Gå til innhold

Dine ti mest imponerende og skuffende spill -> LES førstepost


Anbefalte innlegg

Usikker, men skriver en liste likevell:

 

 

Beste

1. Counter Strike Source, soleklart det spillet jeg har spilt mest i livet :D

2. Kampen om midgard 1 og 2, elsker de spilla, håper det kommer flere :D

3. Assassins Creed 1 og 2, var litt bedere på ps3 enn på pc, men dritbrae spill helt til man runda dem :>

4. Gitar Hero 1-5, just because i pwnd'em

5. Super Mario 64, ofc ikke nå lengre men da jeg var liten betydde det spiller alt

6. Pokemon GBA, da jeg var liten tok jeg gameboyen min med overalt hvor jeg satt foten :>

 

 

Værste

1. DJ-HERO, kjøpte spillet, spilte det i 3 min og var dritlei, værste spillet jeg noen gang har spilt.

2. World Of Warcraft, like ille som Runescape, bare med betaling -.-

 

 

Kommer ikke på flere atm .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Final Fantasy - VII, IX og X - Har aldri brukt så mye tid på noen andre spill enn FF. Gått så langt at jeg kjøpte FF IX på PSOne her omdagen faktisk

 

2. Metal Gear Solid - Milevis foran noe annet når det kom til gameplay. Måtte runde spillet på under 24 timer minns jeg det var. Og hva var vel bedre enn å gjemme seg i en pappkasse?

 

3. GTA - Få open-worldspill har vært så innovative som det Rockstar har fått GTA til å være.

 

4. Broken Sword 1 & 2 - Herlig, om ikke fantastisk, pek-og-klikk spill. Vittige replikker og gåteløsning.

 

5. Ports of Call - Brukt altfor mange timer på denne klassikeren her óg. Bygd opp imperier gang på gang.

 

6. Unchartedserien - Mye av det samme som Broken Sword her. God humor, action og gåter. Alt man kan like

 

7. Monkey Islandserien - Her er det fristende å slenge inn mye av LucasArts sine spill på tidlig 90-tall (The Dig, Full Throttle, Day of the Tentacle, Sam & Max, Indiana Jones and the Fate of Atlantis) alle er gode spill som man kan bruke altfor mange timer på i forhold til dagens spill

 

Det er i alle fall de jeg kommer på nå på stående fot. Listen er på ingen måte rangert (tallene er for ordens skyld).

Lenke til kommentar

beste:

1) MW2 serien, kjempe singleplayer og herlig multiplayer med masse muligheter

2) Halflife serien, som med mange andre, nuff said.

3) Red faction; Guerilla. utrolig destruktivt og moro selv om det var litt repetivt.

4) Dirt II, grunnet grafikken og realistisk fysikk.

5) Serious Sam! kjempegøy med venner

6) left4dead 1 og 2 på multiplayer.

 

værste:

1) World of Warcraft, spilt det i mange år flere 80s, men drøyt hvor kjedelig det blir i lengden.

2) Harry potter spillene

3) Ringenes herre spillene

4) Mirrors edge

 

kommer ikke på så mange :p

Lenke til kommentar

Best:

 

The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass

Fantastisk spill, koste meg med dette.. Var nesten litt trist å bli ferdig..

 

Call Of Duty 4: Modern Warfare

Sinnsykt bra multiplayer, god enspiller også.

 

Battlefield 2

Vanvittig artig multiplayer dog hitboksen er forferdelig.

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Fantastisk rollespill i GTA stil.

 

Left 4 Dead 1&2

Fantastisk flerspiller, spesielt når du får noen kamerater med.

 

Skate 2

Fantastisk å skate rundt i byen :D

 

Burnout

Serien er vanvittig med moro, og Paradise var pikken over i'en.

 

Lego Star Wars

Hallo? Det er lego

 

FEAR 2

Å spille dette på en mørk natt med vinden som herjer ute er ikke artig.

 

GTA San Andreas

Sykt artig å leke rambo i sentrum, pluss at multiplayeren er digg.

 

Ut2004

Artig, spesielt Killing Floor moden :D

 

Locoroco

Du er en søt liten dott som hopper rundt og spiser kuler? Kan det bli bedre?

 

 

 

Verste:

 

Zero Gear

Spillet er jo artig, men en SINNSYKT dårlig styring ødelegger det helt. De kunne kanskje fjerne den hakkete styringen?

 

World Of Worldcraft

Fatter ikke hva folk spiller dette for...

 

CSS

Berre liker det itte. Dårlig hitbox og hackere osv.

 

Need For Speed Pro Street

WTF?

