Gå til innhold

Ingen ny Xbox med det første (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at verken Sony eller Nintendo eller MS kommer til å komme med en kommentar om når en ny konsoll kommer uansett om det er lenge eller kort til. Det vil jo i så fall gå utover salget av gammel maskinvare fordi folk begynner å vente.

 

Men vil nok tro at utviklingen av neste generasjon er godt i gang.

Lenke til kommentar
(...)

Med nye oppdateringene hvor man installerer spill på maskinen er den også blitt mer stillegående, men drømmen hadde vært en ny utgave uten vifter eller med vifter som var enda mer stillegående :)

Den som hadde nok harddiskplas til å kunne unne seg slik luksus... :cry:

Lenke til kommentar

Vi har allerede HD-TV-er.

 

Når skal spill som har høyere oppløsning enn Diablo II komme ut på konsollene da?!??

 

Modern Warfare 2 er

1024 x 600

...

...

Jeg husker spill på PC fra år 2000 hvor jeg hadde 1024x768 på en 15 tommers monitor -- og nå får jeg ikke høyere oppløsning på en TV med 1920x1024 oppløsning enn 1024x600 TI ÅR SENERE?

 

Ja.

Modern Warfare 2 ser *greit ut*

 

Men MAN SER at det ikke akkurat er 1600x900 akkurat, ja...

Lenke til kommentar
Er Xbox 360 og PS3 like attraktive i 2015 som i 2005?

Vel, ett enkelt svar; kommer ann på hva slags andre konsoller er på markedet da. Finnes det ingen mer awesome så ja: de er like attraktive i 2015 som i 2005. Utseendemessig så er de nok ikke mer stygge i 2015 som i dag men en mini-xbox hadde gjort seg.

 

Btw; 5 år i november? shait, må heve reklamasjon snart da..RoD kommer og går på de værste tidspunktene typ nå har jeg fått en ny game og skal spil..eh, nei..RoD..

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Akkurat nå er vi omtrent på toppen av denne generasjonen. Modern Warfare 2 har solgt enormt bra, utviklerne har endelig begynt å mestre PS3-hardwaren (Uncharted 2) og etterlengtede spill som FFXIII, GT5 etc er like rundt hjørnet.

 

Både X360 og PS3 vil nok greie minst fem års levetid til i form av nye spill, men next-gen vil ikke komme den dagen det er helt slutt for X360/PS3, men heller nå de gamle konsollene begynner å falle kraftig salgsmessig. Jeg tipper ca. 2012.

Lenke til kommentar

Lanseringsår:

 

Xbox: 2001

Xbox 360: 2005

 

Playstation: 1994

Playstation 2: 2000

Playstation 3: 2006

 

Nintendo: 1983

Super Nintendo: 1990

Nintendo 64: 1996

Nintendo GameCube: 2001

Nintendo Wii: 2006

 

Det er rundt 5 år mellom hver oppgradering og da er det nok ikke lenge til neste gang. Men produsentene vil selvsagt ikke innrømme det for tidlig, for det vil skade salget av de konsollene de har i handelen nå. Når folk får greie på at det snart kommer nye konsoller så venter de heller med kjøpet til da. Jeg gjetter på at senhøsten 2010 og 2011 er høyaktuelle som lanseringstidspunkt. Et halvt år med markedsføring, drypp av spesifikasjoner og forventningshype kan vi nok regne med før lanseringene.

Lenke til kommentar

Husk at den siste genreasjon konsoller er litt annerledes pga. at de har større mulighet for software-oppdateringer enn konsollene som kom før. Sony og Microsoft har også planer om innføring av nye kontrollere (Natal og wiimote-etterligningen). Jeg tror dagens konsoller vil vare litt lengre enn de foregående. Henger meg på Cevat Yerli siden han trolig har mer peiling på dette enn meg, og gjetter på 2012.

 

Nei, konsollene vil ikke være like attraktive i 2015, av den enkle grunn at bærbare datamaskiner da vil være ekstremt mye kraftigere enn konsollene. Konsollene har ikke råd til å være så mye dårligere enn spillbærbare, som utgjør en liten oppgradering fra de bærbare folk uansett må kjøpe seg.

Lenke til kommentar

Only Chaos: Alle produsentene tenker på neste generasjon konsoll, ca fra da dagens generasjon ble lansert. Men det er selvsagt ikke noe de prater åpent om av konkurransehensyn. Den dagen en produsent begynner å prate om sin neste konsoll så bør konkurrentene ha sine planer klare slik at de ikke blir hengende så langt etter.

 

Et hypotetisk eksempel: Tenk deg at Nintendo sier at deres neste generasjon konsoll skal være ute før jul i år. Da må Microsoft og Sony ha sine planer såpass klare at de kan komme med sine neste generasjoner mindre enn 1 år senere. Hvis ikke så vil deres konsoller bli veldig akterutseilt og salget vil gå med dundrende underskudd fordi pris er det eneste de kan konkurrere på.

Lenke til kommentar

Både PS3 og 360 har hatt problemer med inntjening, og jeg tror derfor at begge disse konsollprodusentene kvier seg litt for å lansere en ny generasjon konsoller.

 

Nintendo tror jeg har lite på å hente ved å lansere en ny konsoll, fordi en oppdatering nødvendigvis vil bety ting som Wii-eiere allerede har uttrykt at de ikke behøver.

 

 

Jeg syntes ikke vi skal undervurdere verdien av å bli diskutert lenge før det kommer, skape litt "hype". Ved de to forrige playstation-lanseringene har vi da fått vite om konsollene i hvertfall en god stund i forrveien. Jeg skal undersøke bladarkivene mine neste gang jeg er hos foreldrene mine og finne et mer eksakt tall.

 

Når folk får greie på at det snart kommer nye konsoller så venter de heller med kjøpet til da.

 

Du har forsåvidt rett, men jeg må si at denne gruppen mennesker forundrer meg litt. Når de hører om en ny konsoll vil de vente ett år eller to til den kommer, og når den først kommer skal de vente et par år til den faller i pris. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...