Gå til innhold

Vil totalforby røyking


Anbefalte innlegg

Hørte idag et forslag om å totalforby røyk. Dette er for meg det rene vanvidd. Jeg hverken røyker eller snuser, og har ingen planer om å begynne, men at myndigehtene skal få bestemme om jeg i det hele tatt får LOV til å røyke er intet minde enn en tragedie.

 

Spørsmålet handler for min del ikke om røyk, fyrverkeri, matvarer eller andre "potensiellt skadelige ting". INGEN burde ha rett til å FORBY noen NOE. Det burde være en skrevet lov. Lever vi faktisk i et fritt land i Norge? Er vi blitt så blinde og vandt til hverdagen at mulig frihetsberøvelse ikke reageres på? Alle forstår at vi lever i et bra land, med ordninger som i stor grad passer på at nesten alle lever et godt stykke over eksistensminimum; men hvor langt kan dette forsvares?

 

I takt med at samfunnet blir mer rått, kynisk og moralsk forfallent - er da den rette løsningen å innføre forbud mot alle "potensiellt farlige ting"? Hva skjer når den overbeskyttende boblen en gang sprekker, og de rosa såpeboblene slutter å regne fra himmelen? Utsjemte mennesker som er vandt til å feste som Hollywoodstjernene på TV, ser at enhjørningene dør på gatehjørner. Disse som lever på et krypdyrstadie hvor eneste ønske er å få "kjøtt på staken", og gir faen i privatliv og frihet så lenge deres primitive behov er oppfyllt.

 

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at han idioten som foreslo dette har null makt da. Man må se på hvor utspillene kommer fra før man begynner å fyre seg opp. Synd at det finnes slike folk da, og han har sikkert sine hjernedøde tilhengere.

 

Er allergisk så synes det er helt greit....

Du fortjener å bli innbygger i Nord-Korea i ditt neste liv.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

fint aa se at flere har vettet i behold. jeg er saa lei av overformynderiet i dette landet. disse gro harlem brundtland-fanatikerne, som jeg kaller dem, skjoenner ikke at aa forby tobakk er bare begynnelsen. det neste som forbys er usann mat i alle former, og deretter alkohol.

 

var det ikke et saant system vi sloss, og vant, mot for 65 aar siden?

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært slave for disse røykepinnene i 14 år før jeg tok til vett og sluttet.

 

Jeg er ikke fanatisk på noen måter, men jeg ser røyken for det den er, en last og et samfunnsproblem. Jeg klarer ikke helt å se det store bildet her, hvorfor ønsker noen å eksponere samfunnet for denne røyken?

 

Kan noen i det hele tatt komme med et eneste godt argument på hvorfor røyken skal eksistere i samfunnet? Hvorfor våre barn skal utsettes for dette?

Lenke til kommentar

Det er mye logikk bak forslaget om å totalforby salget av rusmidler i Norge, ikke bare røyk! Det å få tobaksvarer inn på polet er en god idé.

 

Det som er fasinerende i denne saken, er å se at røykerne bruker de NØYAKTIG samme argumentene i denne diskusjonen som de som ble brukt da fysisk avstraffelse av barn ble forbudt (mitt hus, min kropp, min frihet).

 

Tenk på det faktum at røyk og alkohol ALDRI hadde blitt tillatt som nye produkter på markedet i dag! - I tillegg må vi ta hensyn til at det er mange unge som begynner å røyke/snuse, og det vil naturlignok staten unngå, da det koster samfunnet mer penger enn det det bringer inn! :)

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Å totalforby både alkohol og tobakk er det eneste logiske trekket. Jeg er ikke på noen måte for det, men gitt hvordan loven håndterer andre rusmidler, både de mer og de mindre skadelige, er det det eneste riktige.

 

Hehe, det verste er at det faktisk stemmer... Men du verden så kjedelig vi ville hatt det! Det beste for staten ville selvfølgelig vært at alle dro på jobben, gikk hjem og la seg og holdt seg inne foran tv`n hele helga. Sport burde vært forbudt da det kan føre til skader og dyre legebesøk.

 

Hvis alle kunne jobbet fra de var 18-66, holdt seg unna absolutt alt som kunne vært skadelig for deretter gått rett i grava, så hadde vi ikke hatt noen problemer her i verden.

 

Jeg har løsningen for alle verdens problemer, er bare å følge de enkle levereglene over.

Lenke til kommentar
Tenk på det faktum at røyk og alkohol ALDRI hadde blitt tillatt som nye produkter på markedet i dag! - I tillegg må vi ta hensyn til at det er mange unge som begynner å røyke/snuse, og det vil naturlignok staten unngå, da det koster samfunnet mer penger enn det det bringer inn! :)

 

Er statens oppgavene å tjene penger på folket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...