Gå til innhold

Test: Nokia N97 Mini


Anbefalte innlegg

Du virker da som en rimelig oppegående mann, så jeg forstår ikke hvorfor du kan forsvare slikt svada fra Amobil.

Det er jo en grunn til at Satio har sin størrelse, så denne "unnskyldningen" holder rett og slett ikke mål. Man kan ikke bortforklare det fakta at han skryter av en telefon for dens kompakte størrelse, samtidig som han trekker en annen mindre telefon for at den er for stor. Dette blir rett og slett for idiotisk.

Dette blir for dumt. Har du sammenlignet Satio og N97 Mini og kommet frem til at Satio er den mest kompakte av de to? Og har Satio QWERTY-tastatur?

 

Cpu er ikke bare viktig for å kjøre et os, men er også et element som vil være viktig for f.eks. ved avspilling av film på telefonen.

Så lenge telefonen er responsiv og utfører de oppgavene den skal bra (som for eksempel a spille en film), så er ikke antall mhz på CPU-en det som blir tillagt størst betydning nei.

 

Satio hadde 60 spillefilmer tilgjengelig i ett år, men Audun fant ikke ut dette, og dermed trakk han likså godt Satio for at den hadde lite å by på vedrørende multimedia. Ser ikke at han har trukket N97 mini for dette, og så vidt jeg vet, følger det ikke med en eneste spillefilm på denne. Dette blir rett og slett for idiotisk.

Interessant at du vet bedre enn meg hva jeg finner ut og ikke når jeg tester telefoner, og hva som avgjør hvilken karakter en telefon får.

 

Du har nok rett at plussene og minusene ikke spiller noen rolle for sluttkarakteren. Det er det kun en ting som spiller noen rolle når sluttkarakteren skal settes, og det er om det er en Nokia eller en annen telefon. Og skal en annen telefon oppnå anbefalt stempel, så må den enten overgå seg selv, eller være i et segment som ikke interesserer leserne av Amobil særlig, f.eks billigmobiler. Det virker som om det eneste kriteriet for at Nokia skal få anbefalt stempel, er at den ikke henger seg opp den dagen nokiAmobil sitter og sikler på den, samtidig som de skriver ("reklametesten") for Nokia.

Dette blir igjen for dumt, og disse påstandene dine om at vi er korrupte er det bare å slutte med med mindre du kan komme med bevis for dette. Hvis jeg hadde favorisert Nokia hadde jeg vel gitt Nokia høyere karakter enn SE? Og at Amobils lesere ikke er interessert i billigmobiler tror jeg er ganske så feil. Mange av våre lesere er riktignok godt over snittet interessert i mobiler og interesserer seg for de mest avansert modellene, men det er også mange som bruker oss når de skal undersøke markedet for en enkel telefon.

 

Jeg synes det er synd at de fleste diskusjonene vedrørende våre tester hvor Nokia får 5 eller bedre eller SE får 4 eller dårligere skal bli forsøplet av den evigvarende diskusjonen om at det ene merket blr favorisert av folk som åpentbart har et langt fra objektivt syn på saken selv.

 

Dette gjelder spesielt deg poe, og det er jo interessant at du har så mye å komme med når du ikke engang leser testene våre:

 

Og jeg har flere ganger, i mange forskjellige tråder, understreket at jeg har sluttet å lese tester her på amobil.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får heller vise meg en test som viser at Nokia sitt hodesett er så overlegent det som følger med Satio at det fortjener et pluss, for du vet jo ingenting om det da du ikke klarte å få med deg hvilket hodesett som egentlig følger med Satio.

Nå var det du og ikke jeg som trakk frem et hodesett av et annet merke, og jeg har da heller ikke påstått av det som følger med N97 Mini er overlegent det som leveres med Satio.

 

Og som jeg skrev i sted. Det er jo en grunn til at en telefon har den størrelsen den har. Men det er kun når det gjelder Nokia at denne grunnen er en god grunn. Faktisk så god at den får pluss for å være større enn andre telefoner. Dette er så dumt at jeg blir flau på dine vegne. Hva var unnskyldningen for ikke å trekke 5800 for størrelsen da?

