Gå til innhold

Reklamasjonsrett på tre år gammel PS3 med YLD?


Issun

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om jeg skal ta og åpne ps3n og støvsuge alt og legge ny kjølepasta på , for og forhindre det , kan det være lurt ? :)

 

 

alt må jo vedlikeholdes egentlig , man skifter jo olje på en bil ved bestemte mellomrom , så kanskje ps3en trenger en cleanings og ny pasta av og til den også for og forhindre det gule lyset? :)

 

en annen ting jeg kom til og tenke på er at strømforyninga sikkert blir jævla varm inne i ps3n , så hvis man tar denne ut av ps3 kabinettet og skjøter på ledningene og lager det til skikkelig , så kan man jo få plass til ei vifte der strømforsyninga var inne i kabinettet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, da har det også skjedd meg :cry: Etter 3 år har også min PS3 60 GB tatt kvelden så må vel ta en tur på elkjøp og reklamere. Det skulle vel ikke være noe problem med 5 års reklamasjonsrett, eller?

 

Noe annet som plager meg er at jeg ikke får ut Uncharted 2 som jeg hadde spilte da maskina plutselig brøt sammen. Er det i det hele tatt mulig å få ut disken uten å bryte garantiforseglinga?

Lenke til kommentar

JA, da har det også skjedd meg :cry: Etter 3 år har også min PS3 60 GB tatt kvelden så må vel ta en tur på elkjøp og reklamere. Det skulle vel ikke være noe problem med 5 års reklamasjonsrett, eller?

 

Noe annet som plager meg er at jeg ikke får ut Uncharted 2 som jeg hadde spilte da maskina plutselig brøt sammen. Er det i det hele tatt mulig å få ut disken uten å bryte garantiforseglinga?

 

Min tok kvelden for litt siden. YLOD, Bare leverte den inn hos gamestop, ingen problemer så lenge du ikke har helt et cola glass over den, noe som er en prestasjon i seg selv.. I min maskin hadde jeg FIFA10 og det fikk jeg tilbake da jeg fikk tilbake maskinen(fikk en 80GB istedet for å vente lenge på rep av 60Gb)..

 

Så lenge vi bor i Norge med 5års reklamasjonsrett så ser jeg ingen grunn til at man skal behøve å gjøre noe annet enn å levere den inn til forhandleren =P

Lenke til kommentar

på serviceinfo.nu står nå dette:

Status: FAKTURERT

 

Utført arbeid: Byttet PS3 spiller hos Nordisk Film

 

Pris: 0 Kr

 

Pris inkl. mva.

I ovenstående pris er eventuelt forskudd fratrukket

 

hva kan jeg nå forvente meg?

en lik som jeg hadde?(hadde 60gb versjonen)

om de prøver å gi meg en 40gb, kan jeg da nekte og heller kreve noe bedre?

 

og hva skjer med spillet mitt som satt inni?, han i butikken mente jeg måtte ta det med nordisk film, men jeg mener nå på at det er butikken jeg kjøpte produktet i som har det ansvaret?

og isåfall måerstatte det?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før man får spill som har sittet fast i konsollen tilbake? Jeg leverte PS3 inn i februar, men spillet har jeg ikke sett noe til. Har purret på flere ganger allerede. Noen tips?

jeg hentet min ps3 i dag, etter 5 ukers ventetid

så nå har jeg igjen en splitter ny 60gb, greit nok det

 

men det satt et spill i når jeg leverte den, og de i butikken mente de hadde puttet det inn i den nye, men når jeg kom hjem var det ikke noe spill der..

 

hvem skal erstatte dette til meg, nordisk film eller siba hvor jeg leverte den inn?

Lenke til kommentar

på serviceinfo.nu står nå dette:

Status: FAKTURERT

 

Utført arbeid: Byttet PS3 spiller hos Nordisk Film

 

Pris: 0 Kr

 

Pris inkl. mva.

I ovenstående pris er eventuelt forskudd fratrukket

 

hva kan jeg nå forvente meg?

en lik som jeg hadde?(hadde 60gb versjonen)

om de prøver å gi meg en 40gb, kan jeg da nekte og heller kreve noe bedre?

 

og hva skjer med spillet mitt som satt inni?, han i butikken mente jeg måtte ta det med nordisk film, men jeg mener nå på at det er butikken jeg kjøpte produktet i som har det ansvaret?

og isåfall måerstatte det?

seff har du krav på den samme.. 60gb var unik qua specs og du har rett på tilsvarende vare, men det finnes jo ikke noe som er tilsvarende den.. men du får nok ny 60gb.. samme har skjedd meg 2ganger på 3måneder..

Lenke til kommentar

Nå er jeg forbannet!! :mad:

Tester ikke nordisk film konsollene de sender ut?

 

Jeg leverte inn min 60GB PS3 for 14 dager siden og hentet i dag min "nye" maskin. Er jo ikke tvil om at de sender ut gamle defekte maskiner som de har reparert, selv om de prøver å innbilde oss at det er nye maskiner ved å sette på nye deksel med plast.

 

Selvsagt fikke jeg en jævla jumbojet i retur. Høres i hvert fall slik ut. Etter bare 2-3 minutter så kjører den nesten med full viftehastighet og prøver jeg å spille et spill er det nesten som om maskina tar av. Har ikke hørt makan til viftestøy.

 

Hva er det nordisk film holder på med? De bør jo i de minste teste maskinene før de sender de ut på nytt! Makan til amatører. Er vel bare å ta turen til butikken igjen og klage igjen :mad:

Lenke til kommentar

Nå er jeg forbannet!! :mad:

Tester ikke nordisk film konsollene de sender ut?

