Gå til innhold

Dine ti mest imponerende og skuffende spill -> LES førstepost


Anbefalte innlegg

Tango82: (Halve) "Beste spill"-lista di er awesome! :) Jeg er også enig med hele "Verste"-lista di, bortsett fra L4D2 som er awesome (og en verdig oppfølger).

 

Hehe, morsomt at du liker den, regner med at vi er på sånn ca samme alder da det er endel gamle spill som kidsa her inne helt sikkert aldri har hørt om engang.

Grunnen til at jeg synes L4D2 er overvurdert; jeg elske(t)r L4D, og har nok spilt spesielt No Mercy kampanjen flere enn de fleste, og jeg kjøpte L4D2 på steam med en gang spillet ble tilgjengelig for forhåndsbestilling. Likte demoen også rimelig godt(når den endelig kom) men når selve spillet ble sluppet mistet jeg rett og slett interressen sånn ca midt i første kampanjen. Hvorfor? Aner ikke, ble bare litt lei. Synes det er for mange veier til rom, for mange våpen og velge i, for mange kombinasjoner av ting du kan plukke opp og altfor mange steder der du finner molotovs/pipeboms/bilebombs.

 

Likte simplisiteten i L4D, det er noe som heter "less is more", og selv om en oppfølger skal ha mer av det samme, og noe helt nytt(våpen/fiender/kampanjer), synes jeg at noe av det enkle med L4D forsvant. Der har du kun de 2 første våpnene(uzi,hagle) som du så kan oppgradere til m16,auto shotgun & snikskytterrifle, -ikke noe mer hokus pokus en det, og hvert enkelt våpen har sine pros/cons. Synes det rett og slett blir for mange valgmuligheter i L4D2, og for min del kompliserer det spillbarheten i et egentlig veldig enkelt spill.

 

Jeg respekterer og forstår meningen din. Selv elsker jeg eneren, men jeg kan se at serien trenger variasjon nå etter å ha spilt det ganske mye et år. Har ikke fått toeren selv enda.

 

Og du er nok ti år eldre enn meg, men jeg har spilt siden jeg var baby (i det minste veldig liten), og pleier å spille en del av de eldre spillene jeg ikke fikk med meg, som da jeg var nysgjerrig på de første Falloutspillene etter å hatt det moro med treeren nylig. Jeg elsket de forrige og syntes de var bedre enn Fallout 3, forresten :). Synes det er synd at de fleste går glipp av mange perler og bare går for nyere spill med pen, realistisk grafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste:

1. Age of Empire 2 The Conquerors

2. Empire: Total War

3. Uncharted Drake's Fortune

4. FIFA 10

5. Uncharted 2 Among Thieves

6. Rome: Total War

7. Diablo 2 Lord of Destruction

8. Medieval 2 Total War med Kingdoms

9. Battlefield 2

10. Call of Duty 4: Modern Warfare

 

Noen spill som er dårlige,jeg ikke liker og/eller er oppskrytt:

- Half Life-serien

- Bioshock

- Zelda-serien

- Haze

- World of Warcraft

- Warcraft 3

- Halo 3

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Flamebait.

Njoa.

 

 

- Half Life-serien

Aldri spilt

Half-Life 1 er en klassiker. Half-Life 2 var for forskjellig fra det første for min del og hadde mistet sjelen. Det var ikke et dårlig spill, men hadde ikke noe særlig "Half-life" over seg.

 

- Bioshock

Aldri spilt

Gi oss heller en ekte System Shock i stedet for denne rip-off'en.

 

- Zelda-serien

BRA!

Spørs hvilket du mener. Noen er bra, noen stinker.

 

- Haze

Aldri hørt om

Hørt om det, men er ikke så veldig interessert.

 

- World of Warcraft

Enig.

Har mye bra, men også mye dårlig. Det er spill som gjør noen ting bedre og noen ting dårligere.

 

- Warcraft 3

Har prøvd litt :p

Et av de kjedeligeste "rts"'ene jeg har spilt. Det hadde totalt mistet sjelen sin.

 

- Halo 3

Halo 1 og 2 er mye bedre enn 3, men 3 er ikke dårlig fordet...