Helt feil. Samsung har med sin Pixon 12 klart å lage en kameratelefon som tar bedre bilder enn Satio samtidig som den er mindre.

Lenke til kommentar

Vår alles kjære poe skriver følgende:

 

"Jepp... Men det er heller en vane enn et unntak her på Amobil. Du skal egentlig ikke legge noe i disse testene, men les andre steder, der de klarer å levere objektive tester. Amobil er mer et nettsted for fanboys, enn et objektivt sted for mobiltelefoner."

 

Så mye som du kommenterer tester på Amobil så er det vel få som er mer kvalifisert til å være "fanboy" enn deg?

 

"Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, men noterer meg at det er flere som tør å si sin mening på forumet nå, og bra er det!"

 

Hmm...gidder ikke? Det er svært lite som tyder på akkurat det.

 

"Og skal en annen telefon oppnå anbefalt stempel, så må den enten overgå seg selv, eller være i et segment som ikke interesserer leserne av Amobil særlig, f.eks billigmobiler."

 

Er det poe som har bestemt at Amobils lesere ikke er interessert i såkalte "billigmobiler"? Og hva er grensen for "billig"?

Lenke til kommentar
Vår alles kjære poe skriver følgende:

 

"Jepp... Men det er heller en vane enn et unntak her på Amobil. Du skal egentlig ikke legge noe i disse testene, men les andre steder, der de klarer å levere objektive tester. Amobil er mer et nettsted for fanboys, enn et objektivt sted for mobiltelefoner."

 

Så mye som du kommenterer tester på Amobil så er det vel få som er mer kvalifisert til å være "fanboy" enn deg?

 

"Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, men noterer meg at det er flere som tør å si sin mening på forumet nå, og bra er det!"

 

Hmm...gidder ikke? Det er svært lite som tyder på akkurat det.

 

"Og skal en annen telefon oppnå anbefalt stempel, så må den enten overgå seg selv, eller være i et segment som ikke interesserer leserne av Amobil særlig, f.eks billigmobiler."

 

Er det poe som har bestemt at Amobils lesere ikke er interessert i såkalte "billigmobiler"? Og hva er grensen for "billig"?

 

Nei jeg har ikke bestemt noe som helst. Men når SE lanserer et kameraflaggskip som setter Nokia i skyggen, så finner Audun/Amobil på unnskyldninger en treåring verdig, for å trekke den mest mulig. Stiller du Audun til veggs med konkrete eksempler, vrir han debatten over på person i stedet for fakta. Han har ennå ikke svart på hvorfor de ikke trakk 5800 for størrelsen, når det er så viktig å trekke Satio, som er en mindre telefon, for størrelsen. Og igjen snakker han om følelsene sine, angående størrelse, og nekter å innse de fysiske målene. Det alen diskvalifiserer jo alle hans forsøk på å fremstå som seriøs. Han lirer fremdeles av seg personlige preferanser, og overser at Satio er kåret til årets kameramobil i mange land. Plutselig når det gjaldt SE, talte det ikke til dens fordel at det var en smart-telefon, mot en "dum" telefon. Det har alltid vært et av hovedpoengene til Amobil når de har skrytt Nokia opp i skyene. Da N95 kom, og hadde en batteri levetid som knapt holdt frem til jobb, så ble det unnskyldt med at en så avansert telefon selvfølgelig brukte mye strøm.

Amobil, fremstår som NokiAmobil, og man må være fanboy av Nokia for ikke å klare å se det.

Lenke til kommentar
En annen stor forbedring er at du nå har kinetisk scrolling i for eksempel kontaktlisten. Det bil si at du bare kan flikke med fingeren for å bla deg nedover eller oppover i listen. Dette er kjent fra andre telefoner med trykkskjerm som for eksempel Iphone, og var et merkbart savn på Nokia N97.

 

I denne sammenheng skal det nevnes at du ved å oppgradere programvaren i din gamle N97 faktisk kan få de fleste nye funksjonene også på originalen.

 

Bare til opplysning så er en av de nye funksjonene i programvareoppdateringen til den "store" Nokia N97 kinetisk scrolling.

