Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

Kan ikke, ingen jobb -_-

 

Men skal på verksted på tirsdag, få bytta frontrute og det, etter det er jo bilen helt i funksjon igjen, og jeg kan konsentrere meg om annet, som coilovers, ny eksos (+60hk), nytt custom innsug fra luftfilter til turbo (5-6hk). Snakker 270hk nesten her :D

¨

Kan du ikke bygge en sugemotor? :p

Sugemotor ja :p Jeg skal kanskje skaffe en 2zz-GE til en Corolla, en 1.8 VVT-Li med 192hk. Og foreløpig lage custom innsug med noe liknende ram air intake. Fra 96 til 110hk kanskje, om jeg er heldig. Alltid moro med mer hester, uansett hvor lite.

 

Det er jo wankel suge som er grommest :D

Neineinei huff. Hører så mye rykter om hvor slapp RX8en er og N/A-FCen at jeg satser ikke på det. Men stempelmotorer med VVT, de kan bli moro! :D

 

Litt lang quote, men klarer å kutte det ned. wankel og v8 er grommest.

Wankel og forholdsvis små motorer med turbo, VVT ol er grommest. Kanskje ikke grommest, men mest fun synes jeg :D 1.6 kompressor er moro, VAG sin 1.8T er syk, maks newton fra 1750rpm til 4500, maks hester fra 5XXXrpm og ut. En diesel i bensinforkledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får da monstre med wankel turbo. En jeg kjenner har fult fra 4000-4500 til 9000 tusen :D

Vel, slikt koster mye penger, og kan umulig ha en stor turbo, ergo ikke så mye trykk. Eller så har den veldig liten eksosside på turboen, og dermed ikke mye trykk på høye rpm. Første høres jo rettest ut.

 

Men 4000 er mye turtall. Bensinmotor med 310 newton fra 1750 til 4500, og 200 hester derfra og ut. Ikke noe særlig lengre register enn wankelen du nevner, men i en mye mer praktisk plass.

 

Men min drar jo greit fra ganske lavt den også, men problemet er at den har lite newton til å være 1300kg stål. 260nm skulle vært 310 her også.

Lenke til kommentar

Du får da monstre med wankel turbo. En jeg kjenner har fult fra 4000-4500 til 9000 tusen :D

Vel, slikt koster mye penger, og kan umulig ha en stor turbo, ergo ikke så mye trykk. Eller så har den veldig liten eksosside på turboen, og dermed ikke mye trykk på høye rpm. Første høres jo rettest ut.

 

Men 4000 er mye turtall. Bensinmotor med 310 newton fra 1750 til 4500, og 200 hester derfra og ut. Ikke noe særlig lengre register enn wankelen du nevner, men i en mye mer praktisk plass.

 

Men min drar jo greit fra ganske lavt den også, men problemet er at den har lite newton til å være 1300kg stål. 260nm skulle vært 310 her også.

 

Den lader 1.3-1.5 tror jeg, 500 hester :p

Lenke til kommentar

Som noen her veit, så mista jeg jobben pga. konkurs i starten av september. Da mistet jeg mye lønn, altså hele august og hele oppsigelsestiden. Dette gir meg sammen med feriepenger for i år (som skal gis ut til neste år) 17.000 kroner.

 

Jeg har bestemt meg at om jeg får jobb før jeg får disse pengene, som kommer fra lønnsgarantifondet (si hva dere vil om landet Norge, men det er ikke alle land som har dette), så skal jeg bruke 6.000 på eksos og 8.000, altså 14.000 til sammen på eksos, som gir meg den nevnte økningen på rundt 30%, samt Tein coilovers, og senere, siden jeg antakelig har jobb da, også motorer til demperne som gjør at jeg kan endre stivhet på demperne on the fly.

 

Altså, sålenge jeg får kravet mitt igjenom hos lønnsgarantifondet, som jeg etter det jeg ser full rett til, så er dette VELDIG GODE NYHETER for min Mazda RX7! :D

Lenke til kommentar

Fordi jeg fant ut at det var så mange drittunger her, at jeg orket ikke mer. Men så tenkte jeg at jeg kunne jo fortsatt holde workloggen oppe... etter jeg skifta passord til noe random på den andre accounten. Og siden jeg ikke har mailen som den står på, så kommer jeg meg neppe inn der (admins må vise mye skjønn der tror jeg)

Lenke til kommentar

200 miles ekstra på tellern, og jeg er nå på 420. Jeg skal til 500 før jeg kan øke turtall til 5500, så skal jeg til 1000 før jeg kan øke noe mer utover det, og det burde også være gradvis.

 

Men jeg ser etter turen til Harstad og tilbake at jeg MÅ ha bedre lys. ekstralys er nesten umulig å få til å se bra ut på bilen, så jeg lurer på 4stk H7-projektorer fra Hella samt lowrise.

Lenke til kommentar

Thats the way the cookie crumbles, dessverre...

 

Jeg har lagt bilen ut for salg, men bare lufting av salg foreløpig. Jeg føler at alt punch i meg er vekke etter motorbygginga, og jeg har 0 penger bortsett fra de som kommer rullende inn om ei stund fra lønnsgarantifondet, som er langt fra nok til å fikse bilen fiks ferdig (regner med en 30.000 for å få bilen i god stand).

