Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Jaja. Det er jo noe som heter dårlige lærer også, men lærere som er så dårlige at de fortjener å bli spyttet på(har hatt et par sånne) er det som regel ikke håp for. Dette er de som ikke hører på eller tar i mot kritikk fra elever og gjerne ser på de som mindreverdige. Det er ingenting som gjør meg mer sint enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er bare om det er den som skiller seg ut eller resten av familien som er patetisk... ;) Det er heller ikke nødvendig å ha et godt forhold til familien sin for å lykkes her i livet. Det finnes utallige eksempler på det i verden så nevner like godt bare et for at denne debatten ikke skal skli fullstendig ut i avsporing: Eminem - Han har vært den største rapperen noensinne selvom han er hvit og han er fortsatt aktuell og har langt ifra noe godt forhold til alle i nærmeste familie... ;)

For det første er det noen som har forferdelige foreldre. De vi snakker om her, er de som føler seg for kule til å følge regler og når familien prøver å holde styr på dem så bestemmer de seg for å kutte kontakten med familien. De er patetiske, og 99% av dem kommer aldri noe sted i livet og ender opp å snylte på andre mennesker.

 

Og dette er noe du kan lene deg på i lengden?

I lengden så er de eldre døde. Og de som var late er nå gamle selv. De vil ikke få særlig god helsehjelp, fordi de har ikke penger fordi de var late.

 

Komplett idiotisk utsagn! Om det skulle gå så langt som dette så er det lærerne og de andre i systemet som er late som ikke har forsøkt å få de unge til skole og utdanning på andre måter da de innså at krav og maktbruk ikke førte fram! Og som sagt vil ikke systemet du beskriver ovenfor funke i det lange løp så det vil slå tilbake på alle, men være de eldres feil!

Åja, det er lærerene sin skyld at barn er late, helt klart. Ansvarsfraskrivelse delux! Uansett, hvor "snille" lærerene hadde vært så ville de forsatt vært late. Stiller man aldri krav og lar dem få konsekvenser for sine handliger så vil de vokse opp med mentaliteten om at verden er der for dem og at de aldri skal gjøre noe som er kjipt. Det er oppskriften for en lat generasjon.

 

 

Og jeg har erfart det motsatte, at det ikke hjelper. Man kan dessuten ta igjen og slå med en stol feks. dersom den streke, autoritære er tøff (har hørt om det) og dette eksemplet ditt er bare basert på at elevene gir etter. Hele systemet ditt her er basert på at elevene gir etter og at skrekk for autoriteter og konsekvenser skal virke! Men om det ikke virker, har du i det hele tatt tenkt på det? Hverken læreren, vakten eller en annen idiot har da noe som helst å si for hvis elevene sier nei så sier de nei uasnett om de befinner seg på en skole eller på en instutisjon! Det som trengs er at lærerne og de andre autoritære blir satt på plass!

 

"Pleier" er kansje feil ord, men har nå hørt om noen skolemassakre der borte... ;) Så ja, de lærerne du har opplevd kan bare være glade over at elevene respektere dem!

Ja, du kan prøve det. Dette ville vært sekvensen. Eleven bråker. Læreren forteller eleven å være stille. Eleven forsetter og ignorerer læreren. Læreren ber eleven forlate klasserommet. Eleven nekter, og læreren sender inn en vakt. Eleven går amok og slår han med en stol. Problemet var at vakten var 10 ganger sterkere enn eleven og eleven blir med makt dratt ut av klasserommet mens han skriker og hyler som en liten unge og sendt til politistasjonen. Det er grunnen til at eleven ikke tar igjen, fordi eleven vet at han ikke har noe makt og at å slå vakten vil bare føre til ytterligere problemer.

