Gå til innhold

Test: Gigabyte MA785GT-UD3H


Anbefalte innlegg

@Tiltman

Er fullt klar over fordelen med device serverene, men for mitt vedkommende er dette enheter man bruker hvis man må, ikke bare hvis man kan. I de tilfeller der fysisk plassering og eventuelle andre praktiske årsaker ikke utgjør noe problem er det etter min mening bedre å benytte integrerte COM-porter siden det er enklere og billigere.

 

Kan ikke se at USB<->Serial har timing/kompatiblitetsproblemer på samme måte som device serverne. I den grad man kan sammenligne USB og LAN så er timing-spesifikasjonene for USB overlegne.

Sender man en melding via USB snakker vi kanskje om en forsinkelse på tidels mikrosekunder i forhold til om meldingen blir sendt direkte VIA RS232 mens med LAN er det snakk om i beste fall millisekunder, ofte mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Kan ikke se at USB<->Serial har timing/kompatiblitetsproblemer på samme måte som device serverne.

Ok. Det er lenge siden vi prøvde disse USB->COM donglene (3-4 år) og da hadde vi diverse problemer, men det kan jo godt hende ting har blitt vesentlig bedre siden.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Her tror jeg du blander begrepene varmeutvikling og luftflyt. Påstanden din var at et større hovedkort rent prinsipielt gav bedre luftflyt.

 

Dette stemmer nødvendigvis ikke siden det, som jeg forklarte i mitt tidligere innlegg, er mye mer avhengig av hvilket miljø hovedkortet står i enn av hvilken type hovedkort det er.

 

Det er med andre ord faktorer som plassering, kabinett, prosessor og skjermkort som er de avgjørende faktorer i så måte, ikke størrelsen på hovedkortet.

 

Dersom kjerringen protesterer så har hun vel andre innvendinger mot dette også. Tviler på at hu er så begeistret for en ektemann som sitter i en mørklagt stue i transe foran en blinkende flatskjerm med krigslyder på fullt trykk på surround-anlegget

Lenke til kommentar

Jeg tipper at problemene med USB-donglene du hadde var driver-relatert, evt. dårlig hardware. Dette er nok også en av årsakene til at mange foretrekker COM-porten.

 

Har selv en USB-dongle liggende. Den fungerer stort sett greit og den er ikke av nyere dato, for å si det sånn. Men det har vært litt knoting for å få den til å mounte med samme COM-port nummer.

Ellers har jeg ikke akkurat satt den på de helt store utfordringene.

Lenke til kommentar

Mediesenteer er en fin ting. Hadde jeg hatt råd til det, så hadde jeg kjøpt et lignende hovedkort, en kjølig CPU med god vifte, en rask SSD og et kjølig skjermkort. Lagring må selvsagt på egen filserver. Det som jeg lurer på er en god løsning for fjernstyring fra sofaen, i tillegg til at lydanlegg må styres av PCen igjen. Heldigvis har jeg god tid til å pønske ut den perfekte løsningen på dette...

 

RS-232 :love:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med Hybrid Crossfire på 785G? Har prøvd å finne ut av dette, men bare gammel informasjon. De fleste kilder sier HD3450/HD3470, men de er alle fra i sommer. Samtidig sier Anandtech "The good news is that certain models in the upcoming Evergreen DX11 GPU series from AMD will work in Hybrid CrossFire mode on this chipset."

 

Evergreen er vel 5-serien til AMD?

Lenke til kommentar
Makan til skivebom på denne testen!

 

" Som skapt for mediasenter"

.. og hva testes? Jo, 3DMark etc. For noe fjas. Hva med å teste komponenter utifra hva som er forventet bruksområde, istedenfor å bruke standardiserte tester.

 

Og siden Dere ikke makter (?) a legge til en "rate this article funksjon":

 

2/6

AOL.

 

Gikk inn på debatten av samme grunn. Det er verd å merke seg at denne kritikken har kommet opp tidligere også når andre typiske mediesenter kort er testet. Det kan ha vært passivt kjølte grafikk-kort alene eller hovedkort, uansett var det samme testprosedyre: 3D-mark og cpu ytelse i fokus. Ikke noen målbare parametere på hvorfor dette skal være bra til mediesenter.

 

1/6 fra min side. Det var absolutt ingenting i den artikkelen som ga meg noe i jakten på en HTPC utover å gjøre meg oppmerksom på kortets eksistens.

Lenke til kommentar

fjernstyring fra sofan - xbmc i windows eller xbmc-live/unix variant med android eller eple telefoner. Eller hvilkensomhelst windows mediacenter IR fjernkontrol med hvilkensomhelst software via eventghost. Trenger ikke stå halv-tygga-eple logo på alt som er kultfordemedfirkantadesignerbriller heller.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Jeg kan jo nevne for de som lurer, at jeg nå har satt opp en HTPC basert på et lignende hovedkort, nærmere bestemt Asus M4A785T-M.

Videre har maskinen 2GB RAM og en X250-CPU. Dette klarer fint å dra unna det jeg har testet av 1080p så langt, med CPU-forbruk på begge kjerner på ca 45-50%.

 

Dette er med Ubuntu 9.10 og nyeste XBMC. Ser ut til at jeg klarer meg uten Windows på denne maksinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...