Spilte Halo 1 i co-op, men gadd ikke spille noen av dem noe særlig i single-player.

 

Lenke til kommentar

Mine favoritter:

 

1. Dragon Age/Mass Effect

2. Dragon Age/Mass Effect

3. Neverwinter Nights Hordes of the Underdark

4. Neverwinter Nights 2 og Mask of the Betrayer

5. Baldurs Gate 2 og Throne of Bhaal

6. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (black label/surreal)

7. Battlefield 2

8. Guild Wars (Verdt å nevne siden jeg spilte det i mange mange år. Spillet har dugelig historie i spillet.)

9. The Lord of the Rings Online

10. World of Warcraft (Spilte det et par år. Det var morsomt så lenge det varte. Jeg likte beste å utforske. Hadde det veldig morsomt med å banke fail gankere og (yay!). Druid var ganske morsomt, elsket å spille en svær katt :p)

 

Værste spill "JEG" har spilt

 

1. The Sims

2. Oblivion

3. Morrowind

Lenke til kommentar

Like:

 

1. Battlefield 2

Har hele serien, fra 1942 til Bad Company :D Men Battlefield 2 sammen med Battlefield 2142 er noe av det morsomste jeg har spilt.

 

2. Battlefield 2142

Som nevnt ovenfor, noe av det morsomste jeg har spilt. Har brukt så mange timer på dette spillet, og det er nok Titan-mode som er favoritten.

 

3. Far Cry 2

Mange er kritiske til dette spillet, men jeg synes det er helt supert for meg. Kjempefin historie, og morsom multiplayerdel. Map editoren er også ganske gøy når du kan plassere 5000 explsovie tønner oppå hverandre.

 

4. Call of Duty: Modern Warfare 2

Super historie, fin grafikk og underholdene multiplayerdel.

 

5. Battlefield 1942

Det første PC-spillet mitt :D Detta synes jeg var så gøy at jeg kjøpte alle etterfølgerne også.

 

6. World of Warcraft

Kan være kjedelig av og til, men også morsomt når du har noe å gjøre. Møtt en del kule folk der i tillegg.

 

7. Flight Simulator

Disse spillene krever en god del tålmodighet, men er fortsatt gøy og realistisk.

 

8. Aion

Har prøvd dette litt, og det var utrolig gøy og underholdene de første 30 levelene. Men så tok det for lang tid og quests var det ikke så mange av. Det så vakkert ut ihvertfall.

 

9. Guild Wars

Har spilt dette også. Det var faktisk ganske greit, til å ikke ha en månedsavgift ihvertfall.

 

10. Halo 2

Sammen med Halo 1 ga dette meg en epic følelse. Har ikke 360 så har ikke kjøpt Halo 3 selv, men prøvd det har jeg. Epic spill-serie.

 

Dislike:

 

1. Spore

Æsj, så skuffa jeg ble etter at jeg hadde prøvd det i et par timer. Ihvertfall når du kom til den siste delen. Det skjedde aldri noe etter at du var ferdige med de 4 første delene.

 

2. The Sims 2

Blir ganske kjedelig når du gjør samme ting hver dag hele uka. Kanskje det som er meningen men det blir litt for døvt for meg.

 

3. Runescape

Spilte dette en god del før, men da visste jeg ikke mitt eget beste. Nettleserbaserte spill er aldri en ting man burde bruke mye tid på :no:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beste:

1) Baldur´s Gate 2 med advanced tactics modden (utallige timer senket i dette spillet og jeg har fortsatt lyst å rundet det en gang til...)

2) Batman: Arkham Asylum (lekker grafikk, superb stemning og troverdig historie)

3) Day of the Tentacle (mange gode minner fra barndommen :D)

4) Counter Strike (fortsatt kult å ta en runde en gang iblant)

5) God of War 2 (Titan vanskelighetsgrad fikk meg til å engasjere meg til de grader, at jeg ytret et års forbruk av F*** i hel****!! :p)

6) Need for Speed: Hot Pursuit 2 (Utenom Most Wanted så er dette det bilspillet jeg har spilt mest)

7) Mario 64 (spilte dette som bare pokker da jeg var mindre)

8) Call of Duty4: Modern Warfare 1 (God historie, god grafikk og en av de beste multiplayerne jeg har splt)

9) Dead Space (som Resident Evil 4, men mye bedre)

10) Crysis (banebrytende grafikk som fikk meg til å måpe i de par timene jeg spilte spillet).

