Gå til innhold

Reklamasjonsrett på tre år gammel PS3 med YLD?


Issun

Anbefalte innlegg

en måned etter jeg leverte min 1.gen 60gb til expert jeg fikk beskjed om at de ikke hadde flere fat 60 igjen hos nordisk film, men de kunne sende meg en slim 160gb. Det har nå gått 5 uker siden jeg fikk den beskjeden, har sendt mail til nordisk film, men aldri fått svar.

 

At de har sagt at de var fri for 60gb er jo rart. Jeg fikk nemlig en "ny" 60gb for snart 2uker siden. Den fikk de dog i retur etter en ukes tid da vifta gikk helt hinnsides etter ca 20-30 minutt med cod spilling. Har heldigvis to maskiner, så ventetid er null problem for meg.

 

Og alltid lever maskina i butikk hvor du kjøpte den om mulig.

 

Ja det virker ganske rart, skal bort på Expert å høre om de har hatt noe mer kontakt med Nordisk Film, savner ps3'en nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kalles det Yellow Light of Death? Er det noe spesielt lys som lyser gult når den dauer eller? :blush:

 

Da har jeg vært og levert PS3 hos Expert. Så er det bare å vente til å få den tilbake.

 

 

Uff. Expert ass. De leverte en 40gb tilbake til meg. Leverte inn en 60gb. De beklaget så mye, og valgte bare å gi meg harddisk som jeg kunne sette i selv. 60gb skulle jeg få. Takker gud for at dem var dum nok til å gi meg en 250 gb. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var YLOD bølgen kommet til meg, mens jeg satt og spilte cod4 mw2 istad så skrudde den seg av, og et kjapt søk på nettet viste jo at jeg ikke var alene!!

 

ble kjøpte på siba for over 2 år siden(skal gå bra det med tanke på 5 års reklamasjonsrett??)

 

og hva mister jeg egentlig med tanke på at jeg nå ikke får tatt backup?

jeg spiller bare online, vil statsa mine der forsvinne eller går det på PSN og alt jeg må gjøre er å huske brukernavn og passord?

Lenke til kommentar

Da var YLOD bølgen kommet til meg, mens jeg satt og spilte cod4 mw2 istad så skrudde den seg av, og et kjapt søk på nettet viste jo at jeg ikke var alene!!

 

ble kjøpte på siba for over 2 år siden(skal gå bra det med tanke på 5 års reklamasjonsrett??)

 

og hva mister jeg egentlig med tanke på at jeg nå ikke får tatt backup?

jeg spiller bare online, vil statsa mine der forsvinne eller går det på PSN og alt jeg må gjøre er å huske brukernavn og passord?

 

Statsa dine på MW2 er online, så de beholder du.. Kan hende du mister noen trophies hvis du ikke har synkronisert, men det ødlegger ingenting på COD :)

Lenke til kommentar

Da var YLOD bølgen kommet til meg, mens jeg satt og spilte cod4 mw2 istad så skrudde den seg av, og et kjapt søk på nettet viste jo at jeg ikke var alene!!

 

ble kjøpte på siba for over 2 år siden(skal gå bra det med tanke på 5 års reklamasjonsrett??)

 

og hva mister jeg egentlig med tanke på at jeg nå ikke får tatt backup?

jeg spiller bare online, vil statsa mine der forsvinne eller går det på PSN og alt jeg må gjøre er å huske brukernavn og passord?

 

Statsa dine på MW2 er online, så de beholder du.. Kan hende du mister noen trophies hvis du ikke har synkronisert, men det ødlegger ingenting på COD :)

 

okei, takk for svar, trophies er jeg ikke så opptatt av så det går bra..

 

noen som vet ossen maskin jeg får igjen? min egen?(60gb) ny 60gb eller en helt ny slim?

eller er det helt tilfeldig det kanskje.(syns den jeg har nå er finere enn slim :love: )

 

 

edit: trenger jeg å bare å ta med selve konsollen når jeg skal levere den inn, eller må jeg ta med kontroller å ledninger osv

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

en måned etter jeg leverte min 1.gen 60gb til expert jeg fikk beskjed om at de ikke hadde flere fat 60 igjen hos nordisk film, men de kunne sende meg en slim 160gb. Det har nå gått 5 uker siden jeg fikk den beskjeden, har sendt mail til nordisk film, men aldri fått svar.

 

At de har sagt at de var fri for 60gb er jo rart. Jeg fikk nemlig en "ny" 60gb for snart 2uker siden. Den fikk de dog i retur etter en ukes tid da vifta gikk helt hinnsides etter ca 20-30 minutt med cod spilling. Har heldigvis to maskiner, så ventetid er null problem for meg.

 

Og alltid lever maskina i butikk hvor du kjøpte den om mulig.

 

Fikk også en "ny" 60 gb for et par dager siden, også på den bråker viftene utrolig mye.

Lenke til kommentar

Jeg fikk og "ny" 60 GB sist gang, som ble ødelagt for litt siden (YLOD). Sendte inn den i går på EB Games (for andre gang, min første ble ødealgt og pga. YLOD) og de ba meg ringe hvis jeg ikke fikk PS3n tilabke før etter 2 uker. Da skulle jeg få låne en av dem.

 

Særlig om de rekker å sende inn PS3n, reparere, sende tilbake på 2 uker, HAH! Sist gang ventet jeg rundt... 4-5 måndter, var det? Noe sånt.

