Gå til innhold

Se tv uten kabelselskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du bare se NRK må du ha en dekoder som støtter det norske bakkenettet, og en antenne som kan ta imot signalene.

 

 

Jeg har antenne, jeg har kabel, jeg har dekoder. Jeg vil bare vite om det er mulig å få inn noen kanaler og hvordan jeg evt. gjør det.

Lenke til kommentar

Signalene på kabelen er det kabelselskapet som eier og styrer. Det er ingenting du kan koble om. Enten betaler man, eller så må man bare innse at det ikke er signaler der.

 

Alternativet er antenne på veggen. Du må ha en boks for dette (eller helt ny TV) for å få inn noe som helst. Du får NRK uten å betale abonnement.

Lenke til kommentar
Skal du bare se NRK må du ha en dekoder som støtter det norske bakkenettet, og en antenne som kan ta imot signalene.

 

 

Jeg har antenne, jeg har kabel, jeg har dekoder. Jeg vil bare vite om det er mulig å få inn noen kanaler og hvordan jeg evt. gjør det.

Hvilken dekoder har du? Jeg vet ikke 100% sikkert, men det er vel noen av dekoderne fra kabelselskaspene som også støtter de åpne kanalene på bakkenettet?

 

I så fall skal du bare koble en kabel mellom antenna (UHF-antenne, kan være bordantenne eller aller helst antenne på taket eller veggen ute som peker mot en bakkenettsender) og søke inn kanaler.

Lenke til kommentar
Skal du bare se NRK må du ha en dekoder som støtter det norske bakkenettet, og en antenne som kan ta imot signalene.

 

 

Jeg har antenne, jeg har kabel, jeg har dekoder. Jeg vil bare vite om det er mulig å få inn noen kanaler og hvordan jeg evt. gjør det.

Hvilken dekoder har du? Jeg vet ikke 100% sikkert, men det er vel noen av dekoderne fra kabelselskaspene som også støtter de åpne kanalene på bakkenettet?

 

I så fall skal du bare koble en kabel mellom antenna (UHF-antenne, kan være bordantenne eller aller helst antenne på taket eller veggen ute som peker mot en bakkenettsender) og søke inn kanaler.

 

Dekoderen for kabeltv kan IKKE motta det digitale bakkenettet. Signalene fra det digitale bakkenettet ligger heller ikke i kabelen. Det som behøves for NRK fra bakkenettet er en bakkenett dekoder og egen UHF antenne(normalt sett bør man benytte utendørsantenne).

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Jeg har Riks-TV abonnement og flere bokser. Men, jeg har også en Riks-TV app på mobilen. Den virker uten boks og jeg benytter Chrome cast for å sende TV fra mobilen til den aktuelle TV. Hver TV kan ha sin egen chrome cast som plugges til en HDMI-inngang på TV. En betingelse er at både mobil og chrome cast er på det samme trådløsnettet. Du må ha et Riks-TV abonnement men ikke bokser vil jeg tro 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...