Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har disse politibilene her i Svolvær:

Volvo V70 uniformert

VW Passat uniformert sedan

VW Passat uniformert stv UP

VW Passat svart sivil. XX67-reg, ekstra antenne på taket :p

Ford Mondeo 199X-modell vinrød sivil

 

Så vi har noen jævler :p Så har vi en Hiace-marje også.

Lenke til kommentar

Ang. bilen så har jeg fått gjort noe, men jeg har en Nokia 100, altså inget kamera :p

 

Bilen lekker vann gjennom døra på passasjersida, var over en tomme djupt sist jeg sjekka. Tok støvsugeren på Statoil og tømte driten. Hvorfor så akutt? Det skal jeg fortelle dere!

 

ECUen min ligger i dørken på passasjersida. Vannet skvulpa opp i den, og jeg fikk nødmodus, akkurat som da gamle ECUen røk i Tromsø. Så jeg tok den ut, skrudde opp og tørka kretskortene, og håpa på det beste. Var 5km utenfor byen, og pappa var på jobb. Så jeg måtte bare prøve.

 

Bilen starta og gikk som den skulle, så da bar det rett til støvsugern på Statoil ;) Men det var, som vi sier her, på fetthåre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får en brukt fra USA til 199$, en chippa stock til 225 (annerkjente merker som chipper her, snakk om Re-Amemiya (de som laga felgene mine, custom til RX7), Blitz, I-Feelin) og oppover. Om jeg går for en chippa sak, får bensintrykksregulator, heftigere bensinpumpe, kanskje større dyser (frykter at 4x550 ikke holder mye mer enn 260 gamp), så skal jeg klare å holde 14,7 maks på AFR med 1 bar, opp mot 1.2, da har jeg plutselig opp mot 300hk på veiva! Så oppgraderingsmuligheter er det jo når det først går galt.

 

Eller så kan jeg få en uprata chip ala Rtek 1.5, bare 2.1 istedet, justerbart fuelmap, tror det er 14x18 punkter på bensin, 21x13 på tenning, så er jo grovt, men bedre enn stock. Tror det går ut ifra stock map, så justerer du bare opp derfra. Så da kan jeg hente ut en god del mer. Chippen koster 449$, så ikke så alt for ille mtp at det er justerbart.

 

Ett problem med Rteken.. jeg MÅ ha en Palm for å mappe.

Lenke til kommentar

Ser at de planlegger mulighet for å fjerne LMM i 2-serien, ergo skal jeg isåfall vente til da, siden jeg må sende inn ECU til dem uansett. Ergo er den beste løsningen nå en ny chippa ECU, så kjøpe en brukt stock som de lodder på 2.2-chippen eller hva den blir å hete der du kan fjerne AFM.

 

AFMen er en svær mekanisk sak med potmeter, ikke noe hot wire sak som nyere biler, ergo noe dritt!

Lenke til kommentar

ROOOAAAADTRIIIPLOG!

Yes baby. No baby, sorry. Ingen bilder, bare wall of shit and text and stuff, you know, dawg.

 

Jeg skulle ta en liten ferie før jeg flytta til Narvik og begynte på 4 år høyskole, så jeg bestemte meg for å dra til Nordlands hovedstad Bodø. Planen var å ta 12.15-ferga fra Moskenes til Bodø. Den gikk ikke på onsdager, så jeg kjørte 07.30 fra Svolvær vestover til Moskenes, to timer kjøring. Jeg skulle nå 10.30-ferga. Jeg har aldri kjørt vest for Leknes (liten skitby 7 mil vest for Svolvær, halvveis på den 14 mil lange turen gjennom Lofoten). Fy faen for noen veier det er vest for Leknes, herregud!

 

Jeg hompa meg fram på 4,5 meter brede veier (Europavei my ass), og kom fram en god tid før. Ferga tar en full reservasjonslinje, samt linje 1 og 2 i køen. Jeg sto som nummer en på linje 3... Folk kjørte forbi, de stappa og stappa i den lille ferga, og til slutt fikk jeg gode nyheter. Jeg fikk være med. Ett problem. Jeg måtte rygge ombord og lukeparkere inn mellom veggen ved baugporten og bilen bak. Litt jukking, og jeg var inne. Vel ombord på ferga gikk jeg å la meg nede under dekk. Null timer søvn på et døgn, huff! tre timer senere sto jeg opp og så Bodø i det fjerne. En halvtime etter det var vi lagt til kai. Fire timer, lengste fergeturen innenlands i Norge.

 

Vel iland etter en usving ombord i ferga kjørte jeg til min søster hvor jeg skulle være stasjonert de neste tre dagene. En time eller to der, så møtte jeg en kompis fra mazda-ogn som har en FC i Bodø. Biltema møttes vi på, logisk nok :p Litt leiting der, så var det videre til byen, og på kafe for å møte enda en wankelhead. Tre timer på kafe går fort i godt selskap.

 

Dagen etter gikk til en roadtrip til Inndyr, hvor kompisen min var stasjonert. Der fant vi fram deler til FC som ikke passet hans, og jeg fikk noe, og noe betaler jeg for sammen med ECUen som han sendte meg rett før jeg dro så jeg faktisk kunne kjøre til Bodø.

 

Nytt panser, ventiler til luftekanalen i midtkonsollen, originalratt, bensintankmåler, oljerør til turbo, cruisecontrol-system. Ti mil hver vei, så jeg var oppe i 34 mil total når vi kom hjem til Bodø. Nå følger det store øyeblikket i denne posten, det eneste bildet jeg har!

xhSK5.jpg

Utenfor Autoparts, logisk nok! :p

 

Så bar det dagen etter hjem igjen. Klokka 14.45 kjørte jeg fra Bodø, med mål om å nå Skutvik-Svolvær ferga 18.15, jeg hadde en halv time å gå på, 24 mil til, 3 timer. Jeg kom fram 15 minutter før ferga gikk, bensinmåleren i bunn, og med såvidt penger nok til ferga.

 

Totalt ble det 58 mil med kjøring, og bilen fungerer som en drøm enda. Lader ikke så mye som den skal pga. slakk i aktuatorstanga til wastegaten eller noe liknende, men den funker jo generelt sett!

 

Godt med ferie før skolestart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...