Endret av nisju
Lenke til kommentar
Vår alles kjære poe skriver følgende:

 

"Jepp... Men det er heller en vane enn et unntak her på Amobil. Du skal egentlig ikke legge noe i disse testene, men les andre steder, der de klarer å levere objektive tester. Amobil er mer et nettsted for fanboys, enn et objektivt sted for mobiltelefoner."

 

Så mye som du kommenterer tester på Amobil så er det vel få som er mer kvalifisert til å være "fanboy" enn deg?

 

"Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, men noterer meg at det er flere som tør å si sin mening på forumet nå, og bra er det!"

 

Hmm...gidder ikke? Det er svært lite som tyder på akkurat det.

 

"Og skal en annen telefon oppnå anbefalt stempel, så må den enten overgå seg selv, eller være i et segment som ikke interesserer leserne av Amobil særlig, f.eks billigmobiler."

 

Er det poe som har bestemt at Amobils lesere ikke er interessert i såkalte "billigmobiler"? Og hva er grensen for "billig"?

 

Nei jeg har ikke bestemt noe som helst. Men når SE lanserer et kameraflaggskip som setter Nokia i skyggen, så finner Audun/Amobil på unnskyldninger en treåring verdig, for å trekke den mest mulig. Stiller du Audun til veggs med konkrete eksempler, vrir han debatten over på person i stedet for fakta. Han har ennå ikke svart på hvorfor de ikke trakk 5800 for størrelsen, når det er så viktig å trekke Satio, som er en mindre telefon, for størrelsen. Og igjen snakker han om følelsene sine, angående størrelse, og nekter å innse de fysiske målene. Det alen diskvalifiserer jo alle hans forsøk på å fremstå som seriøs. Han lirer fremdeles av seg personlige preferanser, og overser at Satio er kåret til årets kameramobil i mange land. Plutselig når det gjaldt SE, talte det ikke til dens fordel at det var en smart-telefon, mot en "dum" telefon. Det har alltid vært et av hovedpoengene til Amobil når de har skrytt Nokia opp i skyene. Da N95 kom, og hadde en batteri levetid som knapt holdt frem til jobb, så ble det unnskyldt med at en så avansert telefon selvfølgelig brukte mye strøm.

Amobil, fremstår som NokiAmobil, og man må være fanboy av Nokia for ikke å klare å se det.

 

Når de testet 5800 for ett år siden kom det opp ett minus punkt: – Ikke spesielt lekker design.

 

Det ble også sagt i testen, under ett bilde av 5800 at den er litt tjukk..

 

For det første er det plast og atter plast, noe 5800 forsåvidt ikke er alene om. Det som er verre er at telefonen er ganske tjukk og at skjermen er "nedsenket" i telefonen. Det ligger nemlig en slags ramme rundt, noe som gir telefonen et litt snodig utseende.

 

Denne rammen har forresten en funksjon når det kommer til rulling i menyer med rullefeltet, siden du kan "støtte" fingeren inntil rammen når du blar. Men vi kunne lett ofret denne lille praktiske detaljen for en design som var renere i linjene.

 

Så nokia 5800 kom ikke gjennom testet uten at dette ble godt påpekt..

 

Når du ser på Satio, så ser du at den veldig rette kanter.. Den ser veldig retangelformet ut. hadde de bare rundet av hjørnene litt og prøvd å fått det til og se litt bedre ut med kamera linsen bak så hadde det hjulpet mye..

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke bestemt noe som helst. Men når SE lanserer et kameraflaggskip som setter Nokia i skyggen, så finner Audun/Amobil på unnskyldninger en treåring verdig, for å trekke den mest mulig.

Vi mener altså at Satio er den nest beste kameramobilen på markedet i dag, og trenger ikke unnskylde dette på noe vis.

 

Stiller du Audun til veggs med konkrete eksempler, vrir han debatten over på person i stedet for fakta.

Det er jo akkurat konkrete eksempler man etterlyser fra deg poe, istedenfor udokumenterte påstander. Er det noen som vrir debatten over på person her, så er det deg. Vi kan jo se på hva du sa i forrige setning:

 

Men når SE lanserer et kameraflaggskip som setter Nokia i skyggen, så finner Audun/Amobil på unnskyldninger en treåring verdig, for å trekke den mest mulig.