 

http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1387217;SimilarAdItemId=1387217

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at dette er min daily driver, dette er min prosjektbil, dette er min banebil. One car to rule them all!

 

Problemet med det er at da skal det mye deler inn, og pengene strekker aldri inn. Og nå er planene støypt inn så hardt at selvom planene ikke var coilovers i starten, så er den det nå, uansett hvor lite den skal banekjøres.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at dette er min daily driver, dette er min prosjektbil, dette er min banebil. One car to rule them all!

 

Problemet med det er at da skal det mye deler inn, og pengene strekker aldri inn. Og nå er planene støypt inn så hardt at selvom planene ikke var coilovers i starten, så er den det nå, uansett hvor lite den skal banekjøres.

 

Synd at du skal selge den :(

Lenke til kommentar

Jeg har en ny bil i tankene, og planene klare også.

 

Jeg håper på 40-50k for bilen som den står. Derfra har jeg 17k fra lønnsgarantifondet, altså godt over 60. Så sparer jeg 10k på et par måneder (om jeg finner en forbanna jobb), og da har jeg råd til å hente en venstrestyrt FD fra nord-Europa (Tyskland, Belgia, Frankrike), momse den inn og kjøre den hjem.

 

Så fikser man den med stasj man vil ha, før man til slutt bruker 60k på å registrere den=profit. Problemet er jo at jeg må ha 60k til etter jeg har henta den, så der blir det lån eller 10mnd sparing mens jeg bor under hardcore fattige forhold.

 

Det er iallefall en plan å gå etter, om den kommer igjennom vet jeg ikke enda. Først skal jeg selge min, så får ny bil tenkes på etter det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vel, jeg hadde kjøper, men han torde ikke pga ikke godkjent motor.

 

Så foreløpig står bilen i mitt eie.

 

PÅ turen hjem fra Tromsø røk antakeligvis AFMen, så den er bestilt ny fra Japan. Brukt-ny da seff.

 

Jeg trodde det var innsugspakninga, som hadde lekkasje rundt første oppstart etter overhaling, den gang pga manglende tilskruing av innsug, nå pga vannlekkasje. Det var bare en liten del av problemet.

 

Så enten er det AFM, eller MAP. MAP har jeg en ekstra, den kan jeg teste. AFM har jeg ikke, og det kostet meg 850 for en ny, men den kommer forhåpentligvis innen andre uke i januar er startet.

 

Ellers er det lite nytt. Jeg knuste glasset i kupelyset i sinne når jeg ble stående 50 mil hjemfra og hadde 16 timer til jobb startet. Men jeg kom meg hjem. 50 mil med maks 10% gass og null kraft var IKKE moro. Hadde 40km/t opp Tromsøysundtunnelen. Det var maks gass jeg klarte å gi da. Når jeg endelig nådde 70 ble det såklart 60! Alltid kos. Fjellovergangene var enda verre, med tanke på tunnelen kan dere tenke dere, for jeg vil ikke gjengi den delen av turen!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okei, det var aldri MAFen som var gåen. Dog er den kommet til Norge nå. Men det var ECUen som var gåen, av alt som kunne ryke!

 

Har bestilt ny, er sendt fra Fort Worth, Texas igår kveld, så den er vel her i slutten av neste uke eller starten av den etter.

 

Jakke

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ECUen er kommet og byttet. Bilen gikk iallefall etter den ble byttet, men den tente aldri rett, og den gikk aldri jevnt (og den holdt seg ikke på tomgang). Mye ettertenning og nøling.

 

Så, siden jeg har fått litt erfaring fra wankel, så var jo diagnosen enkel: Tennplugger. Byttet disse.

 

Dritten starta ikke. Så nå er bilen vraka :ph34r:

Lenke til kommentar

 

Not! Jeg og pappa prøvde å starte den med startkabler, gikk nesten. Så ga pappa opp, så vi dytta den bak og slepa den ned en bakke. Den starta, og daua like fort. Så prøvde jeg på nytt, den starta, men daua til slutt.

 

SÅ, starta jeg den med startkabler etter å ha slept den på parkeringsplassen, og da starta den til slutt, og gikk. Til slutt måtte jeg ikke holde gassen inne selv for at den skulle gå.

 

Så alt som skulle til var rene plugger og litt vilje.

 

Nå står fjerning av vakumrot, tetting av punktert dekk, samt legging av tre nye bensinslanger og en ny oljeslange (det var rør før, men siden jeg fjerner vakumrotet så må oljerøret også bort siden det er lodda sammen)

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bilen er enda ikke død! Punktert ett vinterdekk, men sommersesongen er snart igang selv i Lofoten!

 

Så jeg testa mine 255-dekk bak! Like a fucking glove! Helt utrolig at det skulle passe så rett på. Kant i kant med hjulbuen oppe, hjulet går jo litt innover så med skikkelige dempere, som jeg bestiller med en gang pengene sier ja (før April er over satser jeg på!), så blir det lite subbing (to seter, ingen ekstra passasjerer, maks 99kg last med passasjer, ingen ekstra vekt, uhei!), og dermed brukbar bil.

 

Så tar jeg 235-dekk over 9-tommerne mine med litt strekk når jeg får penger til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...