Gå til innhold

TV2 fikk Premier League rettighetene, hva synes dere?


Bister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

tv2 sumo funka jo helt greit. Veldig bra kvalitet. Man må vente litt, før man får en HD kvalitet. Lyden er litt irriterende. Men tv2 jobber sikkert med saken.

 

Liverpool vs Arsenal imorra. For håpe at kvaliteten er enda bra, når jeg skal se tv2sumo fra tven..

Lenke til kommentar

Slet veldig med livemålene (hele dagen, bare hos meg?) og lyden i starten av den første kampen, men resten var til A-karakter for Tv2. God bildekvalitet, gode hovedkomentatorer (med mulighet for å høre på britisk,) og god sending/studio til en herlig forandring fra c+. Kevin Phillips første dagen lukter det svidd av.

 

Morten Langli er herlig. Kunnskapsrik og tar alltid opp relevante temaer, samtidig som han har tv-karisma og er småmorsom til tider. Programlederen styrer skuta uten å ta all oppmerksomheten slik Dag ABU Solheim holdt på med og Schau fyrer på med stemning og humør. Syntes heller ikke noen av studiodeltagerne tok på seg Tjernås rollen som mr "jeg vet alt" og capt obvious, når han i realiteten kun har bidratt med å kjøre Wimbeldon i grøfta og rykke ned med Ham Kam. Nei, tjernås, du er ikke guds gave til fotballen. Sykt deilig å slippe "Dag.. det er det to grunner til. 1. Han skyter ballen. 2. Han scorer - derfor blir det mål."

 

Strålende fornøyd etter dag 1. Skal komme tilbake når ting har satt seg og gi min konklusjon, men foreløpig er jeg som sagt en happy camper. At TV2 allerede har overgått C+ er hevet over enhver til, ikke at det skulle så mye til dog.

Lenke til kommentar

100 ganger enig, Game, for once. :) Jeg likte Canal+ sine sendinger, men har aldri forstått hvorfor Solheim og Tjernås ble så skrytt opp i været da programlederen i beste fall er under pari og eksperten er Cpt. Obvious stort sett. Hadde ingenting imot Canal+, likte fokuset deres på supportere, men det aller meste er bedre med TV2 så langt. Spesielt distribusjonen av kampene, som er det viktigste. Alle kampene direkte, HD, mulighet for valg mellom britisk og norsk kommentator på de fleste kampene, friskere studio, 24/7-kanal med britiske program som Kick off og Fan Zone, osv. Alt er bedre.

Lenke til kommentar

Veldig bra så langt det TV2 har vist. Har kun 1 HD kanal (pga noen hestkuker i Rikstv), men det virker som om jeg kommer til å holde meg mest der da de fleste gode kampene går der. Kun når LFC spiller switcher jeg. Studio sendingene og alt annet rundt er flere lysår foran C+. Er rett og slett jævlig glad for at TV2 har rettighetene. Morten Langli er en veldig enkel kar å like. Han burde være der så ofte som mulig. Lite eller ingen Lars Bohinen = great. Thorstvedt og Jon Hartvig gjør ting bra, og Kevin Phillips var glimrende som første gjest. Schau sine innslag lo jeg godt av. Få ting å utsette på annet enn noen lyd og bildeproblemer som det nok fikses på snarest.

Lenke til kommentar

Som så mange andre er eg fornøgd med TV2s innsats så langt. Eg følgjer sendingane på nett-tv. Noko som har fungert bra. Ting som kunne vore betre er blant anna CPU bruken til Livesenteret. Dette brukar no alt for mykje av CPUen. Enn så lenge syns eg TV2s nett-tv er litt rotete, men eg blir kanskje vant med det etterkvart. Opplegget med Livesenter ser i alle fall ut til å fungere greit. Ein annan ting som var dumt, er tilsynelatande mangel på markering av høgdepunkt på tidslinja når kampen visast på hovudkanalen. Ein nyttig funksjon som fungerte fint på andre kanalar, og burde vere der og. På sikt håpar eg dei kjem med ei rein Premer League-pakke, sjølvsagt til ein rimelegare pris. Men alt i alt er eg nøgd. Merker gnisten for Premier League er ekstra tent denne sesongen.