Synd vi bare kan ha ti plasser, for Mass Effect, Burnout, Tekken, Quake, Assassin´s Creed, Unreal Tournament, AquaNox, Neverwinter Nights serien, GTA 1&3, Diablo 1&2, StarCraft, Age of Empires, Franko: The Crazy Revenge og Fifa 09 fortjener en plass i lista de og ;)

Verste:

Vanskelig å si. Jeg har da ungått å spille lame barnespill, 99% av filmspill og de fleste spill, som det rett og slett oser dritt av. La oss bare kalle denne listen for "middels" ;)

1) Sims (greit med RPG, men herregud, kan ikke se hvorfor man skal gidde å gjøre akkurat de samme tingene man gjør daglig i et spill...)

2) Haze (spilte det hos en kompis på PS3. Grafikken så PS2 ut og spillet var ellers lite engasjerende)

3) Mega Warriors (eller no sånt; et gammelt spill der man var inne i en robot og jaget andre på en slette... YAWN...)

4) Gta 2 (no comment...)

5) Need for Speed: Pro Street (et meget uinspirerende bilspill...)

6) S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl (skal nok lete lenge for å finne et MER buggete spill)

7) Tekken 4 (karakterene er meeeget treige)

8) Andt siste Harry Potter spill

9) Resident Evil 4 (fantastisk atmosfære, men det lameste kontrollsystemet og kjedeligste gameplay jeg har opplevd på lenge)

10) Far Cry 2 (lekker grafikk, men veldig kjedelig spill der folk har hoder laget av kevlar og dukker unna kuler i Neo style)

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

Liker:

1. Diablo II + Expansion: Det var jeg og en gjeng på fem andre som spilte dette spillet i yngre dager. Etter min mening et perfekt utstyrssystem, der det ikke nødvendigvis er en fasit på hva som er best å bruke for hver klasse, herlig grafikk og stemning, og et rikt utvalg av forskjellige spells. Jeg har brukt tusenvis at timer på dette spillet med venner, og ingen spill har noen gang vært i nærheten av å toppe dette.

 

2. Uncharted 2: Among Thieves: et kort spill som jeg ble ferdig med på gått under 10 timer, men til gjengjeld var de få timene helt fantastiske, og ingen spill har gitt meg så mye adrenalin og glede på så kort tid. Jeg er på fjerde gjennomspilling nå, og dette spillet står igjen som en av mine absolutte favoritter!

 

3. Gothic-serien: Herlig stemning, grafikk, historie, og det er herlig hvordan du bare blir kastet inn i historien, uten noen form for character-creation.

 

4. Tony Hawk's Pro Skater 3: Det desidert beste spillet i serien. I mine få år som skateinteressert, var dette spillet jeg elsket mest. Fete baner, kule oppdrag, og få spill kan matche spillegleden jeg har når jeg spiller dette.

 

5. The Elder Scrolls: Oblivion: De andre spillene i denne serien ga meg egentlig ikke noen særlig glede, og det gjorde ikke dette heller. Når jeg kjøpte dette, var jeg full av håp om spillet skulle gi meg mange timer med underholdning, men i første omgang, la jeg spillet fra med i flere måneder. Når jeg senere tok opp spillet, ga det meg et helt annet inntrykk. Herlig combatsystem, en historie jeg likte, og masse å utforske, samt gode tilleggspakker og flere gode modifications! Det tok faktisk over 100 timer før jeg begynte på historien i det originale spillet, og jeg kan fremdeles kose meg med oblivion den dag i dag.

