Gå til innhold

Den store Heavy Rain tråden


praystation

Heavy Rain avstemning  

110 stemmer

  1. 1. Hva slags karakter gir du Heavy Rain (kun dersom du har fullført spillet)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ferdig med spillet første gang nå. Skal spille igjen!! Desidert klatret til topps på min favorittliste. Men som mange andre opplevde jeg ett svært buggy spill. Hakket ganske ofte, en del ganger under slåsskampene like etter at hver enkelt knapp ble trykket på. Og lyden forsvant flere ganger, noen ganger i nesten et halvt minutt.

Lenke til kommentar

Såklart! Nå vil jo det faens spillet ikke loade/continue. Får bare en svart skjerm så er hardboot det eneste mulige.

 

Hva faen gjør jeg nå da? Har akkurat funnet ut hvem "broren til Jack Sheppard" er så regner med jeg er nærme slutten av spillet.

 

Ser det er mulig å velge chapters, men om jeg gjør det husker spillet alle valgene jeg har gjort opp til det punktet?

 

Forferdelig mye små bugs i dette spillet, som lyd som forsvinner, folk som forsvinner, hakking å drit! Fortsatt ett helt fantastisk spill, men helvete så irriterende

Endret av KEELr
Lenke til kommentar

Første gangen jeg spilte gjennom spillet, så støtte jeg på null problemer omtrent. Nå (andre gangen), så har spillet fryst seg 3-4 ganger, lyden har forsvunnet til tider, opplevd noen (få) bugs. Lurer på om det har noe med valgene du tar å gjøre, eller om det skyldes oppdateringen, som 'Patmaster' nevner.

 

Anyways, jeg har endra karakteren min fra 9 til 10 nå. Gjenspillingsverdien er helt syk. Gjorde andre valg denne gangen, og enda de ikke alltid var så motsatte fra første gang, og en del av valgene var de samme, så forandra historien seg betraktelig. Andre halvdel av spillet var nesten som en helt ny spillopplevelse nå, og det er ganske sykt.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg spilte gjennom spillet, så støtte jeg på null problemer omtrent. Nå (andre gangen), så har spillet fryst seg 3-4 ganger, lyden har forsvunnet til tider, opplevd noen (få) bugs. Lurer på om det har noe med valgene du tar å gjøre, eller om det skyldes oppdateringen, som 'Patmaster' nevner.

 

Anyways, jeg har endra karakteren min fra 9 til 10 nå. Gjenspillingsverdien er helt syk. Gjorde andre valg denne gangen, og enda de ikke alltid var så motsatte fra første gang, og en del av valgene var de samme, så forandra historien seg betraktelig. Andre halvdel av spillet var nesten som en helt ny spillopplevelse nå, og det er ganske sykt.

 

Mulig de bugsa har faktisk noe med valgene å gjøre, fordi nå andre gangen jeg spilte som jeg gjorde motsatte handlinger møtte jeg så og si ikke på noen, mens første gangen møtte jeg på mye.

Lenke til kommentar

Plukket med meg dette i ettermiddag og har fått spilt det et par timer nå. Jeg likte dette meget godt. Grafikken er ut av en annen verden og spillet i seg selv er jo fantastisk annerledes og unikt. Ordentlig hverdag og ikke denne overdrevne actionen hele tiden som gjør at man skyter seg gjennom spill. Den dystre og rolige stemningen fører jo til at man skvetter godt når det først begynner å skje ting. Ekstremt realistisk og utfordrende!

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall nyskapende, så at det blir satset på slike spill framover er fullt mulig. Men Heavy Rain spiller veldig mye på en utrolig solid og dyktig historie. For den er virkelig noe av det aller beste som noensinne har hendt spillverdenen. Kanskje den beste også, selv om det er diskutabelt.

 

Et slikt spill hvor storien ikke er fullt så god, tror jeg ikke vil falle i like god smak. Er redd jeg hadde kjeda meg litt osv.

 

Men Heavy Rain er så sinnsykt bra. Så bra at jeg allerede vurderer å spille gjennom det en tredje gang.