 

Jeg håper for guds skyld at jeg får en annen modell en 60 GB tilbake, kanskje fordi de ikke klarte fikse min. 60 GB dør uansett hva, jeg orker ikke en tredje YLOD.

Lenke til kommentar

Jeg fikk og "ny" 60 GB sist gang, som ble ødelagt for litt siden (YLOD). Sendte inn den i går på EB Games (for andre gang, min første ble ødealgt og pga. YLOD) og de ba meg ringe hvis jeg ikke fikk PS3n tilabke før etter 2 uker. Da skulle jeg få låne en av dem.

 

Særlig om de rekker å sende inn PS3n, reparere, sende tilbake på 2 uker, HAH! Sist gang ventet jeg rundt... 4-5 måndter, var det? Noe sånt.

 

Jeg håper for guds skyld at jeg får en annen modell en 60 GB tilbake, kanskje fordi de ikke klarte fikse min. 60 GB dør uansett hva, jeg orker ikke en tredje YLOD.

 

3 like feil og du kan vel heve kjøpet? Den var ganske dyr når den kom :)

Lenke til kommentar

Sånn. da var maskin innlevert til siba på liertoppen..

han typen mente de på nordisk film ikke erstattet spill som lå igjen i maskin(jeg har jo ikke sjangs til å få det ut!!), var ihvertfall det som var erfaringen hans..

 

noen andre som har hørt det samme? :roll:

jeg gidder ihvertfall ikke å måtte kjøpe meg nytt spill når det ikke er min feil at dette skjer, så om de skal være vrange blir jeg kranglefant :realmad: .

Lenke til kommentar

Forrige gang jeg sendte inn min, lo CoD 4 der, fikk det med tilbake (vet ikke om det var det samme).

 

Satser på det denne gangen og (nå er det MW2).

 

er MW2 som ligger i hos meg og, spent på hvor lang tid det tar(får da håpe at de har fått litt fart på dette siden det har vært mye tull med lang rep tid før)

 

fikk et service nummer jeg kan bruke på http://serviceinfo.nu

noe dere andre også har fått? isåfall hvordan ser man hvor langt de er i prosessen?

Lenke til kommentar

Uff. Expert ass. De leverte en 40gb tilbake til meg. Leverte inn en 60gb. De beklaget så mye, og valgte bare å gi meg harddisk som jeg kunne sette i selv. 60gb skulle jeg få. Takker gud for at dem var dum nok til å gi meg en 250 gb. :w00t:

 

Hæhæ... Lurer på hvem som lurte hvem jeg... Bra du er fornøyd iallefall! :-P

Lenke til kommentar

Sånn. da var maskin innlevert til siba på liertoppen..

han typen mente de på nordisk film ikke erstattet spill som lå igjen i maskin(jeg har jo ikke sjangs til å få det ut!!), var ihvertfall det som var erfaringen hans..

 

noen andre som har hørt det samme? :roll:

jeg gidder ihvertfall ikke å måtte kjøpe meg nytt spill når det ikke er min feil at dette skjer, så om de skal være vrange blir jeg kranglefant :realmad: .

 

Leverte også inn min PS3 på Siba på Liertoppen. Hadde FIFA 10 stående i, og fikk beskjed om at dette skulle jeg få tilbake så totalt motsatt av hva du ble fortalt i så fall :p

 

Kan forøvrig legge til at jeg leverte inn min PS3 for over 5 uker siden, og det står fortsatt bare at den er videresendt til Nordisk Film. Så belag deg på en lang ventetid, og en ikke så altfor god kundeservice fra verken Siba eller Nordisk Film. (Sendt de et par mailer uten å få svar i det hele tatt.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

For ca 2 uker siden klikka min PS3 midt i en FIFA kamp, etter jeg hadde søkt litt rundt på nettet fant jeg ut at det var noe de kalte "Yellow light of death", Maskinen peip akkurat som om den gjør når den skrus av og man ser et gult lys rett før den skrur seg selv av. Jeg leverte den inn til service påfølgende dag og fikk en ny maskin tilbake i dag, men det samme skjedde med denne.. Kan de ha sendt meg en som allerede var ødelagt ved en feil, eller kan det være noen av mine komponenter som har forårsaket dette?

 

Den første maskina var av den eldste typen(60GB,4usb porter, BC osv), den nye var av 80GB typen med 2usb porter og ingen BC.

 

Jeg har en ny tv, men har likevel brukt den gamle PS3 maskina på den en stund før dette skjedde og har brukt en annen PS3 på tv uten problemer også. Jeg kobler også PS3 til et gammelt surround system, men har hatt det i over 3 uten at PS3 har tatt kvelden av den grunn. Det kan vel ikke være noe feil med strømmen eller spenningen fra stikkontakten i veggen ? Alle andre komponenter koblet til de samme kontaktene.

 

Tv'en er av typen Samsung UE46B7050WW

 

Noen som vet om det kan ha vært noe jeg har gjort som har fått dette til å skje eller har jeg bare hatt uflaks med maskinene? HAr vært i kontakt med forhandleren etter at den nye klikka og han skulle få ordnet det, men det kan være greit å vite om det er noe jeg har gjort, slik at jeg kan unngå at det skjer igjen.

 

Takker for eventuelle svar! =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...