 

Det har vært skolemasakre i andre land i større grad. USA er et stort land og det er selvfølgelig at det skjer av og til.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du kan prøve det. Dette ville vært sekvensen. Eleven bråker. Læreren forteller eleven å være stille. Eleven forsetter og ignorerer læreren. Læreren ber eleven forlate klasserommet. Eleven nekter, og læreren sender inn en vakt. Eleven går amok og slår han med en stol. Problemet var at vakten var 10 ganger sterkere enn eleven og eleven blir med makt dratt ut av klasserommet mens han skriker og hyler som en liten unge og sendt til politistasjonen. Det er grunnen til at eleven ikke tar igjen, fordi eleven vet at han ikke har noe makt og at å slå vakten vil bare føre til ytterligere problemer.

 

Det har vært skolemasakre i andre land i større grad. USA er et stort land og det er selvfølgelig at det skjer av og til.

 

LOL...hva er det du babler om egentlig? En elev som slår seg vrang og kaster stoler rundt seg så en vakt må hente han? :rofl: mulig det er noen slike tilfeller men de er så få at de ikke er diskuterverdige, slike unger/folk trenger eksperthjelp uansett.

 

Og ikke kom til meg med: "Det var et eksempel" for det er en håpløs måte du diskuterer på!

 

 

Og hvor får du tallet 99,9 % fra når du sier de som kutter kontakten med foreldrene ikke kommer noe sted i livet? Du er da ingen barnepedagog eller forsker der? Det er bare tall du dikter opp uten å vite en dritt om hva som faktisk er sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du kan prøve det. Dette ville vært sekvensen. Eleven bråker. Læreren forteller eleven å være stille. Eleven forsetter og ignorerer læreren. Læreren ber eleven forlate klasserommet. Eleven nekter, og læreren sender inn en vakt. Eleven går amok og slår han med en stol. Problemet var at vakten var 10 ganger sterkere enn eleven og eleven blir med makt dratt ut av klasserommet mens han skriker og hyler som en liten unge og sendt til politistasjonen. Det er grunnen til at eleven ikke tar igjen, fordi eleven vet at han ikke har noe makt og at å slå vakten vil bare føre til ytterligere problemer.

 

Det har vært skolemasakre i andre land i større grad. USA er et stort land og det er selvfølgelig at det skjer av og til.

 

LOL...hva er det du babler om egentlig? En elev som slår seg vrang og kaster stoler rundt seg så en vakt må hente han? :rofl: mulig det er noen slike tilfeller men de er så få at de ikke er diskuterverdige, slike unger/folk trenger eksperthjelp uansett.

 

Og ikke kom til meg med: "Det var et eksempel" for det er en håpløs måte du diskuterer på!

 

 

Og hvor får du tallet 99,9 % fra når du sier de som kutter kontakten med foreldrene ikke kommer noe sted i livet? Du er da ingen barnepedagog eller forsker der? Det er bare tall du dikter opp uten å vite en dritt om hva som faktisk er sant.

Hvis du ønsker å debatere foreslår jeg at du leser før du skriver, spesielt hvis du planlegger å drive med personangrep. Dette var ikke et eksempel jeg diktet opp, men det kom fra Glimti som sa at eleven vil bare vise mostand og kaste en stol på vakten som kommer for å kaste han ut, siden han nekter å gå ut. Jeg fortalte Glimti hva som skjer om eleven gjør det.

 

Har det noe å si hvor mange det er som ender opp med et tragisk liv? Poenget er at de som rømmer vekk fra familien, fordi de nekter å oppføre seg er ikke de som kommer seg frem her i livet. Den eneste her som er håpløs er deg, fordi du stormer inn i en debatt uten å ha noe peiling på emnet eller hva vi snakker om, fordi du sannsynligvis identifiserer deg med de folkene jeg kritiserer.

Lenke til kommentar

Jaja. Det er jo noe som heter dårlige lærer også, men lærere som er så dårlige at de fortjener å bli spyttet på(har hatt et par sånne) er det som regel ikke håp for. Dette er de som ikke hører på eller tar i mot kritikk fra elever og gjerne ser på de som mindreverdige. Det er ingenting som gjør meg mer sint enn det.

