Gå til innhold

TV2 fikk Premier League rettighetene, hva synes dere?


Bister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Buhu, får ikke sett 1 kamp på TV... :roll:

 

Neida :p Rart valg av TV2, Fulham-Wolves er egentlig en ganske uinteressant kamp i seg selv, siden begge lag er middelhavsfarere. Likevel, når de først har meldt at de skal sende denne kampen, hadde det vært kjipt å ta fra Wolves og Fulham-supportere den muligheten.

Lenke til kommentar

Sumo er jo genialt da. Hadde både sumo og viasatondemand under fotball-VM, sumo var overlegen på absolutt alle punkter.. Gjennomført konsept, som etter min mening mangler sidestykke i Norge. De er uten tvil best tv på nett, både kvalitet på sendinger og oppsett på sidene..

 

tv2-sport pakken burde vel i det minste gitt folk mulighet å se kampene på sumo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, buhu. 90 % av Arsenal kampene vises. Wolves for en liten brøkdel. Wolves fikk ikke en gang et notis i aftenposten eller VG etter seieren mot stoke, så synes det bare er fantastisk at de viser den kampen istedenfor. Personelig hadde jeg fått sett den uansett siden jeg har Altibox, men på tide at de minde lagene blir prioritert litt også. Gleder meg til den første United og Chelsea kampen som blir vraket.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner frustrasjonen over at eget lag ikke vises (for de som ikke har kanalene), jeg har kjent på den følelsen noen ganger selv og den er bitter, men TV2 har sagt at de vil prøve å fokusere på også de litt mindre lagene, ikke bare de store. Det sier seg jo selv at Liverpool-, Man Utd-, Chelsea- og Arsenal-kamper står for neeeesten hele supporterinteressen i Norge, og derfor blir prioritert, men ikke alltid. Dette kommer til å skje noen ganger med alle lag sannsynligvis, og må nesten bare aksepteres, og dersom man vil være sikret alle kamper til sitt lag bør man derfor kjøpe Altibox. :) (De som har mulighet til det, vet at ikke alle har tilgang til Altibox i sitt område). Sumo er en back-up-løsning om man vil se alle kamper og ikke har mulighet til å få Altibox.

 

Når det er sagt er jeg sikker på at 95% av Arsenal-kampene i år går på HD1, 2 og 3, så dette blir nok et enkelt unntak.

Lenke til kommentar

TV2 fikk skryt av meg forige helg, men herregud for et latterlig opplegg det var på Sumo idag. Var rett og slett et mareritt å se Arsenalkampen. For det første fikk vi ikke HD, og for det andre var sendingen utrolig ustabil. Og for å toppe det hele klarer de å sende flere klipp av Man Utd - Newcastle mitt i kampen, som oftes når Arsenal angriper. .:realmad:

 

Terningkast 1 :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Buhu, får ikke sett 1 kamp på TV... :roll:

 

Neida :p Rart valg av TV2, Fulham-Wolves er egentlig en ganske uinteressant kamp i seg selv, siden begge lag er middelhavsfarere. Likevel, når de først har meldt at de skal sende denne kampen, hadde det vært kjipt å ta fra Wolves og Fulham-supportere den muligheten.

Sikkert bare på grunn av Riise og Hangeland. Likevel er det en merkelig prioritering.

Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over TV2 og kvaliteten på TV2 Sumo.

 

Kvaliteten kunne vært noe bedre, da linja mi yter mer en det jeg får.

Uansett, brukte feedback knappen i TV2 Sumo applikasjonen og fikk svar etter (5 min ??), har totalt 3 henvendelser der, inkl. forbedringspotensiale, selv der fikk jeg svar nesten umiddelbart.

 

Likte muligheten til å kunne skifte til repsektive kanal, og bare enkelt se på tidslinjen når målet i den kampen kom, og få se målet i reprise akkurat når jeg selv ønsker det.

 

Ingen tvil om at dette er fremtiden.

Som sagt, en del bugs her og der, bl. annet at det ikke alltid dukker opp på tidslinjen når de ulike eventene skjedde.

I tillegg er det klart forbedringspotensiale i desktop klienten mtp tilpassing av skjermoppløsningen, det virker ikke som 1920*1080 er en optimal oppløsning i klienten.

 

Men TV2 har så langt snudd meg fra totalt forbanna for at de tok PL rettighetene --> akspetert realiteten --> nokså overbevist.

 

 

 

Jeg trekker tilbake alt jeg sa etter første PL runde.

 

Jeg gikk fra nesten perfekt kvalitet forrige helg, selvfølgelig kunne de gitt meg mer en 4000 max kvalitet, men jeg har forståelse for at de har servere som skal takle all pågang.

Forrige helg hadde jeg et par tilfeller nedi 2500 eller noe sånt, som spratt rett opp i 4000 igjen.

 

MEN denne helgen her har vært en katastrofe så langt.

Arsenal kampen i dag, fy faen for noe møkka greier, alt i fra 750 i kvalitet (bildet var som å se på en 90 minutters kamp som var komprimert ned til en total størrelse på 10mb eller noe sånt, såg ut som kampen var filmet med det første mobilkameraet som hadde videofilmingsstøtte) og opp til 1300. Et par tilfeller hoppet den til 4000, men 89 av minuttene var mellom 750 - 1300.

 

Hoppet innom andre kamper som var noe bedre, men der var det også dårlig kvalitet meste parten av tilfellene.

 

Tok jeg kontakt med support, så begynner de å mase med en gang at det er linjen min det er noe gale med enda jeg presiserte det flere ganger i henvendelsen, at jeg er tilkoblet kabel direkte i routeren, ingen av pcene laster ned noe som helst, PCen er en heftig sak, og alle tester jeg selv tok (Speedtest.net osv osv ) viser at alt er helt topp hos meg.

 

For å si det slik, det er ikke dette jeg betaler over 200 kroner mnd for.

Jeg gir TV2 en runde til, før jeg virkelig blir forbannet.

Lenke til kommentar

Solsviken: Kan godt ha vært ISP'en din som hadde dårlig routing mot serverne som har tv2 sumo.

 

Kan sjekkes ved å ta å gå i kommandolinjen i windows og skrive tracert <ipadressen> (om du får tak i adressen da..)

 

EDIT: Om solsviken og Kleivert har samme ISP er det jeg sier sannsynlig, har de forskjellige ligger problemet mest sannsynlig hos TV2.

 

KLAG til tv2, ikke gi dere.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

TV2 er jo helt latterlig! Har drevet å slitt hjemme(18/4 MBit fra Get) prøvd alt mulig på 4 forskjellige PCer, tilogmed kjøpt meg ny router. Men alt er like ustabilt og for nesten aldri over 1500 kbps i kvalitet og ofte ned 350. Så jeg regnet med at det var min linje som var ustabil, selv om alt annet fungerer smertefritt på den.

 

Så i dag så prøvde jeg på jobben hvor det er nærmest ubegrenset linje men likevel er kvaliteten på maks 1500 kbps. Feilen må jo rett og slett ligge hos TV2? Hvis det ikke blir bedre ganske kjapt så sier jeg opp abonnementet mitt og ser på Pub isteden!

 

Her er forøvrig en test av linjen jeg sitter på nå og får maks 1500kbps:

 

925375246.png

 

Edit: Fikk forøvrig full kvalitet de siste 5 min av City - Liverpool kampen da alle pool supporterne sikkert hadde slått av kampen :!:

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...