Gå til innhold

Opera 10.5 testes ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Eit lite spørsmål: Kva er det eigentleg du bruker menylinja til? Det er ikkje meint sarkastisk eller noko, eg lurer faktisk på det, då eg sjølv nesten aldri treng den. Det er so sjeldan at å ha den gøymd under ein knapp slik er ei god løysing.

 

Du kan få den fram ved å klikke på Opera-logoen øvst til venstre, og velge Vis menylinja. Om det er nokon val i Opera for å få attende linja øvst, med namn på aktiv side, veit eg ikkje, men det kan jo vere det går an. Den einaste måten eg veit om for å få til det, er å skru av Aero i Vista.

Lenke til kommentar

@Snartenkt: Okey, du kan bringe opp den dumme krangelen om at google vet alt om deg, lagrer alt om deg og gir ut alt om deg. Du feiler så sinsykt på det området at jeg har lyst til å grine. Google er ikke en organisasjon som vil ta over verden heller. Den lagrer det du skriver inn i feltet, sammenligner det med det andre skriver inn og legger dette sammen for å lage den beste søkemotoren. Dessuten vil ikke informasjonen kunne bli adressert tilbake til deg.

Lenke til kommentar

^^ som ikke har noe som helt med beta-testing av Opera 10.5 å gjøre.

 

Noen som veit hvordan man kan få faner og vinduer til å fungere som de gjorde i 10.1 (hold inne musa over ikonet nederst og previews av vinduene dukker opp og ikke alle fanene?) I prinsippet en fin funksjon, men jeg foretrekker det egentlig som det var før. Å bruke flere vinduer blir temmelig kaotisk nå...

Lenke til kommentar
^^ som ikke har noe som helt med beta-testing av Opera 10.5 å gjøre.

 

Noen som veit hvordan man kan få faner og vinduer til å fungere som de gjorde i 10.1 (hold inne musa over ikonet nederst og previews av vinduene dukker opp og ikke alle fanene?) I prinsippet en fin funksjon, men jeg foretrekker det egentlig som det var før. Å bruke flere vinduer blir temmelig kaotisk nå...

Vet ikke om det er en optimal løsning, men hvis du kjører Opera i kompatiblitetsmodus for XP så tror jeg det blir deaktivert.

Lenke til kommentar
@Snartenkt: Okey, du kan bringe opp den dumme krangelen om at google vet alt om deg, lagrer alt om deg og gir ut alt om deg. Du feiler så sinsykt på det området at jeg har lyst til å grine. Google er ikke en organisasjon som vil ta over verden heller. Den lagrer det du skriver inn i feltet, sammenligner det med det andre skriver inn og legger dette sammen for å lage den beste søkemotoren. Dessuten vil ikke informasjonen kunne bli adressert tilbake til deg.

Jeg påpekte bare det åpenbare, nemlig at alt du skriver i adressefeltet sendes til Google. Dette liker jeg ikke, og Google har fått mye kritikk for måten de håndterer brukerdata på.

 

^^ som ikke har noe som helt med beta-testing av Opera 10.5 å gjøre.

 

Noen som veit hvordan man kan få faner og vinduer til å fungere som de gjorde i 10.1 (hold inne musa over ikonet nederst og previews av vinduene dukker opp og ikke alle fanene?) I prinsippet en fin funksjon, men jeg foretrekker det egentlig som det var før. Å bruke flere vinduer blir temmelig kaotisk nå...

Prøv: opera:config#UserPrefs|UseWindows7TaskbarThumbnails

Lenke til kommentar

ellers er det bare å ta tak i linjen mellom fanene og adresselinjen i senktrum og dra den opp, og deretter er det bare å holde musen over tabsene man vil se.

 

Ellers, testet betalen av Opera 10 til Windows Mobile nå i sta, OMG det var syk nice.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
snip

Jeg påpekte bare det åpenbare, nemlig at alt du skriver i adressefeltet sendes til Google. Dette liker jeg ikke, og Google har fått mye kritikk for måten de håndterer brukerdata på.

 

 

Det sendes til stedet du har satt som standard-søk, så google er ikke 100% rett :p

Betyr det at dersom man endrer til Bing så sendes alt du skriver i adressefeltet til Microsoft i stedet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Chrome 4 og Opera 10.5 går for å være verdens raskeste nettlesere (henholdsvis offisiell og beta).

 

Jeg la akkurat merke til at Apple hevder de har verdens raskeste nettleser, Safari 4.0.4. I følge de nylige ytelsetestene er det direkte feil. Å påstå noe slikt i reklame er direkte løgn og et soleklart brudd på markedsføringsloven. Noen bør varsle forbrukerombudet og be de ta tak i saken.

 

Dette er ikke første gang Apple har slengt ut løgner i markedsføringen. Jeg husker blant annet en sak fra noen år tilbake der de hevdet at de hadde verdens raskeste personlige datamaskin: imac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...