Gå til innhold

Test: Nokia N97 Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første. Hva du opplever er uinteressant, da det ikke har noe med hva den faktiske størrelsen er, og N97 mini er større enn Satio.

Så hvordan man opplever telefonen er uinteressant? Det var jo en interessant påstand, som jeg er uenig i. Tvert i mot er det ikke kun de oppgitte mål (spesielt ikke feilaktige mål) som teller, men også hvordan telefonen er utformet. Jeg har til gode å treffe noen som synes Satio oppleves som mindre enn N97 Mini.

 

Vi ser at N97 mini sliter i java testen. Vi ser at N97 mini sliter med avspilling av video. Alt dette takler X1 på en glimrende måte, og det skyldes en mye bedre cpu. Hvor er det opplest og vedtatt at Windows er så mye tyngre å kjøre enn symbian?

At Java-ytelsen til N97 Mini ikke imponerer noen er trukket frem i testen.

Hvor ser du at N97 Mini sliter med avspilling av video? Lot akkurat en OmniaII-bruker taste på N97 Mini, og etterpå ergret han seg over hvor treg hans OmniaII var i forhold.

 

Hadde du lest testen da den kom, hadde du som vi andre som virkelig lurer på hva egentlig NokiAmobil holder på med, sett at Amobil trakk for dårlige hodetelefoner. Men teksten ble forandret etter at Amobil ble gjort oppmerksom på at de hadde tråkket skikkelig i salaten.

Lest testen da den kom? Her diskuterer vi altså denne testen, test av Nokia N97 Mini. Testen du refererer til (antar jeg) er testen av Satio. At eksemplarene som ble sendt ut av Sony Ericsson ikke hadde samme salgspakke som de som dukket opp i butikken, er definitivt ikke vårt tråkk i salaten. Teksten ble selvsagt rettet opp når det ble klart at den vanlige salgspakken til Satio inneholdt andre hodetelefoner.

 

Jeg noterer meg at Audun fortsetter å vri seg unna å svare på enkle spørsmål, men heller vil diskutere min person.

Hvilke(t) spørsmål sikter du til? Tvert i mot så etterlyser jeg og flere andre fakta som kan støtte dine feilaktige påstander.

Og diskutere din person? Jeg er overhodet ikke interessert i å diskutere din person.

Tvert imot, det var vel du som kommenterte barndommen min?

Det er du som fortsetter å trekke påstander ut fra luften selv om det du påstar er blitt tilbakevist med fakta gang på gang.

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at korrupsjonsanklagene fortsatt lever i beste velgående (dog er det pussig at de kommer fra en som aldri leser testene her). Må si jeg er såpass glad jeg har nok selvinnsikt til å velge bort N97 Mini helt selv, uten å trenge firer og manglende anbefalt-stempel. Fascinerende hvordan noen så til de grader henger seg opp i en poengsum gitt i en subjektiv anmeldelse. Kan man ikke bare ignorere terningen, lese testen og avgjøre om det er produktet for deg?

Lenke til kommentar
Hyggelig å se at korrupsjonsanklagene fortsatt lever i beste velgående (dog er det pussig at de kommer fra en som aldri leser testene her). Må si jeg er såpass glad jeg har nok selvinnsikt til å velge bort N97 Mini helt selv, uten å trenge firer og manglende anbefalt-stempel. Fascinerende hvordan noen så til de grader henger seg opp i en poengsum gitt i en subjektiv anmeldelse. Kan man ikke bare ignorere terningen, lese testen og avgjøre om det er produktet for deg?

 

Man kunne sikkert gjort det, hadde dette dreid seg om en test beregnet på en liten gruppe lesere. Men makkverkene blir jo publisert i Norges største avis, så da synes iallefall jeg det er grunn til å reagere. Og selv om jeg ikke leser testene, ser jeg jo på overskriftene, og på pluss/minus listene, av og til. Og der er det uoverensstemmelser i omen trent hver bidige test. Der en får pluss for størrelse, får en annen minus for størrelse. Og dette går alltid i favør Nokia.

