Gå til innhold

menn bedre en kvinner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Grunnen til at jenter gjør det bedre på skolen er fordi de er flinkere til å pugge og bryr seg mer om å være flink på skolen. Rett og slett.

 

Det er forskjeller på kvinner og menn. Jeg vil tørre å påstå at menn blir diskriminert mer enn kvinner i dagens samfunn... Ta bohus(mulig det var møbelringen)-reklamene for eksempel, hadde det vært motsatt vei hadde folk begynt å skrike om diskriminering...

Lenke til kommentar
Spør man en gjennomsnittlig kvinne hva hovedstaden i Somalia er, så svarer hun helt sikkert rett.

En til ting: Arbeiderne som kan ta en viktig telefon, skrive notater om helt andre ting og jobbe med dataen på en gang, er kvinnene. De er eksperter i det området! Ikke bare gjør de det, men de kan gjøre alle tre tingene på en gang ordentlig med bare litt trening.

det kan trenes opp hos menn også.

når jeg satt på telefonsupport så drev jeg oftest med helt andre ting samtidig som jeg løste problemene til brukeren.

f.eks spilte basketball i miniformat samtidig som jeg snakket med og hjalp brukeren. samtidig fikk jeg også gjerne med meg hva naboen hjalp sin bruker med, hadde ofte opplæring av andre, så jeg måtte følge med litt med hva de gjorde.

det var faktisk 3 ting det :p

Lenke til kommentar

Tviler. Er ikke egentlig veldig diskrimenerede av mannen da. De reklamene sier jo bare at menn ikke bryr seg om hvordan det ser ut hjemme. Hardly an offense.

 

Edit: Dette gjaldt altså påstanden om møbelringen/bohus (lurer faktisk på om det er noe annet) sine reklamer var mannsdiskriminerende.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Jeg håpet faktisk å ikke få det til, det ville jo vært dødsartig. Som sagt, skuffet. Jeg gjorde det på samme måte som personen i filmen.

 

Hva er det jeg skal ha et problem med, det å rette opp ryggen mens jeg holder stolen i luften, eller det å løfte stolen fra bakken i det hele tatt?

 

Å holde stolen opp, helst så høyt som mulig men tror ikke det er must. Så rette deg opp mens du holder stolen oppe. Du skal jo lene deg med hode mot veggen. Mulig du stod for nær og hadde lite "trykk" mot veggen.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på..er menn rett og slett bedre kontruert enn hva kvinner er, sånn sett fra naturens side.

 

For å sette inn litt fakta her, så mener jeg at nesten alle form for sport er det en mann som holder rekorden.

Dersom en kvinne holder en rekord, så er det fordi det er "sporten for kvinner".. foreksempel.."100m hekk for kvinner". legg merke til at det er for kvinner.

 

Nå tenker vel der fleste at..jaja..det er jo ingen hemmelighet at menn er fysisk overlegne en kvinner.

Men da kom jeg til å tenke på, at de store forskerne, akademikerne, matematikerne, fysikerne..og andre vitenskapere, som har vært med å legge grunnlag for alt vi vet om naturvitenskapen i dag.. har jo vært menn.

Bare en brøkdel har vært en kvinne..og jeg kommer ikke en gang på noe navn i farta.

 

De største forfatterne, komponistene, kunstnerne, sammfunsledere,...bare for å nevne noen få gjennom historien, har jo vært menn.

Detter er et rent vitenskapelig spørsmål, og ikke noe negativ ment om kvinner, jeg liker jenter over alt på jord så for all del, ikke noe sånt ment.

jeg bare lurer.

Grunnen utenom det fysiske er at menn har en mye større spredning på alle statistikker, mens kvinner har en mindre spredning og holder seg dermed mer inn mot midten. Dvs. at f.eks selv om det er flest superinteligente menn så er det også flest menn med veldig lav IQ, mens kvinnene stort sett holder seg rundt sentrum (dvs. 100 IQ).

 

Slik ser man på alle andre statistikker også og ikke bare på IQ statistikken. F.eks er det flest menn som er deprimerte og tar sitt eget liv, men det er også flest menn som er kjempelykkelige og fornøyd med livet, osv.

