Gå til innhold

Hvilken konsoll skal jeg velge?


lappskaus

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvilken konsoll jeg bør velge!

Har tenkt å kjøpe enten playstation 3 eller wii tror jeg. Men vet ikke hvem av dem som passer best for meg.

 

Det som gjør at jeg har lyst på ps3 er at jeg digger buzz, singstar, rockband og lignende spill. Men har sett litt og er usikker på om de andre spillene til ps3 er noe for meg.

Jeg er derimot veldig glad i mariokart, og supermario og sånne morsomme eventyrspill, som man får til wii, racingspill og kunnskapsspill generelt. Men er ikke noe glad i skytespill, krigsspill og sånt.

Er det noen som har noen generelle anbefalinger? Vet ikke helt hva jeg skal se etter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok til å få en rekke anbefalninger til Playstation 3, så jeg får vel være raskt ute å si min mening.

 

Jeg har vært i samme problemstillingen som deg, liker for det meste det samme. Jeg valgte Wii av den grunn at mye av de morsomme spillene til Playstation finnes også til Wii. GuitarHero f.eks. Om du ser på det store og hele, er Wii for litt yngre, og derfor lages det mer "eventyrspill" til den.

Lenke til kommentar
Du kommer nok til å få en rekke anbefalninger til Playstation 3, så jeg får vel være raskt ute å si min mening.

 

Jeg har vært i samme problemstillingen som deg, liker for det meste det samme. Jeg valgte Wii av den grunn at mye av de morsomme spillene til Playstation finnes også til Wii. GuitarHero f.eks. Om du ser på det store og hele, er Wii for litt yngre, og derfor lages det mer "eventyrspill" til den.

 

ja tenkte det.. Så det er i bunn og grunn kanksje ikke noe vits å kjøpe playstation bare pga de tre spillene jeg nevnte? Man får flere morsomme spill til wii? finnes det noe lignende buzz ellernoe til wii da?

Lenke til kommentar
Du kommer nok til å få en rekke anbefalninger til Playstation 3, så jeg får vel være raskt ute å si min mening.

 

Jeg har vært i samme problemstillingen som deg, liker for det meste det samme. Jeg valgte Wii av den grunn at mye av de morsomme spillene til Playstation finnes også til Wii. GuitarHero f.eks. Om du ser på det store og hele, er Wii for litt yngre, og derfor lages det mer "eventyrspill" til den.

 

men blir wii for barnslig? Jeg er jo ikke barn akkurat, men syns eventyrspill osv er morsommere enn skyting og kamp.

Lenke til kommentar

Jeg er 25 og har en Wii, så ikke tenk på om Wii blir for "barnslig" eller ikke :)

 

Om spillene til Wii appelerer til deg bør du gå for en Wii. Er ikke vits for deg å kjøpe en PS3 bare for å være "kul" når den kun står og samler støv i en krok, ikke tenk på slike idiotiske klassifiseringer som at man er "barnslig" fordi man har en Wii. Er bare enkelte som tror de er mer voksen om de har X360 eller PS3.

 

Personelig har jeg hadt mye morro med Wiien min både med Twilight Princess, Metroide Prime 3 og Super Mario Galaxy. I tilegg har jeg lastet ned gamle nostalgiker klassikere til virtual console, så for meg har Wii betalt for seg selv gjennom stor underholdning.

 

Men det koker ned til syvende å sist hva du vil ha ut av konsollen din, tenk på det, hvilken spill du vil spille og hvilken enhet som gir deg dette. Om du skal ha spillekonsoll velger du naturligvis etter spillene, ikke etter kulhets faktoren :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du an få Buzz (eller noe liknende) til Wii, har ikke satt meg så veldig mye inn i det. Jeg tror at for det formålet du ønsker, er Wii perfekt.

 

Du lurer på om den blir litt for barnslig. Tja, jeg vet ikke helt. Den er jo ikke på samme måte som Playstation beregnet til skyte- og voldsspill, men det finnes allikevel for Wii, men kanskje ikke like mange.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som wii er tingen for deg utifra hva du selv sier, men jeg anbefaler deg å se gjennom spillene som finnes til ps3 også, da den konsollen har (om jeg husker riktig) ett mye bredere spekter med gode spill enn wii, da denne kanskje er veldig sporet inn på "barnslige" (i mangel av ett bedre ord) spill og Nintendo spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis ikke det står på penger, så er PS3 ett mye bedre valg for de aller fleste, ihvertfall om du har HDTV og ett dugande lyd-anlegg.

