Gå til innhold

menn bedre en kvinner?


Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på..er menn rett og slett bedre kontruert enn hva kvinner er, sånn sett fra naturens side.

 

For å sette inn litt fakta her, så mener jeg at nesten alle form for sport er det en mann som holder rekorden.

Dersom en kvinne holder en rekord, så er det fordi det er "sporten for kvinner".. foreksempel.."100m hekk for kvinner". legg merke til at det er for kvinner.

 

Nå tenker vel der fleste at..jaja..det er jo ingen hemmelighet at menn er fysisk overlegne en kvinner.

Men da kom jeg til å tenke på, at de store forskerne, akademikerne, matematikerne, fysikerne..og andre vitenskapere, som har vært med å legge grunnlag for alt vi vet om naturvitenskapen i dag.. har jo vært menn.

Bare en brøkdel har vært en kvinne..og jeg kommer ikke en gang på noe navn i farta.

 

De største forfatterne, komponistene, kunstnerne, sammfunsledere,...bare for å nevne noen få gjennom historien, har jo vært menn.

Detter er et rent vitenskapelig spørsmål, og ikke noe negativ ment om kvinner, jeg liker jenter over alt på jord så for all del, ikke noe sånt ment.

jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jo kvinner undertrykt av menn, samt at kvinner skulle ikke ha utdannelse, være i lederstilling osv.. Før i nyere tid.

 

Så den påstanden er vag og kan ikke bruker av det faktumet at kvinner ble tvunget å sitte hjemme i gyngestolen for å sy klær mens menn fikk utdannelse. :roll:

 

Mange rapporter viser jo at kvinner er smartere enn hva menn er, så hva man skal tro på må dog du velge selv.

 

Edit: Sett i fra naturperspektiv, hvorfor jakter løvinner etter mat mens hankjønn løver som regel ikke gjør det?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Uten at jeg vet så mye om det, så tror jeg kanskje det har litt å gjøre med at menn generelt er villige til å risikere mer enn kvinner, dette ser man spesielt på kjønnsfordelingen for gründere.

 

Kvinner får jo konsekvent bedre karakterer enn menn i stortsett samtlige fag, så det burde jo ikke være det det står på. Kanskje flere menn har større ambisjoner enn kvinner ? Ikke godt å si.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Kvinner får jo konsekvent bedre karakterer enn menn i stortsett samtlige fag, så det burde jo ikke være det det står på.

Det at en dame klarer å ramse opp flere land i Europa enn meg på en prøve betyr ikke at dama er smartere, flinkere eller ett bedre menneske enn meg. Karakterargumentet i debatten faller i grus da det ene og alene faller på hvilken part som GIDDER å innhente midlertidig informasjon for å kunne få ett papir med ett tall på som stort sett teller null i den virkelige verden. Språk og matte er unntakene. Men alikevel, jeg fikk 6 i matte på ungdomsskolen og jeg strøk på videregående. Det at jeg fikk 6er betyr ikke at jeg FAKTISK KAN regne, det betyr bare at jeg var flink til å pugge og lære meg det nødvendige for en kort periode hvor det var nødvendig.

Lenke til kommentar
Edit: Sett i fra naturperspektiv, hvorfor jakter løvinner etter mat mens hankjønn løver som regel ikke gjør det?

 

Fordi de er skapt sånn. Vi er ikke skapt på den måten fordi vi er ikke løver. Ganske enkelt. :)

 

Kvinner er bedre enn menn på sine områder, og menn er bedre enn kvinner på sine områder.

Mange mannfolk har den vrangstillingen at "kvinner kan ingenting" eller "kvinner er slaver". Det er IKKE sant.

 

Spør man en gjennomsnittlig kvinne hva hovedstaden i Somalia er, så svarer hun helt sikkert rett.

En til ting: Arbeiderne som kan ta en viktig telefon, skrive notater om helt andre ting og jobbe med dataen på en gang, er kvinnene. De er eksperter i det området! Ikke bare gjør de det, men de kan gjøre alle tre tingene på en gang ordentlig med bare litt trening. Og det er VELDIG effektivt! Ikke har jeg sett en mann gjøre det. Neppe får jeg kanskje se det heller. Nå snakker jeg ikke om å gå ned trappa, tygge tyggis og snakke i telefonen på en gang. Fordi tygge tyggis og gå ned trappa er noe vi alle mennesker gjør automatisk uansett. Samme gjelder også å kjøre bil og snakke handsfree med noen. En ting til er at kvinner har breiere vidsyn, noe som er en av grunnene til at de kan gjøre flere ting på en gang. En bør altså ikke undervurdere kvinner.

