sies at jeg vegrer meg litt.

 

Det er da ikke noe vits med full body da baksiden er av plast og det riper da ikke... Det er veldig greit å sette på dette på skjermer men skjønner egentlig ikke vitsen med denne telefonen som har så si ripefri skjerm? Uansett så ligger det drøssvis med filmer om hvordan man sette dette på hos YouTube.

 

Jeg har lest om flere i dette forumet som allerde har fått flere riper i skjermen...

Lenke til kommentar

Er der mange forskjellige "rom" å velge mellom dersom jeg roter telefonen?

 

Er i all hovedsak to grunner til at jeg vurderer å rote:

 

1) Marked Enabler

 

2) Få programmer over på minnekort.

 

Punkt en er ikke noe problem da jeg gjorde dette på hero også, men når det kommer til punkt to er jeg helt grønn. Er dett mye styr å få til, eller er det en enkel innstilling som skal gjøres?

 

Hvilke rom bør en eventuelt gå for av de som er tilgjengelig, og hva er lagt til og fjernet på disse opp mot den originale romen?

 

Det er ikke noe særlig med ROMs til Desire ennå, siden det bare er et par dager siden root-prosessen ble offentlig. Det ligger et par stykker på XDA-forumet, men de er fortsatt på prøve og feile-stadiet. De er uansett bare varianter av den vanlige Desire-ROMen. Men det kommer nok mange ganske snart... :)

 

Det er noe helt annet å roote Desire enn mange tidligere HTC-telefoner, men prosessen er rimelig gjørbar likevel. Det kan være en ide å vente til det kommer en enklere måte, noe som også bør komme ganske kjapt.

 

Her er XDA-forumet for androidutvikling på desire: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628

 

Og her finner du oppskrift på root: http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/307365/29-apr-r3-htc-desire-rooting-guide-now-with-new-improved-easier-root-method/

 

Edit: Rootingen kan være vanskelig dersom man ikke har noe kjennskap til Linux.

Endret av Torhaccc
Lenke til kommentar

Eg er desverre ein av dei som har lagt merke til to litt lange striper på skjermen, dig man kun ser dem i skarpt sollys eller direkte under ei lampe. Kjøpte idag timetec beskyttelse til skjermen fram til eg får IS'et mitt i begynnelsen av neste veke. Er rett og slett den største dritten eg har vore borti...er f*** meg umulig å få fint på og uten bobler...

 

Til dere som allerede har påført skjønnheten IS, korleis blei resultatet mtp. Bobler o.l. ? :) var den uproblematisk å påføre?

Lenke til kommentar

Eg er desverre ein av dei som har lagt merke til to litt lange striper på skjermen, dig man kun ser dem i skarpt sollys eller direkte under ei lampe. Kjøpte idag timetec beskyttelse til skjermen fram til eg får IS'et mitt i begynnelsen av neste veke. Er rett og slett den største dritten eg har vore borti...er f*** meg umulig å få fint på og uten bobler...

 

Til dere som allerede har påført skjønnheten IS, korleis blei resultatet mtp. Bobler o.l. ? :) var den uproblematisk å påføre?

 

Jeg har tatt på IS idag :)

Reultat :

Tok først på den på skjermen... Første gang ble det støvkorn under, jeg tok forsiktig av, og satte den på igjen... da ble det meget bra. Passer bra på og ikke noe støv under... Er bare å være VELDIG, VELDIG tolmodig... Treffer du ikke, ta den av og prøv igjen... bruk medfølgende kort til å skrape ut alle boblene.

 

Var verre med det bak faktisk, fikk det aldri boblefritt, og ble bare stygt, så for meg holder det med å ha IS på skjermen :)

 

Edit:

 

Og er ikke noe å si på brukeropplevelsen.

+ Slipper alle kladdemerkene

+ Litt "mykere" å trykke på skjermen

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

 

Lurer på om noen her kunne avkrefte/bekfrete, eventuelt forkalre noen ting for meg.. jeg er helt ny på dette med disse type telefonene :blush: ;

 

 

1) Er det slik at GPS IKKE koster noen penger? Så den kan stå aktivt på hele tiden? Vet noen om en slik funksjon tar en del strøm?

