Gå til innhold

Hva er din Gearscore?


Anbefalte innlegg

Å så bra argument... Uansett hva du sier så er det fortsatt en god indikator på gearet. Sjekker du ikke etterpå er du jo bare retarded i huet uansett.

 

Der tar du ganske så feil egentlig.

GS 'ER' en indikator, ja.. god indikator ? Nei.

Du vet at en person med høy gs har "bra" gear ja, så du finner folkene med godt gear.

Men du finner ikke en god spiller.

Gearscore utelukker usedvanlig mange spillere som er nære eller litt under , som allikavel f.ex i følge wow-heroes.com skulle kunne gjort en instance, og som da er USEDVANLIG gode spillere (f.eks alts) som da er et stort tap.

Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt :)

 

Når det gjelder min gearscore er den forøvrig på 4.7k på DK dps gear, 4.7k~ på pala. ( DPS og Tank gear) og rundtom 5200 healing på druid.

Du tar feil på så mange punkter at det er helt fantastisk. "Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt " hvem er har snakket om dette bortsett fra deg? GS og achivements er like dårlige på å avgjøre om spilleren har skill eller ikke, men det er gode inikatorer på om de er det, akkurat som å se på gearet. Bra gear er ikke lik skill. For å vite om en spiller er god må du ha spilt med dem før, men desverre har ikke jeg spilt med alle spillere på min server.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å så bra argument... Uansett hva du sier så er det fortsatt en god indikator på gearet. Sjekker du ikke etterpå er du jo bare retarded i huet uansett.

 

Der tar du ganske så feil egentlig.

GS 'ER' en indikator, ja.. god indikator ? Nei.

Du vet at en person med høy gs har "bra" gear ja, så du finner folkene med godt gear.

Men du finner ikke en god spiller.

Gearscore utelukker usedvanlig mange spillere som er nære eller litt under , som allikavel f.ex i følge wow-heroes.com skulle kunne gjort en instance, og som da er USEDVANLIG gode spillere (f.eks alts) som da er et stort tap.

Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt :)

 

Når det gjelder min gearscore er den forøvrig på 4.7k på DK dps gear, 4.7k~ på pala. ( DPS og Tank gear) og rundtom 5200 healing på druid.

Du tar feil på så mange punkter at det er helt fantastisk. "Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt " hvem er har snakket om dette bortsett fra deg? GS og achivements er like dårlige på å avgjøre om spilleren har skill eller ikke, men det er gode inikatorer på om de er det, akkurat som å se på gearet. Bra gear er ikke lik skill. For å vite om en spiller er god må du ha spilt med dem før, men desverre har ikke jeg spilt med alle spillere på min server.

 

Nå skal ikke jeg si at det er noe som går igjen over alt, men jeg spiller på en server der GS faktisk er alt for å bli invitert til 90% av gruppene.

Achievments er en indikator ja.

Gear er en indikator ja.

Gear er ikke lik skill nei.

Men en person med "godt" gear og blå / grønne gems == slacker == trolig ikke en god spiller.

Det vil si en som ikke investerer nok tid i spillet til å f.ex lese opp om hva som er godt for sin klasse osv.

Gearscore tar kke høyde for enchants osv, noe som gjør at det er nok et grunnlag itl at det er dårlig.

En person med 4500 gearscore kan outperforme UTROLIG mange 5.2k GS spillere dersom vedkommende har enchantet og gemmet riktig.

Men ja, det kan være jeg tok feil på visse punkter, men at man skal bruke GS til "NOE" blir for dumt :)

HAdde det vært behov for den typen ting hadde det blitt implementert av blizzard og ikke kommet som en addon.

I tillgeg så kjenner man ikke en spiller før man har spilt med vedkommende, ELLER eventuelt stiller endel logiske spørsmål.

Lenke til kommentar

eneste nytten jeg kan se med GS er at man fort kan luke ut spillere som er KLART undergeared, har en person lets say 3500 (skal vel være meget lavt afaik?) så vet du at han kanke være med i ICC25 om du skulle være så uheldig å pugge det =O

 

Men når det kommer til den magiske 5k grensen som så mange whiner om for pugs så er det ingenting som tilsier utifra GS alene at 5,1 er bedre en 4,9 etc, derfor jeg ikke orker bry meg om tallene, sjekker heller DPS-meters etc også får man kicke folk accordingly

Lenke til kommentar
Å så bra argument... Uansett hva du sier så er det fortsatt en god indikator på gearet. Sjekker du ikke etterpå er du jo bare retarded i huet uansett.