Sony har også mye flere spill-studioer, og nye egenproduserte titler i produksjon.

 

Men smak og behag, anbefaler at du setter opp en liste over spillene du er intressert i, og lete opp videoer (gametrailers.com eller youtube, er bra plasser) og velge plattformen du synes ser ut til å ha kuulest spill.

 

PS3 / Wiii

 

av de spillene du nevnte kommer jeg på disse eksklusive spillene som kan sammenlignes i farten, som bør sjekkes ut.

 

ModNation Racers / Mario Kart

(ModNation er ikke ute enda, men i.flg. de på beta'en så blir det den klart beste og omfattende Kart-raceren, og det ser veldig bra ut av det jeg har sett)

Buzz / kommer ikke på noe lignende på Wii

Ratchet & Clank-serien / Super Mario Galaxy-serien

Little Big Planet / New SMB

Singstar / kommer ikke på noe

Gran Turissmo 5 / kommer ikke på noe skikkelig god racer på Wii.

Kommer ikke på noe på PS3 / Zelda

Kommer ikke på noe på PS3 /Wii Sport

PSN id / Friend Code

 

Multiplattform-spill som er på begge plattformene, og ikke veldig teknisk krevende. F.eks. Rockband av de du nevnte, er som oftest ganske likt på begge platformer tror jeg.

Men spillet er som oftest noenlunde likt, bare at PS3 pusher mere pixler.

I starten manglet Wii-versjonen DLC men nå er det fikset, tror jeg. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg har vært Playstation-bruker siden den aller første PSX kom i det forrige århundret.

 

Jeg skal ærlig si at PS3 bare er bortkasta dritt, som skuffer meg gang på gang ved å ikke innfri til sitt mulige potensiale.

 

All markedsføringen Sony kommer med vil ikke underholde deg. Home er drittkjedelig, Playstation Store er enda mer kjedelig, og de sosiale nettverksmulighetene er utdaterte og dårlige.

 

Det er en haug med bra spill, men ikke en stor haug. Men de siste åra er det et par håndfuller bra spill du kan kjøpe!

 

Det som er verdt å nevne er at det er gratis å spille på nettet og du får med Bluray-spiller på kjøpet. Det er ALT som er verdt å betale for, pluss at Sony har noen veldig bra eksklusive titler som du bare kan spille på PS3.

Lenke til kommentar

Alle tre konsollene har bare ting og negative ting. Playstation Store er kanskje kjedelig for deg, men Xbox Live og Wii Store er ikke stort bedre. Jippi, får lov til å kjøpe en rekke spill jeg gikk lei av på 80- og 90-tallet.... Nå skal jeg ikke dømme retrospill nord og ned, da jeg faktisk storkoser meg med en del av dem. Problemet er bare at de ikke utnytter mulighetene de faktisk har her. Hvor dyrt ville det egentlig vært å lage en Super Mario Bros 4 eller Super Metroid 2? Greit, vi har New Super Mario Bros Wii og New Super Mario Bros DS, men jeg snakker om en ekte SNES-oppfølger til Super Mario Bros 3. Eventuelt Super Mario World 2 (nei, Yoshi's Island teller ikke). Metroid: Another M kommer om en stund, men hvorfor ikke gi oss en ny Super Metroid? Grafisk trenger det ikke være bedre enn de gamle spillene. Alt de trenger gjøre er å lage nye brett og noen nye power-ups, så er jeg storfornøyd. Se for eksempel på Mega Man 9 og Giana Sisters DS. Mega Man 9 (og snart 10) er helt nye Wii-ware spill, men er laget i samme stil som NES-spillene. Giana Sisters DS er en gode, gamle Great Giana Sisters med nye brett, en "verden" som i Super Mario Bros hvor vi velger brett, to nye power-ups samt litt oppdatert grafikk. Det er alt. Men det er likevel et av favorittspillene mine på DS, og jeg har spilt mye der. ;)

Lenke til kommentar

Bare gode titler på ps store spør du meg, utrolig mange gode ekslusive titler.

