Gå til innhold

Spørsmål rundt WoW og penger


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som (stor)familiens ufrivillige IT-kontakt fikk jeg et spørsmål idag fra en fortvilet tante, men da jeg ikke har noe greie på WoW, formidler jeg spørsmålet til dere.

 

Det viser seg at nevøen min på 12 har "lånt" mammen sitt visakort, og brukt det til div kjøp i eller rundt WoW. Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøpe seg upgrades osv i WoW ved bruk at visakort, eller om det eneste som koster ekte penger i WoW er månedsavgiften?

 

Hvis nei, har dere noen idé hva han kan ha brukt pengene til? Ifølge han selv var det kun brukt til WoW ting, men summen er såpass stor at jeg ikke får det helt til å stemme med bare abb-avgift.

 

Takk for svar

 

/GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye brukte han hvis du ikke har noe imot at jeg spør? Kan gi oss en pekepinne på hva det kan ha blitt brukt til.

 

3600,- på rett under 3 måneder.

 

De er nok brukt for å kjøpe gold, noe som trengs for å oppgradere din karakter og kjøp tull in-game.

 

Gold = penger, hvis du var usikker... ;)

Lenke til kommentar
De er nok brukt for å kjøpe gold, noe som trengs for å oppgradere din karakter og kjøp tull in-game.

 

Gold = penger, hvis du var usikker... ;)

 

Det er nok det som har skjedd ja. Tror poden har noen uker med husarrest (uten WoW) å se frem til nå.

 

Takk alle sammen for gode og raske svar!

 

/GT

Lenke til kommentar
Man kan kjøpe diverse ting ja.

Som nyeste ekspansjonspakkene, navnebytte, rasebytte, kjønssbytte, serverbytte osv

 

I tilleg til dette kan han kjøpe gull og powerlvling ulovlig.

 

Det er ikke ulovlig. Bryter med rettningslinjene for spillet, ja. Men er ikke ulovlig. Ikke bland de to.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar
Det er nok det som har skjedd ja. Tror poden har noen uker med husarrest (uten WoW) å se frem til nå.

 

Takk alle sammen for gode og raske svar!

Abonnement på spillet koster maks 100kr pr mnd. Ekstra tjenester som bytte av navn, bytte av server osv, koster også 100kr. Kombinerer man dem kan det bli litt mer, men det er jo grenser for hvor mye vits det er i å gjøre disse tingene flere ganger enn 1, maks 2.

 

Men kort sagt, her ser det ut som det er brukt penger på ting som ikke har noe med det offisielle spillet å gjøre. Det er praktisk talt umulig å bruke så mye på spillet. Så jeg ville vært nervøs for at poden har brukt de på noe helt annet enn WoW. Sjekk kontoutskrift, det skal nemlig stå Blizzard på de tingene som har med WoW å gjøre. Dersom han har kjøpt gull, så kan det sitte noen kriminelle kinesere med VISA-informasjonen nå, så da ville jeg vurdert å skaffe nytt kort.

Lenke til kommentar

Er ikke 3600 mye for gull også ? Aldri hatt behov for å kjøpe gull så jeg aner ikke. Kan vel også ha kjøpt en konto eller ?

 

Driver og gearer opp warriortanken min i dungeons. Endelig droppa skjoldet i HoR normal igjen, men tror du f... ikke at en pala igjen stakk av med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...