 

2) Jeg bruker APNdroid og Quick Settings, og lurer på det med "Mobile data" (QS), er det det samme som "3G/EDGE/GPRS" som man kan slå av og på under APNdroid? Hvis ikke; hva er forskjellen? Og hvis ja; er det dette (og kun dette) som må slåes på for å komme på internett, osv, når trådløst ikke er tilkoblet?

 

2b) Er "Mobilt nettverk" som jeg finner under innstillinger det samme noe noe av det over? (Jeg mener også at jeg enablet "Mobile data" i QS, men fortsatt måtte jeg også enable "Mobilt nettverk" under innstillinger.. Hvorfor denne dobbeltgreia, hvis det da er det samme da.. og hvis ikke; Hva er forskjellen?

 

3) Hva er WCDMA? Og bør jeg velge "Bare GSM", "Bare WCDMA", eller begge under innstillinger for foretrukket nettverksmodus? Har det noe å si for noe?

 

4) Hva er egentlig dataroaming?

 

5) Hva er egentlig APN?

 

6) Når jeg har lekt meg litt frem og tilbake med av-og-på -knapper så finner jeg ofte at der det tidligere har stått "telenormms" (etc) under APN-navn, står det nå telenorapsapndroid[disabled] eller noe lignende.. Er dette alt som skal til for å få funksjonen til IKKE å fungere? Og, når jeg slår på igjen det jeg eventuelt fikk "disabled", vil den automatisk sette seg tilbake (og dermed fjerne apndroid[disabled] -teksten)? Jeg hadde i lengre tid problemer med å sende MMS til jeg oppdaget (og leste her et sted) at jeg måtte fjerne den "disabled"-teksten, og da fungerte det.. men, jeg mener at jeg har prøvd utallige ganger å "slå den på" via disse andre applikasjonene.. Rart at man må gjøre slikt manuet, trodde disse programmene skulle være så "kjekke og smarte"!?

 

7) Jeg har Quick Settings og APNdroid; Trenger jeg begge, eller kan jeg klare meg med Quick Settings.. gjør APNdroid noe som ikke Quick Settings gjør?

 

 

 

Det ble en del dette.. men, hvis noen kunne ha gitt meg noe bedre innsikt i akkurat dette, så hadde det hjulpet meg en GOD del på forståelsen, og hvordan ting henger sammen (vil jeg tro) :)

 

 

Takker så mye til de av dere som er så snill og hjelper!

Lenke til kommentar

Hva er egentlig disse problemene med Market her i Norge? Har bare hørt litt snakk om det...

 

Er det slik at man ikke får kjøpt programmer i Norge, og at man må hacke/roote telefonen for å kjøpe programer? Dette er jo isåfall ekstremt dårlig av Google. Selvom det kanskje er mas med lisenser og avtaler mellom teleselskaper hvis de skal ha en ordning som går rett på mobilregningen, istedet for brukerkonto med visa osv.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Lurer på om noen her kunne avkrefte/bekfrete, eventuelt forkalre noen ting for meg.. jeg er helt ny på dette med disse type telefonene :blush: ;

 

1) Er det slik at GPS IKKE koster noen penger? Så den kan stå aktivt på hele tiden? Vet noen om en slik funksjon tar en del strøm?

GPS i seg selv koster ingen penger, men det koster en del strøm.

Når det er sagt, så har telefonen din også A-GPS (Assisted GPS) som bl.a gjør at den kan laste ned data fra nettet for raskere å finne posisjonen din. Hvis den gjør dette via mobildata så kan jo det koste penger, avhengig av hvilket abonnement du har.

 

 

2) Jeg bruker APNdroid og Quick Settings, og lurer på det med "Mobile data" (QS), er det det samme som "3G/EDGE/GPRS" som man kan slå av og på under APNdroid? Hvis ikke; hva er forskjellen? Og hvis ja; er det dette (og kun dette) som må slåes på for å komme på internett, osv, når trådløst ikke er tilkoblet?