 

Der tar du ganske så feil egentlig.

GS 'ER' en indikator, ja.. god indikator ? Nei.

Du vet at en person med høy gs har "bra" gear ja, så du finner folkene med godt gear.

Men du finner ikke en god spiller.

Gearscore utelukker usedvanlig mange spillere som er nære eller litt under , som allikavel f.ex i følge wow-heroes.com skulle kunne gjort en instance, og som da er USEDVANLIG gode spillere (f.eks alts) som da er et stort tap.

Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt :)

 

Når det gjelder min gearscore er den forøvrig på 4.7k på DK dps gear, 4.7k~ på pala. ( DPS og Tank gear) og rundtom 5200 healing på druid.

Du tar feil på så mange punkter at det er helt fantastisk. "Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt " hvem er har snakket om dette bortsett fra deg? GS og achivements er like dårlige på å avgjøre om spilleren har skill eller ikke, men det er gode inikatorer på om de er det, akkurat som å se på gearet. Bra gear er ikke lik skill. For å vite om en spiller er god må du ha spilt med dem før, men desverre har ikke jeg spilt med alle spillere på min server.

 

Nå skal ikke jeg si at det er noe som går igjen over alt, men jeg spiller på en server der GS faktisk er alt for å bli invitert til 90% av gruppene.

Achievments er en indikator ja.

Gear er en indikator ja.

Gear er ikke lik skill nei.

Men en person med "godt" gear og blå / grønne gems == slacker == trolig ikke en god spiller.

Det vil si en som ikke investerer nok tid i spillet til å f.ex lese opp om hva som er godt for sin klasse osv.

Gearscore tar kke høyde for enchants osv, noe som gjør at det er nok et grunnlag itl at det er dårlig.

En person med 4500 gearscore kan outperforme UTROLIG mange 5.2k GS spillere dersom vedkommende har enchantet og gemmet riktig.

Men ja, det kan være jeg tok feil på visse punkter, men at man skal bruke GS til "NOE" blir for dumt :)

HAdde det vært behov for den typen ting hadde det blitt implementert av blizzard og ikke kommet som en addon.

I tillgeg så kjenner man ikke en spiller før man har spilt med vedkommende, ELLER eventuelt stiller endel logiske spørsmål.

 

+1

Lenke til kommentar
eneste nytten jeg kan se med GS er at man fort kan luke ut spillere som er KLART undergeared, har en person lets say 3500 (skal vel være meget lavt afaik?) så vet du at han kanke være med i ICC25 om du skulle være så uheldig å pugge det =O

 

Men når det kommer til den magiske 5k grensen som så mange whiner om for pugs så er det ingenting som tilsier utifra GS alene at 5,1 er bedre en 4,9 etc, derfor jeg ikke orker bry meg om tallene, sjekker heller DPS-meters etc også får man kicke folk accordingly

 

Er det eg har prøvd å sei heile tida.

5k gearscore skal en greie å få med random hc, og triumphbadge gear omtrentlig.

 

Og vi pugger icc25 kvar veke, og eg må igjennom samme helvete kvar gang med å finne folk som kan tactics (uten å kjenne dei), samtidig som å finne folk som kan banke ut nok dps, evt heale godt nok avhengig av ka vi trenge, til å få ned saurfang. Utover det greier ikkje vi meir på vår server. Wtb moar horde. =|

Lenke til kommentar
Men en person med "godt" gear og blå / grønne gems == slacker == trolig ikke en god spiller.

Det vil si en som ikke investerer nok tid i spillet til å f.ex lese opp om hva som er godt for sin klasse osv.

Gearscore tar kke høyde for enchants osv, noe som gjør at det er nok et grunnlag itl at det er dårlig.

En person med 4500 gearscore kan outperforme UTROLIG mange 5.2k GS spillere dersom vedkommende har enchantet og gemmet riktig.