 

6. World of Warcraft: Jada, sikkert repeterende, dårlig grafikk, og alt det der. På tross av dette, kan jeg ikke forstå hvorfor det er så mange som hater dette spillet så utrolig mye. Er det fordi de fikk sitt eget liv eller en venns liv midlertidig ødelagt av det, har de egentlig ikke spilt det nok, eller er det en så naturlig årsak at dere rett og slett synes spillet var så totalt elendig at de faktisk plasserer det som det verste spillet som noen gang har blitt laget, uansett sjanger? Følgende er IKKE rettet mot dette forumet, men er spillet så ekstremt elendig at det er verdt å skrive dritt om det hele tiden? Jeg for min del, elsket det, og koste meg med spillet sammen med et titalls venner noen helger. Jeg, og mine venner, var casual gamers, og spilte veldig sjelden i ukedagene, men litt i helgene før vi gikk ut, og vi hadde noen lan innimellom. For denne typen gaming, passet spillet perfekt! Jeg elsker grafikken og designet i spillet, og jeg synes flere av classene er spennende å spille. Selv om jeg selvfølgelig ikke raidet de vanskelige bossene, eller fikk 2000 i rating i Arena, så synes jeg årene jeg hadde som en kanskje litt over gjennomsnittet god Elemental Shaman var svært hyggelige, og jeg møtte mange kjekke mennesker fra flere land i Europa.

 

7. SSX 3: Ti-dobbel salto med de sykeste vendinger og grabs? Ja takk! Spillet er svært overdrevent, men fullspekket med humor og kule baner! Det var fantastisk å renne gjennom hele spillet uten stopp, og flere kule utfordringer!

 

8. LittleBigPlanet: Herlig grafikk, herlig musikk, og uendelige muligheter! Jeg ler sjelden mer enn når jeg spiller dette spillet med venner!

 

9. Den Lengste Reisen: Det tok sin tid å gjennomføre, men spillet hadde en herlig og skummel stemning, som jeg ikke har opplevd i et spill før.

 

10. Portal/Gran Turismo 3/4 - Vil ha begge på lista. Portal er har en herlig humor og kule brett, mens Gran Turismo tilbyr realistisk racing samt et rikelig utvalg av biler.

 

Hater:

 

De fleste Need for Speed-spillene: Grøss! Å spille dette hos venner, samt se på dem spille det, står igjen som noen av de verste øyeblikkene i mitt liv. Disse spillene er min definisjon på kjedsomhet!

 

Kommer ikke på flere i lengden.

Lenke til kommentar

Beste:

1. Morrowind - stemningen og hvordan spillet virkelig skapte en lyst/trang til å utforske verdenen man spilte i.

2. Fallout 3 - samme som over, samt at spillet var herlig groteskt.

3. Max Payne 2 - første spillet jeg prøvde som gjorde bruk av fysikk og kombinasjonen med bulletime satt inn i en film noir stemning var uslåelig.

4. Operation Flashpoint - realismen, følelsen av å være en liten soldat på en diger slagmark, og friheten man ble gitt ift. hvordan man løser oppdragene.

5. Battlefield 2 - genial multiplayer med fokus på lagspill, og spillet har i tillegg to av de beste mods'ene som er laget: Project Reality og Forgotten Hope 2.

6. Half-life 2 - jeg spilte HL1 for sent til at det fenget meg skikkelig, men 2'ern ga desto større inntrykk. Fantastisk atmosfære og mye gåsehudfremkallende øyeblikk.

7. Medieval 2 - første Total War spillet jeg spilte, og massive slag har aldri føltes større.

8. Company of Heroes - var forfriskende i strategisjangeren, uten at jeg helt klarer å si hvorfor. Også var eksplosjonene overdådig fete da.

9. Battlefield 1942 - var en revolusjon for oss som liker FPS online med store kart og kjøretøy...eller det var vel faktisk spillet som gjorde det mulig å like denne typen spill. Minus for urealistisk ballistikk(?). Pluss for modden Forgotten Hope (1).

10. COD4: Modern Warfare - hektisk, variert énspillerdel, og en meget bra flerspilleropplevelse (HC-modus!).

 

Verste:

1. Monstertruck Madness - Uff, jeg orker ikke tenke på det en gang. Fyren som laget stemmene til kommentatoren skulle vært skutt!

