Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Sliter med å komme meg på mobilt nett.

 

Bruker Chess (netcom).

 

Har haket på på "mobilt nettverk" under "trådløst og nettverk" i innstillinger.

 

Har også haket på "dataroaming", "dataroaming lyd" og "aktiver alltid-aktive mobildata"..

 

Noen som har forslag?

Du kan jo prøve å sette opp nettilkoblingen på nytt?

Dette skal være oppsettet for Chess:

   * Navn: Chess WAP
   * Databærer: pakkedata
   * Tilgangsnavn (APN): netcom
   * Brukernavn: chess
   * Passord: chess
   * Startside: http://wap.chess.no
   * Proxyadresse: 010.254.254.010
   * Proxy Port: 8080

 

Problemet ser ut til å være løst for A-Dawg nå, men bare til generell info så er ikke dette korrekt/nødvendig på Android.

Holder fint at den står på:

APN: netcom

APN Type: default

Resten skal være blankt. Navn er valgfritt.

Forresten litt merkelig når det ikke virker automatisk. Min satte seg opp fint helt selv når jeg valgte Chess som operatør under Setup.

 

Noen andre som sliter med at chess sine simkort mister kontakt med telefonen? Har sammenlignet med andre simkort, og virker som om at selve "brikken" på simkortet er mye mindre på chess sine kort enn feks på telenor sine, og derfor mister telefonen kontakten med kortet.

 

Har ikke hørt noe om dette problemet tidligere og har ikke problemet selv så det burde ikke være et generelt problem (jobber hos Chess).

Du har ikke tilfeldigvis et gammelt SIM? Vet du hvor lenge du har hatt det?

Er de første sifrene på kortet 6800 eller 8200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva som feiler pakkesporingen til elprice?

 

Trykker på spor pakke, men det kommer bare opp en blank side hos myconsignor.no :S

 

kjent problem, kjent fix?

 

Hei, dette er jo helt feil, skal sjekke det ut med en gang. Kan du sende meg den linken du får opp på PM?

 

Mvh

Elprice.no

Lenke til kommentar

Dere som har Zaggs invisible shield, hvordan er skjermen i bruk med denne på? Er den like responsiv? Føles det veldig plastaktig?

det er forløbig ingen i her som har fått den. Bestilte sjølv 30-60min. etter at det blei lagt ut på Zagg.com, og den beli sendt 16.april. så håpar eg får den i morgo, men blir sikkert skuffa igjen.

Skal ikkje på nokon måte gå utover responsen o.l.

Det er dette IS er spesialisert på, telefonen føles også bedre å trykke på imo. Har prøvd ein "egtelefon 2G" med IS på.

Kan...ikkje...vente...med...å...bruke...herlighete...igjen..:(

Lenke til kommentar

Hmm... må si jeg er skuffet over at man ikke kan gjøre noe så enkelt som å slette kontakter fra SIM-kortet. Det er vel et Android problem og ikke et Desire problem etter som jeg har Googlet meg frem til, men. Kjipt å måtte gå frem og tilbake med kortet mellom den gamle telefonen og denne for å få 'rydda opp', siden det blir en del duplikater når jeg overfører (fordi dersom en person hadde flere nummer under én kontakt på SIM kortet på den gamle telefonen, blir det gjort om til flere separate kontakter med (omtrent) samme navn på Desire).

 

Eller vet dere om en metode for å slette fra SIM?

Kontakter -> Menu -> Vis -> Hak av for SIM og eventuelt fjern haken for de andre gruppene foreløpig.

 

Kontakter -> Menu -> Slett -> Marker én og én kontakt, eller trykk Menu -> Merk alt.

 

?

 

Ha - du verden. Det var 'rart'. Jeg hadde huket av for at SIM-kontaktene IKKE skulle dukke opp, siden jeg så noen andre hadde rådet noen til dét. Og da fikk jeg jo ikke opp dem på kontaktlisten, men da kunne jeg jo heller ikke få slettet dem i det menyvalget du nå viste meg. Da fikk jeg (naturlig nok) bare slettet telefon-kontakter. Men jeg søkte på nettet skjønner du, og da var det flere tråder om at det ikke gikk å slette SIM-kontakter på Android. Men noe har tydeligvis skjedd siden det.

 

Takker og bukker. :)

Lenke til kommentar

Dere som har Zaggs invisible shield, hvordan er skjermen i bruk med denne på? Er den like responsiv? Føles det veldig plastaktig?

det er forløbig ingen i her som har fått den. Bestilte sjølv 30-60min. etter at det blei lagt ut på Zagg.com, og den beli sendt 16.april. så håpar eg får den i morgo, men blir sikkert skuffa igjen.

Skal ikkje på nokon måte gå utover responsen o.l.

Det er dette IS er spesialisert på, telefonen føles også bedre å trykke på imo. Har prøvd ein "egtelefon 2G" med IS på.