Lenke til kommentar

Den dystre og rolige stemningen fører jo til at man skvetter godt når det først begynner å skje ting. Ekstremt realistisk og utfordrende!

Dette opplevde jeg ekstra godt en gang. Satt avslappet og fulgte med på dialogen i spillet, og plutselig brøt det ut en slåsskamp og jeg måtte flikke kontrollen oppover, jeg skvatt kan man si. Endte med at jeg kastet kontrollen opp i trynet på meg selv :p

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall nyskapende, så at det blir satset på slike spill framover er fullt mulig. Men Heavy Rain spiller veldig mye på en utrolig solid og dyktig historie. For den er virkelig noe av det aller beste som noensinne har hendt spillverdenen. Kanskje den beste også, selv om det er diskutabelt.

 

Et slikt spill hvor storien ikke er fullt så god, tror jeg ikke vil falle i like god smak. Er redd jeg hadde kjeda meg litt osv.

 

Men Heavy Rain er så sinnsykt bra. Så bra at jeg allerede vurderer å spille gjennom det en tredje gang.

Spiller du gjennomspillingene med de første scenene? Der man "lærer" kontrollen?

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall nyskapende, så at det blir satset på slike spill framover er fullt mulig. Men Heavy Rain spiller veldig mye på en utrolig solid og dyktig historie. For den er virkelig noe av det aller beste som noensinne har hendt spillverdenen. Kanskje den beste også, selv om det er diskutabelt.

 

Et slikt spill hvor storien ikke er fullt så god, tror jeg ikke vil falle i like god smak. Er redd jeg hadde kjeda meg litt osv.

 

Men Heavy Rain er så sinnsykt bra. Så bra at jeg allerede vurderer å spille gjennom det en tredje gang.

Spiller du gjennomspillingene med de første scenene? Der man "lærer" kontrollen?

 

Andre gangen: ja, for å gjøre to-tre ting annerledes enn fra første gjennomspilling.

Lenke til kommentar

hei! har sett litt på spillet og spillt demon. demon var bra den, men blir det litt mer fart uttover i spillet eller er det mye trykk R1 og L1 for og komme opp bakken? det virker som en bra historie og allt det, men hvis det bare blir å trykke på knapper så virker det ikke fristende.

er det også sånn at man må gjøre de "riktige" tingene for og klare spillet?

 

hvis noen gidder og svar e så hadde det vært supert.

Lenke til kommentar

Der klarte jeg endelig å fullføre "Kamikaze"/"Kjører bil med stil"-trofeet, og fikk da også platinum. Sykt irriterende å måtte spille hele den scenen om og om igjen bare fordi en gjør en liten feil.

 

Heavy Rain levde godt og vel opp til mine forventninger, og jeg digget konseptet. Ser at det kanskje ikke et spill som vil falle i smak hos alle, men jeg vil absolutt anbefale det til de som ønsker å "prøve noe nytt" eller ønsker en god historie i et spill. Opplevde heller ingen nevneverdige bugs eller hakking (annet enn at eggeplommene fra omeletten plutselig bestemte seg for å flyte i lufta.) 8/9 fra meg.

Lenke til kommentar

det blir MYE mer fart, jeg har hatt høy puls og stresset noe jævli flere ganger :)

Det er jo trykking av knapper.. undersøke spor.. gå rundt.. prate.. som driver handlingen videre, men handlingen er sjefs, og knappetrykkingen blir kjekk :) Spesiellt måten sixaxsis brukes til stadighet er veldig bra.

 

Ta sjansen, det er noe nytt som du aldri har prøvd maken på :)

Lenke til kommentar

Når jeg skulle spille litt i stad, så hang PS3'n seg da jeg forsøker loade save-fila mi!

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Spillet starter ellers som vanlig og jeg kan loade den andre save-fila (samboer'n sin). Kan også starte opp på nytt, men PS3'n henger seg hver gang jeg forsøker å loade min save-fil!!!

 

 

Har kommet ganske langt, så dette var noe dritt!!

 

Bare å begynne på nytt?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...