 

FarCry 2

Egentlig ikke så dårlig, men spillet blir rimelig ensformig før du er ferdig med første del. Eks: Gå til våpensjappa, få oppdrag, sprenge bil, få våpen, få oppdrag, sprenge bil.. osv.. JA, jeg har gjort hele spillet ;)

 

 

Jeg har et par spill til jeg husker jeg holdt på å drepe stikka på, men kommer ikke på nå.

Lenke til kommentar

En viktig faktor her burde være at man ikke har sett på koveret, youtube eller en kamerat spille...

 

10 beste er i random rekkefølge er:

 

1. World of Warcraft - Ingen mmorpg over og ingen ved siden av. Prøv det skikkelig og du får en god opplevelse...

2. Half Life serien - Plain simple den beste FPS serien jeg noen gang har hatt fingra i. Denne er minst like god som Halo.

3. MW2 - Beste moderne krigførings spill. Super SP del og jeg elsker det

4. Tes IV: Oblivion - Mange timer i dette universet og det som kommer er bare vidunderlig

5. Halo 2 - Dette er utrolig morsomt og spille med kamerater. Har ikke hatt gleden av og spille Halo 3 enda.

6. No One Lives Forever 1 og 2 - Ok her er en anen FPS serie få har fått oppleve. Det er bare å si Kate Archer er driiit fet... ANBEFALES!

7. Left 4 Dead 1 og 2 - Artig med zombier og dette er en av de beste innen sjangeren. Eller det er den beste.

8. Mirros Edge - Jeg er frelst til alt som har å hoppe seg opp til de umulige steder. Uansett så er jeg ikke helt sikker på om dette når helt opp i toppklassen.

9. Fallout 3 - Digger det og er helt klart like bra som Oblivion.

10. Tja, tror jeg må presse inn Delta Force 2 her. Hadde mye morro med dette og husker Egypt banen best.

11. Fant en 11 jeg måtte ta med. Syphon Filter på PSP er en av de beste FPS på PSP...

 

De 10 verste er:

 

1. Pimp My Ride - Dette er elendig tvers gjennom. Første jeg ser er grafikken, så kommer kjøremotoren og toppen av kaka er oppdragene. Det eneste som holder dette unna 1/10 er stylingen.

2. The sims serien - Okey, det er et populært spill. Jeg har også tilbrakt noen døde timer i det, men skal jeg si min egentlige mening så er dette spillet tvers gjennom ensformig og kjedelig.

3. Tenchu: Stealth Assassins - Jeg syns dette var for japansk og japanske spill etter min mening er litt for tegneserie og kombo basert. Det var også dårlige kontrollere og husker spesielt at jeg klikka på ninja stjernene.

4. Battlefield 2142 - Her datt de helt ut av kontroll og lage noe jeg syns var et elendig spill. Skytevåpen, biler og grafikk var ikke overbevisende.

5. Harry Potter serien - Filmene er så som så. Spillene er ikke spillbare i mine øyne og sliter like mye nå som jeg gjorde når jeg var 10 år.

6. Lord of the Rings Conquest - Testet dette hos en venn som var helt overbegeistret. Vel, jeg ble ikke overbegeistret av gameplay her. Grafikken suger, gameplay suger og historie fortellingen er elendig

7. DDR spillene - Uff må jeg bare si. Japansk underholdning, men for oss i den vestlige verden kan jeg bare referere til Han her

 

Kunne ha listet fler, men orker ikke og tenke frem mer...

Lenke til kommentar

Favorittspill:

 

1)Runescape :D

 

2)Silent Hill (1-4) (spesielt 2ern) Skumle spill :o

 

3)Far Cry 1

 

4)Crysis (RÅ GRAFIKK :D)

 

5)Wolfenstein 3D klassiker :)

 

6)Doom (serien)

 

7)Half - Life 2

 

8)Sim City-serien

 

9)GTA-serien (trenger vel ingen forklaring :D)

 

10)Ratchet And Clank (helt geniale spill :D)

 

 

 

Verste:

1)WoW (for mye nerder og alt er de samme og uinteressant)

 

2)Resident Evil 5 (fin grafikk men sikte systemet er RÆVA)

 

3)MW2 (ikke de at spille er dårlig men multiplayer, spesielt på PC, er så si ødelagt nå >.>)

 

4)Far Cry 2 (søt grafikk å mange våpen og velge mellom men gameplaye er bare de samme hele tiden <.<)

 

5)Red Faction Guerilla (ikke de at de er dårli men de faller ikke i smak for meg :/)

 

6) Løven, heksa og klesskapet (kåmmer jo ikke en gang i klesskapet på starten av spille så dette er DRIT)

 

7)Perfect World, Aion, 2 Moon (minner meg bare om WoW >.>)

 

8)Farmville (tar for lang tid x.x xD)

 

9)Habbo (nope liker de ikke)

 

10)RE4 (synst de egentlig ikke er så fryktelig dårli men samme som RE5 dårli sikte system, som gjør gameplay helt umili :/)

Lenke til kommentar

Beste, i tilfeldig rekkefølge:

 

C&C: Red Alert - Antagelig det strategispillet jeg har brukt mest tid på.