Lenke til kommentar

Uttrykket det sterkeste kjønn er ofte diskutert. Hvis vi skal spørre oss hva det sterkeste kjønn virkelig er så er det for å være helt ærlig og objektivt, mannen.

 

Jeg mener det at menn er sterkere fysisk enn kvinner. Dette hjalp menn veldig mye tidlig i menneskehistorien. "Survival of the fittest" rett og slett. I steinalderen sto det på om du var sterk fysisk eller ikke. Og menn med lite vett i huet kunne banke vettet av damene om de ikke var enige i det mannen mente, sa eller gjorde. Etter hvert som årene gikk ble det et slags kjønnsrollemønster der mannen tok utdanningen, mens kvinnen tok seg av hjemmet (husmor). Dette har vært et stort slag i trynet på kvinnene som lider av det til den dag idag.

 

Men med tiden som kommer og tiden vi lever vi viser at vi blir likere og likere angående næringslivstillinger, vitenskap og bare generelt (diverse).

 

Likestillingen skjer sakte men sikkert. Kvinnene har "utviklet" seg enormt de siste 30-40 årene.

 

Dette er nå min mening.

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

Påstand:

 

Man kan sammenlikne mennesker med datamaskiner.

 

Kvinner er 4-kjerner, menn er enkelkjerne. Verden støtter ikke samarbeid mellom kjernene til å utføre samme operasjon.

 

Firekjerneren vil kunne gjøre mye samtidig, men den klarer ikke EN veldig krevende prosess like godt som enkeltkjerneprosessoren.

 

Altså, oversatt: Menn er ofte bedre til å få til en enkelt ting, som å kjøre en bil rundt en bane fort. Kvinnen vil ikke klare det like raskt, men hun kan uten å gjøre det dårligere på kjøringen snakke i telefonen, lage middag og sminke seg samtidig.

 

Verden har utviklet seg, vi kan ikke lenger BARE gå på jakt. Vi må gjøre andre ting samtidig. Kvinnene begynner å gjøre det bra, fordi multitasking begynner å bli viktig.

 

Bare et tankespill :-)

Lenke til kommentar

Hvorfor kvinner er dårligere i sport etc. har du selv svart på. Det er en så åpenbar kjennsgjerning at det ikke er verdt å nevne.

 

Derimot, grunnen til at menn har og fortsatt dominerer akademia og næringsliv osv. kunne hovedsaklig, og kan delvis fortsatt forklares med at kvinner var undertrykket helt frem til hvertfall 60-tallet. Hovedgrunnen til at det fortsatt er så stor ulikhet mellom kjønnene innenfor de intellektuelle disiplinene, tror jeg og flere og flere, at kan skyldes at det er større spredning blandt menn mellom geniene og idiotene. Altså menn er overrepresentert i både den øvre og nedre delen av f.eks. IQ skalaen, mens kvinner samler seg mer rundt midten. I gjennomsnitt viser det seg at menn og kvinner har tilnærmet lik IQ.

 

Dette faktumet samt at menn generelt sett har et sterkere konkuranseinstinkt mener jeg forklarer mesteparten av forskjellen i hvorfor det er flere menn som hevder seg i toppen. Det forklarer også hvorfor det er så mange gutter som er taperne i samfunnet, noe de som mener at alt skyldes diskriminering har problemer med å kunne forklare bort.

 

Les Denne kronikken av Helena Cronin, hvis du vil ha en litt mer omfattende forklaring.

 

Obs! de fleste menn som liker å skryte og påpeke at kvinner er underlegne menn er ofte mindre begavede og middelmådige menn, evt. fjortisser som liker å "name-droppe" kjente vitenskapsmenn ol. men vil aldri klare å utrette noe i nærheten av hva disse mennene har gjordt. Pass på å ikke vær den duden, damer liker ikke det. Da risikerer du å ende opp med å være både dameløs og middelmådig..

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar
Påstand:

 

Man kan sammenlikne mennesker med datamaskiner.

 

Kvinner er 4-kjerner, menn er enkelkjerne. Verden støtter ikke samarbeid mellom kjernene til å utføre samme operasjon.

 

Firekjerneren vil kunne gjøre mye samtidig, men den klarer ikke EN veldig krevende prosess like godt som enkeltkjerneprosessoren.

 

Altså, oversatt: Menn er ofte bedre til å få til en enkelt ting, som å kjøre en bil rundt en bane fort. Kvinnen vil ikke klare det like raskt, men hun kan uten å gjøre det dårligere på kjøringen snakke i telefonen, lage middag og sminke seg samtidig.

