Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

 

Hmmmf.. Når jeg bruker MetroStation ikonene så blir de veldig uskarpe ved små størrelser. 1x1 eller 2x2 f.eks. Må helt opp i 3x3 eller 4x4 for at de skal bli skarpe. Så det virker som om Desktop Visualizer sliter med å endre størrelsen på ikonene..

 

 

Noen som vet hvorfor Desktop Visualizer trenger tilgang til å ringe telefonnumre direkte? Ser ut som en morsom app, men litt suspekt akkurat det punktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor dere har tekst istedenfor symboler, man må jo faktisk LESE, hva klokka er. Greit at det ser mye bedre ut, men føler det blir mindre funksjonelt. :)

 

Gratulerer, du er herved den første jeg har sett som nevner dette "problemet". Bokstaver eller tall, same shit..you still got to look!

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dere har tekst istedenfor symboler, man må jo faktisk LESE, hva klokka er. Greit at det ser mye bedre ut, men føler det blir mindre funksjonelt. :)

Bortsett fra at det i tillegg ser mye VERRE ut, ikke bedre :p

 

Bruk av tekst som erstatning for tall er ineffektiv, ikke-funksjonell og dårlig design. Mulig det er bare min subjektive mening, men "JANUARY TWENTYFOURTH TWO THOUSAND AND ELEVEN", samme hvor kult enkelte måtte synes at det ser ut om man skriver det med en über font, er knotete og ubrukelig i forhold til "24.1.2011". Det er i tillegg en maksimalisme som kræsjer med den minimalistiske looken mange her forsøker å gå for.

 

Jeg liker for eksempel Joachim Vadseths lilla screenshot et par poster ned (selv om det er for tungvint for min smak å bare ha tilgang til tre ikoner på homescreen), men "FIFTYSIX" passer ikke inn. Resten er funksjonelt, elegant og pent.

 

Så det så :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dere har tekst istedenfor symboler, man må jo faktisk LESE, hva klokka er. Greit at det ser mye bedre ut, men føler det blir mindre funksjonelt. :)

Bortsett fra at det i tillegg ser mye VERRE ut, ikke bedre :p

 

Bruk av tekst som erstatning for tall er ineffektiv, ikke-funksjonell og dårlig design. Mulig det er bare min subjektive mening, men "JANUARY TWENTYFOURTH TWO THOUSAND AND ELEVEN", samme hvor kult enkelte måtte synes at det ser ut om man skriver det med en über font, er knotete og ubrukelig i forhold til "24.1.2011". Det er i tillegg en maksimalisme som kræsjer med den minimalistiske looken mange her forsøker å gå for.

 

Så det så :tease:

Ganske enig

Lenke til kommentar

 

Hmmmf.. Når jeg bruker MetroStation ikonene så blir de veldig uskarpe ved små størrelser. 1x1 eller 2x2 f.eks. Må helt opp i 3x3 eller 4x4 for at de skal bli skarpe. Så det virker som om Desktop Visualizer sliter med å endre størrelsen på ikonene..

 

 

Noen som vet hvorfor Desktop Visualizer trenger tilgang til å ringe telefonnumre direkte? Ser ut som en morsom app, men litt suspekt akkurat det punktet.

 

Uten at jeg har testet applikasjonen kan jeg tippe at den kan opprette snarveier for å ringe en kontakt direkte fra hjemmeskjermen, altså må den ha tilgang til å ringe telefonnumre...

 

/espen

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dere har tekst istedenfor symboler, man må jo faktisk LESE, hva klokka er. Greit at det ser mye bedre ut, men føler det blir mindre funksjonelt. :)

Bortsett fra at det i tillegg ser mye VERRE ut, ikke bedre :p

 

Bruk av tekst som erstatning for tall er ineffektiv, ikke-funksjonell og dårlig design. Mulig det er bare min subjektive mening, men "JANUARY TWENTYFOURTH TWO THOUSAND AND ELEVEN", samme hvor kult enkelte måtte synes at det ser ut om man skriver det med en über font, er knotete og ubrukelig i forhold til "24.1.2011". Det er i tillegg en maksimalisme som kræsjer med den minimalistiske looken mange her forsøker å gå for.

 

Jeg liker for eksempel Joachim Vadseths lilla screenshot et par poster ned (selv om det er for tungvint for min smak å bare ha tilgang til tre ikoner på homescreen), men "FIFTYSIX" passer ikke inn. Resten er funksjonelt, elegant og pent.

 

Så det så :tease:

 

I bunn og grunn handler det om smag og behag.

 

Vil man ha tall, så bruker man tall. Vil man ha bokstaver, så bruker man bokstaver. Å begynne en verbal "dette liker jeg best"-krig har ingenting for seg, fordi det er helt opp til hver og en.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt med litt desk-modding i kveld, så har fått en liten WIP på gang nå. :)

Noen som har tips til en kontakt-app, en facebook-app, en sms-app og en kalender-app i samme tema, helst minimalitisk? Kunne gjerne trengt en statusbar i Gingerbread-tema eller lignende også. :)

 

post-103196-0-03341400-1294191329_thumb.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

 

Hmmmf.. Når jeg bruker MetroStation ikonene så blir de veldig uskarpe ved små størrelser. 1x1 eller 2x2 f.eks. Må helt opp i 3x3 eller 4x4 for at de skal bli skarpe. Så det virker som om Desktop Visualizer sliter med å endre størrelsen på ikonene..

 

 

Noen som vet hvorfor Desktop Visualizer trenger tilgang til å ringe telefonnumre direkte? Ser ut som en morsom app, men litt suspekt akkurat det punktet.

 

Uten at jeg har testet applikasjonen kan jeg tippe at den kan opprette snarveier for å ringe en kontakt direkte fra hjemmeskjermen, altså må den ha tilgang til å ringe telefonnumre...

 

/espen

 

Ah, det tenkte jeg ikke på. Thanks :)

Lenke til kommentar

Min homescreen etter litt modding. :) Er passe fornøyd, men må få byttet ut batteriikonet.

 

post-103196-0-04470300-1294252315_thumb.png

 

Fra venstre til høyre:

 

Skjerm 1: LauncherPros kalenderwidget moddet med XTG-tema.

Skjerm 2: Venne-widget i samme tema pluss de noen av de mest brukt appsa med Metro Station-ikoner.

Skjerm 3: Hovedskjermen. SwitchPro, Simi Clock Widget, Circle Battery Widget, de mest elementære og aller mest brukte appsa, og med MetroStation-ikoner.

Skjerm 4: LauncherPros meldingswidget og Facebookwidget.

Skjerm 5: Musikkskjermen, gidder ikke ha noe annet enn de stygge musikkwidgetene der. :p

Skjerm 6: Ikke med på bildet, men kjærestesiden. :p

 

LaucherPro-docken har jeg mekket selv. :)

 

Skal få moddet statusbaren etterhvert, funderer også på å gå over til CM eller andre nedstrippede ROMs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...