Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Noen som får til å kjøpe apps enda? Teit å holde det lukket i Norge :roll:

 

 

kunne ikke vært mer enig med deg!

 

Kanskje det har noe med den spesielle norske forbrukerkjøpsloven å gjøre?

 

Etter hva jeg forstår så kjøper man ikke en kopi av et program, men betaler vel heller for at et lukket operativsystemet skal stille bruken av det til rådighet i et visst tidsrom. Hva med f.eks angrerett hvis programmet ikke fungerer tilfredstillende, eller tap av dyre programmer ved et OS-systemkrash? Hva med moms, eller eventuell refusjon av dette? Hva med norsk lovgivning i forhold til softwarebruk som er totalt kontrollert og styrt fra en appstore i Asia? Sikkert mange kompliserte juridiske problemer.

 

 

Det burde egentlig vært unngått, ettersom Apples Appstore er tilgjengelig. Eller er det bare fordi Apple er så hipp og "typisk amerikansk" at det blir godtatt.

 

Jeg tror eplefolka trengte litt tid på seg før de kom i gang også. Bada er jo fremdeles veldig nytt. I tillegg skal det sikkert forhandles om betalingsløsninger ol.

 

Jeg skulle ønske man hadde fått til ordningen med "cybercash". DVS et internationalt konvertibelt digitalt betalingsmiddel som man kunne veksle til seg og bruke fritt på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter virkelig med mobilen nå. Fikk den for tre dager siden og da jeg skulle oppdatere den med Kies, stoppet den og sa at telefonen trengte fastvaregjennoppretting. Men den stoppet og da jeg skulle prøve igjen greier ikke mobilen å koble seg til.

 

Har prøvd dowload-modus og i tillegg lastet ned de .dll filene som noen her sa at kunne hjelpe. Men står uansett bare "kobler til, vent litt".

 

Ser at flere har slitt med noe liknende, men har noen svar på hvordan jeg skal greie å få Kies til å koble til mobilen?

 

Skikkelig frustrerende.

Lenke til kommentar

etter at jeg oppdaterte telefonen via kies, så har jeg hatt problemer med app store. Problemet er at når jeg har funnet en app som jeg vil instalere, og skal til å trykke på den sånn at jeg kan lese mer om appen, så legger hele app store seg ned uten noe varsel.

 

Er det en måte å fikse det på, eller må jeg vente til neste update?

Lenke til kommentar

Til landur:

 

Hva slags operativsystem har du på PCen? Kanskje det ville hjelpe å kjøre Kies i kompatibilitetsmodus dersom du f.eks. kjører Windows 7? Aner ikke; bare et forslag.

 

 

Kjører i Vista. Men kan prøve det samme her.

 

 

Nei virker ikke som det utgjør noen forskjell.

Lenke til kommentar

etter at jeg oppdaterte telefonen via kies, så har jeg hatt problemer med app store. Problemet er at når jeg har funnet en app som jeg vil instalere, og skal til å trykke på den sånn at jeg kan lese mer om appen, så legger hele app store seg ned uten noe varsel.

 

Er det en måte å fikse det på, eller må jeg vente til neste update?

 

Flere har samme problemet, blir forhåptenlig fikset snart. Til nøds kan du installere apps via kies, det går fremdeles fint.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en Wave brukt idag, men når jeg går inn for å nullstille alt, får jeg opp at jeg må taste passord. Er det et generisk passord (PIN) som følger med alle telefonene (og hva er i så fall det?), eller betyr det at han jeg kjøpte den av har satt et eget?

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg et 16GB minnekort som stort sett er fylt opp med musikk. Sorteringen på telefonen derimot gjør at siste sang spilles først ved avspilling av album.

 

Er det noen måte å sortere alle albumene på en gang eller er jeg nødt til å gå inn på hvert eneste album for å sortere etter navn?

Alle musikkfilene er eksempelvis slik:

01 Weak in the Presence of Beauty

02 Ordinary Girl

osv.

 

Takk på forhånd for hjelp.

 

Ps!

De oppdateringene som har vært til telefonen (2 eller 3 firmware-oppdateringer), har gått uten problemer gjennom Kies. Gjeldende versjon er: S8500XXJF4/S8500OXBJF3

Jeg kjører forøvrig Win7 Pro (engelsk versjon)

Endret av 6arken
Lenke til kommentar

OK, jeg fikk fiksa det. :)

 

Jeg har nå vært på Samsung Apps på telefonen for første gang, og der var det jo flere betalings-apps? Var det ikke sånn at dette var stengt for Norge?

Kan være fordi jeg har Tele2, og Tele2-telefoner visstnok har svensk ID på nettverket, men. Det sto priser som f.eks. 11,- og 23,- bak enkelte valg. Kanskje akkurat blitt forandret?

Lenke til kommentar

Har 1 spørsmål:

Hvordan kan jeg synkronisere BARE de kontaktene som jeg hadde fra SIM-kortet til facebook?

