Gå til innhold

Dine ti mest imponerende og skuffende spill -> LES førstepost


Anbefalte innlegg

1. Halo serien (husker når vi kjøpte xbox, halo ble rundet omtrent hver dag. Måtte runde det på legendary for den utrolig legendariske sluttvideoen. Jeg og kompisen min spilte det nonstop til 2'ern kom :p)

2. Oblivion (Beste RPG som er laget må jeg tro)

3. Fallout 3 (Har ikke testet de andre i serien men likte dette utrolig godt.)

4.Half life serien "Trenges ikke forklaring"

5.Borderlands (Beste LAN spill minner på det her. Helt utrolig hva som kan skje)

6.CoD serien uten om 3 ern og 5ern

7.Operation Flashpoint "Trenger jeg en god grunn?"

8.Red Faction ( Bare følelsen av å kunne ødelegge det rundt deg )

9.Tropico serien (Var vell et av de første "strategi" spillene jeg spillte :p"

10. Mafia ( Det var det første skikkelige gangster spillet jeg har spillt. Knuser godfather spillene kraftig.)

 

Dårlige spillene

1. WoW (Ble mye det samme, kjedelige områder. Ingen følelse av et skikkelig samfunn...)

2.Operation Flashpoint 2 (Codemasters ØDELA hele spillet....)

3.Harry Potter spillene..

4.AoC ( De har virkelig ikke sans for MMORPG )

5.Pinatas (Så aldri grunnen i spillet.. Måtte teste det siden søsteren min nettopp hadde fått det. Ble virkelig skuffet :( )

Kom ikke på flere nå . Men jeg har på følelsen at har glemt mange gode og dårlige :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

beste

1 - halo serien - liker historien og multiplayeren.

2 - splinter cell serien - helt ubeskrivelig gøy å sitte oppe utpå natten å snike meg innpå jævler!

3 - fable 1 TLC - toern er gøy, men den gir meg langt fra den samme følelsen som enern.

4 - GTA IV det er bare gøy.

5

6

7

8

9

10 - red alert - det var et utrolig gøy spill. syntes at de nyere bare er tull.

 

verste

1 - fallout 3. det er sikkert noen nerder som blir sinte på meg fordi at jeg hater fallout, men det var helt klart ikke noe spill for meg.

2 - saints row - det suger bare.

3 - bioshock - helt utrolig kjedelig og bisart.

4 - half life 2 og ep 1 og 2. jeg hørte at dette skulle være utrolig bra, men det var det ikke!

5

6

7

8

9

10

 

 

kommer med mere når jeg kommer på.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

10 beste:

-------------------------------------------

1. System Shock 2

2. Fallout 1

3. Lands of Lore: Throne of Chaos

4. Dungeon Keeper 2

5. Starcraft

6. Heroes of Might and Magic IV

7. Dead Space

8. Silent Hill 2

9. Call of Duty:Modern Warfare 2

10.Half-life

 

10 mest overvurderte:

-------------------------------------------

1. The Sims serien

2. Spore

3. Crysis

4. Oblivion - The Elder Scrolls

5. Resident Evil 5

6. Bioshock

7. Doom 3

8. Left 4 dead 2

9. GTA IV

10.Fallout 3

Lenke til kommentar
beste

1 - halo serien - liker historien og multiplayeren.

verste

1 - fallout 3. det er sikkert noen nerder som blir sinte på meg fordi at jeg hater fallout, men det var helt klart ikke noe spill for meg.

 

Jeg blir ikke sinna fordi du ikke liker Fallout 3... Jeg blir sinna fordi du syns at halo er det beste spillet! Fy søren for et ræva møkkaspill skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Jeg blir ikke sinna fordi du ikke liker Fallout 3... Jeg blir sinna fordi du syns at halo er det beste spillet! Fy søren for et ræva møkkaspill skal man lete lenge etter.

 

Jeg har sagt dette før i posten men; Jeg hater ingen spill.

 

 

Uansett, Fallout 3 har jeg ikke prøvd .. Vet ikke om det er bra eller ikke. Men Halo 3 er ikke noe dårlig spill, trossalt er noen av de beste i verden basert seg mye på det spillet. Personlig liker jeg det ikke spessielt, greit spill for å få lette achievements på.

Lenke til kommentar

Halo er sikkert ikke dårlig til å være FPS (har bare spilt eneren som var snore, men OK på campaign), men etter min mening klarer ekstremt få FPS å nærme seg tittelen "verdens beste spill". Spill som Left 4 Dead og Half Life 2 er utrolig gode, fordi de har massevis av sjarm og OK variasjon. Halo har ingen av delene.

