Gå til innhold

Opera 10.5 testes ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men mener å huske at det er lov å fare med løgn i USA, ergo de bryter ikke loven.

Dette er påstanden til Apple Norge, skrevet på bokmål på deres norske nettsider, markedsført mot norske kunder. Dette omfattes helt klart av norsk lov.

 

Simen1: Siden det finnes mange måter å være "rask" på kan det finnes flere som er raskest. Sunspider er ikke et mål på hvor rask nettleseren er.

Jeg har sett ca 8-10 ulike tester og ingen av de viser at Safari er raskest.

 

Selv om de finner et eller annet Safari er raskest på så betyr ikke det at de kan bruke påstanden fritt i følge markedsføringsloven. Bare for å ta en bilanalogi på spissen så kan jeg ikke hevde at en Lada 72-modell er verdens raskeste bil selv om den er utstyrt med verdens raskeste vindusviskere. En slik påstand vil være generelt villedende for de som leser annonsen, hvis det ikke presiseres at det er snakk om et snevert særtilfelle. Villedende markedsføring er ulovlig.

Lenke til kommentar
...
Simen1: Siden det finnes mange måter å være "rask" på kan det finnes flere som er raskest. Sunspider er ikke et mål på hvor rask nettleseren er.

Jeg har sett ca 8-10 ulike tester og ingen av de viser at Safari er raskest.

 

Selv om de finner et eller annet Safari er raskest på så betyr ikke det at de kan bruke påstanden fritt i følge markedsføringsloven. Bare for å ta en bilanalogi på spissen så kan jeg ikke hevde at en Lada 72-modell er verdens raskeste bil selv om den er utstyrt med verdens raskeste vindusviskere. En slik påstand vil være generelt villedende for de som leser annonsen, hvis det ikke presiseres at det er snakk om et snevert særtilfelle. Villedende markedsføring er ulovlig.

Må innrømme at jeg lo godt da jeg leste det. Er for øvrig helt enig.

 

Noen som veit om det er mulig å deaktivere animering av faner når de lukkes? Bruker en eldre maskin med ikke så bra grafikkkort (ja, noen ganger hakker det når jeg skal lukke en fane (!)), og liker å kunne lukke mange faner som ligger ved siden av hverandre fort.

Lenke til kommentar
Jeg la akkurat merke til at Apple hevder de har verdens raskeste nettleser, Safari 4.0.4. I følge de nylige ytelsetestene er det direkte feil. Å påstå noe slikt i reklame er direkte løgn og et soleklart brudd på markedsføringsloven. Noen bør varsle forbrukerombudet og be de ta tak i saken.

Apple påstår også at de er verdens mest innovative nettleser på valgskjermen i EU. Det til tross for at de har tatt det meste av funksjonaliteten i Safari fra Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...