Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hvordan er Desires touchfølsomhet i forhold til iPhone, tenker på navigering osv? Håper på besvarelse med folk som har brukt begge en del.

Har hatt jåddpon3ge i et år å gikk over til desire ved lansering, begge har kapasitive skjermer og min erfaring er at de er ganske så like i praktisk bruk...

Like følsomme og like glatte skjermer...

Mens Desire har større skjerm med nesten dobbel oppløsning gjør at jeg oppfatter Desire som absolutt en mye bedre skjerm å bruke å skrive på :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

This guide will allow you to root your HTC Desire, provided it has a bootloader version of 0.75 or below. To check this, turn off your device, then turn it back on with the 'back' key held. On the second line in green text you will see HBOOT- and then a number. Provided this is 0.75 or below, this guide should work for you.

 

In order to complete this guide, you need the following...

 

* a HTC Desire

* a Windows machine (sorry, I am trying to remove dependencies on specific OS')

* a Linux (a liveCD should do) or OSX machine (sorry, I am trying to remove dependencies on specific OS')

* a microUSB cable

* a microSD card (to be made into a 'goldcard')

* the downloads below

* balls of steel (actually, I just made that up)

 

 

Tilgjengelig for alle snart

 

edit: guide til hvordan du lager GOLDCARD

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Hvordan er Desires touchfølsomhet i forhold til iPhone, tenker på navigering osv? Håper på besvarelse med folk som har brukt begge en del.

Har hatt jåddpon3ge i et år å gikk over til desire ved lansering, begge har kapasitive skjermer og min erfaring er at de er ganske så like i praktisk bruk...

Like følsomme og like glatte skjermer...

Mens Desire har større skjerm med nesten dobbel oppløsning gjør at jeg oppfatter Desire som absolutt en mye bedre skjerm å bruke å skrive på :thumbup:

 

Jeg bruker en,imo, crappy kapasitiv skjerm på min billige Samsung galaxy, jeg må faktisk virkelig trykke på skjermen et par ganger. Når jeg går tilbake til min iPod touch får jeg wow-faktor når jeg blar i hovedmeny og scroller i opera osv, er så sykt smooth. Den vet oppfører seg akkuratt slik jeg vil det, går aldri for langt eller kort(hearts). Du føler det er likt der og? Gidder ikke legge ut 4 laken for noe som ikke kan gjøre det minst like godt. =)

Lenke til kommentar

Hvordan er Desires touchfølsomhet i forhold til iPhone, tenker på navigering osv? Håper på besvarelse med folk som har brukt begge en del.

Har hatt jåddpon3ge i et år å gikk over til desire ved lansering, begge har kapasitive skjermer og min erfaring er at de er ganske så like i praktisk bruk...

Like følsomme og like glatte skjermer...

Mens Desire har større skjerm med nesten dobbel oppløsning gjør at jeg oppfatter Desire som absolutt en mye bedre skjerm å bruke å skrive på :thumbup:

 

Jeg bruker en,imo, crappy kapasitiv skjerm på min billige Samsung galaxy, jeg må faktisk virkelig trykke på skjermen et par ganger. Når jeg går tilbake til min iPod touch får jeg wow-faktor når jeg blar i hovedmeny og scroller i opera osv, er så sykt smooth. Den vet oppfører seg akkuratt slik jeg vil det, går aldri for langt eller kort(hearts). Du føler det er likt der og? Gidder ikke legge ut 4 laken for noe som ikke kan gjøre det minst like godt. =)

De er selvfølgelig ikke identiske, det er tilvenning for begge to...

Jeg mener, at Desire er minst like god på skjermberøringer, menyer og overganger er selvfølgelig ikke identisk med iphone (da hadde de blitt saksøkt igjen), men at de er like responsive og at jeg ikke har noen som helst problemer med å bruke Desire, minst like effektivt som 3G...

Jeg liker at skal man bla ned kontaktlisten å man sender på fart, så fortsetter den å bla nedover mYe lengre en 3G, som stoppet nesten før man kom til neste bokstav...

 

Det viktigste for meg er dog ikke hvor fancy og blingbling ting er, det viktigste er at jeg får trykke sammenhengende, ikke : trykk - holde an mens 3G tenker - så trykke igjen...

Desire er bare trykktrykktrykk done, ingen venting... :love:

 

Men det aller aller beste, er å komme seg bort fra fuckings-no-flach-apple-locked-faen

Er du skeptisk så ikke kjøp :tease:

Vent til du får satt tenna i en utstillingsmodell

eller låne-prøve av noen du kjenner...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan kopiere alt fra kalenderen min på E72 til Desire?

 

For ikke å snakke om hvordan jeg får fjernet alle facebookvennene mine fra kontaktlisten? Ultraproveserende!!! Vises dog bare når jeg skal velge en kontakt når jeg skal sende melding, ikke i selve "kontaktgreia". Slettet "facebook for htc sense"-kontoen, uten at det hjalp nevneverdig.

Endret av Peders
Lenke til kommentar

Noen som vet om Elprice har Desire på lager eller ikke? Ser at komplett ikke får den inn før den 8 mai, noe som er litt for lenge å vente. :p

 

På nettsiden til Elprice står det at de har det på lager, men prisguiden sier motsatt. Sinnsykt kjedelig å bestille nå og få vite at de først får den inn om en uke eller så.