 

Starcraft - Det strategispillet jeg har brukt nest mest tid på. Unik atmosfære og godt balanserte enheter, pluss en AI som faktisk virket halvveis intelligent til en forandring.

 

Unreal Tournament - Dual Enforcers for teh win :D

 

Aliens vs Predator - Slå ut alle lyspærene i et rom med plasmakanonen, bytte til termisk synsmodus og vente bak et skap med wristblades klare. 'Nuff said.

 

X3: Reunion - Sandkasse-spill i verdensrommet. Kan det bli bedre?

 

X3: Terran Conflict - Samme spill, men større sandkasse og flere morsomme leketøy for å sprenge ting med. Det ble bedre ;)

 

Sniper Elite - Man leker snikskytter i de siste dagene av 2. verdenskrig, komplett med (forholdsvis) realistisk fysikk og under gjennomsnittlig dum AI. Antagelig det spillet jeg har rundet flest ganger.

 

Master of Orion 2 - Genialt turbasert strategispill. Mistet litt futten da jeg fant ut hvordan jeg kunne lage et uovervinnelig skip og denge en hel flåte med bare en Doomstar.

 

Master of Orion 3 - Befengt med en del håpløse bugs i begynnelsen, men takket være et ivrig mod-miljø ble det akseptabelt etter hvert. Dessuten gir det litt Star Wars-følelse å se to flåter av skip denge løs på hverandre med strålekanonene sine.

 

Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast - Feel the force.

 

Og nr 11 bare fordi det var så avsindig bra: Batman: Arkham Asylum. Fantastisk spill med godt kampsystem og en rå atmosfære som jeg må helt tilbake til AvP for å finne maken til. Meg like :D

 

Verste:

 

Jeg har ikke spilt så mange spill jeg syns har vært dårlige, men jeg har et par som utmerker seg...

 

Genesis Rising - Håpløst vanskelig og stupbratt læringskurve. Kom aldri lenger enn til tredje mission, der skipet mitt døde uansett hva jeg gjorde. Yei.

 

Ghost Recon - Ble sinnsykt irritert over at soldatene ikke kunne hoppe, slik at en kvist 20 cm over bakken hindret meg fra å gå dit jeg ville. Argh!

 

O.R.B - En Homeworld-kloning der skipene dine døde over en lav sko og det tilsynelatende sto mest på flaksen hvor vidt man overlevde eller ikke. "Slåss i oppoverbakke" gir en bra beskrivelse av hvordan det føltes.

Lenke til kommentar
Favoritten er Halo 3, siden det oppfant skytespill og Animé. Det dårligste spillet som finnes er: World of Warcraft. Det har bare tatt Halo-universets gode idéer og fucket dem.

 

Jeg skjønner ikke helt logikken i dine argumenter...

 

Halo 3 oppfant skytespill og animé? whaaaat? Først og fremst...hva med Halo 1? For det andre...det fantes da tusen skytespill før halo kom som er gode klassikere...counter strike, half life, doom, wolfenstein, quake?

Hva har Halo med animé å gjøre? dessuten fantes det faktisk animé før halo serien.

 

Sist men ikke minst...halloooo? For det første...om du bare mener selve Halo 3, så vil jeg opplyse deg om at WoW kom flere år før Halo 3...dessuten er det ikke noe i halo universet som ligner på world of warcraft universet engang..

 

Dette var etter min smak et meget usaklig og lite gjennomtenkt argument som neppe vil bli tatt seriøst...

 

Edit: Jeg vil komme med min liste i morgen.

Endret av xitto
Lenke til kommentar

1) Deus Ex

Veldig spennende historie, bra gameplay, mange måter å løse oppdrag på.

 

2) Grim Fandango

Humor, estetisk vakkert, bra story, bra karakterer, herlig voice acting, perfekt spill.

 

3) Half Life

Legende.

 

4) Gran Turismo 2

Vanskelig å si, er et bil spill, hvor det handlet mer om å holde gode linjer, bremse riktig og gasse på til rett tid og hadde en viss dybde i bil modifiseringen. Hadde også en balanse i gameplayet jeg savnet fra #3. Det beste gran turismo spør du meg.