 

Og ikke glem at ps3 er et sinnsykt bra mediacenter. Med ps3 media server så streamer du jo ALT.

 

Hah, ramius. "Bortkasta dritt"(Og du er en "PSX" fan) er vell å ta i litt? Virker som om du bare tenker på ekslusive titler når du prater om "den haugen" din. Ikke glem multiplattform spill du. Og de ekslusive titlene til ps3 er vell de som har fått de beste omtalene.

 

Sjekk også en liste over kommende spill. Men utifra spillsjangerne du liker så ville jeg gått for Wii.

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
Bare gode titler på ps store spør du meg, utrolig mange gode ekslusive titler.

 

Og ikke glem at ps3 er et sinnsykt bra mediacenter. Med ps3 media server så streamer du jo ALT.

 

Hah, ramius. "Bortkasta dritt"(Og du er en "PSX" fan) er vell å ta i litt? Virker som om du bare tenker på ekslusive titler når du prater om "den haugen" din. Ikke glem multiplattform spill du. Og de ekslusive titlene til ps3 er vell de som har fått de beste omtalene.

 

Sjekk også en liste over kommende spill. Men utifra spillsjangerne du liker så ville jeg gått for Wii.

 

Husk at jeg i min tid betalte 6000 kroner for denna maskinen. Og da var det såpass lite på Playstation Store at jeg har fulgt den tamme utviklinga i nå flere år. En utvikling som består av ukentlig oppdatering, oftest med videoklipp, og skjeldent med en demo av spill ingen bryr seg om.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at internettopplevelsen på PS3 er så dårlig at Sony like så godt kunne droppa å ha internett i det hele tatt på den. Til nød kunne de hatt flerspillermodus i spill. Men selv ikke disse fungerer slik de burde en gang.

 

Med mindre Sony tar seg sammen, kjøper jeg nok Xbox ved neste generasjon konsoller.

Lenke til kommentar
Bare gode titler på ps store spør du meg, utrolig mange gode ekslusive titler.

 

Og ikke glem at ps3 er et sinnsykt bra mediacenter. Med ps3 media server så streamer du jo ALT.

 

Hah, ramius. "Bortkasta dritt"(Og du er en "PSX" fan) er vell å ta i litt? Virker som om du bare tenker på ekslusive titler når du prater om "den haugen" din. Ikke glem multiplattform spill du. Og de ekslusive titlene til ps3 er vell de som har fått de beste omtalene.

 

Sjekk også en liste over kommende spill. Men utifra spillsjangerne du liker så ville jeg gått for Wii.

 

Husk at jeg i min tid betalte 6000 kroner for denna maskinen. Og da var det såpass lite på Playstation Store at jeg har fulgt den tamme utviklinga i nå flere år. En utvikling som består av ukentlig oppdatering, oftest med videoklipp, og skjeldent med en demo av spill ingen bryr seg om.

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at internettopplevelsen på PS3 er så dårlig at Sony like så godt kunne droppa å ha internett i det hele tatt på den. Til nød kunne de hatt flerspillermodus i spill. Men selv ikke disse fungerer slik de burde en gang.

 

Med mindre Sony tar seg sammen, kjøper jeg nok Xbox ved neste generasjon konsoller.

 

Det du sier er jo fullstendig vås. Det slippes nye spill så og si hver uke på psn, pluss masse annet. At det var tynt med innhold der i mars 2007 er jeg med på, men nå er saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvilken konsoll jeg bør velge!

Har tenkt å kjøpe enten playstation 3 eller wii tror jeg. Men vet ikke hvem av dem som passer best for meg.

 

Det som gjør at jeg har lyst på ps3 er at jeg digger buzz, singstar, rockband og lignende spill. Men har sett litt og er usikker på om de andre spillene til ps3 er noe for meg.

Jeg er derimot veldig glad i mariokart, og supermario og sånne morsomme eventyrspill, som man får til wii, racingspill og kunnskapsspill generelt. Men er ikke noe glad i skytespill, krigsspill og sånt.

Er det noen som har noen generelle anbefalinger? Vet ikke helt hva jeg skal se etter :p

Kjøp Wii og spill gjennom alle Mario-spillene og noen til, så etter ca 6 måneder når du finner ut at det ikke er noen flere morsomme spill så selger du Wii'en og kjøper PS3 og synger og rocker for livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...