 

Jeg leverte inn min 60GB PS3 for 14 dager siden og hentet i dag min "nye" maskin. Er jo ikke tvil om at de sender ut gamle defekte maskiner som de har reparert, selv om de prøver å innbilde oss at det er nye maskiner ved å sette på nye deksel med plast.

 

Selvsagt fikke jeg en jævla jumbojet i retur. Høres i hvert fall slik ut. Etter bare 2-3 minutter så kjører den nesten med full viftehastighet og prøver jeg å spille et spill er det nesten som om maskina tar av. Har ikke hørt makan til viftestøy.

 

Hva er det nordisk film holder på med? De bør jo i de minste teste maskinene før de sender de ut på nytt! Makan til amatører. Er vel bare å ta turen til butikken igjen og klage igjen :mad:

de såkalte nye er som du sier gamle defekte som har blitt fikset og fått nye deksler.. fikk en i februar som døde etter en måned og da var det 4 nye uker i ventetid.. Sony Norge har faktisk sendt en klage til nordisk film for ikke så altfor lenge siden pga lang service tid.. Er ikke nordisk film som sender konsollen til deg desverre, de kommer rett fra england til butikken du kjøpte konsollen, men er enig nordisk film gjør en dårlig jobb med retur av PS3.. Skal sies at av de 2 "nye" konsollene jeg har fått så har ingen av de bråkt nevneverdig iforhold til den første jeg hadde i 3 år..

Lenke til kommentar

den "nye" jeg hentet her om dagen(den ser ihvertfall ny ut da, null riper og masse sånn plast som sitter på..

 

men den bråker noe helt sinsykt i forhold til den jeg hadde, den jeg hadde var en 60gb og den jeg fikk igjen var en 60gb, kan ikke skjønne at den "nye" skal bråke så mye...

 

og jeg gidder ikke å sende inn til ny rep for så vente i 5 nye uker...

 

bestilte meg en slik VIFTE .og satser på at det vil gjøre nyta si :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fikk YLOD på min PS3. Jeg sendte den inn og fikk ny med en gang omtrent (tok 1-2 uker maks).

PS3 var da 2 år gammel. Eneste ulempen var at jeg var godt inni spilla mine når den gamle ble ødelakt. Måtte starte helt på nytt med alle spilla mine når jeg fikk den nye:P

 

Men jeg har et lite spørsmål. Om en PS3 får YLOD etter 2 år å du sender den inn på rep og får ny, tilbakestilles garantien og reklamasjonsretten da? Eller fortsetter den som normalt? Jeg synest vertfall reklamasjonsretten burde tilbakestilles, for ps3n er jo helt ny.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

den "nye" jeg hentet her om dagen(den ser ihvertfall ny ut da, null riper og masse sånn plast som sitter på..

 

men den bråker noe helt sinsykt i forhold til den jeg hadde, den jeg hadde var en 60gb og den jeg fikk igjen var en 60gb, kan ikke skjønne at den "nye" skal bråke så mye...

 

og jeg gidder ikke å sende inn til ny rep for så vente i 5 nye uker...

 

bestilte meg en slik VIFTE .og satser på at det vil gjøre nyta si :thumbup:

 

Oppdater oss på om den hjelper når du har fått montert den.

 

 

Men jeg har et lite spørsmål. Om en PS3 får YLOD etter 2 år å du sender den inn på rep og får ny, tilbakestilles garantien og reklamasjonsretten da? Eller fortsetter den som normalt? Jeg synest vertfall reklamasjonsretten burde tilbakestilles, for ps3n er jo helt ny.

 

Tror nok ikke at årene nullstilles etter som dette er erstatningsprodukt for din originale maskin.Dessuten så er jo ikke maskinen du mottar helt ny.

Lenke til kommentar

var innom siba i dag for å purre på spillet mitt, der skulle de sende melding til nordisk film..

og jeg fikk da den triste beskjeden om at det kan ta måneder..

 

hva kan jeg gjøre nå?

 

har det noe for seg om jeg også purrer på nordisk film?

hva er isåfall mail dit?

Hvor lenge har du venta? Jeg leverte inn PS3 i februar, har ennå ikke fått spillet. Skal purre på i morra.

Lenke til kommentar

var innom siba i dag for å purre på spillet mitt, der skulle de sende melding til nordisk film..

og jeg fikk da den triste beskjeden om at det kan ta måneder..

 

hva kan jeg gjøre nå?

 

har det noe for seg om jeg også purrer på nordisk film?

hva er isåfall mail dit?

Vel, om du ikke får inn innen rimelig tid kan du kreve erstatning for spillet. En annen sak er at du kan sende en epost til forbrukerrådet, skriv ned situasjonen og spør dem hva du skal gjøre videre, hva kan du kreve og hva som er rimelig tid i saken din. Du har kun mistet spillet som ikke krever noen slags form for reperasjon som de har. For meg er ikke måneder (ja, i flertall) ikke rimelig tid.

 

Nordisk film: http://www.nordiskfilm.no/article.aspx?id=20021&topid=20021

Jeg er ikke sikker om du når frem serviceavdelingen, men spør dem isåfall.

Lenke til kommentar

var innom siba i dag for å purre på spillet mitt, der skulle de sende melding til nordisk film..

og jeg fikk da den triste beskjeden om at det kan ta måneder..

 

hva kan jeg gjøre nå?

 

har det noe for seg om jeg også purrer på nordisk film?

hva er isåfall mail dit?

Hvor lenge har du venta? Jeg leverte inn PS3 i februar, har ennå ikke fått spillet. Skal purre på i morra.

 

jeg leverte maskin inn i starten av april..og henta den i forrige uke. så har da ikke venta lenge i forhold til deg, men greit å begynne å mase med en gang.. ellers skjer det jo ikke noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...