2. Blade Runner - Jeg var SÅ skuffa! Spillet virket lovende: det så grisebra ut, musikken var bra og atmosfæren fra filmen var fanget på en meget god måte. Men man oppdaget raskt at man stort sett beveget seg rundt på noen få områder og at historien, som liksom skulle være "åpen", ble tredd nedover øra på en. Detektivspill my ass...

3. H.A.W.X. - grafikken sugde hvis man bevegde seg ned under 100 fot (og det er jo da det er gøy å fly), altfor urealistisk, repetivt, og jeg fikk brekninger av historien.

4. Red Alert 2 - stemningen ble feil, oppdragene for lite varierte, og jeg satt igjen med en følelse av at EA prøvde å klemme ut noen usle melkedråper av RA-navnet ved å tynne ut suppa med litt "humor".

5. Oblivion - må poengtere at dette er "vanilla". Spillet hadde potensiale til å være episk, men falt ene og alene igjennom pga. level-skaleringen som effektivt drepte all lyst til å både utforske verdenen og å følge historien. Takk Gud for Oscuro's Oblivion Overhaul som gjorde spillet til den opplevelsen det burde være.

6. Armed Assault - igjen snakker vi "vanilla". Aldri har det føltes mindre tilfedsstillende å avfyre et våpen i et spill eller stå i nærheten av en eksplosjon. Og aldri har gleden vært større over å finne en mod som gjør alle de små, men uhyre viktige forandringene. For alle der ute som spiller ArmA med en lunken følelse: prøv A.C.E.!

7. Need for Speed fra Most Wanted 1 og frem til Shift - Got milk?

8. LOTRO/AOC - ga begge disse MMORPG'ene en sjanse og må bare innse at denne sjangeren virkelig ikke er min greie. Repetivt, tidkrevende og veldig, veldig kjedelig...ZZZzzz

9. FarCry 2 - the empty vase. Pen grafikk, i utgangspunktet bra historie og mye kule features ift. våpen (feks. når steppegresset bak deg tar fyr når du fyrer av 84mm RFK'en). Bare synd at spillet var repetivt og urealistisk, og historien var latterlig og gruelig kjedelig. Valgfrihet my ass...

10. C&C : Renegade - trenger ingen kommentar.

Lenke til kommentar

10 favorittspill i uordnet liste:

 

Red Alert (PC)

Var vel egentlig det første spillet jeg spilte. RA2 var også svært moro, men velger å ikke inkludere det på listen min.

 

Neverwinter Nighst (PC)

Definerer rollespillsjangeren for min del.

 

The Elder Scrolls: Morrowind (PC)

Magisk!

 

Super Mario 64 (N64)

Trenger vel ingen begrunnelse? Det er jo Mario!

 

Unreal Tournament 2004 (PC)

Stikkord: Musesyke, frustrasjon, fritidsproblemer. Kan knapt bli bedre.:thumbup:

 

Half Life 2 (PC)

Burde kanskje ha sagt "Half Life-serien", men selv om jeg likte det originale Half Life svært godt, synes jeg ikke det fortjener en plass på listen min.

 

Call of Duty 2 (PC)

Nøyaktig hva det er med dette, vet jeg ikke. Hektisk, men ikke like hektisk som UT2k4. Det første spillet i serien droppet jeg. Det var for meg det første skytespillet som fungerte online for meg.

 

Monkey Island 3 (PC)

Før sinte fanboys kommer for å fortelle meg hvor mye bedre de tidligere spillene var: Jeg har aldri spilt dem. Dessverre.

 

Super Smash Bros. (N64)

Igjen et ganske hektisk spill, men du verden så morsomt det er å denge Donkey Kong med Link. :!:

 

Pong

Svart og hvitt. Alt du trenger.

 

Huff, har en del andre spill som i det minste fortjener en "runner-up-liste", men jeg får la være. Topp 10 betyr topp 10! Og så var vel poenget at jeg skulle lage en liste over de 10 verste spillene jeg har spilt, men sannheten er at jeg har spilt svært få skikkelig dårlige spill. Igjen i uordnet liste.