Lenke til kommentar

Eg hadde eit problem med at telefonen ikkje ville vibrere når eg fekk meldinger, sjølv om alt av innsillingar seier at den skal gjere det. Eg posta problemet her, men fekk ikkje noko svar. Etter ein del søking rundt forbi fann eg ei løysing. Eg lansta ned "SoundManager" app. Sette opp innstillingar for notifications og merka av for vibrate der, og deretter avinnstallerte appen. Etter det har det fungert fint.

 

Håper dette kan vere til hjelp for andre som eventuelt har samme problem

Lenke til kommentar

For oss(meg?) uforstående; hva er fordelene med å roote telefonen? Trodde den skulle være åpen for det meste fra før?

 

De to mest åpenbare fordelen er

* muligheten til å kjøpe apps - programmer/spill/widgets i Android market. Dette er ikke åpent for norske brukere enda. En root lurer telefonen til å åpne dette.

* Muligheten til å kjøre apps fra minnekortet. Det er ikke stort internminne på Desire. Man kan da installere mye mer på telefonen.

 

Det man egentlig gjør er å bli superbruker/ administrator på sin egen telefon.

 

apps = applications

Lenke til kommentar

Er et class 10 MicroSD virkelig verdt dobbel pris som class 2?

Vil telefonen bli raskere (etter root) og vil musikkavspilling bli bedre?

 

Skal ha et 16gb, men 900 synes jeg var mye for et class 10.

 

På forhånd takk!

Anyone?

 

Det har ingen virkning på raskheten på telefonen. Overføring av data mellom pc og telefon derimot.....

Lenke til kommentar

Har Elprice vært og sagt noe nærmere om når de får inn Invisible shield?

 

Elprice har ikke på noen uker virker det som. Hverken IS eller Copter(18 mai følge nettsiden).

 

Denne butikken skal ha på lager. Hadde 7 stk. da jeg kontaktet dem i sted. Får flere i morgen eller fredag.

 

http://www.ishield.no/shop/frontpage.html

 

Er et class 10 MicroSD virkelig verdt dobbel pris som class 2?

Vil telefonen bli raskere (etter root) og vil musikkavspilling bli bedre?

 

Skal ha et 16gb, men 900 synes jeg var mye for et class 10.

 

På forhånd takk!

Anyone?

 

Det har ingen virkning på raskheten på telefonen. Overføring av data mellom pc og telefon derimot.....

 

Hva med oss som tenker å roote telefonen. Hvordan virkning har det på å kjøre apps fra minnekortet?

Lenke til kommentar

OK, da har jeg også fått meg Desire! :new_woot:

 

Et par kjappe og teite spørsmål da:

 

Jeg fikk inntrykk av at for å kunne bruke den vanlige e-post applikasjonen så måtte jeg være koblet opp på trådløst nett(WiFi), og det holdt ikke med 3G?

 

Dette spiller kanskje ingen rolle, for nå har jeg lagt inn e-post kontoene mine (POP3 kontoene) i Gmail, så da skal jeg etter det jeg skjønner få e-post fra de kontoene til telefonen automatisk? Blir e-posten fra de kontoene da også automatisk 'pushet' til telefonen? Hvor ofte sjekker Gmail de andre kontoene for ny mail i så fall?

 

Det virket på meg som at for å kunne bruke 3G ("Mobilt nettverk" ikke sant?) så MÅ telefonen stå med Dataroaming på "På"?

 

Takk og bukk så lenge. :)

Lenke til kommentar

OK, da har jeg også fått meg Desire! :new_woot:

 

Et par kjappe og teite spørsmål da:

 

Jeg fikk inntrykk av at for å kunne bruke den vanlige e-post applikasjonen så måtte jeg være koblet opp på trådløst nett(WiFi), og det holdt ikke med 3G?

 

Dette spiller kanskje ingen rolle, for nå har jeg lagt inn e-post kontoene mine (POP3 kontoene) i Gmail, så da skal jeg etter det jeg skjønner få e-post fra de kontoene til telefonen automatisk? Blir e-posten fra de kontoene da også automatisk 'pushet' til telefonen? Hvor ofte sjekker Gmail de andre kontoene for ny mail i så fall?

 

Det virket på meg som at for å kunne bruke 3G ("Mobilt nettverk" ikke sant?) så MÅ telefonen stå med Dataroaming på "På"?

 

Takk og bukk så lenge. :)

 

Vanlige e-post applikasjonen? Du skal ikke måtte være på WiFi for å sjekke mail, 3g/edge osv holder.

 

Sjønte ikke helt mail problemet ditt heller, Gmail appen på telefonen får mailene pushet ja, så er du på nett (wifi eller mobilnett) vil du få mailen på telefonen så og si samtidig som de kommer til gmail inboksen din. Har du andre mail konti (pop3) så kan du sette sync intervall selv eller ha at du skal manuelt synce dem.

 

roaming må være på hos operatører som bruker andres nett (Chess o.l.) Ellers trenger du ikke roaming, men når du er i Norge kan du ha dem på, husk å slå av i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...