Gå til innhold

Selge VG, hvor mye kan man tjene?


Pubé

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring rundt å gå med VG på søndager?

Hvor mye kan man tjene på en søndag?

Hvor lang tid tar det?

Og er det verdt det?

 

EDIT: Jeg er fjorten år, blir femten 04/04 (står på profilen min ;))

 

Erfaringer:

 

Det er drittjobb. Kaldt, Mange sure folk, Dårlig betalt. Jeg har prøvd.

 

Jeg solgte VG på søndager i bortimot fire år, så jeg vil påstå jeg vet hva jeg snakker om.

 

Du vil hate jobben din mye. Jeg kan love deg at det finnes dager hvor det ikke frister å stå opp tidlig, og samtidig vite at du ikke er hjemme på to-tre timer. Hvis du er heldig regner eller snør det som et helvete i tillegg.

 

I starten gikk jeg med VG-sekk på ryggen full av aviser. Dette ble fort slitsomt, så jeg fant ut jeg kunne legge avisene i sykkelvognen til pappa, og bruke spark på vinteren. Etterhvert byttet jeg ut sykkelen med en scooter, noe jeg sparte mye tid på.

 

Jeg tjente vel rundt 350-400 kroner på avisene iløpet av en søndag. Hvis du er hyggelig, imøtekommende og en generelt hyggelig person, skal du ikke se bort ifra at du fort kan få minst like mye i tips som du får i provisjon fra avisene. Jeg hadde en del eldre naboer som satte stor pris på besøk, noe som resulterte i både julegaver, bursdagsgaver og noe fint til konfirmasjonen.

 

Hvis jeg skal være ærlig så likte jeg jobben min. Du tjener fort like godt som andre personer på din alder, men etterhvert som du blir eldre vil det nok være lurere å finne noe annet. Hvis du kun er ute etter å tjene penger, og ikke kunne brydd deg mindre om å bli kjent med nye mennesker (noe jeg har tjent på i ettertid), bør du se deg om etter en annen jobb.

 

Eg gjekk som 13/14-åring som avisbud for dagbladet på søndager.

 

Eigentleg ein heilt grei jobb, men på vinterstid var det ekstremt hardt å stå opp og forlata den gode, varme senga for å ut kvart på ni om morgoen (avisene hentast klokka 9) for å fryse og bli forkjøla. (worst case scenario).

 

Ellers, som nemnt ovanfor her, er det ein veldig sosial jobb. No veit eg ikkje kor gammal du er, men når du blir eldre, er det ofte betre jobbar og få, pluss at det ikkje er alltid det passar seg å opp kvar bidige søndags morgon (fest o.l.)

 

Eg tjente vel ca 150-200,- på overskudd av avissalget, og det samme i tips. Ca 350,- for to-tre timars arbeid. Brukte sykkel, og fikk utlevert ei sykkelveske av dagbladet. Lykke til :)

 

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg har hørt er det en skikkelig drittjobb.

 

Men jeg er ute etter erfaringer

Har en kamerat som gikk med raklame for nordpost elns, han HATET det. Så du er sikker på at det er VG eller evt Dagbladet du snakker om?

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Jeg solgte VG på søndager i bortimot fire år, så jeg vil påstå jeg vet hva jeg snakker om.

 

Du vil hate jobben din mye. Jeg kan love deg at det finnes dager hvor det ikke frister å stå opp tidlig, og samtidig vite at du ikke er hjemme på to-tre timer. Hvis du er heldig regner eller snør det som et helvete i tillegg.

 

I starten gikk jeg med VG-sekk på ryggen full av aviser. Dette ble fort slitsomt, så jeg fant ut jeg kunne legge avisene i sykkelvognen til pappa, og bruke spark på vinteren. Etterhvert byttet jeg ut sykkelen med en scooter, noe jeg sparte mye tid på.

 

Jeg tjente vel rundt 350-400 kroner på avisene iløpet av en søndag. Hvis du er hyggelig, imøtekommende og en generelt hyggelig person, skal du ikke se bort ifra at du fort kan få minst like mye i tips som du får i provisjon fra avisene. Jeg hadde en del eldre naboer som satte stor pris på besøk, noe som resulterte i både julegaver, bursdagsgaver og noe fint til konfirmasjonen.

 

Hvis jeg skal være ærlig så likte jeg jobben min. Du tjener fort like godt som andre personer på din alder, men etterhvert som du blir eldre vil det nok være lurere å finne noe annet. Hvis du kun er ute etter å tjene penger, og ikke kunne brydd deg mindre om å bli kjent med nye mennesker (noe jeg har tjent på i ettertid), bør du se deg om etter en annen jobb.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Jeg kan love deg at det finnes dager hvor det ikke frister å stå opp tidlig, og samtidig vite at du ikke er hjemme på to-tre timer. Hvis du er heldig regner eller snør det som et helvete i tillegg.

 

Hvis du kun er ute etter å tjene penger, og ikke kunne brydd deg mindre om å bli kjent med nye mennesker (noe jeg har tjent på i ettertid), bør du se deg om etter en annen jobb.