 

Maelstrom (PC)

Seriøst... Dårlig. Veldig dårlig

 

Crysis

Dette var langt fra et dårlig spill, men det var en gedigen skuffelse for min del. Selve konseptet var genialt, men alt gikk litt for tregt og var litt for knotete til at det fungerte ordentlig, og jeg likte ikke historien. Noen timer underholdning, men ikke verdt de 500 kronene jeg ga for det.

 

Red Alert 3

Nok en gedigen skuffelse, men hadde jeg ikke mistet en del av forhåpningene grunnet CnC3, hadde jeg vel hengt meg.:p

 

Og mer kommer jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Favorittspill:

 

1) Metal Gear Solid 1

 

2) Super Mario Bros

 

3) Gta Vice City

 

4) Goldeneye

 

5) SSX 3

 

6) MGS4

 

7) Pokemon

 

8) Final Fantasy 7

 

9) Timesplitters 2

 

10) Crash Bandicoot

Verste:

 

1) Beyblade

 

2) Superman 64

 

3) Crazy Frog Racer

 

4) Rouge Warrior

 

5) Crime Life : Gang Wars

 

6) Looney Tunes: Acme Arsenal

 

7) Kingdom Under Fire: Circle of Doom

 

8) Shaun White Snowboarding

 

9) TNA iMPACT!

 

10) Haze og Restinance 2

Endret av DannyCool
Lenke til kommentar

Favorittspill:

 

1. Final Fantasy X

2. Half-life 1 (Half-life 2 (+episodene) er helt greit, ganske skuffa når det kommer til story, hvis man sammenligner med HL1).

3. Metal gear 1 og 2 (Ble bare rart og altfor kompleks etter disse to).

4. Diablo 2 (med og uten LOD).

5. Team Fortress 2

6. World of Warcraft (Spilte vanilla og BC).

7. Legend of Zelda: Ocarina of time

8. Mario Cart 64 (Double Dash var også ganske gøy).

9. GTA 3 (+ Liberty Stories på PSP. 1-2 er også ganske bra, serien døde etter 3-ern. Har ikke spilt GTA 4 enda).

10. Tony Hawk Pro Skating (1-4, serien døde etter den fjerde IMO).

 

Follow ups:

 

 

DOOM 1 og 2 (Doom 3 faila, hørte rykter noen år tilbake at Doom 4 skal bli mer likt 1 og 2).

CS 1.5 / 1.6

Super Mario Bros. 3

James Bond Golden eye

Roller Coaster Tycoon 1

The Sims

Tomb Raider 1

Little Big Planet

Tekken (Alle spillene).

Time Crisis 2 (Husker broren min lånte dette spillet og lyspistoler av en kamerat).

 

 

 

Verste:

 

Halo 1 (repeterende og altfor lett).

Counter-strike source (Bevis på at grafikk ikke er veldig viktig).

Fotballspill (Sportspill generelt, unntatt ekstremsport).

Bilspill (Skjønner ikke greia).

F.E.A.R.

Lenke til kommentar

Beste Spill

 

1. TrackMania - Er vel det jeg har brukt mest tid på de siste årene. Veldig bra gaming community her i norge, lett å få seg ingame venner og anbefales til alle aldre! Det er også et triks som er lurt å lære her kalt "powerslide" check it out! ;)

 

2. Half-Life 2 Serien - Valve sin story-mode og grafikkmotor er rett og slett genial.

 

3. Call of Duty 4 - En konge på online delen, samtidig som en bra singleplayer! Veldig artig å ta en pcw med venner i ny og ne, eller bare > pwne < public servers.

 

4. Crysis/Crysis Warhead - Jeg liker grafikk, og da kan ikke Crysis glemmes. Storyene i seg selv er så som så, grafikken og ingame frihet gjorde opp for det ;p Online delen på begge spillene er helt geniale imo. Utrolig variert og taktisk opplagt.