 

Godt sagt.

Lenke til kommentar

Det er relevant siden enkelte gnåler om at den norske skolen er så ille pga. manglende autoritet der og at man burde begynne å innføre fysisk avstraffelse ol. Tror du disse lærerne kunne handlet på samme måte om de hadde et system som ar mer likt det norske? Nei, da ville det blitt oppdaget og stanset før det var gått så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått med meg at det finnes aksept i denne tråden for fysisk avstraffelse.

 

Den generelle diskusjonen har gått på om man bør bli strengere eller om det er andre løsninger på disiplinærproblemer. Det er ingen (som er seriøse i denne diskusjonen) som mener at det er greit med fysisk avstreffelse overfor elever...

Det ville jo vært et stort skritt tilbake i tid.

Men man kan ikke la elevene styre, noe det høres ut som du er for.

Lenke til kommentar

Kansje du burde lese gjennom tråden før du deltar i den da...

 

kall meg gjerne gammeldags, men fysisk avstraffelse fungerer utmerket. Ja det var ugangskråker for 70 år siden også, men en gang i sammenligbar med volumet av de keege, drittsekkene, uten respekt for de edre som vandrer rudt i 7.klasse i dag. denne new age tankegangen som eksisterer på dagens skoler er grusomt, det virker ikke... kanskje fysisk avstraffelse er litt langt, men det fungerer.. dagens lærere har ingen respekt fra elevene i dag.

+ 1000.

 

Var det opp til meg, fikk de uforskammede drittungene en omgang juling. En velfortjent omgang stryk stopper kjeften på de motbydelige frekkasene, garantert. Det er ikke å gå for langt. De fleste vet godt med seg selv når det de sier og gjør fortjener ett knyttneveslag midt i trynet.

 

Resultatet av dagens silkeputebehandling er en gjeng bortskjemte, late sveklinger som ikke kommer til å gjøre noen som helst samfunnsnytte senere i livet.

 

Fysisk avstraffelse fungerte utmerket før i tiden. Det hadde fungert utmerket idag òg. Jeg er absolutt for å gjeninnføre fysisk avstraffelse i oppdragelsesøyemed - både på skolen og i hjemmet.

Lenke til kommentar

Kansje du burde lese gjennom tråden før du deltar i den da...

 

kall meg gjerne gammeldags, men fysisk avstraffelse fungerer utmerket. Ja det var ugangskråker for 70 år siden også, men en gang i sammenligbar med volumet av de keege, drittsekkene, uten respekt for de edre som vandrer rudt i 7.klasse i dag. denne new age tankegangen som eksisterer på dagens skoler er grusomt, det virker ikke... kanskje fysisk avstraffelse er litt langt, men det fungerer.. dagens lærere har ingen respekt fra elevene i dag.

+ 1000.

 

Var det opp til meg, fikk de uforskammede drittungene en omgang juling. En velfortjent omgang stryk stopper kjeften på de motbydelige frekkasene, garantert. Det er ikke å gå for langt. De fleste vet godt med seg selv når det de sier og gjør fortjener ett knyttneveslag midt i trynet.

 

Resultatet av dagens silkeputebehandling er en gjeng bortskjemte, late sveklinger som ikke kommer til å gjøre noen som helst samfunnsnytte senere i livet.

 

Fysisk avstraffelse fungerte utmerket før i tiden. Det hadde fungert utmerket idag òg. Jeg er absolutt for å gjeninnføre fysisk avstraffelse i oppdragelsesøyemed - både på skolen og i hjemmet.

 

Da hadde du visst desverre rett... Synd med sånne holdninger. Men jeg tviler sterkt på at majoriteten støtter en slik holdning.

Jeg synes helt klart man kan bli strengere i skolen uten at man trenger å komme i nærheten av fysisk avstraffelse.