 

Og det er jo de suksessfulle vi ser og ut fra det konkluderer med at menn er best, men hvis man tar snittet så er det faktisk rimelig likt (med unntak av fysisk og risikotaging)

 

 

Kvinner får jo konsekvent bedre karakterer enn menn i stortsett samtlige fag, så det burde jo ikke være det det står på. Kanskje flere menn har større ambisjoner enn kvinner ? Ikke godt å si.

I standpungtkarakter ja, men hvis man ser på de nasjonale prøvene så skårer gutter og jenter så og si helt likt i snitt og man ser at gutta f.eks er bedre i matte mens jentene er bedre i språk. Dette sier bare at standpungtkarakterene (dvs. lærerene som setter disse og systemet disse lærerene må følge) diskriminerer guttene, for ellers skulle standpungtkarakterene vært likt som det de nasjonale prøvene viser.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Jeg håpet faktisk å ikke få det til, det ville jo vært dødsartig. Som sagt, skuffet. Jeg gjorde det på samme måte som personen i filmen.

 

Hva er det jeg skal ha et problem med, det å rette opp ryggen mens jeg holder stolen i luften, eller det å løfte stolen fra bakken i det hele tatt?

 

Å holde stolen opp, helst så høyt som mulig men tror ikke det er must. Så rette deg opp mens du holder stolen oppe. Du skal jo lene deg med hode mot veggen. Mulig du stod for nær og hadde lite "trykk" mot veggen.

 

greia der kan jo være at menn oftest har lengre føtter enn kvinner, og dermed kommer lengre ut fra veggen.

med den ekstra vekten stolen gir vil man ikke klare å rette opp ryggen pga trykket.

dette er jo ikke en stor fordel for kvinner, ikke at det er en bakdel heller da.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at kvinner alltid vil være best ettersom de kan føde. Siden de har denne egenskapen har det liksom ikke noe å si hvor mye de "taper" på andre fronter.

 

Mann: Du kan lage barn sier du? Hah! Jeg kan løpe 100-meteren raskere enn deg.

 

Et meget usaklig innlegg fra min side dette, men en tankevekker.

 

Jeg vil bare minne deg om at kvinner er helt og holden avhengig av mannen når barnet skal lages.

Lenke til kommentar

Det er vel diskutert tidligere, og en kloning, vil ikke være en evolusjon, slik det er ved naturlig forløp. Om da kvinnene skulle utrydde mannsrasen, vil de følge etter i løpet av 2-4 generasjoner grunnet manglende evolusjon.

 

Nei, konklusjonen er vel som så mange ganger før:

 

Vi er avhengige av hverandre, vi er gode på enkelte ting, og dårligere på andre. Vi utfyller hverandre.

Lenke til kommentar
Det er vel diskutert tidligere, og en kloning, vil ikke være en evolusjon, slik det er ved naturlig forløp. Om da kvinnene skulle utrydde mannsrasen, vil de følge etter i løpet av 2-4 generasjoner grunnet manglende evolusjon.

 

[torch]Pft... om vi menn hadde fikset en kjempefryser full av sæd til forplantning før vi menn alle hadde tatt livene våre og alle kvinnene hadde lært å forplante seg selv med noe de kjøpte i frysedisken så hadde egentlig menneskehetens endelikt kommet den dagen strømmen har gått og noen hadde måtte skifte sikring... hadde skjedd lenge før evolusjonen hadde gjort sitt.

 

Skulle en være litt grei å si at det var noen kvinner med nok kunnskap til å fikse dette, så hadde antagelig ikke vedkommende kommet fram i tide da hun nok ikke har fungerende bil (bensintom?) eller retningssans :!: [/torch]

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Tviler. Er ikke egentlig veldig diskrimenerede av mannen da. De reklamene sier jo bare at menn ikke bryr seg om hvordan det ser ut hjemme. Hardly an offense.

 

Edit: Dette gjaldt altså påstanden om møbelringen/bohus (lurer faktisk på om det er noe annet) sine reklamer var mannsdiskriminerende.

 

Det var et eksempel. Veit om flere som f.eks. ikke har fått jobben fordi han ikke hadde blondt hår og pupper :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...