Men Pululf, du må ikke bli sint på Nabogutten da han tydeligvis bare har spilt fire forskjellige typer spill i sitt liv, og har null erfaring innenfor området.

 

Tango82: (Halve) "Beste spill"-lista di er awesome! :) Jeg er også enig med hele "Verste"-lista di, bortsett fra L4D2 som er awesome (og en verdig oppfølger).

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Skal jeg komme med min + og - liste på Halo så, here it comes;

 

+ Map Editor (Muligheten til å lage en egen bane er det ikke alle som kan)

+ Godt utvida Multiplayer-del (Mange Emblems, Ranks, etc som du kan få)

+ (Får vel komme på noe??)

- Gravity shit og life-duration er for lang.

- Lett Mission-Gameplay

- Ikke mye variasjon.

Lenke til kommentar

10 beste.

 

1. World of Warcraft - Overlegent multiplayer spill.

2. Warcraft 3 - Uendelig med spill muligheter med en overlegen map editor.

3. Civilization 3 - For sin innovative strategi.

4. Baldurs gate 2 - Beste single player RPG jeg har hatt mine øyne på.

5. Heroes of might and magic 2 - En klassiker og noe jeg har hatt mye glede med.

6. Neverwinter nights - første 3D i forgotten realms serien og overlegen RPG.

7. Call of duty 4 modern war - beste fps jeg har i min spillhistorie.

8. Sid meiers pirates - veldig lett å komme inn i. Ufattelig bra gameplay.

9. Red alert - Beste real time strategi jeg har spilt og et spill som hadde mye å si på strategigenren senere.

10. Mount and blade - Enkelt med allikavel masse av muligheter.

 

10 verste.

 

1. Dead Space - Verste form for tredjepersons spilling jeg noen gang har vært borte i og ingen mulighet til å endre.

2. Spore - Overrated? Noooooooooooo. Shitty game som bare passer for unger uten peiling.

3. Soldier of Fortune: Payback - Takker så meget for at dere ødela denne serien for meg. Dette var bare amatørisk.

4. Age of conan - En katastrofe. Funcom did it again.

5. Halo - Overvurdert til de grader.

6. Elder scrolls : Oblivion - Repetivt, melking av kunder i form av idiotiske tilleggspakker og tullete oppsett på levlinga.

7.

8.

9.

10.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Av spill jeg har testet:

 

Beste 10:

 

1. Dragon Age Origins (PC)

Kan virke historieløst, men dette spillet er etter min mening PERFEKT. Fantastisk verden, fantastiske karakterer, spennende story, og massevis av gjenspillverdi - selv om det tar ca 60 timer å komme gjennom bare hovedhistorien. Spillet blir veldig ulikt når man bruker et annet lag og tar andre valg underveis. Kan ikke huske sist jeg startet et så omfattende spill på nytt for tredje gang. (PS3 og 360 versjonen er også herlig, men kontrollen er betydelig svakere samtidig som man ikke kan leke med mods. Ville antagelig toppet tabbellen likevel dog.)

 

2. World of Warcraft (PC)

Ikke uten grunn at dette har ødelagt livene til mange mennesker. Rett og slett utrolig fengende å bygge opp en mektig helt som vinner respekt i den utrolige verdenen.

 

3. Mass Effect (PC, 360)

Et utrolig sci-fi eventyr, som i likhet med Dragon Age byr på en fantastisk verden/galakse, fantastiske karakterer, spennende story og massevis av gjenspillverdi. Personlig liker jeg bedre eventyrsettingen i de to spillene over dog.

 

4. Final Fantasy VII (PS1, PC)

Tidenes suverent beste JRPG. Mektig historie, og uforglemmelige karakterer. Håper på en remake, da karakterdesignet er veldig dårlig i eventyr-modus. Men selv fantastisk grafikk kunne ikke dyttet det forbi titlene ovenfor. Lite gjenspillverdi.

 

5. The Secret of Monkey Island (PC)

Fantastisk morsomt spill. Utdatert grafikk er ikke noe problem, da designet er fantastisk. Liker faktisk denne grafikken bedre enn den i fireren og de nye episodene der alt føles som et dukketeater.

 

6. Zelda: A Link to the Past (SNES, GBA)

Veldig enkelt bygget opp, men veldig engasjerende. Selv om det er lite dialog er historien spennende, og verdenen interessant å utforske.