 

for ikke å trekke frem denne fra i går:

 

Men nå er det nok off topic, så jeg avslutter nok en gang med en påstand. Og den er som følger; du har et mobilmerke du foretrekker fremfor alle andre, og du har et horn i siden til enkelt produsenter. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan sikkert skyldes en opplevelse i barndommen din.

 

Jeg kommer gjerne med flere eksempler hvis du ønsker dette.

 

Han har ennå ikke svart på hvorfor de ikke trakk 5800 for størrelsen, når det er så viktig å trekke Satio, som er en mindre telefon, for størrelsen.

Dette får du ta opp i testen av 5800, hvor den som andre påpeker her faktisk ble trukket for utformingen (Ja akk, disse faktaene er vanskelig å forholde seg til innimellom). Men de fleste er stand til å se at 5800 i det minste ikke er like kantete som Satio, og at målene som er oppgitt er hakket mer reelle.

 

Og igjen snakker han om følelsene sine, angående størrelse, og nekter å innse de fysiske målene. Det alen diskvalifiserer jo alle hans forsøk på å fremstå som seriøs. Han lirer fremdeles av seg personlige preferanser, og overser at Satio er kåret til årets kameramobil i mange land.

Tull og tøys. Hvor har jeg snakket om følelsene mine? I motsetning til deg som har lest reklamebrosjyren til SE så har jeg faktisk målt de fysiske målene til Satio. Jeg har ikke lirt av meg en eneste personlig preferanse forøvrig. At Satio er kåret til årets kameramobil av flere er jeg fullt klar over, men du poe er like fullt klar over at Pixon 12 er det samme.

 

Plutselig når det gjaldt SE, talte det ikke til dens fordel at det var en smart-telefon, mot en "dum" telefon.

Hvor har du dette fra?

 

Da N95 kom, og hadde en batteri levetid som knapt holdt frem til jobb, så ble det unnskyldt med at en så avansert telefon selvfølgelig brukte mye strøm.

Amobil, fremstår som NokiAmobil, og man må være fanboy av Nokia for ikke å klare å se det.

Nå har verden heldigvis gått fremover siden N95 ble lansert. Hvor dårlig batteritiden til N95 er/ikke er kan også diskuteres.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
Det finnes ikke ett eneste godt argument for og si at Audunms favorittiserer Nokia..

 

Størrelse er første beviset på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Satio:11,2 x 5,5 x 1,3 cm = 80,08 cm3 Audun trekker og skriver (Ruver i terrenget)

N97 mini: 11,3 x 5,3 x 1,4 cm = 83,85 cm3. Audun skryter og gir pluss(Mye funksjoner i kompakt innpakning)

 

Ser man videre på testdataene, så ser man at N97mini dessverre har en foreldet og dårlig CPU. SE x1, som kom for ett og et halvt år siden, har en Cpu som er en rakett i forhold til denne. Dette må også sees på som et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Videre gir Audun/Amobil pluss til N97mini for at det følger med "skikkelige hodetelefoner". Satio leveres med noe av det beste som er å oppdrive av OEM-headset, men får ikke pluss for dette.

Enda et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Unnskyld meg, MEN.. har du noen gang tatt i en N97 mini og satio i samme setting? Satioen er en stor firkanta vond klump i forhold.. er helt på bærtur å si disse har samme mål og derfor er testen favorisert!!

Dessuten fikk satio kjempekarakter iforhold til hva den fortjener. Touchen er LANGT bedre på n97, n97 har qwerty og er faktisk langt raskere å bruke enn satio.. kan du faktisk teste telefoner før du uttaler deg? X1 er en gammel og treg windows mobile stappfull av feil og kanskje ikke helt sammenlignbar lenger. Jada det finnes BEDRE telefoner enn n97 mini, men til den prisklassen den ligger nå er den blandt de beste på markedet her i norge.

Lenke til kommentar
Når du ser på Satio, så ser du at den veldig rette kanter.. Den ser veldig retangelformet ut. hadde de bare rundet av hjørnene litt og prøvd å fått det til og se litt bedre ut med kamera linsen bak så hadde det hjulpet mye..

