Gå til innhold

TV2 fikk Premier League rettighetene, hva synes dere?


Bister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med RiksTV får man 3 HD-kanaler eller 1 HD kanal og 2 SD?

RiksTV gir deg dessverre bare hovedkanalen i HD og de to andre i SD. Dette har vel noe med at RiksTV må "spare" plass i nettet til sine andre kanaler, de har vel litt begrensninger der.

 

Skal jeg nevne Altibox' 6 HD-kanaler igjen? :tease:

 

Edit:

Det er bare RiksTV som bare har én HD-kanal. Canal Digital og Viasat har de tre kanalene i HD.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere er skeptiske til PL på TV2 egentlig. Ja, jeg er helt enig i at Canal+ leverte et bra studioprodukt, men produktet deres overall var jo egentlig svært dårlig, noe vi ser nå når TV2 har tatt over. Går fra tre kanaler som sender PL og én kanal i HD, til å få alle kampene direkte i HD (Sumo og Altibox, og de andre distributørene sender vel det meste interessant). Dette er for meg mye, mye viktigere enn studiosendingene. Jeg liker å se på studio, men det er kampene og sendingen av disse som spiller noen rolle for meg. Og ikke minst HD. Gleder meg utrolig.

 

Angående studio så må vi bare vente og se, men jeg antar det blir en kanskje litt forbedret variant av Tippeliga-studio, altså en liten nedtur for mange. Men for meg vil studio alltid være andreprioritet etter kampene, så jeg er knallfornøyd med TV2s satsning.

Ja jeg er helt enig med deg i at HD sendinger er et enormt pluss. Men når du sier at Canal+ sin dekning var dårlig? Jeg er helt uenig.

 

At studio er andrepri er jo selvklart. Det er likevel en stor del av dekningen, og sammen med kommentatorer det som vil fronte dekningen. Bildene fra kampene produserer ikke Tv2 selv uansett. Dermed er det stort sett det som er å diskutere i tillegg til tilgangen som nå er blitt bedre. At kampene er Premier League har ikke endret seg.

Lenke til kommentar

For de som synes det er komplisert og/eller ikke har bestilt enda og lurer på hva som er best å ha, kan jeg legge ut en kjapp oversikt:

 

  • RiksTV - 199,-/mnd: Sender de tre hovedkanalene. Hovedkanalen TV2 BPL HD1 i HD, mens de to andre i SD.
     
  • Canal Digital - 179,-/mnd: Sender de tre hovedkanalene, alle i HD. Du ha HD-dekoder fra Canal Digital for å få inn kanalene, intet SD-alternativ.
     
  • Viasat - 199,-/mnd: Sender de tre hovedkanalene, både i HD og SD. Har du HD-dekoder får du alle kanalene i HD, har du ikke HD-dekoder får du alle kanalene i SD.
     
  • Altibox - 179,-/mnd (inkluderer også Tippeligaen): Sender alle kamper direkte i HD. Har opprettet 6 HD-kanaler + en Livesenter-kanal, og de gangene det går flere enn 6 kamper direkte opprettes flere kanaler. Du ha en HD-dekoder, intet SD-alternativ.
     
  • TV2 Sumo - 229,-/mnd (inkluderer også TV2 Sport): Sender alle kampene direkte over stream. For 249,-/mnd får du alle TV2s kanaler.

 

Hovedkanalen, som alle har i HD, vil sende PL-stoff 24 timer i døgnet - kamper, direkte og i opptak, engelskprodusert stoff og magasin og egenprodusert PL-stoff.

 

Sendeskjema for kanalene:

 

Runde 1

 

14. august

Tottenham - Manchester City kl.13.45 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Aston Villa - West Ham kl.16.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Blackburn - Everton kl.16.00 på TV 2 PL HD 2 og www.tv2sumo.no

Bolton - Fulham kl.16.00 på TV 2 PL HD 3 og www.tv2sumo.no

Wigan - Blackpool kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

Sunderland - Birmingham kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

Wolverhampton - Stoke kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

Chelsea - West Bromwich kl.18.30 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

15. august

Liverpool - Arsenal kl.17.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

16. august

Manchester United - Newcastle kl.21.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

 

Runde 2

 

21. august

Arsenal - Blackpool kl.16.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Birmingham - Blackburn kl.16.00 på TV 2 PL HD 2 og www.tv2sumo.no

