Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har laget en liste over ting jeg MÅ ha for at bilen skal bli brukende og EU-godkjent:

 

BNR Hybrid turbo stage 1 eller 2 (siden min er gåen nå)

Rear camber links, adjustable

Polyurethane bushing kit

Black Diamond slotted and drilled front brakes

Mintex brake pads

Air temperature sensor

Lenke til kommentar

Humret litt over roadtripploggen på forrige side, ja moskenesferga er noe drit :p , synes det er greiest å kjøre bognes-lødingen eller til nød ta skutvik ferga, tar jo bare litt lengre tid. (Så slipper man vestlofoten og så jævlig lang fergetur)

 

Ellers så synes jeg listen din så ganske dyr ut, hva tror du at det ender opp på? 10-15k /m frakt og moms?

Lenke til kommentar

9700 uten frakt, så ja!

 

Si meg, er du herfra? Siden du kjenner til alle fergene?

 

Ang Lødingen-Bognes så blir det 11 mil lengre enn Skutvik, så det går opp i opp. Men måtte ta Skutvik-ferga da jeg har en fetisj for rare løsninger på ferger, og underdekk istedet for hengedekk er en av dem! :D Så jeg endte opp der nede.

 

Men det er jo moro at bilen holdt ut 60 mil++, men 10 mil til Kåringen klarte den ikke før noe galt skjedde! Men jeg kom meg til hybelen i Narvik og hjem igjen uten problemer bortsett fra tom bensintank på Lofast! :D Derfor man har venner! En time forsinka, men jeg overlevde iallefall.

 

Men jeg sjekket turboen nå, og akslingen var fin på eksossida, litt slakk på innsugssida. Kjente litt brent oljelukt rundt turboen, men siden jeg har eksoslekkasje ved flensen til turbo/downpipe, så kan jo lukta komme fra noe ubrent 2-taktsolje som jeg blander i bensinen kanskje... Hvem vet.

 

Men jeg har gjort litt research, og mange sier du kan få lavare turbotrykk hvis du har lekkasje selv etter turboen, og mange har fått det. Men mange sier det motsatte... Jeg lurer på om turboen ikke er gåen, men dette er et resultat av eksoslekkasje og kanskje slapp wastegateaktutator.

Lenke til kommentar

Er opprinnelig fra K-town (som de sier oppe der?) så pleier dra dit i jula/noen ferier i året.

Synes veien fra e6 til Skutvik er god nok grunn til å kjøre de 11 milene ekstra, pluss det at skutvikferga går så sjeldent.

 

Så er det ikke turboen er det fortsatt håp?, eller blir han stuet bort i nå uansett? går jo fort å sveise litt eksos. :)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Har bestilt ny eksos, er her på fredag ;)

 

Ang ferga så beregna jeg når jeg skulle kjøre fra Bodø for å rekke den ferga, så det gikk greit. De siste to-tre milene fra Ulvsvåg til Skutvik er ikke bra, men jeg holdt 80 i snitt på dem, ikke noe problem når det ikke er så mye trafikk og du har en bil som sitter nok til at du tør ;)

 

Jeg lurer på om jeg kjenner deg, hvis du er herfra.. Hmm?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nyss tilbaks fra EU-kontroll... 6 2ere, 3 1ere:

2 Avgass - kunne ikke måle, motor overopphetet (termostatbryter ikke skrudd skikkelig inn)

2 Førersete løst - ups, min feil. To bolter som ikke var satt i bak.

2 Ulik felgdim bak - reservedekk

2 Ingen parklys. Oransje parklys, ikke lovlig uansett, må ha tak i EU-style kombolykter

2 Manglende sikring batterikabler, manglende klamring (WTF er klamring) Alle kabler er festet, niggahs!

1 Manglende lydhorn

1 V.F. hjullager, slakk

1 Manglende parklys (en enerfeil OG en toerfeil, w00t?

 

Uansett, halvparten er fikset innen 3 uker, resten er fikset innen neste uke er startet håper jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm, ja. Har en eksoslekkasje foran turbo, som gir mer stygg lyd og 0,2 bar basetrykk, 0,4 med solenoid. Så jeg har strypa slangen til jeg fikk 0,8-0,9 :D Så nå har jeg offisielt 260-280hk en plass. Men det er jo bare harrymekk, så har bestilt eksospakning. Men har dog et bilde; ekstralys! :D Kommer om to minutter.

Lenke til kommentar

Hehe.. Husker en kompis av min bror hadde en FC med turbo orginalt. Han satte på effektanlegg fra mazdatrix og åpnet opp luftveiene på bilen, herlig lyd, elsket den bilen, vet at jeg skal ha en wankel før jeg dør. Helst en RX7 FC, for jeg digger utseendet på de. Syns ikke FD'en er like fin.. Liker ikke de runde formene

(BTW så er worklog om min bil på vei :O)

Lenke til kommentar

Skal først og fremst kjøpe et H3-sett til disse. Så skal jeg kjøpe 4 Hella-lykter, 2 lowbeam projektorer, og 2 highbeam reflektorer, begge til xenon. Så skal jeg kappe staget til lyktene, flytte det lengre ned og fram, så jeg får fungerende lowrise (altså ikke statiske), så skal jeg få i lyktene, kjøpe høydejusteringssett og lyktespylersett, samt finne noe lur måte å kunne justere høyda på lyktene på.

 

Og BAM! Lovlig xenon 3 år før det kom i en produksjonsbil! :D

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...