Kan...ikkje...vente...med...å...bruke...herlighete...igjen..:(

 

Er denne IS fra zagg "the shit" innen invisible shield? Et søk på ebay ("HTC DESIRE SHIELD") gir flere treff og fine priser. Tviler på det tar mange dagene før bestillingen ligger i postkassa. -Har aldri opplevd føss ved bestilling på ebay.

 

Ellers kommer det vel om ikke så lenge IS med speilrefleks. Det kan være litt classy for enkelte. Nexus One har det på ebay, og passer sikkert til Desire hvis interessen er der.

 

Rettelse: screen protector med speilrefleks er inne på markedet for desire. LINK

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få lyd på høyttaler når det ringer og handsfree er plugget i? Jeg pleier å la handfree ligge i, men når jeg ikke har den i ørene så hører jeg ikke at det ringer. På Nokia så var det lyd i høytaler også når det ringte med handsfree plugget i.

 

Google Skymap er forresten utrolig kult!

Lenke til kommentar

Blir litt for mye å lese gjennom 184 sider med debatt, så spør heller her. Håper noen kan svare på det.

 

Hvordan fungerer synkroniseringen med Gmail kalender? Skjer dette automatisk ved at jeg skriver inn ting i kalenderen på maskinen, også vil det automatisk ligge på telefonen, eller hva må til?

 

Står mellom Desire eller X10. Noen om kan gi meg noen fordeler ved Desire, som tilsier at jeg skal kjøpe denne?

 

Setter pris på svar;)

Lenke til kommentar

Blir litt for mye å lese gjennom 184 sider med debatt, så spør heller her. Håper noen kan svare på det.

 

Hvordan fungerer synkroniseringen med Gmail kalender? Skjer dette automatisk ved at jeg skriver inn ting i kalenderen på maskinen, også vil det automatisk ligge på telefonen, eller hva må til?

 

Står mellom Desire eller X10. Noen om kan gi meg noen fordeler ved Desire, som tilsier at jeg skal kjøpe denne?

 

Setter pris på svar;)

 

All synkronisering mot google går veldig VELDIG bra. Skriver du noe i kalenderen på mobilen, og vips er det i gmail kalenderen din(så lenge du er på mobilt/wlan på mobilen din)

Samme med mail, denne blir "pushet", får du mail, kommer den samtidig på mailinboksen og til mobilen din...

 

Hvorfor velge desire over X10?

Desire er finere å se på

Desire har bedre skjerm

Desire har nyeste android (jada, x10 får 2,1 om ett par måneder, men da kommer det nytt android så ligger de bak igjen)

Desire har SENSE!!!! SENSE!!!! (dette gir minst 10 pluss poeng)

 

X10 ser ut som en stygg svensk bil...

X10 reklamerer med 2 applikasjoner jeg ikke husker navnet på, som faktisk suger, sjønner ikke vitsen, er ikke LITT lettere å se gjennom bilder osv med.

X10 har mindre ram

X10 har kun radio i medfølgende headset.

X10 er sony ericsson :)

 

Edit: og mange nettsider hevder dette er verdens beste mobil pdd.

 

http://www.dinside.no/841441/htc-desire

dagbladet.no er noen norske som hevder det :)

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

Dere som har Zaggs invisible shield, hvordan er skjermen i bruk med denne på? Er den like responsiv? Føles det veldig plastaktig?

 

Den blir treigere...

Hadde på helten min.

 

Skal ikkje ha på ønsket mitt for å sei det slik.

Føles direkte "tung" å tafse på, sklir ikkje så lett...

 

Hatt min nå sida Komplett sendte den ( da alle fikk ca ) og ingen riper enda.

Lenke til kommentar

All synkronisering mot google går veldig VELDIG bra. Skriver du noe i kalenderen på mobilen, og vips er det i gmail kalenderen din(så lenge du er på mobilt/wlan på mobilen din)

Samme med mail, denne blir "pushet", får du mail, kommer den samtidig på mailinboksen og til mobilen din...

Apropos det med synkronisering mot Google:

Dette er ikke feilfritt, dessverre. Jeg har støtt på et irriterende problem som jeg ikke finner noen løsning på. Min bedre halvdel har delt sin Google-kalender med meg (og motsatt), og det er jo helt genialt. Hun hadde lagt inn en gjentakende (hver annen uke) hendelse i sin kalender som en påminnelse om noe hun skulle gjøre. Jeg fikk jo da opp denne hendelsen både på telefonen og på Google-kalenderen på nett.

 

Greia var bare at dette i praksis ikke var en hendelse som var interessant for andre enn henne, så jeg ba henne om å gjøre den privat i stedet. Det gjorde hun, og den forsvant da fra min Google-kalender på nett, men ikke på telefonen. Vanvittig irriterende, og det er komplett umulig å fikse det. Jeg har ihvertfall ikke klart det.

 

Det burde vært mulig på telefonen å velge full resynk mot Google, for det er åpenbart slik at hendelser kan bli hengende igjen i telefonens interne database.