 

5. Super Mario Bros 3 NES - Beste barndomsminnet. Husker alle de kveldene jeg runnet spillet og stod foran slottet til bossen, med skjelvende hender :p

 

6. Live for Speed S2 - Meget realistisk bilspill. Med Logitech Driving Force Pro ble det sykt morsomt å kjøre/drifte.

 

7. Need for Speed: Shift - Grafikken, gameplayet! nydelig og morro med ratt her.

 

8. Mirror's Edge - Nyskapende gameplay, grafikken er konge! ;D

 

9. FEAR/FEAR 2 - Disse levde opp til mine forventninger når det kom til å bli skremt i stolen :p 2'eren's online del skal også nevnes å være kul.

 

10. Ignition - Et gammelt racing spill til PC som jeg husker fra barndommen. Spillte mye demoen til å begynne med, men i senere tid fant jeg spillet nedlastbart på http://www.abandonia.com/ ! :D ganske morsomt spill, kule biler og baner ;)

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Topp:

 

1. The Elder Scrolls IV: Oblivion

2. Fallout 3

3. Little Big Adventure 2

4. Half life 2 (+EP1 og EP2)

5. Left4Dead

6. Supreme Commander

7. Mafia

8. Heroes of might and magic - serien

9. Call of Duty 4

10. Call of Duty MW2

---------------------------------

11. Grand theft auto IV

12. Grand theft auto - San Andreas

13. Two Worlds

14. Need for Speed - Most Wanted

15. Need for Speed - Shift

16. Crysis

 

 

 

Svartelisten:

 

 

10. Starcraft II (Begynte for sent)

9. Football Manager-spill

8. Fifa-spill

7. Purple Palace :(

6. X3 (tro det eller ei)

5. Operation Flashpoint - Dragon Rising (skuffende)

4. Monster garage

3. Kal Online (Japse RPG)

2. Driver 3

1. Nosferatu

Lenke til kommentar

Best i litt random rekkefølge

 

Xenogears (PSOne)

Final Fantasy Tactics (PSOne og remaken på PSP)

World of Warcraft, eneste spillet jeg har har spilt fem år etter launch, selv om det dog ikke er det samme spillet lenger.

BF2 (spesielt project reality moden

Hearts of Iron serien (selv om jeg synes det siste er det beste) (PC)

X-Com/UFO: Enemy Unknown (PC og PSOne, hadde begge)

Freelancer (PC)

Final Fantasy VII og IX (PSOne og PS2)

Day of the Tentacle (PC)

Knights of the Old Republic (PC)

 

Warhammer - Shadow of the horned rat (PSOne)

State of Emergency (PS2)

HALO serien, for meg det ultimate "bro game" uten finesse og innhold.

De fleste sportsspill

 

Til slutt må jeg nesten nevne EvE som jeg har skikkelig lyst til å like, men som jeg tross tre separate forsøk ikke har klart å begynne med.

Lenke til kommentar

10 Beste spill i spillhistorien:

 

1. Final Fantasy VI - Kefka er kanskje den beste "skurken" i final fantasy universet og historien og karakterene passer veldig godt opp mot hverandre, kanskje ikke uber grafikk men kanskje ikke så rart da det ble utgitt på SNES.

2. Super Mario Brothers 3 - Kanskje det aller beste mario og plattformspillet som noengang er blitt laget, kan spille det om igjen i dag selv om grafikken er veldig retro.

3. Wizard Of Wor - Ett utrolig simpelt labyrint spill hvor to spiller har i oppdrag å drepe vesener med navnene Burwor, Garwor, Thorwor. Vet ikke hvor mange timer jeg og en barndomsvenn brukte på dette klassike c64 spillet.

4. Transport Tycoon Deluxe - Spillet som fikk meg for alvor intressert i byggespill, bruker det selv idag taken være gode Dos Emulatorer.

5. Forza Motorsport 3 - Bilspillet over alle andre, stort, utrolig bra comunity selv om banene kanskje kunne vært flere, men absolutt ett toppspilll.

6. Ratchet & Clank serien, er herlig sammenblanding av plattform og skyting og spillet har utrolig god humør selv om de 3 siste kanskje er en liten skuffelse i forhold til sine forgjengere.

7. CM senere FM serien fra Sports Interactive. Fotballsimulator på sitt beste. Hva er mere tilfredstille å start i bånn og bli verdens beste lag i en lang karrieremodus.

