Gå til innhold

Media server til WD TV LVIE HD?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, du kan ikke installere andre programmer på WD TV Live. Du må bruke den programvaren som følger med. Disse boksene er typisk ikke kraftige nok til å kjøre nettlesere f.eks.

 

For mer avansert funksjonalitet som å installere andre OS, programmer m.m. må du ha en fullverdig HTPC/media-PC.

 

Derimot kan du koble deg til andre mediaservere/uPnP-servere, for å få tilgang til bilder, film og musikk via disse.

Lenke til kommentar
Hei, du kan ikke installere andre programmer på WD TV Live. Du må bruke den programvaren som følger med. Disse boksene er typisk ikke kraftige nok til å kjøre nettlesere f.eks.

 

For mer avansert funksjonalitet som å installere andre OS, programmer m.m. må du ha en fullverdig HTPC/media-PC.

 

Derimot kan du koble deg til andre mediaservere/uPnP-servere, for å få tilgang til bilder, film og musikk via disse.

 

ok. men jeg spille en mms url fra bokesn åssen kan jeg gjøre det isåfall?

Lenke til kommentar
Hei igjen, nøyaktig hva mener du med "mms url"? :)

menner åssen kan få boklen til å spille av en strem jeg evnt lager selv? å det er ofte mms som pleier å få ut av f.eks vlc.. :)

 

 

jeg vil spille av en strem på boksen:) prøvde å save en strem url i en m3p fila men funka dårlig

Lenke til kommentar

Ah, yes, forstår!

 

Så vidt jeg forstår støtter ikke WD TV Live avspilling av eksterne filer/streamer på denne måten, kun lokale. Se f.eks. her.

 

Dette er en begrensning den deler med svært mange andre mediaspillere forresten. Dog en fattig trøst :)

 

Men det bør være mulig å bruke f.eks. TVersity på en PC til å fange opp og dele ut MMS-strømmen, slik at WD TV Live igjen kan hente ut dette via uPnP-serveren TVersity setter opp.

Lenke til kommentar
Ah, yes, forstår!

 

Så vidt jeg forstår støtter ikke WD TV Live avspilling av eksterne filer/streamer på denne måten, kun lokale. Se f.eks. her.

 

Dette er en begrensning den deler med svært mange andre mediaspillere forresten. Dog en fattig trøst :)

 

Men det bør være mulig å bruke f.eks. TVersity på en PC til å fange opp og dele ut MMS-strømmen, slik at WD TV Live igjen kan hente ut dette via uPnP-serveren TVersity setter opp.

 

Ok. trodde en slik boks burde klare noe så enklet... :/ sist update så fixet de bare youtube dirtt å det trenger jeg ikke. vil se TV!! :)

 

men det han sier om plz søtter kun lan pls filer? betyr det engli bare at om jeg f.eks tar ned nrk sin mms strem i vlc. og starter den på nytt i lokalnettet så klarer boksen å spille av 192.168.x.x streming fra en pls fil?

 

skjønnte jeg rintg i forhold til innlegget du linket ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ah, yes, forstår!

 

Så vidt jeg forstår støtter ikke WD TV Live avspilling av eksterne filer/streamer på denne måten, kun lokale. Se f.eks. her.

 

Dette er en begrensning den deler med svært mange andre mediaspillere forresten. Dog en fattig trøst :)

 

Men det bør være mulig å bruke f.eks. TVersity på en PC til å fange opp og dele ut MMS-strømmen, slik at WD TV Live igjen kan hente ut dette via uPnP-serveren TVersity setter opp.

 

Ok. trodde en slik boks burde klare noe så enklet... :/ sist update så fixet de bare youtube dirtt å det trenger jeg ikke. vil se TV!! :)

 

men det han sier om plz søtter kun lan pls filer? betyr det engli bare at om jeg f.eks tar ned nrk sin mms strem i vlc. og starter den på nytt i lokalnettet så klarer boksen å spille av 192.168.x.x streming fra en pls fil?

 

skjønnte jeg rintg i forhold til innlegget du linket ?

 

Ingen om jeg lagre strem linken som noe annet en mms fila. boxen klarer ikke å spille av fila.. noen som vet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...