Stoke - Tottenham kl.16.00 på TV 2 PL HD 3 og www.tv2sumo.no

Everton - Wolverhampton kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

West Bromwich - Sunderland kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

West Ham - Bolton kl.16.00 på Altibox www.tv2sumo.no

Wigan - Chelsea kl.18.15 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

22. august

Newcastle - Aston Villa kl.14.30 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Fulham - Manchester United kl.17.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

23. august

Manchester City - Liverpool kl.21.00 påTV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

 

Runde 3

 

28. august

Blackburn - Arsenal kl.13.45 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Chelsea - Stoke kl.16.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Liverpool - West Bromwich kl.16.00 på TV 2 PL HD 2 og www.tv2sumo.no

Wolverhampton - Newcastle kl.16.00 på TV 2 PL HD 3 og www.tv2sumo.no

Blackpool - Fulham kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

Tottenham - Wigan kl.16.00 på Altibox og www.tv2sumo.no

Manchester United - West Ham kl.18.30 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

29. august

Bolton - Birmingham kl.14.30 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

Sunderland - Manchester City kl.16.00 på TV 2 PL HD 2 og www.tv2sumo.no

Aston Villa - Everton kl.17.00 på TV 2 PL HD 1 og www.tv2sumo.no

 

 

Edit:

Ja jeg er helt enig med deg i at HD sendinger er et enormt pluss. Men når du sier at Canal+ sin dekning var dårlig? Jeg er helt uenig.

 

At studio er andrepri er jo selvklart. Det er likevel en stor del av dekningen, og sammen med kommentatorer det som vil fronte dekningen. Bildene fra kampene produserer ikke Tv2 selv uansett. Dermed er det stort sett det som er å diskutere i tillegg til tilgangen som nå er blitt bedre. At kampene er Premier League har ikke endret seg.

Med dårlig overall-produkt, tenker jeg selvsagt på dekningen, ja. Poteto, potato. For meg er tilgangen til kamper, og i HD, det aller viktigste, og her har TV2 gjort en enorm forbedring fra Canal+. Det er klart at produksjon og slikt er jo likt, men den er uansett svært bra.

 

Studio til Canal+ var veldig bra, det nevnte jeg også og er helt enig i. Ellers syntes jeg C+ ikke leverte bra nok produkt med tanke på HD-sendinger og tilgang til antall kamper, i forhold til hva TV2 nå gjør.

Endret av Hewitt
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Studio til Canal+ var veldig bra, det nevnte jeg også og er helt enig i. Ellers syntes jeg C+ ikke leverte bra nok produkt med tanke på HD-sendinger og tilgang til antall kamper, i forhold til hva TV2 nå gjør.

Vel da er vi veldig enig. Selv om jeg aldri hadde et stort problem med antallet kamper, siden jeg fikk se alle til United nesten uten unntak. Uansett så dømmer jeg ikke Tv2 nord og ned før jeg faktisk får det bekreftet det jeg har mistanke om. Uavhengig så håper jeg på flest mulig kamper med engelske kommentatorer.

Lenke til kommentar

Jeg er utelukkende positiv til TV2. Jeg har Altibox og får derfor se alle kamper i HD. Dessuten, det er flere folk i redaksjonen og vi får utskiftninger (drittlei Solheim og Tjernås) samt mer studiotid. Det skal til og med bli sending rundt kampene på mandager! Vi får altså servert flere intervjuer og stoff fra PL som følge av bredere dekkning. Hovedkanalen ruller vel 24/7, så det vil alltid være mulig å få sett høydepunker osv.

 

Gode kommentatorer (forhåpentligvis bare Langli og Alsaker, for resten kan de kjøre på med Sky sine utvalgte) finnes det også i kanalen. Eneste jeg savner er Thor Rune Haugen, men det er også den eneste.

 

Bare dager igjen :D

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar

noen som vet når kanalene kommer i kabelnettet til CD?

 

Var i kontakt med CD tidligere i dag, fikk beskjed om at de skulle komme innen den 11. men de har kommet her i løpet av dagen, holder på å oppgradere kortet nå.

 

Er det noen sending på noen av kanalene nå forresten?