F.eks jeg har "kontakt 1" på kontaktlista på sim-kortet, men jeg vil også koble "kontakt 1" opp til facebook. Men "kontakt 1" har ikke lagt ut tlf nummeret sitt på facebook. Og det blir dermed skapt en ekstra kontakt i tilegg til den kontakten jeg har fra før av. altså 2x "kontakt 1", den ene med mobil nr som jeg hadde fra før av og den andre med info som den fant på facebook.. er det mulig å koble disse 2 sammen?

 

For å gjøre dette går du inn på "kontakt 1" Klikk på ... menyen nede og velg koble kontakt. Dette må du gjøre med alle kontakter som ligger dobbelt. Det er eit ikon som viser om kontakten kommer fra telefonlista eller fra facebook. Begge viser når kontakten er koblet. Når du synker med facebook vil de kontaktene som har samme telefon nr eller mailadresse kobles automatisk.

 

Jeg har dette problemet. Hadde altså en del kontakter på SIM, og disse blir 'plukket opp' av telefonen. Alle disse kontaktene får rare forkortelser og gjerne /4 eller lignende etter navnet.

Men nå har jeg gått igjennom hele lista (phew!) og gjort om navnene slik at de er korrekte. Men jeg fikk også telefonen til å hente Facebook kontakter, så nå har jeg dobbelt opp av en del av dem.

 

OK - så skal jeg prøve å gjøre som blir foreslått over. Dersom jeg da går inn på Facebook kontakten, kan jeg trykke på ... og velge "Koble kontakt", men den lista jeg da får opp er kun Facebook kontaktene, og ikke SIM kontaktene! Så da er jeg like langt. Dersom jeg går inn på SIM-kontakt 'versjonen' av en person, så får jeg derimot IKKE valget "Koble kontakt", og kan dermed ikke koble SIM-kontakten mot Facebook kontakten.

 

Jeg kunne gjøre som jeg gjorde på Desiren jeg hadde (hadde lignende problem der med doble kontakter), og slette SIM-kontaktene fra SIM-kortet, for da fikk jeg jo ikke opp dobbelt liste. Men problemet da er jo at jeg på DENNE telefonen ikke har fått koblet dem sammen, så dersom jeg nå sletter SIM-kontaktene vil det være mange numre som blir borte (alle de jeg enten ikke har på Facebook, og/eller de som ikke oppgir telefonnummer på Facebook).

 

Noen løsning da?

 

 

[endret] -Kanskje det funker dersom jeg først kopierer SIM-kontakten til telefonen. Skal prøve det nå. [/endret]

 

[endret 2] Jepp - det var visst løsningen. I den kopierte kontakten (fra SIM til telefon) fikk jeg opp valget med å koble, og kunne dermed koble med Facebook-kontakten. [/endret 2]

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg et 16GB minnekort som stort sett er fylt opp med musikk. Sorteringen på telefonen derimot gjør at siste sang spilles først ved avspilling av album.

 

Er det noen måte å sortere alle albumene på en gang eller er jeg nødt til å gå inn på hvert eneste album for å sortere etter navn?

Alle musikkfilene er eksempelvis slik:

01 Weak in the Presence of Beauty

02 Ordinary Girl

osv.

 

Takk på forhånd for hjelp.

 

Ps!

De oppdateringene som har vært til telefonen (2 eller 3 firmware-oppdateringer), har gått uten problemer gjennom Kies. Gjeldende versjon er: S8500XXJF4/S8500OXBJF3

Jeg kjører forøvrig Win7 Pro (engelsk versjon)

 

Vil du si det var verdt å oppdatere? Jeg er en av dem som har viket unna, fornøyd med den versjonen som jeg kjøpte telefonen med, har heller ikke opplevd noe bugs. Men hvis du har noe positive erfaringer etter oppdateringene er jeg lutter øre.

 

Og for å svare på spørsmålet ditt, koble til telefonen i Kies, og du kan ordne navnene på windows vis. Trykker bare sorter etter navn, størrelse osv.

Endret av Waver
Lenke til kommentar

etter at jeg oppdaterte telefonen via kies, så har jeg hatt problemer med app store. Problemet er at når jeg har funnet en app som jeg vil instalere, og skal til å trykke på den sånn at jeg kan lese mer om appen, så legger hele app store seg ned uten noe varsel.

 

Er det en måte å fikse det på, eller må jeg vente til neste update?

 

Flere har samme problemet, blir forhåptenlig fikset snart. Til nøds kan du installere apps via kies, det går fremdeles fint.

 

Fant løsningen på et annet forum: endre språk fra norsk til engelsk, nedlasting av apps fra samsungapps går helt fint da! =)

Lenke til kommentar

Vil du si det var verdt å oppdatere? Jeg er en av dem som har viket unna, fornøyd med den versjonen som jeg kjøpte telefonen med, har heller ikke opplevd noe bugs. Men hvis du har noe positive erfaringer etter oppdateringene er jeg lutter øre.

 

Ja jeg synes det var verdt det for å få norsk tastatur. Ellers har jeg ikke merka de store forskjellene.

Og for å svare på spørsmålet ditt, koble til telefonen i Kies, og du kan ordne navnene på windows vis. Trykker bare sorter etter navn, størrelse osv.

 

Det virker fint i Windows, men når jeg går tilbake til telefonen så er sangene fortsatt sortert med høyeste tall først.

16 blablabla

15 blablabla

osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...