Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg erfart at skjermen ikke akkurat er super i sollys. Skulle liksom vise frem telefonen til noen, og... "Eh - vel, vi får vente til vi kommer innendørs, da...". Men innendørs er jo skjermen helt nydelig, det skal sies. :)

Skru opp lysstyrken til maks. Det finnes en widget på telefonene din som heter "strømkontroll". Her kan du styre av og på med WLAN, BT, GPS, oppdateringer og lysstyrke på skjermen. Alt med ett touch. Denne har blitt helt uunnværlig for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en god GPSapp? TomTom finnes kanskje ikke? Og på min nokia, så hadde jeg sånn "blinkende" varslingslys når jeg hadde fått ny melding.. Noe lignende å finne til desire? Og hvordan avvinnstallerer jeg apps?

Jeg lastet ned Navigon og bruker det. Funker fjell for meg iallefall. Vet ikke om det koster penger eller ikke, men jeg lastet det ned fra en torrent side. :p

Lenke til kommentar

Fikk reklame i posten sist uke. Jeg kan ikke garantere at tilbudet gjelder hele landet, men i bergen er det ihvertfall det.

 

Edit: Til dere som ikke tror meg. Se bildet :)

post-106721-1272878667,317_thumb.jpg

 

 

det gjelder FANA

 

http://ipaper.ipapercms.dk/elkjop/pninger/apning_fana/

 

Nei nei, en god del produkter gjelder bare fana. Men bla til 18/19 hvor desire er så ser du at det står Fana, Åsane, Sartor, os og askøy. Desire er ikke merket med bare fana.

Lenke til kommentar

Et par Desire spm:

 

- Betalingsapps i Norge? Er ikke dette mulig, og hvorfor?

- Er det norsk ROM med æøå?

- GPS-navigasjon: Finnes det noen god app som funker i Norge til bilnavigasjon?

- Kan man velge at datatrafikk KUN skal foregå når man har wifi connection eller manualt via mobilnettet?

 

 

Takk

Lenke til kommentar

Navigon kan testes i 30 dager før kjøp. NDrive i 7 dager. Begge finnes i Market som gratis nedlasting.

CoPilot Live 8 finnes i betalmarkedet. Kan også kjøpes direkte fra CoPilot: http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/

Sygic MobilMaps 10 er vel også kompatibel med Desire. Finnes her:

http://www.sygic.com/

Bruker Sygic på min Desire. Utmerket program! Har betalt for det jeg da...men det finnes nok i andre "versjoner" også.

Lenke til kommentar

Hvordan roote HTC desire

 

DU TRENGER IKKE GOLDCARD VIST DU HAR KJØPT TELEFONEN DIN ULÅST, DVS DEN KAN BRUKES PÅ ALLE TYPER SIMKORT, OG JEG HAR DERFOR DROPPET DET PUNKTET

 

Filer finner du her http://www.wright-pc.com/pyr0/HTC%20DESIRE/r1/

Det ligger 2 filer under pushfiles-win-addon.zip, disse skal du kopiere i samme mappe som pushfiles.zip ligger, viktig!

 

Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjorde det

 

1. kopier først rootedupdate.zip til SD kortet ( SELVE ZIP FILEN, DEN SKAL IKKE PAKKES UT)

2. skru av din HTC desire , skru på SAMTIDIG som du holder inne ”back” knappen. Du skal da se ”fastboot” på skjermen

3. koble mobilen til pcen med usb ledning og start ”testruu.exe” programmet (når du kommer til ”configuration wizard” skrur du av telefon

4. skru på din mobil med å trykke av/på og samtidig volum NED knappen , hold den ned til du ser HBOOT (og ikke FASTBOOT som det sto tidligere)

5. Velg RECOVERY (med volumknappen og trykk av/på for rett valg)

6. da kobler du til usb kabel pc, gå inn på push files mappen og velg recovery-windows.bat

7. velg nå Wipe Data/Factory Reset med den optiske kulen

8. velg Flash ZIP from SDCard (der skal rootedupdate.zip ligge vist du følgte punkt 1)

9. reboot device

 

 

 

Når du vil legge inn custom rom, velger du den .zip filen(istedenfor rootedupdate.zip) og gjør som punkt 1.

 

Så hopper du bare til punkt 4

Endret av kewell79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda - det var en grunn for at jeg klaget over dithering i bilder - gallery og browser i Desire, som den Android 2.1-telefonen den er, viser bilder i 16 bit - 6 bit for grønn og 5 bit for rød og blå, i steden for skikkelig 24 bit med 8 bit til hver farge.

 

Mer informasjon her - og eksempelbilder her.

 

Fra første link:

"The Gallery app in Android 2.0.1 is different from the Gallery app in Android 2.1. Google developed Gallery in Android 2.0.1, which uses 24-bit color rendered using 2D technology. On the other hand, Cooliris created Gallery in Android 2.1, which uses 16-bit textures rendered using 3D technology. We don't have anything specific to share at this time regarding the Gallery app in future versions."

A representative from Cooliris said that the company was working on a fix. "The Gallery application was originally developed for the Nexus One, and as such currently displays images in 16-bit color format, due to memory constraints using OpenGL textures," Michele Turner, executive vice president of products at Cooliris, in an email. "We will be working on a version that supports 24-bit color and scaling, but do not expect to see it implemented until after the next major Android release."

 

..En så fin skjerm, og så får jeg ikke browset akam-bilder i 24 bit? Nisser.:realmad:

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...