Lenke til kommentar

Uff, skulle bli kvitt Entertain pakken på Canal Digital siden jeg flytter ut nå og tenkte jeg bare skulle bestille TV PL HD der for 179,- pr. mnd. sånn at det var PL hjemme når jeg kommer hjem i ferien og siden det hadde blitt en del billigere enn det var med Entertain nå; men det er faen meg 2 mnd. oppsigelsestid på CD, så vi må fortsette å betale for Entertain i 2 mnd. til og hvis jeg da legger til TV2 PL HD pakken nå, så blir det jo sånn 700 pr mnd de neste 2 mnd nå.... herregud at man må si ifra 2 hele mnd. før man nedgraderer. Greit nok hvis man skal bli kvitt CD totalt, men bare det å nedgradere? Jesus. Det er vel ingenting jeg kan gjøre her mtp. de neste 2 mnd. og hvor mye det kommer til å koste hvis jeg legger til TV2 PL HD nå?

 

Blææ.

Lenke til kommentar

Ja, skjønner det, men man hadde tenkt at de kunne nedgradere en pakke for deg innen ihvertfall 1 mnd. Jaja, får bare nyte med kampene som blir vist på Sky i august før jeg flytter ut og bare bestille TV2 PL HD etter jeg kommer tilbake om 2 mnd+ :p Kan ikke klage.

 

De viser ihvertfall Spurs - City, Chelsea - West Brom (ESPN HD på Sky), Liverpool - Arsenal, og Man Utd - Newcastle, og alle i HD (alle kampene Sky viser er alltid i HD).

 

Og herlige kommentatore og studio osv. De kampene som ikke vises på Sky og går samtidig kl. 16 på lørdager osv må jeg ta en tur til puben for, eller finne noen med TV2 PL pakken.

 

Er jo ikke så mange runder i august heller så ja. Tror det skal gå fint! Bare gleder meg helt utrolig mye til helgen nå, PL-kick off!! SHIIIIT :D

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jess, det går nok bra. Er litt i samme situasjon som deg, men har heldigvis en fotballgal far også som skal ha PL hjemme når jeg er borte også så har ikke samme problem. ;)

 

Litt off-topic, men hvor er det du skal flytte? Fått med meg at det er utlandet et sted.

 

Edit:

Mutu: Sky er nok ikke standard for noen i Norge. ;) Hvordan tc47 har det får han nesten svare på selv. PC-en kanskje?

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Vi har Sky hjemme fordi foreldrene mine har mange kanaler de vil se der mtp. cricket som de vil se og noen indiske kanaler og nyhetskanaler osv. (foreldrene mine er indiske ;)) Det er dyrt men vi får så mye fra England, Sky Movies, alle HD-kanalene, Sky Sports, alle Entertainment kanalane osv. Og de har by far den beste kvaliteten på studio og kommentatore osv, og til og med bildekvalitet er bedre. HD-sendingene er perfekte. Også får jeg MUTV der også. :)

 

www.skynow.tv

 

Forhandler for Sky i Europa utenfor England. Det er egentlig ikke aktuelt for oss som vi bare se PL og fotball osv pga prisen, men siden familien min skal ha det så er det utrolig deilig å ha det hjemme!

EDIT: Parabol fikk vi satt opp av en eller annen her i Bergen som kan alt dette. De som setter opp satelitt osv!

 

Hewitt: Hehe, heldig. Vel, vi har Sky bare fordi pappa må se cricket osv, så jeg er heldig at jeg får ha det for PL og MUTV og greier. Og han har faktisk blitt fotballinteressert nok til at han må se de store kampene ihvertfall, og Sky viser alltid de så da passer det bra. Også skal jeg jo fikse TV2 PL HD her også, må jo ha alle kampene hjemme når jeg kommer hjem i feriene osv; men venter kanskje 2 mnd til nedgraderingen fra CD tar plass. Men noe sier meg at jeg er litt for ivrig og at jeg kommer til å bestille TV2 PL før helgen kommer.... :p

 

OT-delen: Flytter til Polen, skal studere medisin der. :) Du skulle flytte til England sant? Studere noe der?

 

Wis: Hehe ja akkurat, man må ha hele familien med på det. Dreambox er sååå rotete at vi aldri gadd noe sånt, og det er litt ulovlig og alt det også, så www.skynow.tv passer perfekt. Lovlig, funker alltid og har fantastisk kundeservice... 3 ting man ikke kan si om dreambox. ;)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...