 

Agreed, står faktisk med begge telefonen i hånda nå og satio er direkte vond å holde i iforhold. Skuffer meg litt da jeg hadde håpet den skulle redde SE..

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg.. hører bare hva folk har testet telefonen sier..

 

6 minutter ut i reviewen så sier han værtfall at han har litt problemer med og få av og på skjermen..

 

Tipper det bare er en vanesak egentlig, og at man ikke tenker på det. Men ja, den er jo såpass stor mye pga skjermen, og for noen er det tydeligvis vanskeilg å operere en slik telefon med en hånd. Men jeg tipper han har glemt det innen noen dager :)

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg.. hører bare hva folk har testet telefonen sier..

 

6 minutter ut i reviewen så sier han værtfall at han har litt problemer med og få av og på skjermen..

 

Tipper det bare er en vanesak egentlig, og at man ikke tenker på det. Men ja, den er jo såpass stor mye pga skjermen, og for noen er det tydeligvis vanskeilg å operere en slik telefon med en hånd. Men jeg tipper han har glemt det innen noen dager :)

 

enig der.. jeg har Touch pro 2.. og i følge målene på de to telefonene, så er de så og si like store.. går egentlig veldig greit og bare bruke en hand, selv om det sjeldent jeg bare bruker en hand..

Lenke til kommentar
Når du ser på Satio, så ser du at den veldig rette kanter.. Den ser veldig retangelformet ut. hadde de bare rundet av hjørnene litt og prøvd å fått det til og se litt bedre ut med kamera linsen bak så hadde det hjulpet mye..

 

En optisk illusjon kan ikke forandre en fysisk størrelse. Hvorfor tror du det? Fakta er fakta, og Satio, selv med den utstikkende linsen, er mindre enn både N97 mini og 5800. At dere ikke liker designet, har da vel ingenting med de fysiske målene å gjøre, men da må jo iallefall Amobil klare å innrømme dette, og ikke trykke en masse svada om "følelser" om størrelse og annet fanteri.

 

Og til Audun. Jeg kan ikke se at dere trakk 5800 noen steder for størreslen. Dere trakk den for -ikke spesielt lekker design , men ikke for størrelsen. Du lyver og prøver å fremstille det som om det er jeg som lyver. Og slutt å trekke inn poster fra andre tråder, du forsøpler forumet med å spre identiske innlegg over flere tråder. Og kjære vene, en påstand er, ja ikke annet enn en påstand. Så slutt med sutringen din.

Men en påstand som jeg får flere og flere med meg på er; Amobil=NokiAmobil.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at noen gidder å verdige poe med en kommentar en gang, alt han gjør er å klage på Amobil, enten det er tester eller andre ting. Er så lei slike lesere, om de ikke er fornøyd, og om alt er så mye bedre andre steder ja så hold dere til de andre stedene.

 

La oss som faktisk liker Amobil ha det i fred om dere synes det er så ille, så slipper vi i alle fall surmaga oppstøt under hver jævla artikkel....

 

*Aaargh*

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at noen gidder å verdige poe med en kommentar en gang, alt han gjør er å klage på Amobil, enten det er tester eller andre ting. Er så lei slike lesere, om de ikke er fornøyd, og om alt er så mye bedre andre steder ja så hold dere til de andre stedene.

 

La oss som faktisk liker Amobil ha det i fred om dere synes det er så ille, så slipper vi i alle fall surmaga oppstøt under hver jævla artikkel....

 

*Aaargh*

 

Amobil er kanskje søppel, men diskusjon.no er jo gull ;)

Lenke til kommentar

Kan alle som stemmer for å utestenge poe fra noensinne å kunne poste i forumet igjen rekke opp hånden?

 

At 2/3 av kommentarene til en test dreier seg om Amobil er Pro-Nokia og Anti-SonyEricsson er så latterlig at jeg har ikke ord... Men jada, jeg kjenner lusa på gangen som det heter, dette (ikke bare poe) er typer som synes det er SÅÅÅÅ gøy å kverulere. Sitter i stolen sin og humrer og klapper i hendene, "åååh så gøy, se nå fikk jeg noen til å reagere på innlegget mitt, weeeeee".