 

Når det gjeld val av engelske kommentatorar. Er dette noko som er mogleg å velje på TV2 Sumo? Vore greit å testa ut dette, tross for at norske kommentatorar fungerer greit.

Lenke til kommentar

Helt ok gjennomføring av TV2. Studio var litt anspent og veldig manusstyrt og de gapte over litt mange emner på liten tid, men dette kommer seg nok etterhvert. Litt rot med klipping og bilder, men også dette kommer seg nok selv om jeg finner det litt merkelig at en så stor kanal med slik erfaring skal rote med noe sånt. Uansett så var inntrykket godt (hvertfall på kanalene med engelsk kommentator). Jeg får fortsatt enorme brekningsreflekser av den metroseksuelle studiolederen som ikke har peiling i det hele og store, samt Alsaker på kommentatorplass. Dette er likevel ting jeg kan leve med, jeg var ikke noe stor fan av Dag Solheim og Fredheim heller. Det ble ikke så tabloid og fullt av fjas som jeg fryktet, så jeg er fornøyd utifra hva jeg trodde dette skulle bli.

 

Man kan uansett ikke dømme fullt og helt etter bare en helg, jeg gir det noen uker før jeg roper ut det jeg måtte ha å utsette på dette.

Lenke til kommentar

Den "metroseksuelle" studiolederen har scoret 10/10 sålangt i min bok. Elsker tvfolk som vet å stille betimelige spørsmål, ikke tar all oppmersomheten, ikke spyr ut med egne subjektive meninger i hytt og gevær, stiller spørsmål, ikke svar, ikke for seriøs - hadde et par tørre men akkså vittige morsomheter, bygger opp stemning og styrer ball mellom gjestene slik at ingen "overtar" all snakkingen. Kan gi deg rett i at det muligens var noe manusstyrt, men det slår timesvis med enveisinformasjon som vi fikk av c+. Orker ikke å høre på dickriding av et lag hele dagen, slik tilfellet var med Arsenal og Chelsea i Canal Plus. Syntes heller ikke at det var en klein og overanspent gjeng slik jeg hadde fryktet i forkant.

 

Noen som fikk med seg Jon Hartvigs "nese for mål" kommentar vdr Hernandez, mens Schau måtte bearbeide hvor tørr den var? Typisk eksempel på godt samspill og min type humor.

 

At det er litt "fjas" med FK gutta gjør meg heller ingenting. Syntes det er flott at noen kryddrer en lang og monoton sending med litt humor. Syntes også at Schau virker forholdvis innsiktsfull faktisk, han kom bl.a med to-tre synspunkter i dag som jeg ikke hadde reflektert over selv, spesielt iht det røde kortet til Joe Cole.

 

Sjelden jeg skryter av tvfolk, for vanligvis slakter jeg dem. Men når de satser stort og prøver å gi folk som oss (fotballidioter) et så godt og spesifikt tilbud som overhode mulig til en levbar pris, må man nesten strekke ut handa og takke for det. Vi, forbrukeren, har tross alt blitt jævlig bortskjemte og umulige å tilfredstille.

 

Edit: Mange skrivefeil mm, men det overlever dere. Rettet opp de verste, men er for trøtt til å ta rusket.

 

smile.gif

Endret av Goldwing MacLeach
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes Alexander Schau er noe av det mest "geniale" ved TV2s studio. Det er ikke alltid det passer å blande fotball og humor, og det er alltid noe som vil mislike det og synes det er for useriøst og ikke faglig nok, men fy faen så vittig fyren er. :D Har digget han lenge, og er enormt glad for at han kommer til å dukke opp ofte under Premier League-sendingene i år.

 

På distribusjon scorer TV2 og Altibox så langt 10/10 hos meg (minus noe lydproblemer helt i starten, men sånt kan alltid skje med teknologien), alle kamper i HD = win + en del finesser som gjør det enda bedre.

