Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

Vet ikke faktisk. Tror kaklestaget bak er røket igjen, holder bare et år av gangen det, var heldig i fjor med EUen. Caben har mer vekt bak, men har kaklestaget til coupeen.

 

Bremsene skjønner jeg ikke at gikk igjennom... bedre bak enn foran, så det må kanskje tas. Og skikkelig feste til batteriet, men det er lett, patentbånd, drill, gjengetapp og skruer.

Kan du forklare meg hva "kaklestaget" er for noe ? :p

 

Hihi vet hvordan det er med å ikke alltid skjønne hvordan ting går gjennom EU..

Jeg fikk igjennom min syko rustne bakre travers, nå har jeg dog på vei en "ny" en fra england siden bilen likevel får totaloverhaling.. Kjipt å miste bakstillingen første dagen på veien :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Hei! Lenge siden sist jeg oppdaterte her! To år faktisk, wow. Ingenting nytt har skjedd, annet enn to autovernstriper (styling som vi kaller det) etter et møte med underkjølt regn. Bilen er avskilta, helt siden 31. Desember 2013 faktisk, grunnet årsavgift jeg ikke ønsker å plage stipendet mitt med. Når denne forhåpentligvis blir innbakt i forsikring så kan jeg ta ut skiltene på den om sommeren når jeg er hjemme. Ja, jeg har flytta sørover! Går på høgskole i Østfold, så den bilen er noget upraktisk å ha med å gjøre både i hverdagen her nede hvor det ironisk nok er større avstander enn hjemme, siden jeg hadde alt jeg trengte veldig lokalt der. Liten bonus er to uutlagte bilder av bilen fra siste sommer den var i drift, 2013:

post-51466-0-55953800-1426137183_thumb.jpg

post-51466-0-27873100-1426137184_thumb.jpg

Annet nytt: Jeg har handla meg bruksøse! Faktisk for to år siden om en uke! Tenkte jeg skulle ha noe i Narvik som var praktisk om vinteren. Jeg flytta jo derfra etterpå da, men det var ikke planen akkurat da. Jeg handla meg en 2003 Volvo S60 2.5T AWD. Skal gjøre denne worklogen til en delvis worklog/showcase for den også, da jeg har litt planer for den. 210hk er litt daft på 1650kg skjønner dere, iallefall etter 260-70hk på 1200kg.

post-51466-0-78564400-1426137182_thumb.jpg

post-51466-0-02267100-1426137182_thumb.jpg

Bilen har fått BSR-chip steg 1 (max for AWD :( ), så jeg sitter nå på 252hk og 410nm, fra 210hk og 320nm. Jeg har også bytta eksosen i 2.5" catback fra BSR (Simons), og skal til sommeren forhåpentligvis få bytta downpipe og katalysator til 3" og racecat eller iallefall 3" cat. Andre planer for 2015 er forhåpentligvis metallinnsug fra MAF til turbo da det originale i plast har mye kriker og kroker og smalner inn en del. Intercooler-kit er selvsagt i tankene, men det er dyrt nå som dollaren er så jævlig sterk, $799 koster et bolt-on kit, så faller dollaren til nærmere 5-6 igjen så blir det kanskje IC på meg også.

post-51466-0-25016500-1426137181_thumb.jpg

Hva mangler jeg da? Jo, dyser og turbo. Kanskje bensinpumpe, men tror den skal holde et stykke videre. Åh, og selvfølgelig tuning. $700 for tuning, custom, fra USA. Spesifikt til min turbo, mine dyser, eksos, innsug og girkasse. Uten turbo og dyser skal jeg klare å nærme meg 300hk en god del, med turbo og dyser skal jeg klare å komme en plass mellom 350 og 400hk, nærmere 350 tror jeg da. Etter det så må jeg være så jævlig forsiktig med automatDRITEN at jeg må nesten vurdere å handle meg ny bil, da kassebytte krever enten masse kabeljukk og juks, eller bytte av ALT fra en anna bil.

post-51466-0-87200400-1426137184_thumb.jpg

Så, om jeg noen gang når over 300-350 før jeg er ferdig å studere, så blir det første jeg gjør i arbeid å hente meg en hel bil i Sverige, 2007-2008-modell, for å hente over absolutt ALT. Manuell girkasse, alt av hjerner (siden det er en facelift må alt byttes), forhåpentligvis litt mer fancye duppeditter som elektriske seter med minne, original navi, blinklys i speil, kanskje tilogmed blindsonesensorer.


Uansett, det var altså billivet mitt siden jeg forlot her sist i 2013. Masse tekst, lite bilder, det hørtes ut som meg det! :D


Jakke OUT!

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Siden tråden enda finnes, selvom den nok er gått i glemmeboka, så kan jeg jo si at Mazdaen skal "partes" mellom meg og to kompiser, så får jeg 3000 etter det.

 

Jeg skal ha deler til en senere S5 Coupe når jeg en gang blir ferdig utdanna, og forhåpentligvis singel, fri og frank (mye skjer på 4-5 år!).

 

Volvoen går som det suser, sett bort fra den evige duringen fra gåen AC-pumpe da.

 

Har bytta til Powerflex uretanforinger i motorfestene, samt aluminiumsinnsug fra Snabb Performance.. Ja, ja, alle vennene mine synes det er dritgøy å få se på snabben min... Men det rekker de ikke før jeg kjører avgårde Kåre fra de fleste av dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...