 

Amobil har forsvart sine tester mer enn nok, jeg foreslår for alle i Amobil og alle brukere at poe og andre surmaga kverulanter heretter overses fullstendig.

 

Det blir som min bestemor pleide å si: "Om noen mobber deg, så bare overse de, så går de raskt lei"....

Lenke til kommentar
Det finnes ikke ett eneste godt argument for og si at Audunms favorittiserer Nokia..

 

Størrelse er første beviset på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Satio:11,2 x 5,5 x 1,3 cm = 80,08 cm3 Audun trekker og skriver (Ruver i terrenget)

N97 mini: 11,3 x 5,3 x 1,4 cm = 83,85 cm3. Audun skryter og gir pluss(Mye funksjoner i kompakt innpakning)

 

Har du i det hele tatt vært i nærheten av telefonene? Forskjellen på papiret er ikke stor, men det har ingenting å si for brukeropplevelsen. Faktum er at Mini føles mye mindre en Satio.

 

Ser man videre på testdataene, så ser man at N97mini dessverre har en foreldet og dårlig CPU. SE x1, som kom for ett og et halvt år siden, har en Cpu som er en rakett i forhold til denne. Dette må også sees på som et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

Xperia X1 kjører windows, og må folgelig ha kraftigere CPU.

 

Videre gir Audun/Amobil pluss til N97mini for at det følger med "skikkelige hodetelefoner". Satio leveres med noe av det beste som er å oppdrive av OEM-headset, men får ikke pluss for dette.

Enda et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Nå testet ikke amobil Satio med standard tilbehørspakke, men en med dårligere medfølgende, det presiseres dog i testen at de egentlige medfølgene hodetlf. er mye bedre.

 

 

 

 

 

Vær snill å ha fakta på plass før du kommer med anklager :)

Lenke til kommentar
Og som jeg skrev i sted. Det er jo en grunn til at en telefon har den størrelsen den har. Men det er kun når det gjelder Nokia at denne grunnen er en god grunn. Faktisk så god at den får pluss for å være større enn andre telefoner. Dette er så dumt at jeg blir flau på dine vegne. Hva var unnskyldningen for ikke å trekke 5800 for størrelsen da?

Helt feil. Samsung har med sin Pixon 12 klart å lage en kameratelefon som tar bedre bilder enn Satio samtidig som den er mindre.

 

 

Hm... tenker du da på lengden ??? For den er ikke mindre hvis du tenker på tykkelsen ;) Faktisk ganske så like... For kameradekselet til satio stikker akkurat like langt ut som kameralinsen til pixon....

Lenke til kommentar

Jeg syns mest synd i de som trykker på "diskuter artikkelen" under testen, bare for å bli møtt av en gjeng mennesker som later til å ha meninger om alt fra konspirasjonsteorier til merkefavorisering. Lurer på hva disse menneskene gjør om dagen? Skisserer de Amobils avtaler med Nokia på ei svær tavle med beløp i millioner og masse rød tusj? Plotter de om å overta Amobil, for utelukket å teste Sony Ericsson?

 

 

Jeg bruker akkurat nå både Satio, HD2 og Hero(forholdsvis: Ambassadør(jobb), privat valg(privat nr) og privat valg(mest i bruk for demo i butikk uten SIM for tiden) . Har hatt N97, og tatt en god del på N97 mini i garnet-fargen(som jeg syns er stilig!). Kort oppsummert kan dere si jeg spiser noen telefoner i året for å holde meg oppdatert i gamet (jobber i butikk).

 

Konklusjon: Satio er den mest klumpete, og vanskelig å få ned i den samme buksa. Så må dere gjerne kommentere hvorvidt jeg har trange bukser (bruker dressbukse), men det er ikke til å komme utenom at det ligger noe i dette med størrelsen på Satio SOM OPPLEVD AV OSS MENNESKER, ikke en informasjonsside på nett.