Lenke til kommentar

Maktforholdet burde heller gjevnes ut. Elevene har aldri sagt ja, men blitt tvunget til både barneskolen og ungdomsskolen så lærerne burde bare være glade for at elevene gidder å møte opp og høre på dem.

 

Det kan jo ha noe med at i vårt samfunn er det en fordel om mennesker kan lese og skrive, og har noenlunde god kjennskap til hvordan samfunnet fungerer. Dette blir undervist på skolen, og på samme måte som det forventes at du holder deg innenfor norsk lov om du er norsk statsborger, forventes det også at du har en basiskunnskap som gjør at du klarer å fungere som et oppadgående individ i Norge. Om barnet allerede på barneskolenivå skulle kunne bestemme om han/hun hadde lyst til å gå på skole eller være hjemme og se på disney channel, hva tror du mange ville valgt da?

 

Lærerne blir selvfølgelig glade om elevene er interessert i det som undervises, men om man skulle jevnet ut "maktforholdet" mellom lærer og elev kunne man like godt latt elevene undervise selv, det ville jo vært den ultimate likestillingen i skolen. Lærere, som andre arbeidstakere, er glade for å få lønna inn på kontoen, slik at regninger og annet blir betalt, og gode lærere gleder seg også til å gå på jobb, for det å hjelpe til slik at elevene får større kunnskap om verden rundt seg føles ofte som en meningsfylt og god jobb.

 

Om du ikke liker at det er obligatorisk skolegang i Norge er det vel heller politikere du burde angripe, det er lovverket som bestemmer dette, ikke den enkelte lærer, som bare forsøker å gjøre jobben de er satt til så godt som mulig. Eventuelt kan du høre om mamma og pappa er interessert i å sørge for hjemmeundervisning til deg, det har de sikkert kjempelyst til. Da slipper du å bli slått gul og blå av "tyranniske og psykopatiske" lærere, som du gir inntrykk av at norsk skolevesen består av.

 

Egentlig bunner det ut i at du ikke liker norsk lov, som regulerer dette, samt mye annet. Da bør du enten bli politiker og gjøre noe med det, eller så burde du kanskje vurdere å flytte til en øde øy eller et land der du kan gjøre akkurat det du føler for. Lykke til med det. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Persondiskusjon er ikke på sak, så usakelig må det vel være. Når det er sagt, kan det likevel være greit å svare på resten av innlegget. En glipp annulerer ikke et helt annet system, for å si det slik.

 

Ja sant nok. vi opfattet det kanskje litt annerldes. Jeg valgte å lese det litt mer på denne måten:

 

Egentlig bunner det ut i at man ikke liker norsk lov, som regulerer dette, samt mye annet. Da bør man enten bli politiker og gjøre noe med det, eller så burde man kanskje vurdere å flytte til en øde øy eller et land hvor en kan gjøre akkurat det man føler for.

 

Noe som kanskje hadde vært litt smartere å skrive..

 

Edit: :dremel:

 

Så lenge man generaliserer eller lager en sang om det kan man slippe unna med nesten hva som helst..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Persondiskusjon er ikke på sak, så usakelig må det vel være. Når det er sagt, kan det likevel være greit å svare på resten av innlegget. En glipp annulerer ikke et helt annet system, for å si det slik.

Beklager, men hva fra jeg har sett på forumet, også fra våre ordstyrere uten noen konsekvenser, så synes jeg absolutt det er noe Glimti burde tåle. Det eneste han sa var at han ikke liker norsk lov, noe som er en rimelig tolkning av hva han skrevet.

Lenke til kommentar

Bare så det er klart: Når et innlegg ender på denne måten så mister jeg totalt interessen av å besvare det!

 

Egentlig bunner det ut i at du ikke liker norsk lov, som regulerer dette, samt mye annet. Da bør du enten bli politiker og gjøre noe med det, eller så burde du kanskje vurdere å flytte til en øde øy eller et land der du kan gjøre akkurat det du føler for. Lykke til med det. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...