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare ignorere terningen, lese testen og avgjøre om det er produktet for deg?

 

Det er nok dessverre umulig fordi poe ikke leser testene på Amobil og ikke diskuterer med journalistene...... :D

 

Når Audun lyver og dikter om min person, så synes jeg det er riktig av meg å kommentere dette, selv om jeg ikke gjør det i et direkte svar til ham. Han unnlater også å svare på konkrete spørsmål, for deretter å vri diskusjonen over på person. Så later han som om han ikke skjønner hva jeg har spurt etter, og prøver å vri det til slik at det skal se ut som om det er jeg som skylder ham et svar. Slike personer er det vi på news kaller for troll, og ikke de som ønsker å diskutere en sak.

 

Men jeg forstår jo at fansen tar parti med journalisten. Noe annet ville jo vært merkelig. Men det betyr fremdeles ikke at dere har rett.

Lenke til kommentar
Når Audun lyver og dikter om min person, så synes jeg det er riktig av meg å kommentere dette, selv om jeg ikke gjør det i et direkte svar til ham. Han unnlater også å svare på konkrete spørsmål, for deretter å vri diskusjonen over på person. Så later han som om han ikke skjønner hva jeg har spurt etter, og prøver å vri det til slik at det skal se ut som om det er jeg som skylder ham et svar. Slike personer er det vi på news kaller for troll, og ikke de som ønsker å diskutere en sak.

 

Men jeg forstår jo at fansen tar parti med journalisten. Noe annet ville jo vært merkelig. Men det betyr fremdeles ikke at dere har rett.

 

Selvfølgeig tar folk parti med den som faktisk holder seg til fakta, ikke den som kommer med masse sludder og vås.

 

Nå som du innrømmer å ikke en gang ha lest testene du kritiserer, så viser det jo at alt du klager på bare er basert på noen overskrifter og litt pluss/minus-poeng. Altså du tar ting helt ut av sammenhengen og lager din egen virkelighet. Ikke rart du kommer med så mye sludder og vås.

 

Og det er du som drar inn barndommen til folk, det er du som kommer med påstander om tester du ikke vil lenke til, og det er du som bare ignorerer fornuftige spørsmål og kommentarer folk har til påstandene dine. Ikke rart de færreste vil ta ditt parti når du bare farer med pr for Sony Ericsson, og kommer med masse vissvass og sprøyt om ting du ikke en gang har lest.

 

Nei, det er bra det er Amobil som får publisert innholdet sitt i norges største nettsted/avis, og ikke du som får publisert makkverket du klarer å kommer med andre steder enn i forumet.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Kan man ikke bare ignorere terningen, lese testen og avgjøre om det er produktet for deg?

 

Det er nok dessverre umulig fordi poe ikke leser testene på Amobil og ikke diskuterer med journalistene...... :D

 

Når Audun lyver og dikter om min person, så synes jeg det er riktig av meg å kommentere dette, selv om jeg ikke gjør det i et direkte svar til ham. Han unnlater også å svare på konkrete spørsmål, for deretter å vri diskusjonen over på person. Så later han som om han ikke skjønner hva jeg har spurt etter, og prøver å vri det til slik at det skal se ut som om det er jeg som skylder ham et svar. Slike personer er det vi på news kaller for troll, og ikke de som ønsker å diskutere en sak.

 

Men jeg forstår jo at fansen tar parti med journalisten. Noe annet ville jo vært merkelig. Men det betyr fremdeles ikke at dere har rett.

 

Sorry poe, men jeg må nok skuffe deg dypt her; jeg har aldri - rpt ALDRI - eid en Nokia mobiltelefon. Så jeg er nok ikke blant alle de som du mener er "blodfans".

 

Forøvrig minner din såkalte "argumentasjon" mer og mer på en bok skrevet av Franz Kafka.

