Gå til innhold

Hva er din Gearscore?


Anbefalte innlegg

Morsomt at gjennomsnittet i denne tråden ligger rundt 5400 eller deromkring, mens de som har over 5400 gearscore utgjør en veeeeeldig liten del av alle spillerne :p

 

Det kan ha noe med at folk er på altene sine. Jeg er bare pålogga mainen min når jeg raider, har gjort "alt" annet. Ellers tuller jeg rundt på alts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gear Score kan sikkert være kjekt om man skal pugge utelukkende Patchwerk for et år siden da alle hadde dårlig gear. Jeg har ikke noe behov for å gjøre det selv.

Hvis jeg mot all sannsynlighet skal lede et pug raid, kan jeg inspecte, spørre om folk kan taktikk, se på gearing, gems, talents, achievements og mye mer. Det er ikke noe problem å forsikre seg om at spillere er gode nok. Om jeg får et godt nok inntrykk av at en person vet hva han gjør på får han invite - gear er et førsteinntrykk som sier deg noe om hvor seriøst spilleren tar det han gjør.

 

Å innføre gearscore som krav for å joine raids er tåpelig i mine øyne - jeg stiller meg med Detectable i det han sier med at jeg utvilsomt kan gjøre en minst like god, om ikke bedre rolle enn folk flest med dårligere gear enn dem.

Lenke til kommentar
Å så bra argument... Uansett hva du sier så er det fortsatt en god indikator på gearet. Sjekker du ikke etterpå er du jo bare retarded i huet uansett.

 

Hvis du skal sjekke etterpå uansett, hvorfor gidde GS i det heletatt da..

Fordi hvis du skal lage en pug 25 manss er det greit for å få fortgang. Så kan du sjekke når du kommer til instancen og hive ut folk. og folk ,ed 5.2k+ har som regel ikke mye dårlige gems etc. Som regel.

Lenke til kommentar

Har rundt 5100 på magen min, og litt i underkant av 5k på lock, pala og dk. Er en ganske casual gamer, men har klart å fylle opp fullt T9 og litt ekstra i hvertfall :) Kjekt å bare grinde heroics et par timer og ny og ne.

 

Til de som nevner gems om gearscore; de har ingen innvirkning på gs. Ikke enchants heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Men uansett om du spør etter 5.5k gs eller X achievement er det ikke noe sikkert at den personen har like gode ferdigheter som gearscoren skulle fortelle, fordi det er UTROLIG mange som blir "carried" gjennom instancer. Du kan jo dø etter 1 sec ut i en boss fight å likevel få achievement for den bossen. Få bort slike addons og achievementsystemet etter min mening.

 

Cpt Obvious to the rescue. GS er fin å ha til folk du ikkje gidder å inspecte engang. Her snakker vi folk av typen "Hai, can I j0in pl0x! I haz dps!", med 3k gs som er sugen på å komme inn i ditt icc25 run. Og kom gjerne med "bring the player, not the class", men det går ei logisk grense der en plass og.

 

On-topic:

Druid: 5540ish

Mage:5350ish

Prest:5380ish

Pala:4900ish

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

På DKen min har jeg 5479 gear score i PVE gear og 5495 gear score med PvP gear.

 

Det er ingenting galt med å bruke gear score til å måle gear til folk. Problemet er at så mange tror at gear score = skills, noe som de fleste vet er langt langt langt fra sannheten

Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar
Å så bra argument... Uansett hva du sier så er det fortsatt en god indikator på gearet. Sjekker du ikke etterpå er du jo bare retarded i huet uansett.

 

Der tar du ganske så feil egentlig.

GS 'ER' en indikator, ja.. god indikator ? Nei.

Du vet at en person med høy gs har "bra" gear ja, så du finner folkene med godt gear.

Men du finner ikke en god spiller.

Gearscore utelukker usedvanlig mange spillere som er nære eller litt under , som allikavel f.ex i følge wow-heroes.com skulle kunne gjort en instance, og som da er USEDVANLIG gode spillere (f.eks alts) som da er et stort tap.

Begrunne et avslag til en gruppe pga gearscore er ganske lavmålt :)

 

Når det gjelder min gearscore er den forøvrig på 4.7k på DK dps gear, 4.7k~ på pala. ( DPS og Tank gear) og rundtom 5200 healing på druid.

Lenke til kommentar

eloel, Gs er srs bsns. har alltid de få gangene jeg har laget pug skrever noe ala

"LFM for [insert raid], I dont care about your GS or your achievements - be a decent player and avoid the burning thing on the ground /w me"

 

har enda ikke wipet i pugs jeg/guildet har laget, riktig nok bare Onyxia og toc 10 og 25 men har funket bra. har vel bare kicka en person pga helt latterlig spec og gem-choice, typ agi/ap som warrior, w@

 

Når det kommer til min GS har jeg 5700 på magen sist noen sa GSen min til meg, 5300 på shaman og i overkant av 5000 på paladinen - men linker som regel bare insanity10 og full toc25 hardmode achievement så får jeg invites om jeg vil.....fordi achievements er srs bsns det også!

Endret av Cosha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...