Gå til innhold

Heroes of Newerth diskusjon og info


Anbefalte innlegg

synes ikke noen av spillene skjærer i øynene.

 

Det jeg tenkte på er at heltene er kulere i dota. Gameplayet er vel ganske likt, men dota er mer avansert strategy-wise.

 

hostingsystemet er bedre i HoN, men statsgreiene hater jeg. Dette gjør at alle blir så fragkåte og alt for mye farming, alt for få som spiller support, lite warding og babysitting. ¨

 

Men jaja, folk må spille det de vil :yes:

 

Hvordan i all verden er dota mer avansert strategy-wise? Ja, selvfølgelig, men dette problemet har du jo i absolutt alle spill, ikke bare pga. stats, men fordi at supportrollen er noe folk flest ikke liker å spille. Da spiller du selvfølgelig med folk du kjenner slik at du unngår slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei altså at metagamet er mer avansert med forskjellige taktikker mens HoN er litt mer farming.

 

Er dere gode i HoN btw?

 

Du sier at HoN er mer farming? Har du sett HONCASTS av matcher? Ja, å farme carry er ganske vanlig, men det er et ganske vidt spekter at taktikker som er mulig, og kan ikke helt se hvordan dota kan ha flere taktikker eller strategier når gameplayet er tilnærmet identisk.

 

Helt kurrant, men spiller jo bare casual med venner.

Lenke til kommentar

Nivå har da ingenting med hvor bra spillet er. Hadde nivået i HON vært likt som i Dota(jeg vet ikke om det er det eller ei siden jeg følger ikke spesielt med på Dota), hadde strategi etc hatt like stor betydning. Ergo er ikke Dota bedre, det er bare spillerne som er bedre, men det var jo ikke diskusjonen.

Lenke til kommentar

Jeg synes gameplayet og stragien er ganske likt, men litt bedre i favør dota. Grafikken synes jeg er like bra, i den grad den spiller noen rolle. hoN sliter dessuten mer med balance-issues.

 

Det er nok en del som ikke bytter pga nostalgi og goodfeeling, men det er jo heller ikke så rart, warcraft3 er jo et mothership innen gaming, mens HoN er en kopi.

Lenke til kommentar

Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten.

 

DoTA slår HON pga;

 

Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt.

Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert.

 

Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten.

 

DoTA slår HON pga;

 

Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt.

Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert.

 

Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA.

 

Det er mye harde lanesetups ja, men hva er ikke counterable egentlig? Er det ikke mulig å tri-lane i DotA? Og hvordan er det ubalansert?

Lenke til kommentar

Noen med 1650+ og over 2.5 i A/D som vil spela i natt? Det er meg (Aggrobully, og devour) MSG meg i clienten.

 

DoTA slår HON pga;

 

Balance, balance balance, det er fortsatt noen lane comboer som er så alt for sterke, og egentlig ikke "counterable" i det hele tatt.

Tri-lanes er også noe som gjør spillet meget ubalansert.

 

Men gi S2 games, 2-3 måneder, så er HON milevis fremfor DoTA.

 

Det er mye harde lanesetups ja, men hva er ikke counterable egentlig? Er det ikke mulig å tri-lane i DotA? Og hvordan er det ubalansert?

 

Nå er det 1 år siden jeg spillte Dota, men tri lanes var ikke så populært før, og jeg gjetter på at det er fordi supporterne ikke var like sterke som de er i HON.

 

Nå orker jeg ikke liste opp en haug med comboer som er så godt som udødelig uten hjelp fra mid elns, men prøv å gå feks (ds)+ (glac/plague) + (sb/pred/dl/bub/panda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...