Lenke til kommentar
Men jeg forstår jo at fansen tar parti med journalisten. Noe annet ville jo vært merkelig. Men det betyr fremdeles ikke at dere har rett.

 

Og forresten så handler det ikke om å "ha rett", poe. Du er uenig i test(er) og det er forsåvidt greit nok. Du er ikke alene om det. Men derfra til å dikte opp "tester" og beskylde journalisten for alt mellom himmel og jord - ja, det bare mangler at han sitter igjen med skylda for klimaendringene også - er vel å strekke det hele litt langt?

Lenke til kommentar
Selvfølgeig tar folk parti med den som faktisk holder seg til fakta, ikke den som kommer med masse sludder og vås.

 

Akkurat der er vi to uenige, og jeg er ikke den eneste som er uenig med deg om det. Sludder og vås er det rikelig av her, men det er ikke jeg som står for brorparten av det...

Lenke til kommentar
Når Audun lyver og dikter om min person, så synes jeg det er riktig av meg å kommentere dette, selv om jeg ikke gjør det i et direkte svar til ham. Han unnlater også å svare på konkrete spørsmål, for deretter å vri diskusjonen over på person. Så later han som om han ikke skjønner hva jeg har spurt etter, og prøver å vri det til slik at det skal se ut som om det er jeg som skylder ham et svar. Slike personer er det vi på news kaller for troll, og ikke de som ønsker å diskutere en sak.

 

Men jeg forstår jo at fansen tar parti med journalisten. Noe annet ville jo vært merkelig. Men det betyr fremdeles ikke at dere har rett.

Har du konkrete eksempler at jeg lyver og dikter om din person? Det er vel heller slik at det er disse påstandene fra deg som er fri diktning. Som sagt gjentatte ganger før, du får komme med fakta som bygge opp under påstandene dine, men det er du åpenbart ikke i stand til og fortsetter å gjenta de drøye påstandene dine. Er det noen som vrir diskusjonen over på person her så er det deg, kan gjerne gjenta meg selv: Hvem trekker inn barndommen min? Hvem lurer på om jeg har for trange bukselommer? Hvem mener jeg bør bruke tiden min på andre ting enn å svare her i forumet?

 

Du spør da vitterlig ikke etter noe som helst, du fortsetter bare med dette Amobil-er-korrupte-tullet ditt.

 

Jeg skjønner jo godt at du ikke vil svare meg da du ikke har noe fornuftig svar å komme med, men da får du også la være å angripe min person.

Lenke til kommentar

Audun, beklager at jeg ikke orker å lese om resten av rælet... At telefonen er fin å se på intereserer meg faktisk ikke så fryktelig mye... Ei heller folk som har sin egen vendetta.

 

Det jeg ønsker er at det blir gitt ett bedre intrykk av hvordan telefonen er å bruke for en som ikke er "nokiafrelst" noe jeg savner i flere tester...

 

I mine øyne så har omtrent ALLE de nye nokiatelefonene med trykkskjerm irriterende "problemer" med at det ikke er en "flyt" i det man gjør. Noen ganger må man gjøre en operasjon for å gjøre det, andre ganger må man gjøre noe helt annet...

 

Det jeg mener er: Forsøk å tenk igjennom hva som kan være ufattelig irriterende for en som IKKE er vant til en nokia...

 

Jeg synes du er litt for ivrig etter å gi gode karakterer basert på at du kan telefonen inn og ut, med alle de feil og mangler som den har.

 

Med litt andre ord, jeg vil ha mer info om hvordan den er å bruke, ikke bare at den er "snappy og fin" men hvordan selve flyten er på telefonen... hvis du skjønner hva jeg mener, hvordan er det å sette opp ting? Hvordan er det å sette seg inn i menyene.. osv...