 

7. Metal Gear Solid 1 (PS1)

Veldig sterk historie. Har forøvrig de suverent beste bossene jeg noen gang har sett i et spill.

 

8. Shadow of the Colossus (PS2)

Et mesterverk av et spill. Utrolig atmosfære og veldig mysitisk. Samtidig utfordrende og morsomt.

 

9. Silent Hill 1 (PS1)

Glimrende skrekkspill, som var helt unikt da det kom. Fremdeles ekstremt bra. Håper på en ren HD-remake (Wii-spillet er helt annerledes).

 

10. Uncharted 2 (PS3)

Et fabelaktig eventyr i nydelige omgivelser.

 

Verste 10:

 

1. Where is Waldo? (NES)

I bøkene skal man lete etter Waldo og andre morsomme detaljer i store tegninger. Dessverre var ikke grafikkortet på NES skapt for slikt. Alt så jævlig ut, og Willy nærmest umulig å skille fra andre ting. Mao ikke moro i det hele tatt. Spillet er samtidig over etter maks 10 minutter. Kostet 600 kroner da det kom.

 

2. Dragons Lair (NES)

Ser og høres pent ut med tanke på teknologien den gang, men prøv å styre karakteren og du forstår andreplassen.

 

3. Barbie (NES)

Huff. Gjør rett og slett vondt å se på grafikken. Spillet er ikke akkurat engasjerende forøvrig.

 

4. Silver Surfer (NES)

Er det mulig å klare dette spillet?

 

5. Destruction Derby (PS1)

Minst engasjerende bilspill jeg noen gang har testet. Arenaen der man skal stå igjen til slutt er ok 2-3 ganger dog. Elendig kontroll trekker ned.

 

6. Cyberia (PS1, PC)

Forferdelig kontroll i et forferdelig eventyr.

 

7. SaGa Frontier 2 (PS1)

Mildt sagt en ekstremt forvirrende story, krydret med grusomme random-kamper.

 

8. E.T. (Atari 2600)

Forferdelig, men kultstatusen gjør det litt underholdende og til et samlerobjekt.

 

9. Mario is Missing (NES, SNES)

WTF? Verre enn CD-I spillene og det er litt av en prestasjon!

 

10. Mario's Timemachine (NES, SNES)

Litt bedre enn Mario is Missing, men det er ytterst marginalt.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg har ikke spilt E.T., men det må da være et av de første spillene etter en film. å herregud for en god spådom det var for hvordan 99,nihundretilionernitall av spill etter filmer skulle bli.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Red Alert2

Super Mario

World of Warcraft

Fifa2000

FM10

CM01/02

Unreal Tournament

CoD2

Half-Life

CS1.5

Mange jeg har glemt etc, men dette får være de jeg tar i farta(random rekkefølge.

 

Verste:

Sims

CM2005

Fifa2001

Fifa2002

Fifa2003

AoC

Warhammer

RTL Skijumping 2005

CoDMW

CodMW2

 

Mange, mange som kunnet fått plass her å. Tar disse jeg :)

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Jeg blir ikke sinna fordi du ikke liker Fallout 3... Jeg blir sinna fordi du syns at halo er det beste spillet! Fy søren for et ræva møkkaspill skal man lete lenge etter.

 

5. Halo - Overvurdert til de grader.

6. Elder scrolls : Oblivion - Repetivt, melking av kunder i form av idiotiske tilleggspakker og tullete oppsett på levlinga.

 

:realmad: Go die pls.

Lenke til kommentar
Tango82: (Halve) "Beste spill"-lista di er awesome! :) Jeg er også enig med hele "Verste"-lista di, bortsett fra L4D2 som er awesome (og en verdig oppfølger).

 

Hehe, morsomt at du liker den, regner med at vi er på sånn ca samme alder da det er endel gamle spill som kidsa her inne helt sikkert aldri har hørt om engang.

Grunnen til at jeg synes L4D2 er overvurdert; jeg elske(t)r L4D, og har nok spilt spesielt No Mercy kampanjen flere enn de fleste, og jeg kjøpte L4D2 på steam med en gang spillet ble tilgjengelig for forhåndsbestilling. Likte demoen også rimelig godt(når den endelig kom) men når selve spillet ble sluppet mistet jeg rett og slett interressen sånn ca midt i første kampanjen. Hvorfor? Aner ikke, ble bare litt lei. Synes det er for mange veier til rom, for mange våpen og velge i, for mange kombinasjoner av ting du kan plukke opp og altfor mange steder der du finner molotovs/pipeboms/bilebombs.