 

Hvor tidlig må man opp?

Og blir gjerne kjennt med nye mennesker :D

Men jeg kommer ikke til å selge VG hvis jeg overtar vaske-jobben til broren min, har vært med ham en gang, 2 1/2 times jobb og 500 inn på kontoen, og det er på søndager :p

Hvis jeg ikke tar over jobben før april, blir det nok VG

Lenke til kommentar

Jeg gikk med VG.. Hata jobben, men tjente jo litt lommepenger...

Til jul fikk jeg alltid en haug med tips, hendte de ga meg hundrelapper og sånt. Fikk en 500 lapp en gang. Også var det mange gamlinger som ga meg brøytejobber på vinteren. Tjente rått på det og :D

Også fikk jeg julegodteri :p

 

men ellers.. bare noe drit... Stå opp tidlig til DET regnværet og vite du må ut i det.. Neitakk!

Lenke til kommentar

Eg gjekk som 13/14-åring som avisbud for dagbladet på søndager.

 

Eigentleg ein heilt grei jobb, men på vinterstid var det ekstremt hardt å stå opp og forlata den gode, varme senga for å ut kvart på ni om morgoen (avisene hentast klokka 9) for å fryse og bli forkjøla. (worst case scenario).

 

Ellers, som nemnt ovanfor her, er det ein veldig sosial jobb. No veit eg ikkje kor gammal du er, men når du blir eldre, er det ofte betre jobbar og få, pluss at det ikkje er alltid det passar seg å opp kvar bidige søndags morgon (fest o.l.)

 

Eg tjente vel ca 150-200,- på overskudd av avissalget, og det samme i tips. Ca 350,- for to-tre timars arbeid. Brukte sykkel, og fikk utlevert ei sykkelveske av dagbladet. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg kan love deg at det finnes dager hvor det ikke frister å stå opp tidlig, og samtidig vite at du ikke er hjemme på to-tre timer. Hvis du er heldig regner eller snør det som et helvete i tillegg.

 

Hvis du kun er ute etter å tjene penger, og ikke kunne brydd deg mindre om å bli kjent med nye mennesker (noe jeg har tjent på i ettertid), bør du se deg om etter en annen jobb.

 

Hvor tidlig må man opp?

Nå er jeg ikke 100% sikker, men mener å huske man måtte plukke opp avisene mellom 0930 og 1000. De ble sluppet av på et busstopp av en budbil tidlig søndag morgen.

Lenke til kommentar
Ellers, som nemnt ovanfor her, er det ein veldig sosial jobb. No veit eg ikkje kor gammal du er, men når du blir eldre, er det ofte betre jobbar og få, pluss at det ikkje er alltid det passar seg å opp kvar bidige søndags morgon (fest o.l.)

 

Er fjorten år, blir femten i starten av april ;)

Bedre jobber? :roll:

 

Start heller som bud i Aftenposten.

 

Begrunnelse? :dontgetit:

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Som bud for Aftenposten lever du kun til abonnenter og har en fast inntekt, mens som bud for løssalgsaviser som VG og Dagbladet er inntekten din avhengig av hvor mange aviser du får solgt.

 

En søndag med strålende sol drar mange utendørs med familien, noe som resulterer i at du får solgt færre aviser. Selger du Aftenposten, legger du bare igjen avisen i postkassen som normalt.

 

Edit: Nå var det mange av mine faste kunder (jeg solgte VG) som ville ha avis selv om de ikke var hjemme eller hadde stått opp, så de pleide å legge pengene i postkassen/under dørmatten.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Edit: Nå var det mange av mine faste kunder (jeg solgte VG) som ville ha avis selv om de ikke var hjemme eller hadde stått opp, så de pleide å legge pengene i postkassen/under dørmatten.

Sånn var det for meg og =)

 

 

Hmm grei inntektskilde for uteliggere, bare gå rundt hos folk å kikke i postkassen/ under dørmatten litt tidlig på søndager xD

Lenke til kommentar
Ellers, som nemnt ovanfor her, er det ein veldig sosial jobb. No veit eg ikkje kor gammal du er, men når du blir eldre, er det ofte betre jobbar og få, pluss at det ikkje er alltid det passar seg å opp kvar bidige søndags morgon (fest o.l.)

 

Er fjorten år, blir femten i starten av april ;)

Bedre jobber? :roll:

 

Start heller som bud i Aftenposten.

 

Begrunnelse? :dontgetit:

 

Lønnen er minst det dobbelte av hva du kan gjøre i VG (+/- 4000 kr måneden), og du slipper å stå opp i helgene. Du jobber tirsdag til torsdag, og en standard rute tar deg ca en time. Når du blir mer rutinert tar det kortere tid. Etter litt øvelse brukte jeg 30-40 min på min rute, og tjente da over 4000 kroner måneden. Maksimalt 3 timer i uka, og en månedslønn på over 4000? Tror ikke det er mange som kan slå det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...