Lenke til kommentar
Hvorfor henger du deg så mye opp i + og -, Poe?.. Xperia X1 fikk minus på størrelsen men gikk ut med en 6.. c905 fikk minus og de sa den var stor og klumpete, men den fikk sandelig 6er den også..

 

Poooooe.. Kan du svare på dette super awsome spørsmålet?

 

offtopic: er det Xperia X2 du venter på?

 

Hehe... tja, nei, vet rett og slett ikke. Xperia 1 var en kongetelefon med de rette tweakene, så jeg tipper x2 kan bli enorm. Den har noe vesentlig som jeg må ha, qwerty hw tastatur. Har også sjekket ut N97, som var en gedigen nedtur, N97mini som jeg må si jeg likte, helt til vi fikk liv i den. Har også et skarpt øye mot N900, men er skeptisk til den pc vs telefon gimmicken, men jeg avventer og ser hva seriøse brukere rapporterer. Venter også på neste versjon av HTC touch pro.

Men du skal ikke se bort ifra at det blir en X2. Du vet jo at jeg er SE fanboy... :) ?

Men har du andre forslag på gode telefoner med qwerty, så er jeg åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Hvorfor henger du deg så mye opp i + og -, Poe?.. Xperia X1 fikk minus på størrelsen men gikk ut med en 6.. c905 fikk minus og de sa den var stor og klumpete, men den fikk sandelig 6er den også..

 

Poooooe.. Kan du svare på dette super awsome spørsmålet?

 

offtopic: er det Xperia X2 du venter på?

 

Hehe... tja, nei, vet rett og slett ikke. Xperia 1 var en kongetelefon med de rette tweakene, så jeg tipper x2 kan bli enorm. Den har noe vesentlig som jeg må ha, qwerty hw tastatur. Har også sjekket ut N97, som var en gedigen nedtur, N97mini som jeg må si jeg likte, helt til vi fikk liv i den. Har også et skarpt øye mot N900, men er skeptisk til den pc vs telefon gimmicken, men jeg avventer og ser hva seriøse brukere rapporterer. Venter også på neste versjon av HTC touch pro.

Men du skal ikke se bort ifra at det blir en X2. Du vet jo at jeg er SE fanboy... :) ?

Men har du andre forslag på gode telefoner med qwerty, så er jeg åpen for forslag.

 

Nei har ikke det, bare lurte egentlig..

Jeg har så lite kjennskap til Xperia 2, men likte xperia x1.. og savner litt dette panel opplegget.. jeg blir så lei av samme det samme gamle "skrivebordet" dag inn og dag ut.. Liker og kunne forandre på det, så der var panels helt topp.. liker litt størrelsen på xperia x2 og n97 mini(3.2" skjerm), begge har QWERTY tasteratur og ett bra kamera.. så for meg står det mellom Xperia X2 og N97 mini.. Eller importere en Motorola Droid fra expansys, den er virkelig fristende..

 

Audunms, ett lite spørsmål angående n97 mini, som jeg håpte du fikk testet.. Jeg la merke til at det fantes en ESPN widget som viste målene som kom inn i en valgt fotball kamp.. fikk du testet den?

Vist du tilfeldigvis er fotball interessert og testet den, hva syntes du? var den veldig træg i forhold til live sendingen på TVen?

 

:)

Lenke til kommentar

Ikke for å få debatten til å dreie seg om noe annet, men X2 vil feile noe grusomt på markedet hvis ikke SE kutter prisen på denne sporenstrek. Jeg mener, du får HD2 til nesten samme pris! Og den tilbyr en hel tomme større skjerm + bedre cpu og mer ram: Det er merkbar forskjell som følge av dette. Men klart, hardware-qwerty likt det N97 mini har er ikke å forakte (nettopp det som gjorde at jeg var sånn god kompis med X1 og N97).

 

Selve menyene er bedre skrudd sammen på X2 enn på X1 om ikke annet. Skal vente til jeg har kjørt final software på en X2 før jeg tar 100% endelig avgjørelse på hva jeg syns om den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...