 

Likte simplisiteten i L4D, det er noe som heter "less is more", og selv om en oppfølger skal ha mer av det samme, og noe helt nytt(våpen/fiender/kampanjer), synes jeg at noe av det enkle med L4D forsvant. Der har du kun de 2 første våpnene(uzi,hagle) som du så kan oppgradere til m16,auto shotgun & snikskytterrifle, -ikke noe mer hokus pokus en det, og hvert enkelt våpen har sine pros/cons. Synes det rett og slett blir for mange valgmuligheter i L4D2, og for min del kompliserer det spillbarheten i et egentlig veldig enkelt spill.

Lenke til kommentar

Ti beste:

 

1. Fallout 1

2. Fallout 2

3. Fallout 1 andre gang man spiller det.

4. Forza Motorsport 3 - det beste bilspillet jeg har spilt. Og jeg har spilt ca 10 timer av det.

5. Call of Duty MW/MW2 (jeg setter disse som en da de TIL SAMMEN blir en fantastisk pakke som fortjener plass på denne listen)

6. Fallout 3.

7. KOTOR 1

8. Mass Effect

9. Max Payne 1

10. Lemmings

 

Verste:

Tross alle de haugene av spill jeg har spilt, sliter jeg med denne listen. Men av spill jeg virkelig har HATET er:

LOTR:FOTR (3rd person arcadeactionDRIT)

... jeg kommer ikke på flere...

Lenke til kommentar

10 GODE

1. Tetris - En lite stykke russisk genialitet.

2. Mafia - Første spillet der jeg virkelig har følt at gameplay og historie fenger.

3. Battlefield 2 - Verdens artigste online FPS.

4. Medal Of Honor - Scriptet til tusen, men fantastisk morsomt. Lyden revolusjonerte.

5. Total War serien - Strategi for de historieinteresserte.

6. Microprose Soccer(C64) - Jeg kicka seriøst rumpe i det spillet.

7. Call of Duty Modern Warfare - Full fart action og rankingsystem.

8. Starcraft - Et microsekund med konsentrasjonssvikt og du er ferdig.

9. GTA(hele serien) - Interaktiv frihet føles bedere enn virkelig frihet. Super humor.

10. IL2 Sturmovik - Beste WW2 flysim til dags dato. Kjempe artig å spille online.

 

10 DÅRLIGE

1. World Of Warcraft - Who needs a social life. Antakelig det spillet som har ført til flest mord og selvmord i historien. Kanskje mere enn poker.

2. Saint Row - Rimelig tamt etter GTA.

3. Batman Arkham Asylum - Etter den banalt gode omtalen det fikk var forventningene høye. Jeg kjedet meg ihjel.

4. Sims - Hadde jeg hatt vagina så hadde det nok kommet på ti beste listen.

5. Halo - Hva er det jeg ikke har forstått? Et middelmådig FPS spill som forsvinner i mengden. Det er det det er.

6. HawX - Forferdelig arcade flysim.

7. Age of Conan - Hadde et håp om det skulle snu min holdning til mmorpg. Det forsterket bare mitt hat.

8. Tomb Raider - Prøver å slå et slag for pussypower, men ender opp med å slå et slag for ræva.

9. Minesveiper - Har ingenting med virkelig minerydding å gjøre.

10. Kabal - Spillet for narssistiske og ensome kontorrotter. Å jukse i kabal er som å fake sin egen orgasme når du masturberer. Det er rimelig meningsløst.

Lenke til kommentar

Favorittspill:

 

1)Monkey Island serien (Nostalgiatrip med Tales Of Monkey Island)

 

2)Grim Fandango

 

3)Dark Cloud/Dark Chronicle

 

4)Okami

 

5)Final Fantasy VII

 

6)Silent hill 2 (Og hele serien for den skyld)

 

7)Zelda: Ocarina of time

 

8)Bioshock

 

9)The Elder Scrolls: Oblivion

 

10)World of Warcraft

 

Verste:

1)Alone in the Dark (nyeste i serien)

 

2)Warhammer Online (Hadde skyhøye forventinger, ble veldig, veldig skuffet)

 

3)Painkiller: Overdose (Ensformig much?)

 

4)F.E.A.R (Ikke skummelt, ensformig gameplay, snork-kjedelig historie og ræva gameplay. Fysj)

 

Sliter med å finne resten tbh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...