 

5) Final Fantasy 7

Hva kan man si, fantastisk story, herlig grafikk, materie systemet er mitt favoritt system i noen final fantasy jeg har prøvd, chocobo gameplayet er det beste jeg har vært borti i final fantasy. Stor dybde i gameplay. Mitt første final fantasy og min favoritt.

 

6) Metal Gear Solid

Ikke vært borti et lignende spill når det kom. Bra gameplay, bra story, bra kontroll og fantastiske boss fights.

 

7) Football Manager 08 til psp

Moderne football manager spill som har blitt dratt litt tilbake i tid. ikke like mange detaljer, ikke like mye å holde styr på, gjort det mer hand held/on the move friendly. Veldig avhengighets skapende. får trekk for ikke helt opptimal spiller lister/stast

 

8) Okami

Vakkert, er som et fresht Zelda.

 

9) Counter Strike

Utrolig gøy på lan.

 

10) Star Wars Galexies: Pre CU

Det beste mmo spillet jeg har prøvd. Utrolig dybde og elastisk spill motor. Synd lucas arts ble gårdig og ødela det.

Lenke til kommentar

Beste-listen er rangert etter spill jeg har brukt mye tid på, som har vært veldig spennende eller veldig morsomme.

Altså: Spillbarhet > Grafikk (selvom flere av disse var perler da de var nye)

 

 

1. Myst / Riven (PC)

2. Zelda - (Snes) / (GB)

3. Day of the Tentacle (PC)

4. MarioKart (Snes) / (GC)

5. Discworld (PC)

6. Half-Life (PC)

7. Might & Magic VI (PC)

8. SSX3 (GC)

9. Super Mario World (Snes)

10. Big Red Racing (PC)

 

honorable mention:

Mirrors Edge (PC)

Heroes 3 (PC)

 

 

 

Værste-listen:

 

1. Midnight Club (GBA)

2. The Fifth Element (PC)

3. Forbidden Forrest (c64)

4. Outrun 2006 (PS2)

5. Super Soccer (Snes) OK da, det var ikke dårlig. Det var bare jeg som tapte konstant mot min bror og hans kamerater..

Lenke til kommentar

Favorittspill:

 

1)Super Mario Bros. 3

2)Grand Theft Auto 3

3)Gears of War 1/2

4)Tetris

5)Championship Manager serien

6)BioShock

7)Mass Effect

8)Super Mario World

9)Super Mario Galaxy

10)Braid

 

Verste:

1)Dead or Alive Xtreme 2

2)Torino 2006 - the Official Video Game of the XX Olympic Winter Games

3)TMNT (NES)

4)Indiana Jones and the Temple of Doom (Amiga)

5)Ghostbusters (NES)

6)Donald Duck's Playground (C64)

7)Total Recall (NES)

8)Bubble Bobble Revolution

9)Super Mario Bros. 2

10)Ghost Squad (Wii)

 

Sikkert plenty av C64 og Amiga spill jeg har glemt.

Lenke til kommentar

Bra:

 

1. Call of Duty 4 | Flott singleplayer, perfekt multiplayer

2. Fallout 3 | Blir aldri lei å utforske..

3. Battlefield 2 | Eldre klassiker

4. Mass Effect (alle) | Genialt selv om ikke mp.

5. Halo | Bra singleplayer, dritfet på lan

 

Dårlige:

 

1. Modern Warfare 2 | Værste crap evah! Bare singleplayer og spec ops litt bra

2. Dark Void | Kanskje OK story, men ræva gameplay.

3. WoW | Spilte 5 min totalt.. sier sitt..

 

Får oppdatere senere.. husker ikke mange spill atm.. for tidlig..

Lenke til kommentar

Som Xitto har jeg lyst til å argumentere mot og diskutere litt her mot de som kommer med mange tomme argumenter mot WoW og MW2. Jeg gidder ikke og bruke tiden min siden dette har jeg prøvd på før, men tydeligvis har ikke folk lyst til å høre etter på realitet.

 

Trådstarter burde også begrense dette til dataspill ikke nettspill. Har sett noen tilfeller av nettspill som da etter min mening ikke helt hører til i slike lister...

Lenke til kommentar

De beste:

1. Warcraft 3

2. Beyond Good and Evil

3. Age of Empires 2

4. Fable (til XBox)

5. Jazz Jackrabbit 2

6. Cosmos Cosmic Adventure 1

 

 

De verste:

1. Age of Empires 3 (mest skuffelse, ikke direkte dårlig)

Kan ikke huske å ha kjøpt andre dårlige spill, leser anmeldelsene først

 

Vel å mærke at jeg sammenlikner følelsen av å spille det når jeg spilte det, Cosmo var et av de første spillene jeg spilte og Jazz var det første jeg eide selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...