 

 

Ellers vil jeg berømme Amobil.no for å levere gode omtaler, uansett merke. Stå på! Men for gudsskyld, disse konspiratørene er det ingen hensikt å diskutere med. It's just a dive into madness.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
En optisk illusjon kan ikke forandre en fysisk størrelse. Hvorfor tror du det? Fakta er fakta, og Satio, selv med den utstikkende linsen, er mindre enn både N97 mini og 5800. At dere ikke liker designet, har da vel ingenting med de fysiske målene å gjøre, men da må jo iallefall Amobil klare å innrømme dette, og ikke trykke en masse svada om "følelser" om størrelse og annet fanteri.

Vet ikke hvor du får disse optiske illusjonene fra. Det som teller er hvordan telefonen faktisk oppleves. Som flere her (de som faktisk har sammenlignet) har påpekt, Satio er dessverre klumpete i forhold til de andre telefonene nevnt her. Kan jo være greit å forholde seg til den virkelige verden.

 

Og til Audun. Jeg kan ikke se at dere trakk 5800 noen steder for størreslen. Dere trakk den for -ikke spesielt lekker design , men ikke for størrelsen. Du lyver og prøver å fremstille det som om det er jeg som lyver. Og slutt å trekke inn poster fra andre tråder, du forsøpler forumet med å spre identiske innlegg over flere tråder. Og kjære vene, en påstand er, ja ikke annet enn en påstand. Så slutt med sutringen din.

Men en påstand som jeg får flere og flere med meg på er; Amobil=NokiAmobil.

Konkrete sitater fra den konkrete testen går deg visst hus forbi, og isteden tar du atter en gang påstander ut av luften.

Hvem som forsøpler forumet er det nok delte meninger om. Og kan du ikke stå for det du skriver, uansett hvilken tråd du skriver det i, så får du heller la være å skrive det.

 

Jeg kan jo trekke inn et utsagn fra deg tidligere i denne posten som ikke overraskende var feil:

 

Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, men noterer meg at det er flere som tør å si sin mening på forumet nå, og bra er det!
Lenke til kommentar
Det finnes ikke ett eneste godt argument for og si at Audunms favorittiserer Nokia..

 

Størrelse er første beviset på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Satio:11,2 x 5,5 x 1,3 cm = 80,08 cm3 Audun trekker og skriver (Ruver i terrenget)

N97 mini: 11,3 x 5,3 x 1,4 cm = 83,85 cm3. Audun skryter og gir pluss(Mye funksjoner i kompakt innpakning)

 

Har du i det hele tatt vært i nærheten av telefonene? Forskjellen på papiret er ikke stor, men det har ingenting å si for brukeropplevelsen. Faktum er at Mini føles mye mindre en Satio.

 

Ser man videre på testdataene, så ser man at N97mini dessverre har en foreldet og dårlig CPU. SE x1, som kom for ett og et halvt år siden, har en Cpu som er en rakett i forhold til denne. Dette må også sees på som et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

Xperia X1 kjører windows, og må folgelig ha kraftigere CPU.

 

Videre gir Audun/Amobil pluss til N97mini for at det følger med "skikkelige hodetelefoner". Satio leveres med noe av det beste som er å oppdrive av OEM-headset, men får ikke pluss for dette.

Enda et bevis på at Audun/Amobil favoriserer Nokia.

 

Nå testet ikke amobil Satio med standard tilbehørspakke, men en med dårligere medfølgende, det presiseres dog i testen at de egentlige medfølgene hodetlf. er mye bedre.

 

 

 

For det første. Hva du opplever er uinteressant, da det ikke har noe med hva den faktiske størrelsen er, og N97 mini er større enn Satio.

Vi ser at N97 mini sliter i java testen. Vi ser at N97 mini sliter med avspilling av video. Alt dette takler X1 på en glimrende måte, og det skyldes en mye bedre cpu. Hvor er det opplest og vedtatt at Windows er så mye tyngre å kjøre enn symbian?

Hadde du lest testen da den kom, hadde du som vi andre som virkelig lurer på hva egentlig NokiAmobil holder på med, sett at Amobil trakk for dårlige hodetelefoner. Men teksten ble forandret etter at Amobil ble gjort oppmerksom på at de hadde tråkket skikkelig i salaten.

 

 

Jeg noterer meg at Audun fortsetter å vri seg unna å svare på enkle spørsmål, men heller vil diskutere min person.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...