8. Rallysport Challenge 2, en utrolig velagd gjorde dette rallyspillet til en klassiker på den første xboxen.

9. Pirates (Amiga), ett spill som senere også har fått en ganske bra oppussomg for nyere maskiner og konsoll men klassikeren fra Amiga perioden er den beste.

10. GTA III San andreas, høydepunkter så langt i Rockstar sandkasse spill.

 

De værste spilla må nesten bli spill som er basert på filmer kan jo bare nevne Transformers, Spiderman, Superman, Terminator osv og vill også legge på Sims serien (har aldri fattet poenget men å spille deg selv virtuelt med alt fra å gå på dass til å ha en jobb slik att du kan skaffe deg flere ubrukelige ting).

Lenke til kommentar

Dine ti favoritt og verste spill

 

Søkte, men fant egentlig ikke en tråd som har med det samme og gjøre, så jeg laget denne. Her skal du poste dine ti favorittspill, også dine ti dårligste spill. Gjerne post en liten notis på et par linjer om hvorfor det er din favoritt, eller mest "sugne"(valgfritt). Du må nødvendigvis ikke skrive alle ti. Diskuter også gjerne listene til hverandre/rundt om listene ;) God jul.

 

Jeg begynner. - fasit:

Favorittspill:

 

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

5)

 

6)

 

7)

 

8)

 

9)

 

10)

 

Verste:

1)

 

2)

 

3)

 

4)

 

5)

 

6)

 

7)

 

8)

 

9)

 

10)

 

 

 

Favorittspill:

 

1) Fallout serien, spesielt fallout 3.

 

2) Max payne serien, spesielt toeren. - Historien

 

3) Half-life serien. Her er det unødvendig og si noe.

 

4) call of duty modern warfare 2 - fantastisk enspillerdel, og enda mer bedre multiplayerdel. Utrolig bra!

 

5) Splinter-cell serien. - Snikingen, historien, det at du blir "satt" inn i historien, du får liksom et forhold til karakteren. Beste snikespillene som finnes på planeten jorda.

 

6) World in conflict. - Hva som kunne ha "skjedd" om berlinmuren aldri falt, beste strategispillet jeg har spillt.

 

7) Hitman blood money. - Leke leiemorder, når du endelig klarer et oppdrag uten og ha blitt oppdaget, og en god historie.

 

8) Left 4 dead en og to. (havner på samme plass da de teknisk sett ikke er så forskjellige, og i samme serie) - Sammarbeiden, følelsen når en endelig har klart en kampanje på expert, beste sammarbeidspillet som er der ute.

 

9) Battlefield serien. - multiplayereen, når du og squaden din sammarbeider og havner på toplisten etter runden.

 

10) ArmA serien. - Realismen, følelsen av at du faktisk er i en krig, ikke bare action hele tiden.

 

verste

 

1) World of warcraft, kjedelig,Kjedelig, kjedelig. Finner det bare ikke interessant at all.

 

2) Lord of the rings conquest. Helt for jævlig kjedelig, dårlig grafikk, holder meg ikke interessert også videre.

 

3) Eragon, seriøst. Det sugde.

 

4) Løven, heksa og kleskapet eller hva det der spillet het. Elendig, dårlig grafikk, kjedelig.

 

5) Warcraft 3. Var bare kjedelig. Vell kanskje jeg burde satt meg mer inn i det.

 

6) Heatseeker. Flyspill, var utrolig kjedelig, middelmådig grafikk. Verste flyspillet jeg noengang har hatt "æren" av og spille.

 

Og resten av listen er forøvrig tom. Kommer ikke på flere for øyeblikket!

Beklager, men jeg må gjøre dette. Vennligst les følgende artikkel: http://sarcasticgamer.com/wp/index.php/201...lists-suck.html

 

Jeg ser meg lei på nettsteder som har topp-ti lister, men når de oppfordrer besøkende til å lage sine egne synes jeg det er gått litt langt. Om det er en tørr nyhetsdag er det faktisk bedre å ikke poste noe enn å poste ting som dette.

Endret av TZer0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...