Gå til innhold

Test: HTC Tattoo


Anbefalte innlegg

Helt grei telefon, prøvde den hos ei venninne. Visste ikke at det var resistiv skjerm, syntes den var litt seig i forhold til min Magic, og der var jo svaret.

 

Men jeg synes skjermen var MYE klarere enn på Magic, kan være at Magic har like mange piksler på større flate enn Tattoo har.

 

Vel vel, HTC har av en eller annen grunn vært veldig tilbakeholdene med oppløsning, får håpe de kommer seg, se Sony, første smarttelefon med Windows, peiser på med 800x480, nydelig skjerm på den. Og HTC produserte den, for en vits...

 

HTC telefoner med 800*480:

HTC Touch HD

HTC Touch HD2

HTC Touch Diamond2

HTC Touch Pro2

HTC Google Nexus One

 

Så... ikke så veldig tilbakeholdene med oppløsning eller? Greit nok at de ikke har det i billigmodellene og at det bare er i 1 android telefon, men hvis vi bare ser på oppløsning så er de vel et at de selskapene med flest WVGA-telefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:wee: S60-plattfrmen og Windows mobile har hatt tredjepartsapplikasjoner siden de ble laget, mange år før Android kom. De var imidlertid veldig sene med å forstå at man burde kunne laste ned programmene direkte på telefonen, i en egen applikasjonsbutikkapplikajson. 5800 kommer imidlertid (og de andre S60-telefonene som har kommet på markedet i det siste) har imidlertid Ovi Store, som er Nokias variant av Android Market.

 

Om de er tilnærmet like i pris er nok ikke Tattoo en selvskreven vinner.

Lenke til kommentar

Meget dårlig anmeldelse! Har hatt telefonen i 1 mnd, og synes den fortjener en femmer! Skjermen er perfekt for meg som aldri har hatt touch før, den er passe størrelse (både telefonen og skjermen), og jeg liker å TRYKKE på skjermen. Det er et par grunner til at jeg valgte Tattoo framfor Hero. Pris hadde jo også litt å si, for jeg har ikke så god råd. Bruker ikke teknologien i telefonen så mye, og heller ikke kameraet (så jeg har ingen problemer med kvaliteten der...). Et lite minus med Tattoo er at dekselet er så glatt at jeg har kasta/mista telefonen et par ganger, men den lever i beste velgående!

 

En liten ting til amobil: Litt seint ute med testen?!

Lenke til kommentar

Ja, de er sent ute med testen. Dette kommer nok av store nedskjæringer i hw-nettverket, og amobil. Edda media får ta skylden, dårlig prioritering spør du meg.

 

Ellers er det jo stort sett folk som har telefonen selv som føler de må forsvare den. Jeg kan personlig ikke se noen grunn til å kjøpe tattoo foruten at man ikke klarer å spare sammen den siste 500lappen til en magic. (Det skal også nevnes at til tross for at jeg har en magic, er det ikke den telefonen jeg ville kjøpt i dag, da den også begynner å bli utdatert i forhold til nyhetene. Dog stadig et bedre kjøp enn tattoo imo)

Lenke til kommentar
Har bare en ting å si, kjøp HTC hero, ikke tattoo..

 

 

Ja, dersom man kan leve med et kamera som overhodet ikke imponerer, er Hero et godt valg. Blant annet får man en mye større og bedre skjerm og tilgang til langt flere apps.

 

Liker navigasjonstasten på Tattoo. Den er grei å ha, spesielt for de som går over til telefon med trykk-/touchskjerm. Men den stjeler også plass. Hero har styrekule, så også der har man mulighet til å styre ting i tillegg til å gjøre det på selve skjermen.

 

Vurderte selv Hero, men gikk for Tattoo, siden den var billigere, og at det var min første Android-telefon. Det blir ikke den siste!

Lenke til kommentar

Vil si at dette er for streng kritikk. Jeg har den selv, og den er ikke spessielt dårlig.

Kamera: VELDIG bra. Man må justere ISO innstillingene, så får bildene topp kvalitet. Det er det dere kanskje bør gjøre, dere som sliter med dårlig kamera på deres htc tattoo.

 

Ellers er alt det andre bra. Skjermen er jo super, og skjønner egentlig ikke at det er så mye og trekke for. Jeg ville personlig gitt 4/5 :D

Lenke til kommentar
Vil si at dette er for streng kritikk. Jeg har den selv, og den er ikke spessielt dårlig.

Kamera: VELDIG bra. Man må justere ISO innstillingene, så får bildene topp kvalitet. Det er det dere kanskje bør gjøre, dere som sliter med dårlig kamera på deres htc tattoo.

 

Ellers er alt det andre bra. Skjermen er jo super, og skjønner egentlig ikke at det er så mye og trekke for. Jeg ville personlig gitt 4/5 :D

 

 

Hva??? Er det bare å endre ISO-innstillingene, så blir det mye bedre? Greit at kameraet blir mer lysfølsomt og takler bedre bevegelse fra motivet med økt ISO-verdi, men trodde ikke det var særlig håp for kameraet i Tatto og Hero for det.

 

Selgeren jeg kjøpte Tattoo av, sa at hun hadde prøvd å øke ISO-verdien i sin Hero, uten at det ble så mye bedre.

 

At kameraet i Tattoo er veldig bra, er ikke mitt inntrykk, og heller ikke det jeg har lest og sett i en rekke tester. Men setter pris på om jeg kan klare å kneke noe bedre bilder ut av det. Så, da får jeg prøve økt ISO-verdi (til 200 eller 400). Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...