 

Om ikke enchants og gems er perfekt på en character med relativt lav GS betyr ikke at spilleren er dårlig. Jeg gidder ikke å blåse overdrevent med ressurser på gear som vil bli erstattet av noe bedre snart allikevel. Det betyr ikke at jeg er en slacker. Jeg vil bare ikke kaste gull ut av vinduet ved å sette lilla gems på noe som vil bli erstattet iløpet av et par dager. Jeg outperformer noen ganger folk med bedre GS allikevel, fordi jeg har erfaring og har tatt bryet med å sette meg inn i specs og dpsrotasjoner, etc.

 

Jeg hadde tatt med en spiller som vet hva man skal gjøre i en "oh shit" situasjon (cc, innervate, combatres, etc.) over en cruise-control spiller med høy GS, any day (hvertfall hvis det hadde vært snakk om å spille gjennom content som krever noe mer enn innsatsen til en tungt medisinert blind ape, har ikke sett så mye av det ennå, desverre).

 

For tiden har jeg en gearscore på rundt 4800 med kitty gear tror jeg. 4481 var det visst...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
I noen tilfeller er lav ilvl-gear bedre enn høy ilvl-gear. Det er et godt argument.
Føler at denne påvirker gearscoren på druiden min ganske kraftig, etter som jeg foretrekker 2x stam-trinkets med 200 ilevel istedet for 2x dodge /w use-trinkets med 232 ilevel. Kan pushe opp gearscoren min omtrent 200 ved å trikse litt med gearet mot det som egentlig er best for formålet mitt. Altså kan gearscore tulles med på mange måter.

 

Men! Uansett så kan dere da virkelig ikke være så misfornøyde med denne gearscore-addonen? Den gjør det hele ekstremt mye lettere for oss.

 

HAdde det vært behov for den typen ting hadde det blitt implementert av blizzard og ikke kommet som en addon.

Værste argumentet jeg har sett på lenge. Prøver du å si at alle addons er unyttige?

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar

[2.Trade][RandomPugger]" LFM TOC 10 WHISPER ACHI AND GS! "

[whisper][Hanzerpanzer] Hi, can i join? i got 4,6 gs. Dont got achi, but i know all tacs for bosses.

 

*2 min senere*

 

[whisper][Hanzerpanzer] Hello?

 

*RandomPugger have ignored you*

 

jeg kødder ikke, jeg får snart sammenbrudd hvis ikke gs og raid achievments forsvinner

Endret av Hanzerpanzer
Lenke til kommentar
[2.Trade][RandomPugger]" LFM TOC 10 WHISPER ACHI AND GS! "

[whisper][Hanzerpanzer] Hi, can i join? i got 4,6 gs. Dont got achi, but i know all tacs for bosses.

 

*2 min senere*

 

[whisper][Hanzerpanzer] Hello?

 

*RandomPugger have ignored you*

 

jeg kødder ikke, jeg får snart sammenbrudd hvis ikke gs og raid achievments forsvinner

Skaff deg en guild ;)

 

 

Hvor mye gearscore er fult Ulduar/ulduar hardmode gear? Jeg vet at jeg har crappy gear i forhold til det som har kommet :/

Hvertfall, min character er Slurpeedelic. Alt gear fikk jeg da Ulduar faktisk var vanskelig :p

Endret av Slurpee
Lenke til kommentar

@Alejoz

 

Achievments er en indikator ja. Achivments er en indikator, men det finnes folk med alts, det finnes folk som har kjøpt account, det finnes folk som har blitt carried igjennom pve.

 

Gear er ikke lik skill nei.

Gear er ikke skill? Men GearScore er? GearScore er ikke noe annet en en score. Achivment burde være ett større pluss en Gearscoren din. Folk kan suge selv om de har 5.5k Gearscore.

 

Men en person med "godt" gear og blå / grønne gems == slacker == trolig ikke en god spiller.

Kødder du med meg? Han kan være nydinget.

 

Det vil si en som ikke investerer nok tid i spillet til å f.ex lese opp om hva som er godt for sin klasse osv.

Really.

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Jeg vil si det skal veldig mye til for å suge om man har 5.5 i GS. Du skaffer ikke gear til 5.5 Gs med å være komplett idiot. Vel i teorien går det sikkert ann i et scenario hvor; Ehh folkens..i ukene fremover skal vi raide med min retarderte kamerat. Han gir oss ingenting tilbake, men vi skal bare gi han en god GS....hmm fail;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...