Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Henger meg på her inne :)

 

Har sikkert hatt 20 talls forskjellige oppsett gjennom de 3 årene jeg har brukt android + diverse launchere, men begynner nå å nærme meg noe nå. Målet har vært å få på plass det meste jeg trenger allerede på startsiden, men har også et par andre skjermer for widgets (Catch, Evernote, vær etc) + innstillinger (3G watch dog, Juice Defender, Extended Controls toggles m.v) som jeg ikke helt er fornøyd med enda...

 

here it goes:

home.jpg

 

Launcher/Widgets/Icons brukt:

 

Da gjenstår det å se hvor lenge jeg holder ut med denne. SiMi clock er muligens på vei ut til fordel for Make Your Clock, men har ikke fått somlet meg til å teste den ut enda. Time will tell... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til alle her i tråden for inspirasjon og ideer. Veldig mye tøft her!

 

 

Min siste homescreen og lockscreen.

 

SC20110623-222658.jpegSC20110623-222704.jpeg

 

 

Jeg har LPP widgetene for Twitter og Facebook med transparent skins på skjermen til venstre for homescreen, og skjermen til høyre for homescreen har jeg Pure Music Widget som dekker hele skjermen, også gjennomsiktig. Etter hver av disse skjermene har jeg 2 skjermer som er blanke på hver side.

 

Hva jeg vil ha inn i dette her er:

- To kontakter (med bilder helst)

- Camera

- QuickPic

- Videos

- Browser

- Market

 

Noen tips eller ideer til hvordan jeg kan implementere dette uten å messe opp hele greia med kaos og rot?

 

 

Jeg hadde en teori om å lage 4 linker på homescreen til hver av de ledige 4 skjermene mine, og gjøre hver av de skjermene dedikert til en spesiell "del", feks en skjerm for nettet (dropbox, browser, market, etc), en for media (musikkwidget, kamera, quickpic, videoer, etc), og så videre.

 

Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre dette på en god og smooth måte. Hjelp og tips mottas med takk og takknemlighet :) .

 

Dette er med Galaxy SII og LauncherPro Plus, forresten.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan configurere den status baren på toppen? Bruker Go Launcher og har en slick gjennomsiktig homescreen, så kommer den status baren på toppen som jeg må ha på pga signal og notifications, problemet er at den er hvit så den ødelegger resten av homescreenen, er det mulig å få den gjennomsiktig eller noe sånnt? Bruker Android 2.2.

 

Edit: Helst uten å roote.

Endret av Exodai
Lenke til kommentar

Vel... du trenger root, men er du allerede ikke interessert i å roote, så er du nok ikke interessert i å gjøre dette :p

 

  • Copy /system/app/SystemUI.apk to your sdcard and then to your computer where you can edit it
  • Install 7-Zip if you do not already have it. 7-Zip can browse into .apk files and let you update them easily.
  • Open SystemUI.apk in 7-Zip, do not extract it, just open it.
  • Browse to the folder res/drawable-mdpi/, then find all the png files that start with “status_bar”. Drag them into a folder on your desktop.
  • Open the PNG files in Paint.Net, Gimp, Photoshop, or whatever your favorite editor is capable of png transparency.
  • Delete the background. It’s now transparent. If you want semi-transparency, do that instead.
  • Select all of your modified PNG files and drag them back into same spot you got them from in the SystemUI.apk file
  • Press Backspace a couple times in 7-Zip to go back up to the root folder in the .apk, you should see classes.dex sitting there.
  • Drag classes.dex out to a folder
  • Download smali and baksmali from here: http://code.google.com/p/smali/downloads/list, put them in the same dir you put classes.dex
  • Open a CMD prompt and change to that directory
  • Type the following (replace 1.2.6 with whatever version it was you dl’d):
  • java -jar baksmali-1.2.6.jar -o classout/ classes.dex
  • Back in the folder, go into the new classout directory that was created.
  • Find the file named StatusBarService.smali, open it in a text editor.
  • Search for .line 1393, the line just under it should read: const/4 v5, -0×3. If it does not, but instead reads const/4 v5, 0×1 or const/4 v5, 0×2, change it.
  • Search for new-instance v0, Landroid/view/WindowManager$LayoutParams; a couple lines down you should see const/4 v5, 0×2. Change it to const/4 v5, -0×3 also.
  • Save the file and exit.
  • Go back to your CMD prompt and enter this command (this recompiles the .dex file with your changes):
  • java -jar smali-1.2.6.jar classout -o classes.dex
  • Add classes.dex back to where you got it from in SystemUI.apk.
  • Take your updated SystemUI.apk file and place it on your SD card. If you took it out, put the SD card back in your Android device. (instead of using a SD card you could use something else to move the files around, like dropbox).
  • Open up Terminal on your Android device, change to the directory you put the update SystemUI.apk file. ex: cd /sdcard/myupdate/
  • Type the following commands:
  • mount -o remount,rw /system/
  • cp -f SystemUI.apk /system/app
  • The above command probably just crashed Launcher. Press Force Close. Reboot your device.

That’s it. You should now have a transparent status bar.

 

Lenke til kommentar

Vel... du trenger root, men er du allerede ikke interessert i å roote, så er du nok ikke interessert i å gjøre dette :p

 

Joa er litt interessert i å roote, greia er at jeg ikke vil miste garantien på telefonen min + at jeg er helt fersk noob i Android :p

Endret av Exodai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...