 

Verden har utviklet seg, vi kan ikke lenger BARE gå på jakt. Vi må gjøre andre ting samtidig. Kvinnene begynner å gjøre det bra, fordi multitasking begynner å bli viktig.

Apropos datamaskiner:

Verdens aller første dataprogram ble skapt av en kvinne, og det skjedde så tidlig som midt på 1800-tallet: http://no.wikipedia.org/wiki/Ada_Byron_Lovelace

 

Ellers:

En kvinne oppdaget radioaktivitet (og døde av kreft). Hun er én av kun fire personer i historien som har fått to Nobel-priser (i fysikk og kjemi): http://no.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie

http://no.wikipedia.org/wiki/Nobel-prisen

 

Sjekk nobelpriser etter at kvinner ble likestilte (i den vestlige verden): http://nobelprize.org/nobel_prizes/lists/women.html

 

Så de er nok fysisk underlegne. Og de har definitivt hatt historien mot seg for å kunne hevde seg i intellektuelle øvelser (kvinneundertrykking). Men når det kommer til stykket er det ingenting som tyder på at de er mindre intelligente enn menn.

Lenke til kommentar
Apropos datamaskiner:

Verdens aller første dataprogram ble skapt av en kvinne, og det skjedde så tidlig som midt på 1800-tallet: http://no.wikipedia.org/wiki/Ada_Byron_Lovelace

 

Ellers:

En kvinne oppdaget radioaktivitet (og døde av kreft). Hun er én av kun fire personer i historien som har fått to Nobel-priser (i fysikk og kjemi): http://no.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie

http://no.wikipedia.org/wiki/Nobel-prisen

 

Sjekk nobelpriser etter at kvinner ble likestilte (i den vestlige verden): http://nobelprize.org/nobel_prizes/lists/women.html

 

Så de er nok fysisk underlegne. Og de har definitivt hatt historien mot seg for å kunne hevde seg i intellektuelle øvelser (kvinneundertrykking). Men når det kommer til stykket er det ingenting som tyder på at de er mindre intelligente enn menn.

 

Datamaskiner: Verdens første dataprogram = skapt av kvinne, alt etter det = menn

 

Marie Curie oppdaget radioaktivitet = 1 av 4 som har fått to nobelpriser, ergo 3 av 4 = menn

 

Av dine tall er det nok til å tyde på at menn er mer intelligente enn kvinner uten at dette er realiteten nødvendigvis.

Lenke til kommentar

Men reelt sett er vel ikke historie spesielt bra sammenlikningsgrunnlag. Det er et faktum at kvinner ikke har fått hevde seg innen disse områdene før 80-tallet, og selv da var det en overvekt av menn. Jeg er dog motstander av at det skal være X antall prosent i et styre, i en bedrift etc. som skal være kvinner. Jeg mener at den som er best skikket til å utføre en oppgave bør få plassen, til en viss grad. I et større styre, bør det være to kvinner, eller to menn, slik at det ikke blir et styre med bare ett kjønn.

 

Nei, kvinnene har fått stafettstaven, det er deres jobb å ta den og løpe runden, vi kan ikke gjøre det for dem, og vi skal ikke gi dem fordeler, bare muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at kvinner alltid vil være best ettersom de kan føde. Siden de har denne egenskapen har det liksom ikke noe å si hvor mye de "taper" på andre fronter.

 

Mann: Du kan lage barn sier du? Hah! Jeg kan løpe 100-meteren raskere enn deg.

 

Et meget usaklig innlegg fra min side dette, men en tankevekker.

Lenke til kommentar

Det er faktisk kunn et enaste fysisk ting jeg vet om som kvinner kan gjøre og ikke menn. Og det er å plukke opp en stol når du lener hode inntil veggen.

 

Helt seriøst. Prøv selv!

 

Skal forsøke å forklare hvordan:

 

1. Ta en vanlig kjøkken stol. Sett den med siden inntil en vegg.

2. Still deg 3 fot lengder bakover fra veggen, med stolen foran deg.

3. Bøy deg frem og over stolen. Len deg inntil veggen med hode. Du

4. Nå ta armene på stolens sitteflate og løft den opp fra golvet. Nå forsøk å rett deg opp med ryggen mens du holder stolen.

 

Kunn kvinner får dette til.

 

Her fant jeg en liten demo over dette. Han gjør det litt anderledes, men det funker.

 

PRØV SELV! Kunn kvinner får dette til!

 

Dere damer kan ta et veddemål med typen og si at du kan løfte noe ikke han kan!

 

Se filmen hos Youtube

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...