Blir mye rot når folk skal bruke allverdens tilleggsprogrammer (APNDroid etc) for å gjøre operasjoner som telefonen i prinsippet har innebygd. Det finnes jo innebygde widgets for å slå av og på både mobilt nettverk og wifi, så hvorfor ikke bruke dem? Når det er sagt, så tror jeg Googles egne applikasjoner kan finne på å bruke noe data "bak din rygg" selv om du har slått av mobilt nettverk, men det er snakk om små mengder.

 

 

2b) Er "Mobilt nettverk" som jeg finner under innstillinger det samme noe noe av det over? (Jeg mener også at jeg enablet "Mobile data" i QS, men fortsatt måtte jeg også enable "Mobilt nettverk" under innstillinger.. Hvorfor denne dobbeltgreia, hvis det da er det samme da.. og hvis ikke; Hva er forskjellen?

APNDroid modifiserer ditt APN til noe som er ugyldig, og det er ikke det samme som mobilt nettverk. Innstillingen for mobilt nettverk som du nevner er den samme som du kan få rett på en hjemmeskjerm hvis du f.eks bruker HTCs egne widgets (widgets -> settings) eller Android widgeten "Power control"

 

 

3) Hva er WCDMA? Og bør jeg velge "Bare GSM", "Bare WCDMA", eller begge under innstillinger for foretrukket nettverksmodus? Har det noe å si for noe?

Hvis du velger bare GSM så får du ikke 3G eller HSDPA, altså tregere mobilt data. Litt forenklet kan vi si at WCDMA = 3G.

 

 

4) Hva er egentlig dataroaming?

Roaming er når telefonen er tilkoblet et annet mobilnett enn din egen operatørs. Dataroaming er hvis det da bruker data via dette andre mobilnettet. Dette kan koste mye penger. Skrekkhistoriene om folk som får abnorme telefonregninger skyldes som regel dette.

 

 

5) Hva er egentlig APN?

APN = Access Point Name, og er rett og slett en adresse som forteller telefonen hvor den skal koble seg opp for å få data over mobilnettet. APNDroid forhindrer mobildata ved å forandre denne adressen til noe som er ugyldig, og telefonen kan da ikke bruke mobildata.

 

 

6) Når jeg har lekt meg litt frem og tilbake med av-og-på -knapper så finner jeg ofte at der det tidligere har stått "telenormms" (etc) under APN-navn, står det nå telenorapsapndroid[disabled] eller noe lignende.. Er dette alt som skal til for å få funksjonen til IKKE å fungere? Og, når jeg slår på igjen det jeg eventuelt fikk "disabled", vil den automatisk sette seg tilbake (og dermed fjerne apndroid[disabled] -teksten)? Jeg hadde i lengre tid problemer med å sende MMS til jeg oppdaget (og leste her et sted) at jeg måtte fjerne den "disabled"-teksten, og da fungerte det.. men, jeg mener at jeg har prøvd utallige ganger å "slå den på" via disse andre applikasjonene.. Rart at man må gjøre slikt manuet, trodde disse programmene skulle være så "kjekke og smarte"!?

Som før nevnt, APNDroid virker på den måten at det "ødelegger" APNet ditt for å hindre data.

Derfor legger det på den ekstra teksten du har sett.

 

 

7) Jeg har Quick Settings og APNdroid; Trenger jeg begge, eller kan jeg klare meg med Quick Settings.. gjør APNdroid noe som ikke Quick Settings gjør?

Du får sjekke litt selv. Jeg bruker ingen av dem, klarer meg fint med egen kunnskap og det som er innebygd i telefonen. Når det er sagt, så tror jeg du skal bruke litt tid på nettet for å finne ut ting selv. Google is your friend, og alt du har spurt om er egentlig lett tilgjengelig (men typisk på engelsk, selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...