Lenke til kommentar

All synkronisering mot google går veldig VELDIG bra. Skriver du noe i kalenderen på mobilen, og vips er det i gmail kalenderen din(så lenge du er på mobilt/wlan på mobilen din)

Samme med mail, denne blir "pushet", får du mail, kommer den samtidig på mailinboksen og til mobilen din...

Apropos det med synkronisering mot Google:

Dette er ikke feilfritt, dessverre. Jeg har støtt på et irriterende problem som jeg ikke finner noen løsning på. Min bedre halvdel har delt sin Google-kalender med meg (og motsatt), og det er jo helt genialt. Hun hadde lagt inn en gjentakende (hver annen uke) hendelse i sin kalender som en påminnelse om noe hun skulle gjøre. Jeg fikk jo da opp denne hendelsen både på telefonen og på Google-kalenderen på nett.

 

Greia var bare at dette i praksis ikke var en hendelse som var interessant for andre enn henne, så jeg ba henne om å gjøre den privat i stedet. Det gjorde hun, og den forsvant da fra min Google-kalender på nett, men ikke på telefonen. Vanvittig irriterende, og det er komplett umulig å fikse det. Jeg har ihvertfall ikke klart det.

 

Det burde vært mulig på telefonen å velge full resynk mot Google, for det er åpenbart slik at hendelser kan bli hengende igjen i telefonens interne database.

...så viste det seg at jeg fant en løsning likevel.. :-)

 

Det går an få til en full resynk av kalenderen, men det er ikke helt åpenbart hvordan man gjør det. Man må inn på Settings -> Applications -> Manage applications -> Calendar storage, og der kan man velge "Clear data". Da slettes hele kalenderdatabasen, og telefonen tvinges til å hente alt på nytt fra Google. Problem solved!

 

Denne metoden har imidlertid en svakhet, og det er hvis man har lagt inn hendelser som kun ligger på telefonen. De vil jo da gå tapt.

Lenke til kommentar

All synkronisering mot google går veldig VELDIG bra. Skriver du noe i kalenderen på mobilen, og vips er det i gmail kalenderen din(så lenge du er på mobilt/wlan på mobilen din)

Samme med mail, denne blir "pushet", får du mail, kommer den samtidig på mailinboksen og til mobilen din...

Apropos det med synkronisering mot Google:

Dette er ikke feilfritt, dessverre. Jeg har støtt på et irriterende problem som jeg ikke finner noen løsning på. Min bedre halvdel har delt sin Google-kalender med meg (og motsatt), og det er jo helt genialt. Hun hadde lagt inn en gjentakende (hver annen uke) hendelse i sin kalender som en påminnelse om noe hun skulle gjøre. Jeg fikk jo da opp denne hendelsen både på telefonen og på Google-kalenderen på nett.

 

Greia var bare at dette i praksis ikke var en hendelse som var interessant for andre enn henne, så jeg ba henne om å gjøre den privat i stedet. Det gjorde hun, og den forsvant da fra min Google-kalender på nett, men ikke på telefonen. Vanvittig irriterende, og det er komplett umulig å fikse det. Jeg har ihvertfall ikke klart det.

 

Det burde vært mulig på telefonen å velge full resynk mot Google, for det er åpenbart slik at hendelser kan bli hengende igjen i telefonens interne database.

...så viste det seg at jeg fant en løsning likevel.. :-)

 

Det går an få til en full resynk av kalenderen, men det er ikke helt åpenbart hvordan man gjør det. Man må inn på Settings -> Applications -> Manage applications -> Calendar storage, og der kan man velge "Clear data". Da slettes hele kalenderdatabasen, og telefonen tvinges til å hente alt på nytt fra Google. Problem solved!

 

Denne metoden har imidlertid en svakhet, og det er hvis man har lagt inn hendelser som kun ligger på telefonen. De vil jo da gå tapt.

 

Men hvorfor legge ting BARE i kalenderen på mobilen? ting du legger i kalenderen på mobilen blir jo auto synca opp mot google så lenge du har nett, bare vitkig å passe på at de er synca før du tømmer minnet...

Lenke til kommentar

Når jeg endrer navn og kontaktbilde endrer disse seg etter en stund tilbake. Flere som har opplevd det? Noen som har en fix?

 

Dette er vel fordi du har valgt å synkronisere kontaktbilde mot facebook. Slår du av det så blir ikke bildet oppdatert automatisk.

 

Ja, vet at man kunne det i Hero, men fant det ikke i Desire, men nå fant jeg det under Synkronisering - synkroniser kontakter.

 

Takk takk :)

 

Er forresten superfornøyd med min kjære lille Desiresnuskepusk

 

Klarte du å kun fjerne synkronisering av bilde, eller forsvant hele synkroniseringen mot facebook da?

 

Merker det irriterer meg mer og mer at alle facebook kontakter dukker opp som kontakter på tlf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...