Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har merket noe rart...kan ikke bruke Facebook applikasjon med 3G, kun wifi. Får beskjed" Nettverk kunne ikke initialiseres" Oppsettet mitt må jo være korrekt for kommer meg inn via internett ikonet på mobilen på alle nettsider også face sin mobile variant.

 

Noen som sliter med det samme?

 

PS...har den nyeste softwaren med apps bugen (face app'n fungerte ikke med den andre software eller)

Lenke til kommentar

Jeg har lest flere kritiske kommentarer på waves bruk av ram. Bla. at en svært stor del er låst for lagring av meldinger! Hvis dette er riktig så vil jo i praksis mye av rammen være bortkastet for de som ikke bruker e-mail eller andre plasskrevende meldingsystemer!

 

Dette synes jeg er så rart at jeg tror det må ligge noe annet bak.

 

Jeg har forresten også sett en demonstrasjon hvor man måtte lukke widgets for å frigjøre ram nok til å kunne bruke den innebygde nettleseren.

 

Kan det være at man legger inn slike "skjulte" begrensninger med tanke på større salg av neste modell tro?

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en slik, men lønner det seg å vente på en eventuell 8GB-utgave tro?

 

Er det noen som vet noe om når en slik kan dukke opp?

Lenke til kommentar

Klarer ikke innstallere bla NFS:shift på mobilen, den klager over liten "insufficient memory". Har satt til at samsung apps skal innstalleres på minnekort, som har over 13gb ledig plass. Må jeg formatere minnekortet til denne mobilen?

 

Du MÅ ikke formatere minnekortet, men det anbefales på det sterkeste at du gjør det. Da mener jeg selvfølgelig at du formaterer kortet i telefonen og ikke via PC. Minnekort som ikke er formatert i enheten det blir brukt i har større kjangs for korrupt data, og det er ikke noe man ønsker. Formateringen sletter alle data, men like etter formateringen oppretter ofte enheten systemfiler og det er de som er nødvendige. Konkret hvordan dette er for Wave vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har lest flere kritiske kommentarer på waves bruk av ram. Bla. at en svært stor del er låst for lagring av meldinger! Hvis dette er riktig så vil jo i praksis mye av rammen være bortkastet for de som ikke bruker e-mail eller andre plasskrevende meldingsystemer!

 

Dette synes jeg er så rart at jeg tror det må ligge noe annet bak.

 

Jeg har forresten også sett en demonstrasjon hvor man måtte lukke widgets for å frigjøre ram nok til å kunne bruke den innebygde nettleseren.

 

Kan det være at man legger inn slike "skjulte" begrensninger med tanke på større salg av neste modell tro?

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en slik, men lønner det seg å vente på en eventuell 8GB-utgave tro?

 

Er det noen som vet noe om når en slik kan dukke opp?

 

Jeg ser ikke problemet her egentlig. Mobilen har internminne på 2 GB. Av dette har brukeren ca 390 mb (397640 kb) til egne filer Resten av minnet brukes av OS med en buffer til apps og en buffer til meldinger. Minnet som er avsatt til meldinger er 448144kb for å være helt eksakt. Minnekort koster ikke mer en to grandis og en stor Cola, og da ser eg som sagt ikke problemet.

 

At man måtte lukke widgets var en firmware bug, og den eksisterer ikke lenger.

Endret av Photofil
Lenke til kommentar

Klarer ikke innstallere bla NFS:shift på mobilen, den klager over liten "insufficient memory". Har satt til at samsung apps skal innstalleres på minnekort, som har over 13gb ledig plass. Må jeg formatere minnekortet til denne mobilen?

 

Du MÅ ikke formatere minnekortet, men det anbefales på det sterkeste at du gjør det. Da mener jeg selvfølgelig at du formaterer kortet i telefonen og ikke via PC. Minnekort som ikke er formatert i enheten det blir brukt i har større kjangs for korrupt data, og det er ikke noe man ønsker. Formateringen sletter alle data, men like etter formateringen oppretter ofte enheten systemfiler og det er de som er nødvendige. Konkret hvordan dette er for Wave vet jeg ikke.

 

Innstallering gikk veldig fint etter formatering! Så takk! :)

Lenke til kommentar

av en eller annen grunn er det umulig for meg å like denne telefonen. den har omtrent alt jeg er ute etter.

kan hende det er overgangen til touch som er problemet, klarer ikke sette fingeren på det, men jeg pakket iallefall inn telefonen etter omtrent to timers bruk, og nå ligger den oppå bokhylla og samler støv.

 

har også vanskeligheter med å få solgt den, men det er mulig jeg er for kravstor.

 

veldig skuffa, får se om jeg prøver å lære meg å like den til uka.

Lenke til kommentar

Noen som får til å kjøpe apps enda? Teit å holde det lukket i Norge :roll:

 

 

kunne ikke vært mer enig med deg!

 

Kanskje det har noe med den spesielle norske forbrukerkjøpsloven å gjøre?

 

Etter hva jeg forstår så kjøper man ikke en kopi av et program, men betaler vel heller for at et lukket operativsystemet skal stille bruken av det til rådighet i et visst tidsrom. Hva med f.eks angrerett hvis programmet ikke fungerer tilfredstillende, eller tap av dyre programmer ved et OS-systemkrash? Hva med moms, eller eventuell refusjon av dette? Hva med norsk lovgivning i forhold til softwarebruk som er totalt kontrollert og styrt fra en appstore i Asia? Sikkert mange kompliserte juridiske problemer.

Lenke til kommentar

Noen som får til å kjøpe apps enda? Teit å holde det lukket i Norge :roll:

 

 

kunne ikke vært mer enig med deg!

 

Kanskje det har noe med den spesielle norske forbrukerkjøpsloven å gjøre?

 

Etter hva jeg forstår så kjøper man ikke en kopi av et program, men betaler vel heller for at et lukket operativsystemet skal stille bruken av det til rådighet i et visst tidsrom. Hva med f.eks angrerett hvis programmet ikke fungerer tilfredstillende, eller tap av dyre programmer ved et OS-systemkrash? Hva med moms, eller eventuell refusjon av dette? Hva med norsk lovgivning i forhold til softwarebruk som er totalt kontrollert og styrt fra en appstore i Asia? Sikkert mange kompliserte juridiske problemer.

 

 

Det burde egentlig vært unngått, ettersom Apples Appstore er tilgjengelig. Eller er det bare fordi Apple er så hipp og "typisk amerikansk" at det blir godtatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...