 

På studiodelen må vi først og fremst se litt an de neste ukene, men virker som et panel med god kjemi, sånn passe bra fokus og jeg liker veldig godt de egenproduserte reportasjene jeg har sett, som om Blackpool by og Spion kop i dag (fikk ikke sett hele sendingen i dag). Reportasjene er år bedre enn Canal+. Pluss også for stort fokus på supportere, med masse intervjuer. Jeg håper også de fortsetter å ta inn relevante gjester i ny og ne, det fungerer veldig bra.

 

Godt fornøyd med Premier League-dagene nå, synd jeg snart flytter fra landet og knapt får nyte TV2s sendinger. :(

Lenke til kommentar

Den "metroseksuelle" studiolederen har scoret 10/10 sålangt i min bok. Elsker tvfolk som vet å stille betimelige spørsmål, ikke tar all oppmersomheten, ikke spyr ut med egne subjektive meninger i hytt og gevær, stiller spørsmål, ikke svar, ikke for seriøs - hadde et par tørre men akkså vittige morsomheter, bygger opp stemning og styrer ball mellom gjestene slik at ingen "overtar" all snakkingen. Kan gi deg rett i at det muligens var noe manusstyrt, men det slår timesvis med enveisinformasjon som vi fikk av c+. Orker ikke å høre på dickriding av et lag hele dagen, slik tilfellet var med Arsenal og Chelsea i Canal Plus. Syntes heller ikke at det var en klein og overanspent gjeng slik jeg hadde fryktet i forkant.

Du er bare forelsket igjen.

 

Nei jeg syns det ble ekkelt med han som studioleder, jeg vedder penger på at når det kommer til stykket og han må jobbe litt utenfor manus vil det skinne totalt gjennom hvor lite innsikt mannen har om Premier League og fotball forøvrig. Morten Langli som var en positiv overraskelse vil gni seg i øyna. Men nå er jeg særdeles lite objektiv, siden jeg stort sett hater alle produksjoner tv2 har, en kanal som gi Mini kamera-tid har noe råttent innvendig. I tillegg er den evige opphausingen av utenomsportslige situasjoner og enormt fokus på enkeltspillere en forferdelig ukultur. Overdramatiseringen gidder jeg ikke ta for meg engang.

 

Jeg håper bare PL-studioet velger å gå en annen vei enn resten av gjengen. Det virker som de kan gå begge veier, FK-fotball folka f.eks er langt fra den vanlige tv2 nissen. Så jeg har håpet, og tror de snart vil bli litt mer relaxed og diskusjonene blir mer åpne og lett. Uansett så slår dette Viasat sin gjeng, så det er en trøst uansett hvilken retning dette vil ta.

Lenke til kommentar

Er utelukkende positiv til TV2 av flere grunner. Noen små punkter som at dette er første runden og at det meste sitter så skarpt er én ting. Andre punkter er f.eks. hvor bra studioet er satt opp med tanke på gjester/personer. Langli har jeg ett elsk/hat forhold til, da jeg syns han ble litt vel obvious ved tidligere anledninger, men det har virka bra denne gang. Har begynt å like han bedre nå.

 

Den eneste jeg ikke har sansen for i den suppa er Alsaker. (Til og med) Petter Myhre syns jeg er ålreit. Jeg kan fint leve med en middels kommentator. Det er midda'n som er viktigst, ikke om det er Farris eller springvann ved siden. At det er engelsk kommentator i de mindre oppgjørende gjør det tålelig greit. Bedre enn alt jeg forventa.

 

Kundeservicen er også overlegent alt annet jeg har vært borti.

 

Det kan hende jeg lever i rusen av at PL faktisk har begynt og at jeg for første gang i mitt liv kan se ALLE kamper fra mitt eget hus. Uansett, terningkast 5+ foreløbig fra min side.

Lenke til kommentar

Jepp, men det er heldigvis bare å slå over til TV2 BPL HD UK.

 

Edit: Litt for sent. Er det forresten bare hos meg det er litt "lagging" på bildet? Akkurat som det er litt lav fps. Vanskelig å se nå, men når de viser fotball ser man det ekstremt godt.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...